Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2005, 19:09   #81
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
De rest????
Nou de acties gericht tegen moslims, bedoel ik. Weet je wel de acties die de terroristen niet schaden maar wel de gewone moslims.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2005, 19:15   #82
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Gewone Moslims? Zijn dat de hypocrite types die wel doen alsof, maar de koran alleen gebruiken als het hun uitkomt? Of zijn dat de hardliners die elke syllabile die de Iman aan de koran toeschrijft als opperste pure waarheid aanvaarden?
Of de totaal dolgedraaide maniakken die alles wat niet denkt zoals hen bestempeld als uit te moorden ketters, of tot slavin te maken meisjes/vrouwen?
Oud 26 januari 2005, 19:27   #83
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewone Moslims? Zijn dat de hypocrite types die wel doen alsof, maar de koran alleen gebruiken als het hun uitkomt? Of zijn dat de hardliners die elke syllabile die de Iman aan de koran toeschrijft als opperste pure waarheid aanvaarden?
Of de totaal dolgedraaide maniakken die alles wat niet denkt zoals hen bestempeld als uit te moorden ketters, of tot slavin te maken meisjes/vrouwen?
Dat is nou eenmaal moeilijk uitteleggen aan iemand met zo veel vooroordelen.
Oud 26 januari 2005, 19:36   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sinannetje, ik kan er ook niet aan doen dat ik de Koran gelezen heb, en de geschiedenis van de verschillende geloven een beetje begrijp.

Je kan zeggen dat mijn vooroordelen geëduceerd zijn.

Maar kom, om het makkelijk te houden, wat is dan een "echte" moslim? Beschrijf die dan eens.
Oud 26 januari 2005, 19:38   #85
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar kom, om het makkelijk te houden, wat is dan een "echte" moslim? Beschrijf die dan eens.
BTW ik zei nergens echte moslims, ik zei gewone moslim.
Toch speciaal voor u, de échte moslim is de moslim die zijn geloof kan verenigen met de maatschappij waarin hij leeft, zonder de belangrijkste aspecten te verliezen.

p.s. Toen ik vroeg of u mij Sinan wilde noemen heb ik nergens gevraagd om er een minachtend verkleinwoord van te maken.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 26 januari 2005 om 19:42.
Oud 27 januari 2005, 06:31   #86
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Een gewone moslim of een echte moslim het is ene pot nat.Ik vind het ook niet kunnen dat die theedoek overal mag gedragen worden.Stel bij ons ziekenhuis personeel zijn er liefhebbers van voetbalpetje of dergelijk dus worden we morgen geopereerd door arts met petje in plaats van steriele muts.In de supermarkt aan de kassa zouden ze dan ook hun theedoek mogen opzetten terwijl ze in hun eigen nachtwinkels die bewuste theedoek niet dragen.Wie denkt geloviger te zijn door religieuze kleding te dragen is waarschijnlijk te dom om te beseffen dat religie in je binnenste zit en niet op je hoofd staat.Logisch is het dat bedrijven naar perfektie en klantbewuste uitstraling werken en dat theedoeken klanten kunnen weerhouden het bedrijf te kontakteren.Ik zou dus ook niet gaan aanschuiven aan kassa waar er een theedoektrees zit als er andere kassa is ,vergelijk het met roken en niet roken ik rook maar moet overal buiten gaan staan maar mag na het roken terug binnen.Theedoek tijdens het werk mag niet maar na het werk doe je desnoods een gordijn om je hoofd maakt niet uit.Regels zijn er nu eenmaal om nageleefd te worden.En kijk maar is hoe goed ze de plichten naleven , de rechten kennen ze van buiten maar van plichten hebben ze nog nooit gehoord.Plus het hypokriete gedoe , ga maar is na hoeveel moslims in het dagelijks leven de regels nakomen , ga is kijken hoe ze nachtwinkels en telefoonwinkels openen en zonder theedoek weliswaar.Is voor mij gewoon provocatie en ik zeg dan ook theedoek dragen is eruit.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 07:08   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sinan, je beschrijving van een echte moslim kan 2 dingen inhouden.

