![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het dondert in Keulen.
Mario zou beter eens een cursuske 'Inburgering' volgen in de basisproblematiek van de sociale woningbouw. De toestand daar is al sinds de naoorlogse periode volkomen ondermaats. Er zouden er twee tot drie keer moeten bijgebouwd worden en de ware doelgroep zou hoofdzakelijk de laagste inkomensgroep moeten worden, niet (lage) middenmoot noch de echte of potentiële eigenaars. Verkoop van sociale woningen tast tenslotte toch al het ontoereikende bestand aan. De prijzen liggen, mede door de schaarste, te hoog - ook al door de te lage financiering van de sector. Velen verbloemen hun gezinstoestand en huren illegaal. Wanbetalers blijven eeuwig zitten. Dat terwijl er monster-files zijn. Zolang de verantwoordelijke Minister niet in zo een examen slaagt, kan hij beter de taalkennis met rust laten als selectiefactor. Dat is niet meer dan pleisters te plakken op houten benen voor opportunistische en elektorale redenen. Bovendien: Naast hun behuizing is het Nederland van het (economisch) laagste bevolkingssegment veelal ronduit slecht, oa. wegens gebrek aan hogere opleiding. Daarom moet je ze nog niet uitsluiten. Keulen praat misschien goed, maar wat hij vertelt is volkomen ontoereikend, zoals zijn prestaties op dit specifieke vlak. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 januari 2005 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In feit pleit Keulen voor een zekere etnische zuivering. Ik wist dat zo'n praktijken bij de VLD bestonden maar je, we leren alle dagen bij. Ik zie al de volgende stap van Keulen : geen toeristen meer in Vlaanderen indien ze geen Nederlands spreken, zelfs onder hen zouden ze Nederlands moeten spreken. Zielig, zeer zielig................
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd keulen zet al een stap in de goede richting spijtig genoeg moeten er nog heel wat stappen afgelegd worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
hebt ge daar nog niet in gezien dat de stap daarna gaskamers zijn voor iedereen die geen Nederlands spreekt ...?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Allemaal naast de kwestie. Sociale woningen dienen enkel om een kiespubliek te creëren. Ik wil ook wel een sociale woning want dan kan ik m'n eigen huis, waar ik keihard voor gewerkt heb, verhuren aan een goede prijs aan iemand die ook wel een sociale woning zou willen enz enz enz.....
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat er een klasse gecreëerd wordt die een claim kan leggen op woningen die met belastinggeld betaald worden. Huursubsidies zijn nog te aanvaarden, maar de overheid mag niet discrimineren : IEDEREEN EEN SOCIALE WONING. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo nodig stapt de B.U.B. hiervoor naar het Arbitragehof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer?
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eenieder die in Vlaanderen een sociale woning huurt dient daartoe een in het nederlands opgesteld contract te tekenen waarin de rechten en plichten van zowel de huurder als verhuurder staan. Als je van de huurder verwacht dat hij zijn plichten nakomt en zijn rechten kent dan is de eerste stap dat je verwacht dat hij kan lezen en begrijpen wat hij gaat ondertekenen.
Daarnaast is het een goede motivering voor personen met een taalachterstand die in Vlaanderen wonen om het nederlands te leren. Coekie
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas dan, in jouw redenering, dat die maatregel niet geldt voor wie een job heeft. Die kunnen blijkbaar wél hun contracten lezen. Dit land staat al bol van de discriminaties via de regeltjes en de regels die voor de ene wél en voor de andere niet gelden en er worden er nog elke dag bij ingevoerd. Nogmaals, dit is een rookgordijn om niets te moeten doen aan structurele zaken waar de sector hoge nood aan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zal niet nodig zijn. Het Arbitragehof laat dit toch nooit erdoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij zet maar één stap:het is een stap te ver én een stap teveel. Hij zal op zijn stap moeten terug keren, zal je nog wel zien. Wedden? Laatst gewijzigd door eno2 : 26 januari 2005 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() das ook maar lullen om te lullen zeg!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ik heb een sociale woning geweigerd: hoewel mijn Nederlands voldoende is, zijn mijn inkomsten dat niet- de huur was te hoog.
De verhoging van de werkloosheidsvergoeding van 25duizend naar 28duizend wordt immers doorgerekend in de huurprijs, die zo steeg van 10.000 naar 12.000BF. Hier geven, daar terugnemen. Bovendien heb ik nu voor minder huur een kamer meer (2 ipv 1). En mijn huur wordt niet verhoogd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Straks ga ik op pensioen, dada. Met achttien jaar vertraging op fortuinlijker personen en met de allerkleinste pampaert. Verheug je! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede: het ondertekenen van een contract impliceert helemaal niet dat men kan lezen wat men ondertekent (hoewel dit uiteraard zeer wenselijk is). Dat men zich akkoord verklaart is voldoende. Ten derde: dan moet de Vlaamse overheid voldoende fondsen en middelen vrijmaken om taallessen te organiseren. Dit is een logisch gevolg van het principe dat de overheid in de materiële mogelijkheden om aan de door haar opgelegde verplichtingen te voldoen.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is het niet de plicht van de staat om iedereen die dat wilt van een gratis woning te voorzien. De Hollanders zouden allemaal in Belgie komen wonen. Laatst gewijzigd door Bobke : 30 januari 2005 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |