Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2005, 22:42   #81
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rroloff
Die 'Anschluß' vergelijking snap ik ook niet helemaal. Zieligdoenerij is dat volgens mij: Vlamingen kunnen - als ik goed ben geinformeerd - morgen die kieskring splitsen (om daarmee een ongrondwettelijke situatie recht te zetten) zonder steun van de Walen. Dan moet je dus niet een duister spelletje spelen en zielige vergelijkingen gaan maken als Walen eisen stellen. Die eisen zijn gewoon niet relevant.

(Maar misschien ken ik de materie niet genoeg om zo een hard oordeel te vellen).
Inderdaad, maar die verwijten horen eigenlijk thuis bij Verhofstadt die persé wil onderhandelen om te verkomen dat zijn regering valt.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 23:04   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
die is nu ni bepaald de meest aangewezen persoon om hulp bij te zoeken aangezien die zelf............
Maar Hans I de Grote heeft dan ook een speciale zelfhulpgroep opgericht, BUB geheten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 23:06   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die 'Anschluß' vergelijking snap ik ook niet helemaal. Zieligdoenerij is dat volgens mij: Vlamingen kunnen - als ik goed ben geinformeerd - morgen die kieskring splitsen (om daarmee een ongrondwettelijke situatie recht te zetten) zonder steun van de Walen. Dan moet je dus niet een duister spelletje spelen en zielige vergelijkingen gaan maken als Walen eisen stellen. Die eisen zijn gewoon niet relevant.
Dat zouden ze inderdaad kunnen, alleen zullen de Franstaligen dan de alarmbelprocedure in gang zetten. Hierdoor wordt het dossier dan het Parlement ontnomen en komt het terecht op de regeringstafel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 10:50   #84
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Walen blijven maar vasthouden aan die uitbreiding van Brussel.....
En ze hebben gelijk.............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 10:52   #85
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
En ze hebben gelijk.............
Waarom gaan de franstaligen eigenlijk massaal lopen uit Brussel naar de rand ? Dit zal wel zijn om hun falend beleid in Brussel veronderstel ik.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 11:01   #86
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Waarom gaan de franstaligen eigenlijk massaal lopen uit Brussel naar de rand ? Dit zal wel zijn om hun falend beleid in Brussel veronderstel ik.
Dat heeft niets te maken. De splitsing van BHV is onbespreekbaar voor de Franstalige partijen. Daarom komen ze met hun eis : de uitbreiding van het Brussels Gewest. Wat onbespreekbaar is voor de Vlamingen.
Oud 24 januari 2005, 11:45   #87
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Niet vergeten dat daar ook Vlamingen het beleid mee bepalen en dat die falende politici ook tot het droombeeld van VBNVA Onafhankelijkheid behoren hé.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 11:51   #88
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets te maken. De splitsing van BHV is onbespreekbaar voor de Franstalige partijen. Daarom komen ze met hun eis : de uitbreiding van het Brussels Gewest. Wat onbespreekbaar is voor de Vlamingen.
De vlaamse politici vinden dat het probleem maar eens moet opgelost worden. Wel als Vlaming vind ik dat nu ook. Het is inderdaad zo dat de zaak zoals ze nu voor ligt onhoudbaar is. Het kan niet zijn dat Franstalige lijsten kunnen opkomen in Nederlandstalige besturen terwijl omgekeerd niet mogelijk is.
Oud 24 januari 2005, 11:53   #89
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Niet vergeten dat daar ook Vlamingen het beleid mee bepalen en dat die falende politici ook tot het droombeeld van VBNVA Onafhankelijkheid behoren hé.
Ik vroeg mij gewoon af hoe het komt dat zovele mensen Brussel ontvluchten. Wat loopt er aan de basis fout als zovele mensen dit besluit trekken ?
Oud 24 januari 2005, 11:55   #90
Tegendradigaard

