Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2005, 17:53   #81
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Je weet goed genoeg dat hier niet veel moslims aanwezig zijn op dit forum, dus maak je maar gebruik van deze kans om ze door het slijk te halen met je leugens. Laf

Hier een paar korantekstjes... zien of je hier iets racistisch in vind

[font=Verdana][size=2]"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62) [/size][/font]

[font=Verdana][size=2]"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden". (Uitspraak van de Profeet Mohamed, gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700) [/size][/font]

[font=Verdana][size=2](zeg...)"Wij geloven in wat naar ons is neergezonden en in wat naar jullie neergezonden is. Onze God en jullie God, is één. En wij geven ons over aan Hem." (Koran 29:46) [/size][/font]
Niks leugens. Voor elke moslim is de Koran het eeuwig en onveranderlijk woord van God. En God heeft via de aartsengel Gibril aan Mohammed gezegd dat hij moest verkondigen als het woord van God:

[size=3]O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.[/size]
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 17:58   #82
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks leugens. Voor elke moslim is de Koran het eeuwig en onveranderlijk woord van God. En God heeft via de aartsengel Gibril aan Mohammed gezegd dat hij moest verkondigen als het woord van God:

O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Tot vandaag heb ik jouw teksten vergeleken met de gruwelijkheden op de Joden in WO II. Het is vandaag mijn verjaardag dus ik dacht ik doe wat anders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wrekers tekst maar dan 2 duizend jaar geleden
Alle Christenen zijn slechte mensen ze hebben Rome in brand gesticht en moeten gekruisigd worden langs de Via Appia.
Verba mihi non nocet.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 25 januari 2005 om 18:01.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 18:02   #83
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Tot vandaag heb ik jouw teksten vergeleken met de gruwelijkheden op de Joden in WO II. Het is vandaag mijn verjaardag dus ik dacht ik doe wat anders.

Verba mihi non nocet.
Toch erg he, moeten toegeven dat je van je geloof expliciet verplicht wordt om je racistisch te gedragen tegenover een welomschreven groep.

Als je het anders zou willen en vriendschap zou willen sluiten met bvb een christen ben je immers een slechte moslim die zondigt tegen het woord van God.

Zo staat het in de Koran die jij voor elke letter voor waar aanneemt.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 23:14   #84
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Jij ligt maar wat off-topic te neuzelen.

De discussie ten gronde ga je uit de weg. Net als Sinan die de Koran niet durft te citeren met een vers dat aanzet tot racisme tegen niet-moslims omdat hij dan met zichzelf geconfronteerd wordt.

Alle goede moslims zijn racisten. Immers: wie als moslim vriendschap sluit met een Jood of Christen zondigt tegen het woord van God. Zo staat het in de Koran en dit is wat alle moslims geloven. Geen enkele moslim zal mij wat dit betreft tegenspreken.
pppffff goed, goed....

mijn buurvrouw, mijn overburen allemaal racisten die zo gedisciplineerd hun mond kunnen houden en geduldig afwachten tot één of andere pipo hen oproept om alle ongelovige honden ritueel te slachten

neemt nog steeds niet weg dat jij er ook eentje bent...
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 23:17   #85
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Je beseft toch dat met dit nieuwe culturele racisme, je eigenlijk ook de Marrokaanse, Turkse, en andere moslimgemeenschappen als racistisch bestempelt?

De toekomst van dit land ziet er dan vrij racistisch uit.... (Zeker voor jou, Raf, naar't schijnt hebben die moslims nogal bijzondere gebruiken wat te doen met homo's)
leg me dat eens even uit ... als je wilt
Oud 25 januari 2005, 23:26   #86
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
De toekomst van dit land ziet er dan vrij racistisch uit.... (Zeker voor jou, Raf, naar't schijnt hebben die moslims nogal bijzondere gebruiken wat te doen met homo's)
Zaai maar angst, maak hem maar bang....

Punt 1: Grootste deel van de moslims zijn geen extremisten

Vooral in de Turkse gemeenschap is het redelijk geaccpeteerd, wel heerst er een ''als je mij maar niet aanraakt'' gevoel.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 25 januari 2005 om 23:28.
Oud 25 januari 2005, 23:36   #87
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[size=3]O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.[/size]
heb jij de Bijbel al es gelezen ?
daar staan ook zulke leuke zaken in
niet alleen dat .. vele daarvan zijn ook letterlijk het woord van God

dus wat blijft dan ....
dat de Koran letterlijk opgevolgd zou worden en de bijbel niet door hun respectievelijke achterban ?

ook daar zijn honderden voorbeelden en tegenvoorbeelden van

dus what's the point ?

dat er fundamentalisten bestaan ?

nooit aan getwijfeld
Oud 25 januari 2005, 23:38   #88
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha

dus wat blijft dan ....
dat de Koran letterlijk opgevolgd zou worden en de bijbel niet door hun respectievelijke achterban ?

dus what's the point ?

nooit aan getwijfeld
De point is dat de islam niet europees is.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 23:41   #89
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
joh
Oud 25 januari 2005, 23:52   #90
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch erg he, moeten toegeven dat je geïndoctrineerde xenofobie je ertoe aanzet om je racistisch te gedragen tegenover een welomschreven groep.

