Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2005, 16:23   #81
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

tja als ze met 20 man afkomen pikt er dan maar de goeie uit...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 16:27   #82
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Neen,omdat men dan de oppositie uitschakelt.Volgens de filossof von Hayek kan men het democratische gehalte van een regime alleen maar meten aan de manier waarop men de oppositie behandelt en tolereert.Pas dat eens toe op den belziek.
ik pas dat toe en kan alleen maar tot conclusie komen dat de oppositie zeer netjes behandeld _ en nog zelfs nog meer getolereerd wordt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 16:35   #83
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Een meerderheid die geen oppositie dult of mondddood maakt, is niet democratisch.
als je daarmee naar de huidige politieke situatie van België verwijst heb je zeker geen klagen
1 miljoen is zeker een vorm van dulden lijkt me
monddood maken ? lijkt me ook niet zo, eerder omgekeerd
Oud 20 januari 2005, 16:36   #84
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
ik pas dat toe en kan alleen maar tot conclusie komen dat de oppositie zeer netjes behandeld _ en nog zelfs nog meer getolereerd wordt
Groot gelijk Praha. Slechts 5 wetswijzigingen, slechts 1 grondwetswijziging en dat allemaal maar om de oppositie te kunnen "pakken". Inderdaad heel tolerant van de meerderheid.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 16:51   #85
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prutske
Wat doen we dan met het antwoord van Amerika dat ze daar niets voor ondernemen want dat is vrije meningsuiting,dat is toch een super democratie?
De VS zijn democratisch gehalte moet men toch met een zakje zout nemen, zie verkiezingen 2001!
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 16:53   #86
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Groot gelijk Praha. Slechts 5 wetswijzigingen, slechts 1 grondwetswijziging en dat allemaal maar om de oppositie te kunnen "pakken". Inderdaad heel tolerant van de meerderheid.
da's onzin, dat weet ge

zelfs al moest er wat van waar zijn .... even zuiver hypothetisch gesteld

op wat hebben we die oppositie dan kunnen pakken ?

op het bestaan van de oppositie ? niet echt, integendeel

op zijn hoogst op hun verspreiding van de indoctrine dat de leden van de oppositie en hun aanhang van een superieur ras zouden zijn tov van eenieder die zich niet wenst aan te sluiten bij het ideeëngoed van diezelfde oppositie
Oud 20 januari 2005, 16:56   #87
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
da's onzin, dat weet ge

zelfs al moest er wat van waar zijn .... even zuiver hypothetisch gesteld

op wat hebben we die oppositie dan kunnen pakken ?

op het bestaan van de oppositie ? niet echt, integendeel

op zijn hoogst op hun verspreiding van de indoctrine dat de leden van de oppositie en hun aanhang van een superieur ras zouden zijn tov van eenieder die zich niet wenst aan te sluiten bij het ideeëngoed van diezelfde oppositie
In de voormalige USSR deden ze dat ook : de oppositie verbieden. Ze zijn er ver mee gekomen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 17:02   #88
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

btw als er morgen een wet ( zuiver hypothetisch, ik zie de zin er niet direct van in ) in voege zou komen die het dragen van combatboots als burger zou verbieden
ga je dan ook beweren dat de huidige politieke leiders de oppositie monddood trachten te maken ? moest het zo héél toevallig zo zijn dat hun achterban niets liever doet dan in combatboots rond te lopen ?
Oud 20 januari 2005, 17:05   #89
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
In de voormalige USSR deden ze dat ook : de oppositie verbieden. Ze zijn er ver mee gekomen.
Geertje ,

is deze oppositie dan verboden ?

misschien als je aanneemt dat de oppositie uit niets anders en alleen bestaat uit wat racistisch geroep, dan wel
Oud 20 januari 2005, 17:08   #90
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

het is totale lulkoek als je dat ziet als het monddood maken van het VB daar ieder zinnig mens ( en er zullen er hoogstgetwijfeld ook bij de sossen ed. enkele zitten ) inziet dat het aantal stemmen voor het VB alleen maar gaat toenemen daar ze zich nu nog meer in een slachtofferrolletje kunnen wikkelen dan voorheen
Oud 20 januari 2005, 18:35   #91
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Oorspronkelijk bericht door schaveiger
Is schelden, verwijten, kleineren, vloeken een meningsuiting?

