Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2005, 18:08   #81
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Simpel, ze maken deel uit van onze samenleving.8)
hoofdluizen ook

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2005, 18:26   #83
snoodaard
Gouverneur

Standaard

Nee verdelgen met chemicalieen,zyklon-b of zo.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
Oud 12 januari 2005, 18:30   #84
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Nee verdelgen met chemicalieen,zyklon-b of zo.
Goed zo, dan is je hoofd meteen ook weg 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2005, 18:48   #85
snoodaard
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Goed zo, dan is je hoofd meteen ook weg 8)
Ontkennen mag ik niet want dan mag ik bij Verbeke in den bak gaan zitten.

Oud 12 januari 2005, 18:52   #86
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Ontkennen mag ik niet want dan mag ik bij Verbeke in den bak gaan zitten.
Die is ondertussen (spijtig genoeg) terug vrij. Zijn cel is dus vrij, als je zo aandringt 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2005, 20:31   #87
Wehrmacht18
Banneling

Wehrmacht18's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die is ondertussen (spijtig genoeg) terug vrij. Zijn cel is dus vrij, als je zo aandringt 8)
Revisionisten en negationisten opgepast, onze linkse vakbondsman/verklikker is goed bevriend met ene procureur.
Wehrmacht18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2005, 20:33   #88
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Geen nood die cel is al bezet door drie allochtonen
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2005, 22:15   #89
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Waarom moeten we die tapijtenkruipers met hunne smoel ook nog eens op ons TV scherm krijgen? Is het al niet erg genoeg dat we ze dagelijks op de straat en op het werk moeten tegenkomen? En dan ook nog eens in onze huiskamer? Kom zeg, we mogen toch nog ergens rust vinden zeker.

Bovendien kijken die toch allemaal via die prachtige schotelvormige gevelversieringen naar hun eigen indoctrinatiezenders.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2005, 23:39   #90
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
dat ze eens beginnen met een maximum-quota van het aantal homo's op tv!8)
Wil jij de VRT opdoeken
hahahahahaa

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 00:29   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me trouwens af op welke basis ze het woord "allochtonen" hier gebruiken! Kan men aan een acteur dan zien of zijn beide ouders in Belgie geboren werden of niet?

Ge gaat me toch niet vertellen dat deze studie gebeurd is op basis van een vermeend RAS zeker hé!

Zouden buitenlandse programma's meegerekend zijn?

Is dan de soap "Home & Away" bijgeteld bij het aantal ALLOCHTONEN?
Behoren Zuid-afrikaanse sprekende rollen tot de categorie "allochtonen"? Of moeten we eerst het kleurtje gaan afmeten? Oeps.... magda?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 januari 2005 om 00:32.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 17:53   #92
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Hier is nog wat commentaar:

De Morgen publiceert regelmatig absurde artikels, maar wat op 12-01-05 op p.3 te lezen was sloeg toch wel alles.
Titel van het artikel: “Allochtonen blijven afwezig op beeldbuis”.

De VRT besteedt een deel van ons belastingsgeld aan een ‘Monitor diversiteit’ die naar de televisieuitzendingen kijkt door een rassenbril. Hier zijn enige resultaten: “...slechts 10,9 procent van de personen die in de non-fictieuitzendingen aan bod komen [zijn] van vreemde origine. Kanaal 2 toont het meeste kleurlingen (19,8 procent), daarna komen Ketnet (15,5 procent), VT4 (14,9 procent), TV1 (10,7 procent), Canvas (10,3 procent) en VTM (7,5 procent) (...) Verder blijkt uit het onderzoek dat kjleurlingen vooral opgevoerd worden in informatieprogramma’s die gewichtige onderwerpen aansnijden zoals sociale kwesties (24,1 procent), kunst en cultuur (18,6 procent), criminaliteit (156,5 procent) en politiek (18,6 procent)”.

