![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
|
![]() *Krokke8aas* schreef op 2/02/2005 in _be.burgerrechten_
> "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht > news:mn.12c67d52142e61b7.19169@murkha... >> Na rijp beraad schreef *Krokke8aas*: >>> "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:mn.12ad7d5202c445e2.19169@murkha... >>>> Na rijp beraad schreef *Karel "de Jazz" Jansens*: >>>> >>>>> Ik geloof niet meer in burgerbewegingen tegen de junta die ons >>>>> onderdrukt. Onze meesters hebben ons al herhaalde malen duidelijk >>>>> gemaakt dat zij niet geïnteresseerd zijn in democratie. >>>>> >>>>> Maar wat ze niet willen geven, kunnen we natuurlijk altijd proberen te >>>>> pakken... >>>> >>>> Wat versta je eigenlijk onder democratie? >>> >>> Moeilijk is dat niet, hé M? >>> Demo-cratie betekent dat het Volk heerst. >>> >> >> Het Volk? In Vlaanderen zijn dat ongeveer 5 miljoen meningen, de ene al wat >> meer op de hoogte dan de andere. Zoiets kun je toch niet laten heersen, >> tenzij je een oplossing voor de overbevolking zoekt natuurlijk... > > Hebt u een beter alternatief? Of een probleem met de democratie? Niet met het begrip, wel met de manier waarop men het nu invult. -- Toerisme Waasland http://scarlet.be/~andromed/ np: (Winamp is not active ;-) |
![]() |
#82 |
|
![]() *Murkha* schreef op 2/02/2005 in _be.burgerrechten_
> Na rijp beraad schreef *Karel "de Jazz" Jansens*: > >> Ik geloof niet meer in burgerbewegingen tegen de junta die ons onderdrukt. >> Onze meesters hebben ons al herhaalde malen duidelijk gemaakt dat zij niet >> geïnteresseerd zijn in democratie. >> >> Maar wat ze niet willen geven, kunnen we natuurlijk altijd proberen te >> pakken... > > Wat versta je eigenlijk onder democratie? Een goeie vraag voor de op dit ogenblik zetelende regering. -- Toerisme Waasland http://scarlet.be/~andromed/ np: (Winamp is not active ;-) |
![]() |
#83 |
|
![]() "Krokke8aas" <krokke apestaartje advalvas be> schreef .. > "Dirk Vermeer" <Dirk Vermeer trace veeg dit [email protected]> schreef >> >> De sossen vertrouwen niet op de "intelligentie van de ongehoorzamen" >> Laten we dan maar snel directe democratie invoeren. > > Blij dat je tot die conclusie komt. Mij hoef je daarvan niet te overtuigen. > Heb je een paar suggesties om je medeburgers te overtuigen van de noodzaak > daarvan? > > Misschien kunnen de Belang-leden hier die voorstander zijn van DD eens wat > doen aan het programma van hun partij terzake? > > Krokke8aas Er zijn hier niet zo heel veel echte Vlaams Belang leden. Het grootste deel van deze nieuwsgroep zijn vrije vogels. Of, zoals Aloïs Gerlo het zegt: Sedert 1980 ben ik partijloos en wens dat te blijven. Ik had het altijd moeten zijn. Ik ben een vrij man en zal die vrijheid blijven verdedigen zolang ik kan. Dat betekent dat ik alle politici en partijen vrij wens te beoordelen op grond van wat ze doen. Zelf ben ik eigenlijk sedert altijd en zoals de meeste mensen, een soort mengvat: liberaal, sociaal-democraat, flamingant en zelfs nationalist. Ik verdedig ook de 'christelijke' waarden. Ik denk niet dat zulks een schande is. Ik vind het veeleer eerlijk. Naargelang van de materie ligt de nadruk op een van de hoofdbestanddelen. Op basis van mijn wetenschappelijke training, leerde ik het collectivisme, zowel het marxistische als dat van de bevrijdingstheologen verfoeien. Het schiep overal armoede en onvrijheid, hoewel het tegendeel werd beloofd. Het deugt niet, vooral niet in de praktijk. (Aloïs Gerlo, / Noch hoveling, noch gunsteling. Een levensverhaal..) |
![]() |
#84 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected] says...