Standaard

'k zijn eens nieuwsgierig of de SPA en de VLD Vlaamse ballen aan hun lijf hebben hangen of dat het boulekes de Belgique zijn....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 12:01   #91
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
De vlaamse politici vinden dat het probleem maar eens moet opgelost worden. Wel als Vlaming vind ik dat nu ook. Het is inderdaad zo dat de zaak zoals ze nu voor ligt onhoudbaar is. Het kan niet zijn dat Franstalige lijsten kunnen opkomen in Nederlandstalige besturen terwijl omgekeerd niet mogelijk is.
Ga dat aan de Franstalige partijen zeggen, ze zullen het graag horen.
Oud 24 januari 2005, 12:03   #92
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
'k zijn eens nieuwsgierig of de SPA en de VLD Vlaamse ballen aan hun lijf hebben hangen of dat het boulekes de Belgique zijn....
Ze zijn al aan het oefenen.

Oud 24 januari 2005, 12:15   #93
Kaal
Minister-President

Standaard

Toen men het vreemdelingenstemrecht gestemd heeft tegen de wil in van 75% van Vlaanderen vond geen enkele franstalige het erg dat een deelstaat zijn wil oplegt aan de andere deelstaat. De Vlamingen waren toen boos, maar niemand is uit het parlement gestapt en men heeft het spel volgens de regels gespeeld.

Vandaag wil Vlaanderen iets dat de franstaligen niet willen. En wat blijkt? Het kan niet. Het mag niet. Men aanvaardt niet dat het parlement daarover zou kunnen stemmen. Men wil de regels van het spel niet respecteren.

Twee maten en twee gewichten.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 12:18   #94
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Toen men het vreemdelingenstemrecht gestemd heeft tegen de wil in van 75% van Vlaanderen vond geen enkele franstalige het erg dat een deelstaat zijn wil oplegt aan de andere deelstaat. De Vlamingen waren toen boos, maar niemand is uit het parlement gestapt en men heeft het spel volgens de regels gespeeld.

Vandaag wil Vlaanderen iets dat de franstaligen niet willen. En wat blijkt? Het kan niet. Het mag niet. Men aanvaardt niet dat het parlement daarover zou kunnen stemmen. Men wil de regels van het spel niet respecteren.

Twee maten en twee gewichten.
Dat is nu eens je reinste flauwekul.
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 12:19   #95
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Yann is niet meer dan een achterlijke marginale zak waar alleen maar onzin uitkomt en ze vlug moeten opnemen in een instelling.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 24 januari 2005 om 12:19.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 12:39   #96
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Yann is niet meer dan een achterlijke marginale zak waar alleen maar onzin uitkomt en ze vlug moeten opnemen in een instelling.

Bravo!

Tevens is hij een volksverrader
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 12:40   #97
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
Bravo!

Tevens is hij een volksverrader
Volksverrader?????????? Gewoon omdat hij geen Vlaamsgezind is???????????,
Oud 24 januari 2005, 13:05   #98
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Volksverrader?????????? Gewoon omdat hij geen Vlaamsgezind is???????????,
Het is altijd Yann die met zo'n termen zit te gooien, nu niet komen neuten als een ander dat eens met hem doet
Oud 24 januari 2005, 13:09   #99
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik vroeg mij gewoon af hoe het komt dat zovele mensen Brussel ontvluchten. Wat loopt er aan de basis fout als zovele mensen dit besluit trekken ?
Er loopt niets fout. Het is gewoon de laatste jaren de mode om als rijke zich te vestigen in een rustige gemeente. Het is gewoon een stadsvlucht van dikke nekken (grotendeels toch). Moesten het gewoon Walen zijn denk ik dat ze al minder problemen zouden maken. Maar het zijn de arrogante bourgeoisie, velen die ooit of nog steeds FDF stemmen.
Oud 24 januari 2005, 13:53   #100
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het vestigen van vele Europese instanties, bedrijven ed. die dagelijks een ware volksverhuizing met alle mobiliteitsproblemen vandien zwaar wegen op de inwoners van de stad. De vele EU'ers die naar Brussel trekken voor hun werk en de vele Non-EU brurgers op zoek naar een beter leven, jagen de autochtone bevolking weg. Door het politiek belang op Federaal, Regionaal Europees vlak de administratie - migratie stijgen ook de prijzen op de immomarkt tot onbereikte hoogtes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be