Wat in het artikel ontbreekt, is het percentage ‘kleurlingen’ dat men in de Vlaamse bevolking aantreft. Nochtans is dat een fundamenteel gegeven wanneer men de over- of ondervertegenwoordiging van een of andere groep wenst na te gaan. Het is wellicht niet eenvoudig om het aantal ‘gekleurde personen’ (de term komt van De Morgen) in België te schatten. In 1998 woonden er 341.047 personen in Belgen die een niet-EU nationaliteit hadden. Verder waren er nog 411.634 genaturaliseerden. Beide groepen samen vormden 7,4% van de Belgische bevolking. Laten we deze som als een ruwe maat nemen voor het aantal ‘gekleurden’. Indien dit aantal sinds 1998 met 50% is toegenomen, hebben we nu te maken met zo’n 11% ‘kleurlingen’. In Vlaanderen ligt dat percentage ongetwijfeld wat lager.
http://meta.fgov.be/pdf/pc/nlcee13c.pdf
http://www.landenweb.com/bevolking.c...ID=148&BELGIË

De cijfers van de rassenmonitor van de VRT wijzen dus helemaal niet op enige ondervertegenwoordiging van ‘gekleurde personen’. Van ‘afwezigheid’ op de beeldbuis is absoluut geen sprake. Wanneer De Morgen schrijft: “Ook in de fictieprogramma’s van de Vlaamse zenders krijgen allochtonen slechts een bescheiden plaats (14,9 procent)”, dan kan dat alleen maar betekenen dat allochtonen volgens De Morgen allochtonen oververtegenwoordigd moeten zijn. Want allochtonen blijken helemaal niet ondervertegenwoordigd.

Behalve dan, dat er weinig allochtonen kandidaat zijn in spelletjes, in discussiepanels en ook in de functie van presentator. Van die presentators is bv maar 2,7 procent allochtoon. Doch ook dit cijfer lijkt volkomen normaal, indien men de taalachterstand van de gemiddelde allochtoon in aanmerking neemt. Volgens het Leuvense LOSO-onderzoek bedraagt de taalachterstand van allochtone leerlingen twee standaarddeviaties. Dit wil zeggen dat amper 2 tot 3 procent van de allochtone jongeren een taalniveau bereiken dat boven het autochtone gemiddelde uitkomt. Dit stemt ongeveer overeen met de vastgestelde 2,7 procent. Bovendien kan men verwachten dat presentatoren, die het juist van hun taalbeheersing moeten hebben, gerecruteerd worden uit de groep mensen met een meer dan gemiddelde taalbeheersing. Binnen die categorie zal de proportie allochtonen verhoudingsgewijs nog een pak kleiner zijn. Vermoedelijk is die 2,7 procent allochtone presentatoren reeds een gevolg van positieve discriminatie.

Het politiek correcte neo-racisme toont hier nog maar eens zijn lelijk smoelwerk. Om te beginnen is het reeds behoorlijk weerzinwekkend, om überhaupt met belastingsgeld zo’n rassentellingen uit te voeren. Maar het resultaat van die tellingen dan ook nog eens gebruiken om de propaganda te voeren voor de ene kleur, en tegen de andere, is een absolute schande.

Volgens mij is de beste oplossing: drop die TV op het stort.

Het is gewoon een propaganda-en verdovingsmachine.
Oud 13 januari 2005, 17:59   #93
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Nog wat nieuws: volgens wat ik op "De wandelgangen" (radio1) heb gehoord, zou het percentage geen betrekking hebben op allochtonen in België op onze eigen soaps, maar om kleurlingen "in het algemeen". Amerikaanse soaps of sitcoms worden dus meegerekend.

Nu ben ik wel in de war geraakt of het percentage waar nu van sprake is (die 11 of 15%) moet bekeken worden tov het percentage "niet-blanken" in België (zie post van Jos Verhulst) of tov het percentage "niet-blanken" in de wereld. Indien dit laatste het geval is, heeft de VRT nog een heel pak werk voor de boeg. Een suggestie is misschien een 24/24 h uitzending van the Cosby Show?

