![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
[size=3]O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door sinan123 : 25 januari 2005 om 18:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als je het anders zou willen en vriendschap zou willen sluiten met bvb een christen ben je immers een slechte moslim die zondigt tegen het woord van God. Zo staat het in de Koran die jij voor elke letter voor waar aanneemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mijn buurvrouw, mijn overburen allemaal racisten die zo gedisciplineerd hun mond kunnen houden en geduldig afwachten tot één of andere pipo hen oproept om alle ongelovige honden ritueel te slachten neemt nog steeds niet weg dat jij er ook eentje bent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Punt 1: Grootste deel van de moslims zijn geen extremisten Vooral in de Turkse gemeenschap is het redelijk geaccpeteerd, wel heerst er een ''als je mij maar niet aanraakt'' gevoel. Laatst gewijzigd door sinan123 : 25 januari 2005 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daar staan ook zulke leuke zaken in niet alleen dat .. vele daarvan zijn ook letterlijk het woord van God dus wat blijft dan .... dat de Koran letterlijk opgevolgd zou worden en de bijbel niet door hun respectievelijke achterban ? ook daar zijn honderden voorbeelden en tegenvoorbeelden van dus what's the point ? dat er fundamentalisten bestaan ? nooit aan getwijfeld |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
okay deze dan he, laat het andere dan varen he |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
allee jij zegt het, jij toont het aan, lijkt me fair |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pfff daar komt niet veel meer van, zal waarschijnlijk de europese grenzen aan 't hertekenen zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kent ge veel Belgen die protesteren omdat ze geen dierenoffers meer mogen brengen of een hoofddoek dragen omdat het in de bijbel staat ? Een groot verschil denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik geef grif toe dat het gros ( maar 'k zou die zelfs niet gelovig meer noemen, volgens dat geloof ) dat allemaal zeer genuanceerd nemen neemt niet weg dat er een hoopje fanatici blijven rondlopen, Bobke neen, dus helemaal geen groot verschil maar wel een groot verschil in 't aantal vergelijkbare fanatici geef ik ook grif toe maar daar gaat het niet over... het gaat erover dat volgens Wreker en concoorten ALLE moslims fundamentalisten zijn en bijgevolg ALLE moslims die net DIE passages van de Koran LETTELIJK nemen, die Wreker en consoorten ons willen doen geloven dat ze ALLEEN DIE WOORDEN LETTERLIJK nemen, in staat zijn morgen ( binnen een week, weet ik veel ) mij ritueel te slachten maw mijn buurvrouw, naar haar eigen zegge toch nog steeds gelovig, waar ik toevallig een zeer goede relatie mee heb en naar mijn weten perfect geïntegreerd is, gaat mij dus ritueel slachten als één of andere pipo van hun geloof het zegt, volgens Wreker en consoorten dus Laatst gewijzigd door praha : 26 januari 2005 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allée komaan, Bobke is dit ernstig ?
btw elk jaar komt er weer es een nieuwere, 'betere' meer 'objectieve' versie van de Bijbel uit, net omwille van het feit dat men beseft dat doorheen de geschiedenis er heel wat aan misklooit zou zijn omwille van de tijdsgeest, de subjectiviteit van de schrijver etc en dit alles om nog meer 'letterlijk' datgene wat van origine het woords God zou moeten wezen eruit te filteren dat ruikt op z'n minst naar fundamentalisme als je 't mij vraagt, wat ook de uiteindelijke uitkomst ( moreel goed of slecht, uiteraard in dit tijdskader ) moge weze van zulk een meer originele versie van dat tekstje denk je nu werkelijk dat een 'doorsnee' moslim niet met hetzelfde probleem zit ? wat is origineel, wat niet, hoe moet je dat bekijken in de het kader van de tijdsgeest ipv LETTERLIJK te nemen en 't is niet omdat zij wat offeren dat ze 1000 jaar terug leven, dat deden wij nog geen 50 jaar geleden ( en waarschijnlijk gebeurt dat nu nog ) ook Laatst gewijzigd door praha : 26 januari 2005 om 01:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ken heel veel Christenen die zouden protesteren indien we vandaag bv een totaalverbod op miswijn (alcohol) , het dragen van christelijke symbolen ( kruisje, wit boordje, zwart kleding als teken van Christelijke rouw ) , Christelijke feestdagen afschaffen en vervangen door betekenisloze snipperdagen, etc ... je kan wel blijven doorgaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet meer dan de mening van een wetgever die oude wetten wilt verbeteren en zoals ge weet zijn wetten aanpasbaar aan nieuwe inzichten in van een veranderende maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele Christen gaat beweren dat ge de bijbel in zijn oorspronkelijke taal moet bestuderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moslims herkennen ook Jezus als profeet, waarom mogen ze dan geen alcohol drinken ? |
|
![]() |
![]() |