Als je het anders zou willen en vriendschap zou willen sluiten met bvb een moslim voel je zo'n labiel persoontje die rest van de kudde aan de horizon ziet verdwijnen

Zo staat het in de propaganda die jij voor elke letter voor waar aanneemt.
Oud 25 januari 2005, 23:53   #91
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
jajaaa en zo blijven we weer bezig....

okay deze dan he, laat het andere dan varen he
Oud 25 januari 2005, 23:54   #92
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
niet europees zeg je ?
allee jij zegt het, jij toont het aan, lijkt me fair
Oud 26 januari 2005, 00:13   #93
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

pfff daar komt niet veel meer van, zal waarschijnlijk de europese grenzen aan 't hertekenen zijn
Oud 26 januari 2005, 00:27   #94
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dus wat blijft dan ....

dus what's the point ?

nooit aan getwijfeld
Uit de discussies hier meen ik opgemaakt te hebben dat de koran het nedergedaald woord van Allah is waar niet mag aan getornd worden.
Kent ge veel Belgen die protesteren omdat ze geen dierenoffers meer mogen brengen of een hoofddoek dragen omdat het in de bijbel staat ?
Een groot verschil denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2005, 01:06   #95
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Uit de discussies hier meen ik opgemaakt te hebben dat de koran het nedergedaald woord van Allah is waar niet mag aan getornd worden.
Kent ge veel Belgen die protesteren omdat ze geen dierenoffers meer mogen brengen of een hoofddoek dragen omdat het in de bijbel staat ?
wij ( allée al diegenen die de Bijbel zeer ernstig nemen ) beschouwen het woord van de profeten, en Jesus Christus als woords God
ik geef grif toe dat het gros ( maar 'k zou die zelfs niet gelovig meer noemen, volgens dat geloof ) dat allemaal zeer genuanceerd nemen
neemt niet weg dat er een hoopje fanatici blijven rondlopen, Bobke

neen, dus helemaal geen groot verschil
maar wel een groot verschil in 't aantal vergelijkbare fanatici

geef ik ook grif toe

maar daar gaat het niet over...

het gaat erover dat volgens Wreker en concoorten ALLE moslims fundamentalisten zijn en bijgevolg ALLE moslims die net DIE passages van de Koran LETTELIJK nemen, die Wreker en consoorten ons willen doen geloven dat ze ALLEEN DIE WOORDEN LETTERLIJK nemen, in staat zijn morgen ( binnen een week, weet ik veel ) mij ritueel te slachten

maw
mijn buurvrouw, naar haar eigen zegge toch nog steeds gelovig, waar ik toevallig een zeer goede relatie mee heb en naar mijn weten perfect geïntegreerd is, gaat mij dus ritueel slachten als één of andere pipo van hun geloof het zegt, volgens Wreker en consoorten dus

Laatst gewijzigd door praha : 26 januari 2005 om 01:12.
Oud 26 januari 2005, 01:23   #96
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

allée komaan, Bobke is dit ernstig ?

btw elk jaar komt er weer es een nieuwere, 'betere' meer 'objectieve' versie van de Bijbel uit, net omwille van het feit dat men beseft dat doorheen de geschiedenis er heel wat aan misklooit zou zijn omwille van de tijdsgeest, de subjectiviteit van de schrijver etc
en dit alles om nog meer 'letterlijk' datgene wat van origine het woords God zou moeten wezen eruit te filteren

dat ruikt op z'n minst naar fundamentalisme als je 't mij vraagt, wat ook de uiteindelijke uitkomst ( moreel goed of slecht, uiteraard in dit tijdskader ) moge weze van zulk een meer originele versie van dat tekstje

denk je nu werkelijk dat een 'doorsnee' moslim niet met hetzelfde probleem zit ?
wat is origineel, wat niet, hoe moet je dat bekijken in de het kader van de tijdsgeest ipv LETTERLIJK te nemen

en 't is niet omdat zij wat offeren dat ze 1000 jaar terug leven, dat deden wij nog geen 50 jaar geleden ( en waarschijnlijk gebeurt dat nu nog ) ook