Of een onvindbaar type. Of zij die aan Al Takkaya doen.([size=1]sorry voor gebeurlijke misspellingen van dit begrip[/size])

Een moslim, zonder woordgrapjes zoals "echte" of "gewone" kan zichzelf pas moslim noemen als deze de Koran zonder enige uitzondering of vrije interpretatie naleeft.Dat is het basisbeginsel van de Islam.
Althans, volgens de Koran die ik hier naast me liggen heb.
Ander stukje tekst- namelijk de gebruikelijke noot- [size=1]
Citaat:
"doordat deze Koran een vertaalde versie is, voor hen die de Arabische tekst niet kunnen lezen moet er wel rekening mee gehouden worden dat door deze vertaling een deel van de waarheid verloren is gegaan, of voor misinterpretatie vatbaar is geworden.De uitgevers raden te stelligste aan, om dit boekwerk echt te begrijpen de Arabische schrijftaal machtig te worden."
[/size]

Nu moet ik zeggen, dit is dan weer een vertaling uit het Engels.

Het komt erop neer dat een "echte" of "gewone " moslim kan huichelen in een andere maatschappij thuis te horen, dit ter bevordering van de invloedssfeer van de Islam.
Indien een "moslim" een andere interpretatie naleeft, is deze al geen "echt" of "gewone" meer, maar een hypocriet.

Eneuh, ik bied je geen excuses aan voor de uitdrukking "Sinanneke", die trouwens niet beledigend, maar eerder belerend bedoeld was.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 januari 2005 om 07:19.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 07:38   #88
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Een gewone moslim is degene die hier verblijft , niet werkt,moeilijk doet en ambetant.De echte moslim is degene die zichzelf opblaast.Of is dat misinterpretatie.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 14:26   #89
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Nou de acties gericht tegen moslims, bedoel ik. Weet je wel de acties die de terroristen niet schaden maar wel de gewone moslims.
acties tegen moslims??

Komaan, niet muggenziften nu, ik kan ook gaan onnozel doen en telkens als een autochtoon door een allochtoon in elkaar geramd wordt, dit linken met de voorbode op extremisme.

Als een allochtoon hier naar zijn identiteitsbewijs wordt gevraagd, zijn de flikken automatisch racisten, ja hallo?
Oud 27 januari 2005, 16:21   #90
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Komaan, niet muggenziften nu, ik kan ook gaan onnozel doen en telkens als een autochtoon door een allochtoon in elkaar geramd wordt, dit linken met de voorbode op extremisme.
Veel mensen doen dat al....
Ik kijk een beetje vooruit, als het VB aan de macht komt enz.

Citaat:
Als een allochtoon hier naar zijn identiteitsbewijs wordt gevraagd, zijn de flikken automatisch racisten, ja hallo?
Nee, tuurlijk niet
Oud 27 januari 2005, 16:21   #91
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Of is dat misinterpretatie.
Dat is misinterpetatie ja.
Oud 27 januari 2005, 16:26   #92
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Eneuh, ik bied je geen excuses aan voor de uitdrukking "Sinanneke",
Ik vroeg je geen excuus, ik wilde alleen maar dat je het niet herhaalde en dat heb je niet gedaan zie ik.

Citaat:
kan zichzelf pas moslim noemen als deze de Koran zonder enige uitzondering of vrije interpretatie naleeft.Dat is het basisbeginsel van de Islam.
Het arabisch is multi-interpretabel dus uw steling slaat nergens op.

Citaat:
Indien een "moslim" een andere interpretatie naleeft, is deze al geen "echt" of "gewone" meer, maar een hypocriet.
Dat is weer uw interpretatie.
Oud 28 januari 2005, 12:38   #93
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Het probleem van de hoofdoeken is geen detail, het maakt deel uit van het geheel.

Een voorbeeld : deze moslima gaat stemmen, ze doet dus mee aan het democratisch proces in ons land. Is ze dan per definitie een 'normale moslima' Sinan? Zelfs als ze zo gaat stemmen?
Oud 28 januari 2005, 12:48   #94
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het probleem van de hoofdoeken is geen detail, het maakt deel uit van het geheel.

