![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het fimpje bekeken (bedankt voor de link)... Weet U toevallig dat die meneer die aan het woord was een partijkaart heeft en zo ja, van welke partij? Hij is in elk geval een PC en .... een manipulator en als U goed geluisterd heeft, weet U dat ook... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kunt mij dat uitleggen? Laatst gewijzigd door sinan123 : 30 januari 2005 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar beschouwt u een moord of een bedreiging als een oorlog. Wij noemen dat het recht op zelfverdediging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zeg je dat ik dingen zeg die ik helemaal niet zeg. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat het de pc uitleg is om de problemen te minimaliseren. Het is de schuld van de media die er teveel aandacht aan besteedde omdat de crimineel een Marokkaan was. Niets is minder waar. De heisa is niet ontstaan omdat een Marokkaanse jongen een misdaad pleegde. In dat geval zou er al dikwijls heisa rond de jongen ontstaan zijn, hij was helemaal niet aan zijn proefstuk toe. Nee, de heisa is ontstaan omdat een crimineel dood gereden is die achteraf een Marokkaan bleek te zijn en de Marokkaanse gemeenschap het als een aanslag op hun gemeenschap beschouwde. Het is een aanklacht tegen het wij tegen zij gevoel van de Marokkaanse gemeenschap die zelfs hun criminelen als martelaars en strijders beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom scheer jij alle Marokkanen over één kam? Waarom zou een tasjesdief een strijder of martelaar zijn?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld een aantal jongeren die voor de camera's kwamen getuigen dat zij dat allemaal wel eens deden. Wie scheert alle Marokkanen over één kam? Ook de reactie van de broer, vrienden en de rest van de gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Hier de reactie van de broer:
Broer tasjesdief gelooft niet in opzet Jamal el Bejjati, de broer van de twee weken geleden doodgereden tasjesdief Ali, denkt niet dat de vrouw die zijn broer doodreed, dat doelbewust heeft gedaan, zo zegt hij in de Telegraaf. De krant publiceert vandaag een interview met vader Mohammed el Bejjati en diens zoon Jamal. ''Ik geloof niet dat Germaine C. mijn broertje wilde doden'', zo zegt Jamal. ''Ik hoop dat het ongeluk misschien toch enige zin heeft gehad. Ik wil dat andere jongeren nu gaan nadenken over waarmee zij bezig zijn, hoe gevaarlijk het is het verkeerde pad op te gaan''. Kwaad is Jamal ook. ''Ik wil dat die vrouw een echt proces krijgt, als Ali een gewone Nederlander was geweest, zat zij nog vast – nu was zij vrij nog voor hij was begraven.'' De familie El Bejjati zegt veel steun te hebben gehad van allochtonen in Amsterdam. De reacties van Nederlanders waren echter negatief. Er kwamen dreigbrieven en anonieme telefoontjes. Vader el Bejjati zegt niet te begrijpen waarom zijn overleden zoon Ali tot zijn daad kwam: ''Het geld had hij niet nodig. Iedereen haalt wel eens rottigheid uit. Hij zou eigenlijk die middag zijn broer gaan helpen met zijn werk, maar dat bleek niet nodig. Dat was om vier uur, om halfzes werd ik gebeld, Ali was dood.'' Ali’s eerder opgebouwde strafblad doet hij af als onwaar of overdreven, maar de vraag naar het waarom blijft onbeantwoord. Mohammed el Bejjati kwam al in 1967 naar Nederland en werkte tot 2001 bij de KLM, bijna 35 jaar. In 1985 kwam de rest van zijn gezin naar Nederland, Mohammed heeft vier zonen en drie dochters, de doodgereden Ali, in 1985 geboren in Marokko, niet meegeteld. Vader el Bejjati spreekt goed Nederlands, zijn kinderen accentloos, allen studeren of werken in Nederland. Het gesprek met de Telegraaf vond plaats in Selouane, in het Marokkaanse Rif-gebergte. Daar werd Ali vorige week begraven. De door verdriet overmande vader keert volgende week terug naar Nederland. ''Ik woon in Nederland, al mijn kinderen leven er, wat moet ik dan hier doen?''. bron: fok.nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch blijft hij beweren: "als Ali een gewone Nederlander was geweest, zat zij nog vast" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie alvast weinig dergelijke taferelen. Citaat:
De eerste reacties waren totaal anders zoals ik reeds schreef. Nu nog klinkt het niet overtuigend aangezien de vrouw volgens hem niet vrij zou mogen zijn. Laatst gewijzigd door Bobke : 30 januari 2005 om 21:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenmiste ik zal er alles aan doen om een oorlog (dode mensen, kinderen bloed angst, walgelijk eng ) te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er is tegenwoordig maar 1 godsdienst. De islam. Waarom? Wie van ons is een goede christen? Wie van ons gaat elke zondag naar de kerk en doet elke dag zijn gebed voor hij aan tafel gaat? Als we aan 1000 mensen komen, mooi zo. Maar oorlog? Christendom zou dan eerder het verzet zijn...
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
|
![]() |
![]() |