![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging hier helemaal niet om burgerrechten, maar wel degelijk om "voorrechten" die worden toegekend aan het eigen volk, en pas in tweede instantie aan een ander volk. Aangezien het hier steeds gaat om de bevolkingsgroep die het meest door jullie geviseerd wordt, de moslims, gaat het dus wel degelijk om RACISME!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En over welke voorrechten ging het dan wel die men het "eigen volk" toekent en een "ander volk" niet of minder? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zo de indruk dat u niet weet wat een Ariër is... en die benaming gebruikt voor alle mensen van het blanke ras. Een grotesker vergissing kan niet. Zijn de joden immers ook niet blank? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarmee weten we nog altijd niet tot welk mensenras de Marokkanen bijvoorbeeld behoren. Volgens u niet tot het blanke. Tot het zwarte dan? Hmmm. Er is een beetje te groot verschil als u het mij vraagt. Tot het gele dan? Ook dat lijkt me niet de oplossing. Waartoe behoort dan de Marokkaan? Juist, tot het blanke. Net zoals de joden, Georgiërs, Albanezen, Duitsers, Vlamingen, Turken, Spanjaarden, Fransen, enzovoort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarmee weten we nog altijd niet tot welk mensenras de Marokkanen bijvoorbeeld behoren. Volgens u niet tot het blanke. Tot het zwarte dan? Hmmm. Er is een beetje te groot verschil als u het mij vraagt. Tot het gele dan? Ook dat lijkt me niet de oplossing. Waartoe behoort dan de Marokkaan? Juist, tot het blanke. Net zoals de joden, Georgiërs, Albanezen, Duitsers, Vlamingen, Turken, Spanjaarden, Fransen, enzovoort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joden zijn geen etnische groep, alhoewel er wel veel van dezelfde etnische afkomst zijn. Het is een geloofsgroep.
Marokanen zijn ook niet van 1 etnische groep, er zijn ook negers die de Marokaanse nationaliteit.Om maar een voorbeeld te geven. Oftewel, geloof of land bepaald niet welke ras je bent, Kaukasoide, Negroide of Mongoloide, of mengvormen... (ik vergeet er wel een paar) Ook is ras geen grote reden tot "Vlaemsch" racisme, het gedrag van bepaalde groepen is een hoofdreden.
![]() |
#93 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit wijst erop dat huwelijken tussen joden en niet-joden doorheen de geschiedenis amper voorkwamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoelde was natuurlijk: de Arabische en Berberse bevolking van Marokko. De onbeantwoorde vraag blijft dus nog steeds, ietwat anders geformuleerd: "Tot welk ras behoren de Arabieren dan wel? Raf stelt immers dat ze niet tot het blanke ras behoren. Tot het zwarte behoren ze ook niet. En tot het gele al evenmin. Tot welk ras dan wel?" Het antwoord lijkt me eenvoudig: tot het blanke ras. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat de Arabieren betreft is er weinig twijfel: die behoren gewoon tot het blanke ras. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het politiek niet correct wijzen met een vingertje naar misdadigers die een bepaald afkomst hebben.
Da's Vlaemsch racisme, onbestaande indien iedereen rationeel zou zijn.
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het racisme waar ik hier op doel heeft een culturele basis en wordt ook wel etnocentrisme genoemd. Het houdt in dat de eigen cultuur superieur geacht wordt aan die van een ander volk en dat men daarin voldoende reden ziet om dat "inferieure" volk te discrimineren. Er bestaat daarnaast nog een subtielere vorm van racisme, die er voor pleit dat verschillende culturen wel naast elkaar maar niet met elkaar kunnen leven (komt het je bekend voor?). Deze vorm noemt men trouwens "neo-racisme".
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |