![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou versteld staan in welke krotten sommige mensen door het OCMW gedumpt worden ook al spreken ze de taal. Maar zij hebben blijkbaar geen recht op een degelijke sociale woning. Die moeten we voorbehouden aan nieuwkomers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( allee ik veronderstel dat toch, weet ik veel hoe het daar momenteel al is ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eens binnen neemt ge de plichten en de rechten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan deze die louter handelt over discriminatie je kan dezelfde redenering doortrekken als volgt : je hebt werkers en niet-werkers in onze samenleving als nu blijkt dat werkers voor 70% verantwoordelijk zouden zijn voor de polutie verooraakt door de uitlaatgassen van wagens omdat ze zich dagelijks naar en van het werk begeven kunnen we de groep werkers hun evenwaardig recht op het bezit van een wagen maar best intrekken tenzij ze bewijzen dat ze dat karretje niet gebruiken om naar het werk te rijden dit in tegenstelling tot een algemene maatregel om wat aan de uitlaatgassen te doen of een algemeen limiet aan 't aantal km of wat dan ook |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze komen gewoon mee op de veel te lange wachtlijst staan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar da's een andere topic ik ben ook niet voor het openlaten van de grensen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als dit niet voldoenden is bonjouren we nog de Chinezen, de Italianen etc buiten is dit nog niet voldoende dan gaan we over naar de andere nieuwe Belgen , dat zijn dan die vanaf 0-5 bv daarna 5-10 etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zouden hier gewoon geen verblijfsvergunning mogen krijgen als ze de taal niet machtig zijn. Dan was deze discussie niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is of het een waardige woning is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan verleg je 't naar 't vlak van immigratievoorwaarden maar dan nog iets .... welke taal ? nationaal gezien hebben ze de keuze tussen 3 mogelijkheden (dacht ik) kiezen ze bv voor 't Duits en dan voor Vlaanderen zit ge met 't zelfde dilemma |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alvorens we door elkaar gaan spreken.... je spreekt nu toch wel degelijk over dat Vlaamse gezin dat graag een sociale woning zo krijgen maar nu reeds een woning heeft ( wel of niet menswaardig ) ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is inderdaad een probleem, maar wat is de oplossing ervoor ( voor digenen die hier reeds zijn he ) verplichten een taal te leren ? op basis van watte ? en liefst nog onder wat begeleidende dwang gaan laten werken ? als je zoiets doet moet je dat voor iedereen doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wijst toch op een gebrek aan geschikte woningen? Mij lijkt het dat die mensen dan voorrang moeten krijgen in plaats van de betere woningen aan nieuwkomers toe te kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verplichten de taal leren lijkt mij trouwens niet zo abnormaal als ze op kosten van de maatschappij willen leven. Voor wat hoort wat. Mijn baas zal mij ook niet meer betalen als ik niet bekwaam ben. Gaan we dat dan discriminatie op basis van kennis noemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar kan zijn dat ze dat krot hebben gekregen dan gaan klagen zijn en door de ontzettende administratieve molen weer ergens achteraan zijn geraakt ik kan het echt niet zeggen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als dit de voorwaarde moet voorstellen opdat hier nog ene binnengelaten worden , ook akoord 100% zou heel wat miserie vermijden maar je kan het niet meer eisen van diegenen die hier al zijn het is ook geen kwestie van kennis daar het niet meteen relevant is om je eenvoudigweg te huisvesten ik heb je reeds het voorbeeldje van Wallonië gegeven : stel dat ik daar een huis wil kopen en daar gaan wonen dan is dat mijn goed recht al spreek ik alleen Chinees maar ik kan me dan wel aan de nodige moeilijkheden verwachten maar het is logisch ( daarom niet verplicht ) dat ik me een minste basis Frans aanschaf ( dus daarom ken ik die taal nog niet echt ) en denk bij mezelf : de rest komt nog als ik daar eenmaal woon voor dezelfde prijs kom ik daar in een Vlaams 'getto' terecht of heb ik daar een kluizenaarsbestaan en vang ik geen jota meer Frans op bij je baas ligt dat anders die mag wel bekwaamheid (dus in 99% ook de taal) eisen |
|
![]() |
![]() |