Een voorbeeld : deze moslima gaat stemmen, ze doet dus mee aan het democratisch proces in ons land. Is ze dan per definitie een 'normale moslima' Sinan? Zelfs als ze zo gaat stemmen?
Ze heeft begrepen dat stemmen anoniem is in Belgie en neemt dat wat te letterlijk op.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 12:56   #95
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:

Bemoeien een ergeren op andermans eigen beeld een leven is een "typisch gedrag" van een doorsnee "VB" !
Oud 28 januari 2005, 16:34   #96
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Bemoeien een ergeren op andermans eigen beeld een leven is een "typisch gedrag" van een doorsnee "VB" !
Tja, jouw theorie kan nog zo juist zijn, ik ben geen Vlaams Belanger, dat weet ondertussen nagenoeg iedereen op dit forum.

Toch stoort het arrogante gedrag van die moslims mij geweldig, zoals het absoluut willen rondlopen in zo'n zwarte spookkleed, altijd en overal.

En niet alleen mij stoort het, maar met mij ook nog een heleboel mensen die niet eens tot het miljoen Vlaams Belang-kiezers behoren.

Zou dat geen boodschap kunnen zijn voor de moslims? In de trand van : hou op met dat extreem moslimgedoe en de arrogante houding. Draag noirmale kleren, doe gewoon, doe normaal, en het komt goed.

Want noch ik, noch de overgrote meerderheid van de Europeanen hebben zin om in de toekomst zo'n beelden te zien in onze contreien. Er zijn genoeg landen waar het kan.

Zin in een toekomstig Europa waar de vrouwen er zo bijlopen? Iemand?
Oud 28 januari 2005, 16:56   #97
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Tja, jouw theorie kan nog zo juist zijn, ik ben geen Vlaams Belanger, dat weet ondertussen nagenoeg iedereen op dit forum.

Toch stoort het arrogante gedrag van die moslims mij geweldig, zoals het absoluut willen rondlopen in zo'n zwarte spookkleed, altijd en overal.

En niet alleen mij stoort het, maar met mij ook nog een heleboel mensen die niet eens tot het miljoen Vlaams Belang-kiezers behoren.

Zou dat geen boodschap kunnen zijn voor de moslims? In de trand van : hou op met dat extreem moslimgedoe en de arrogante houding. Draag noirmale kleren, doe gewoon, doe normaal, en het komt goed.

Want noch ik, noch de overgrote meerderheid van de Europeanen hebben zin om in de toekomst zo'n beelden te zien in onze contreien. Er zijn genoeg landen waar het kan.

Zin in een toekomstig Europa waar de vrouwen er zo bijlopen? Iemand?
Het probleem is niet "arrogant zijn" want dat vind je overal , het probleem is dat deze vrouwen meer aandacht krijgen , een dat is het geen wat u stoort , U krijgt geen aandacht ook al zie je er aantrekkelijk uit ,maar deze meiden hoeven niet aantrekkelijk te zijn om aandacht te trekken , kwestie van jaloezie !!!
Oud 28 januari 2005, 17:36   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Het probleem is niet "arrogant zijn" want dat vind je overal , het probleem is dat deze vrouwen meer aandacht krijgen , een dat is het geen wat u stoort , U krijgt geen aandacht ook al zie je er aantrekkelijk uit ,maar deze meiden hoeven niet aantrekkelijk te zijn om aandacht te trekken , kwestie van jaloezie !!!
Het probleem is dat die vrouwen meer aandacht eisen.
Legt gij mij eens uit hoe ik als bijzitter kan weten dat het de vrouw van de paspoort is die zich aanbiedt om te stemmen.
Hoe kan ik zelfs maar weten of het wel een vrouw is en niet haar man die in haar plaats komt stemmen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 18:13   #99
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lincoln, ga dat maar eens uitleggen aan de heren die de vrouwen verplichten als een hoop laken rond te lopen. De bedoeling van zulke kledij is wel dat een vrouw totaal onzichtbaar word, dat er geen enkele man aandacht aan schenkt. Alleen de mannen uit de familie mogen er bescherming aan bieden, tegen alle invloeden van buitenaf. Zoals de aandacht van mannen, vermijden dat de verleidingen des lichaams die vrouwen veroveren ,scholing en nog vele andere dingen.

In alle geval, gelukkig dat onze wetgeving hier korte metten maakt met dit soort kledij.
Oud 28 januari 2005, 20:01   #100
camaris
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Legt gij mij eens uit hoe ik als bijzitter kan weten dat het de vrouw van de paspoort is die zich aanbiedt om te stemmen.
Simpel, ge kijkt gewoon op hare pasfoto
camaris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be