Oorspronkelijk bericht door Tyr de dietser

Ja.

8) Nooit van beschaving gehoord, dietser ?????????? Vrije mening eindigt voor mij, DAAR waar de integriteit van anderen in gevaar komt. Blijkbaar hebben sommigen daar een probleem mee. Kwestie van opvoeding, waarschijnlijk.
Vrije meningsuiting stopt daar, waar de daad begint. Trouwens, als schelden, verwijten, kleineren en vloeken niet onder de vrije meningsuiting valt: arresteer me dan voor respectievelijk onnozele hals!, het is de schuld van de PS dat alles hier vierkant draait, Di Rupo is maar een flikker en godverdomme!. Straf van mij he...
Oud 20 januari 2005, 19:52   #92
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Vrije meningsuiting stopt daar, waar de daad begint. Trouwens, als schelden, verwijten, kleineren en vloeken niet onder de vrije meningsuiting valt: arresteer me dan voor respectievelijk onnozele hals!, het is de schuld van de PS dat alles hier vierkant draait, Di Rupo is maar een flikker en godverdomme!. Straf van mij he...
Is aan elke mening geen daad gekoppeld? Wat is het verschil tussen een mening en een daad stellen om deze mening af te dwingen? Zou u een daad gesteld vanuit u vrije mening aanvaardbaar vinden?
Oud 20 januari 2005, 20:44   #93
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Is aan elke mening geen daad gekoppeld? Wat is het verschil tussen een mening en een daad stellen om deze mening af te dwingen? Zou u een daad gesteld vanuit u vrije mening aanvaardbaar vinden?
Waarom praat jij altijd in wollige godsdientsleraartermen? Wat bedoel je, dat iets zeggen een daad is? Of dat iets zeggen automatisch een daad veroorzaakt? In beide gevallen twijfelachtig...
Oud 20 januari 2005, 21:47   #94
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom praat jij altijd in wollige godsdientsleraartermen? Wat bedoel je, dat iets zeggen een daad is? Of dat iets zeggen automatisch een daad veroorzaakt? In beide gevallen twijfelachtig...
Wil zeggen wat als men een daad stelt die uit een mening volgt. Bijvoorbeeld men heeft een rascistische mening en naar analogie met deze mening stelt men een rascistische daad, is deze daad dan af te keuren?
Oud 20 januari 2005, 21:47   #95
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wil zeggen wat als men een daad stelt die uit een mening volgt. Bijvoorbeeld men heeft een rascistische mening en naar analogie met deze mening stelt men een rascistische daad, is deze daad dan af te keuren?
Oud 20 januari 2005, 21:48   #96
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oud 20 januari 2005, 21:56   #97
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Erger nog, elke daad is niet alleen af te keuren, doch ook nog strafbaar, ongeacht of hij uit een mening volgt, ongeacht of hij racistisch is...
Dit in tegenstelling met een mening, die steeds vrij zou moeten kunnen geuit worden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 22:03   #98
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Erger nog, elke daad is niet alleen af te keuren, doch ook nog strafbaar, ongeacht of hij uit een mening volgt, ongeacht of hij racistisch is...
Dit in tegenstelling met een mening, die steeds vrij zou moeten kunnen geuit worden.
Dus u beschouwt een rascistische daad als strafbaar, maar een rascistische mening behoort tot de vrije meningsuiting. Dus een rascistische mening mag volgens u niet voortvloeien in een rascistische daad. Wat is dan volgens u het nut van een rascistische mening? Dit is gewoon als vraag bedoelt.
Oud 20 januari 2005, 22:05   #99
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Misschien eens beginnen om het woord racisme te beschermen. Het wordt net 'fascist' en 'nazi' zo vaak misbruikt de dag van vandaag, dat ik niet eens meer opkijk als iemand het gebruikt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 22:10   #100
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Misschien eens beginnen om het woord racisme te beschermen. Het wordt net 'fascist' en 'nazi' zo vaak misbruikt de dag van vandaag, dat ik niet eens meer opkijk als iemand het gebruikt.
Wat bedoelt u met het woord rascisme beschermen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be