Laatst gewijzigd door praha : 26 januari 2005 om 01:24.
Oud 26 januari 2005, 01:31   #97
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
btw
ik ken heel veel Christenen die zouden protesteren indien we vandaag bv een totaalverbod op miswijn (alcohol) , het dragen van christelijke symbolen ( kruisje, wit boordje, zwart kleding als teken van Christelijke rouw ) , Christelijke feestdagen afschaffen en vervangen door betekenisloze snipperdagen, etc ...

je kan wel blijven doorgaan
Oud 26 januari 2005, 02:43   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wij ( allée al diegenen die de Bijbel zeer ernstig nemen ) beschouwen het woord van de profeten, en Jesus Christus als woords God
ik geef grif toe dat het gros ( maar 'k zou die zelfs niet gelovig meer noemen, volgens dat geloof ) dat allemaal zeer genuanceerd nemen
neemt niet weg dat er een hoopje fanatici blijven rondlopen, Bobke

neen, dus helemaal geen groot verschil
maar wel een groot verschil in 't aantal vergelijkbare fanatici

geef ik ook grif toe

maar daar gaat het niet over...

het gaat erover dat volgens Wreker en concoorten ALLE moslims fundamentalisten zijn en bijgevolg ALLE moslims die net DIE passages van de Koran LETTELIJK nemen, die Wreker en consoorten ons willen doen geloven dat ze ALLEEN DIE WOORDEN LETTERLIJK nemen, in staat zijn morgen ( binnen een week, weet ik veel ) mij ritueel te slachten

maw
mijn buurvrouw, naar haar eigen zegge toch nog steeds gelovig, waar ik toevallig een zeer goede relatie mee heb en naar mijn weten perfect geïntegreerd is, gaat mij dus ritueel slachten als één of andere pipo van hun geloof het zegt, volgens Wreker en consoorten dus
Voor zover ik weet zijn alleen de tien geboden het nedergezonden woord van God. Wat Jezus vertelde was alleen een bijstelling van het OT.
Niet meer dan de mening van een wetgever die oude wetten wilt verbeteren en zoals ge weet zijn wetten aanpasbaar aan nieuwe inzichten in van een veranderende maatschappij.
Oud 26 januari 2005, 02:48   #99
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allée komaan, Bobke is dit ernstig ?

btw elk jaar komt er weer es een nieuwere, 'betere' meer 'objectieve' versie van de Bijbel uit, net omwille van het feit dat men beseft dat doorheen de geschiedenis er heel wat aan misklooit zou zijn omwille van de tijdsgeest, de subjectiviteit van de schrijver etc
en dit alles om nog meer 'letterlijk' datgene wat van origine het woords God zou moeten wezen eruit te filteren

dat ruikt op z'n minst naar fundamentalisme als je 't mij vraagt, wat ook de uiteindelijke uitkomst ( moreel goed of slecht, uiteraard in dit tijdskader ) moge weze van zulk een meer originele versie van dat tekstje

denk je nu werkelijk dat een 'doorsnee' moslim niet met hetzelfde probleem zit ?
wat is origineel, wat niet, hoe moet je dat bekijken in de het kader van de tijdsgeest ipv LETTERLIJK te nemen

en 't is niet omdat zij wat offeren dat ze 1000 jaar terug leven, dat deden wij nog geen 50 jaar geleden ( en waarschijnlijk gebeurt dat nu nog ) ook
Daar zit het hem juist, ieder jaar komt er een nieuwe versie uit om toch maar niet te moeten toegeven dat de bijbel nooit het woord Gods kan zijn.
Geen enkele Christen gaat beweren dat ge de bijbel in zijn oorspronkelijke taal moet bestuderen.
Oud 26 januari 2005, 02:53   #100
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
btw
ik ken heel veel Christenen die zouden protesteren indien we vandaag bv een totaalverbod op miswijn (alcohol) , het dragen van christelijke symbolen ( kruisje, wit boordje, zwart kleding als teken van Christelijke rouw ) , Christelijke feestdagen afschaffen en vervangen door betekenisloze snipperdagen, etc ...

je kan wel blijven doorgaan
Ik ken geen enkele Christen die beweert dat hij alcohol drinkt omdat het een gebod Gods is of in tabbaard gaat werken omdat God dat zo wilt.
Moslims herkennen ook Jezus als profeet, waarom mogen ze dan geen alcohol drinken ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be