![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Nu, misschien is het wel een goed idee om alle diensten in een dorp samen te brengen in het stationsgebouw en het afzonderlijke postkantoor, de afzonderlijke bank en de afzonderlijke VVV (als dat er is) te sluiten. Maar dat zal de bedoeling niet zijn vrees ik. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zal vandaag niet veel zinnigs meer uitkomen, vrees ik.
De BUBbels hebben een vaatje teveel binnengedaan op hun nieuwjaarsreceptie. ![]()
|
|
|
#85 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik heb nog geen enkel cijfer gezien. Moet ik daar mijn conclusies uit trekken dat dit een vals argument is van België-lovers? Of zit er een andere oorzaak achter, zoals examens?
|
|
|
#86 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#87 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
#88 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik zou zeggen: de BUB heeft een studiedienst. Zet die aan het werk, dan doet ze eens iets nuttig.
|
|
|
|
#89 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#90 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Wij doen die berekeningen. Jullie gooien het tegenargument dat die verschillen ook in Vlaanderen te vinden zijn. Jullie argument, dus het is aan jullie om dat ook te bewijzen. Gezien dat jullie hier maar blijven rond de pot draaien en zelfs beweren dat wij het in jullie plaats moeten bewijzen zegt dit dat jullie argument niets waard is en van geen belang. Laatst gewijzigd door instromaniac : 16 januari 2005 om 13:12. |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mag ik dan eens iets persoonlijks vragen? Wanneer jullie je gezinsfinanciën beheren, berekenen jullie dan ook niet wat de inkomsten en uitgaven zijn? Stellen jullie je nooit de vraag of wel alle uitgaven verantwoord zijn? Kijken jullie nooit eens op welke uitgaven wat bespaard kan worden door bijvoorbeeld deze of gene producten ergens anders te kopen of een andere leveranciers te zoeken? Kijken jullie er niet op toe wat jullie kinderen met hun zakgeld doen of waaraan ze hun nieuwjaarsgeld besteden? Blijkbaar niet, daar jullie het niet nodig vinden dat de overheid haar eigen "groot-gezinsfinanciën" met zorg beheren. Volgens jullie is het immers "oninteressant" en "onnodig" dat de overheid nu eens de bestaande geldstromen in kaart brengt en zich afvraagt of wel alles verantwoord is... Allemaal oninteressant. Nochtans zie ik dat de gezinnen die ik ken weldegelijk op de financiën letten. Ik stel vast dat in de private sector bedrijfsleiders hun geldstromen duidelijk in kaart willen brengen en zich daarbij altijd de vraag stellen of bepaalde uitgaven renderen of op z'n minst nuttig besteed zijn. Volgens hoeft dat blijkbaar allemaal niet wanneer het om de staatshuishouding gaat: dan mag er blijkbaar zomaar met het geld gegooid worden... |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien bevindt het zich niet "in zijn interesseveld".
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En geen enkele belgicist die op dit element durft in te gaan. Blijkbaar moet een staat in hun gedachtewereld geen rationaliteit en transparantie nastreven.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Concrete cijfers heeft niemand denk ik, anders hadden ze al lang online gestaan. Het rapport Jadot zegt iets over die transfers, maar helaas is dat nergens online terug te vinden... (alles staat online, behalve dat! Ik ga proberen om na de examens dat rapport Jadot ne keer te bekijken (als ik het kan vinden).
|
|
|
|
#100 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar dan blijf je van die perverten hebben die onderscheid maken op basis van moedertaal...
|
|