Oud 13 januari 2005, 18:01   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij is de beste oplossing: drop die TV op het stort.

Het is gewoon een propaganda-en verdovingsmachine.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Deed ik al j�*�*�*�*ren geleden!!!

En mijn abonnement van 'de Morgen' boven op die hoop afval!!!
Oud 13 januari 2005, 18:44   #95
The_Prodigy
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
dat ze jan becaus en martine thange maar eens vervangen door iets onder de vijfendertig, dan maakt het mij niet eens zoveel uit welke kleur het heeft.
toch allemaal rood uiteindelijk zeker.
doe mij maar birgit van mol op vtm, leuke snoet om naar te kijken.
of phara di aguirre.
die heeft een sexy stem. ik mag haar wel eigenlijk.
laat ze maar 'rood' zijn.
En de snor krijgt ge er gratis bij!
The_Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 19:03   #96
snoodaard
Gouverneur

Standaard

Je hebt 3 muziekzenders jim-tv,mtv,tmf doe de test en zap ze eens alle 3 voorbij,je moet al veel geluk hebben om geen negers te zien.

Oud 13 januari 2005, 19:05   #97
snoodaard
Gouverneur

Standaard

Waarom zouden er gastarbeiders op tv moeten komen? Duizenden blanken dromen van een carriere in de media,waarom dan een vreemde nemen?

Oud 13 januari 2005, 19:08   #98
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Nog wat nieuws: volgens wat ik op "De wandelgangen" (radio1) heb gehoord, zou het percentage geen betrekking hebben op allochtonen in België op onze eigen soaps, maar om kleurlingen "in het algemeen". Amerikaanse soaps of sitcoms worden dus meegerekend.

Nu ben ik wel in de war geraakt of het percentage waar nu van sprake is (die 11 of 15%) moet bekeken worden tov het percentage "niet-blanken" in België (zie post van Jos Verhulst) of tov het percentage "niet-blanken" in de wereld. Indien dit laatste het geval is, heeft de VRT nog een heel pak werk voor de boeg. Een suggestie is misschien een 24/24 h uitzending van the Cosby Show?
Langs de ene kant heeft dit soort pc-onnozelheden een vermakelijke kant, maar anderzijds is het toch ook angstwekkend om te zien hoe denigrerend de politieke kaste over de bevolking denkt. Het achterliggende idee is dat men de bevolking kan laten wennen aan bepaalde situaties, hun opvattingen kan sturen enz door ze tv-gewijs dag in dag uit met de geschikte beelden te bombarderen. De heersende kaste ziet de modale mens als een wezen, dat mentaal gemanipuleerd moet worden, en televisie en scholen zijn daarbij natuurlijk de hulpmiddelen bij uitstek. Volgens mij is het best dat zoveel mogelijk mensen gewoon radicaal secessie plegen tegenover dit soort manipulatie-instrumenten.
Oud 13 januari 2005, 20:29   #99
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Goed dat ze dat willen doen. Allochtonen komen enkel in het nieuws als ze iets verkeerd doen. En dat leidt tot het beeld waarmee we nu opgezadelt zitten: namelijk dat elke allochtoon slecht is.
Laat gedurende paar jaar nu en dan eens een goed feit tonen dat allochtonen wel goede dingen doen en het beeld over de allochtonen zal veranderen.
Zo krachtig is het medium televisie.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 23:33   #100
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Goed dat ze dat willen doen. Allochtonen komen enkel in het nieuws als ze iets verkeerd doen. En dat leidt tot het beeld waarmee we nu opgezadelt zitten: namelijk dat elke allochtoon slecht is.
Laat gedurende paar jaar nu en dan eens een goed feit tonen dat allochtonen wel goede dingen doen en het beeld over de allochtonen zal veranderen.
Zo krachtig is het medium televisie.
Tja, nu moeten ze het alleen nog eens doen hé Bakkebaard.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be