> > > > > Mag men er meer dan 1 nationaliteit op nahouden ? > > Niet als je als Belg geboren bent... > > > Raar. Mijn US-nichtjes (geboren in België maar hun hele leven al wonend in Palo Alto, Ca) hebben zowel Belgische als Amerikaanse nationaliteit. Ik zou eens aan mijn nonkel -overtuigend Democraat- moeten vragen of hij nog de Belgische nationaliteit heeft. Ik ben wel 100% zeker dat hij Amerikaans stemgerechtigd staatsburger is. De goeie man was er ziek van toen hij een paar maand terug hoorde dat ik vond Kerry geen schijn van kans had ;-) Tom -geboren als Belg maar waarschijnlijk per (on)geluk- De Moor |
![]() |
#85 |
|
![]() "Dirk Vermeer" <Dirk Vermeer trace veeg dit [email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > Er zijn hier niet zo heel veel echte Vlaams Belang leden. En van die weinige is er dan nog maar één die voor DD is... Krokke8aas |
![]() |
#86 |
|
![]() "Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > Tom -geboren als Belg maar waarschijnlijk per (on)geluk- De Moor En het ergste dek je dan nog toe met de wortel der liefde... :-) Krokke8aas |
![]() |
#87 |
|
![]() "JC" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "omarr" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Krokke8aas" <krokke apestaartje advalvas be> schreef in bericht >> news:[email protected] i.nl... >> > "Vif" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]. .. >> >> Krokke8aas was thinking very hard : >> >>> "Vif" <[email protected]> schreef in bericht >> >>> news:[email protected]. .. >> >>>> Krokke8aas was thinking very hard : >> >>>>> "Vif" <[email protected]> schreef in bericht >> >>>>> news:[email protected]. .. >> >>>>> >> >>>>>> Dus een bewijs wie ze zijn in hun portefeuille willen ze niet, >> >>>>>> maar >> >>>>>> een bewijs wie ze zijn rond hun nek die iedereen kan zien dag in > dag >> >>>>>> uit wel. >> >>>>> >> >>>>> Logisch. Het eerste is een machtsmiddel van de overheid om de > burgers >> >>>>> zo goed mogelijk onder controle te krijgen. Je krijgt er <niets> >> >>>>> terug. Het tweede gaat meestal uit van je werkgever, die je echt > iets >> >>>>> in ruil geeft. Bovendien kan je die steeds buitengooien wanneer je >> >>>>> maar wenst; met de overheid gaat dat niet zo makkelijk. >> >>>>> >> >>>> >> >>>> Maar dat wat volgens jou logisch is brengt ook met zich mee dat > dieven >> >>>> niet met een paspoort moeten bewijzen wie ze zijn maar genoeg hebben >> >>>> aan een bibliotheekkaartje of een gasrekeniging op jouw naam om op > jouw >> >>>> naam bankrekeningen te openen, winkelkaarten te verkrijgen enz... >> >>>> >> >>>> Dus als het gaat om vervalsing en misbruik hebben ze in UK nog niet >> >>>> eens een electronisch paspoort nodig en hoeven ze dat niet te kraken > om >> >>>> dat te doen. In UK heb je voor niks een paspoort nodig. Een rekening >> >>>> die je weggooide zonder te versnipperen of laat rondslingeren kan al >> >>>> voldoende zijn voor een dief om jouw naam overal te kunnen > misbruiken. >> >>>> >> >>>> En het ging tenslotte over misbruik van identiteitskaarten. >> >>> >> >>> Ging het daarover? Uitsluitend? >> >>> >> >>> Het controle-aspect is heel wat verstrekkender. Een soevereine, >> >>> zelfbewuste burger laat zich niet ringeloren met databanken en >> >>> pasjes. >> >>> >> >> >> >> Daarom dat er zoveel mensen rondlopen met Colruyt-, Dehaize-, >> >> Carrefour-kaartjes in hun zak :-p >> >> >> >> Die firma's hebben ook veel informatie over je wat je eet, wat je > drinkt, >> >> hoe vaak je iets koopt, hoe je reageert op bepaalde solden of acties. >> >> Zelfs meer persoonlijke gegevens dan je naam, je adres en je INSZ > nummer >> >> dat je identiteitskaart bevat. >> > >> > Daar <kies> je persoonlijk voor, mevrouw. Je krijgt er ook iets voor in >> > ruil, en je kan het weer buitengooien op elk gewenst moment. De staat > legt >> > zijn electronisch controlemiddel gewoon eenzijdig op, zonder > mogelijkheid >> > tot verweer of beroep. >> > >> > Krokke8aas >> >> Het wordt pas erg als allerlei informatie in handen komt van mensen die >> de >> democratie niet zo genegen zijn krokke >> > Oef...Dan mogen we gerust zijn. De sossen hebben het voor het zeggen en we > weten dat ze het beste met ons voorhebben. > Leve de goelag. Wordt Elsenborn nog gebruikt door het leger? > > JC Jij hoort thuis in Geel jij omarr |
![]() |
#88 |
|
![]() Murkha wrote:
> *Karel "de Jazz" Jansens*: > >>>>> Wat versta je eigenlijk onder democratie? >>>> >>>> >>>> Iedere politieke regeling waarin de burger de hoogste autoriteit is, >>>> en waarin de te volgen koers wordt bepaald door de wil van de >>>> meerderheid van de burgers. >>> >>> >>> En hoe weet je wat de wil van de meerderheid van de burgers is? >> >> >> Omdat het hen gevraagd werd? > > > En wie bepaalt er wat er aan de bevolking wordt gevraagd? En hoe ga je > de antwoorden verzamelen? De burger zelf bepaalt wat er gevraagd wordt. En het is aan de burger om te beslissen over de concrete invulling van de te volgen procedures (er zijn er gigantisch veel). >> Duh. > > > BTW: Ik post al een jaar of 2 onder deze nick. Het is alleen dat het zo "déj�*-vu all over again" is. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#89 |
|
![]() Krokke8aas wrote:
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > >>Murkha wrote: >> >> >>>*Karel "de Jazz" Jansens*: >>> >>> >>>>>Wat versta je eigenlijk onder democratie? >>>> >>>> >>>>Iedere politieke regeling waarin de burger de hoogste autoriteit is, en >>>>waarin de te volgen koers wordt bepaald door de wil van de meerderheid >>>>van de burgers. >>> >>> >>>En hoe weet je wat de wil van de meerderheid van de burgers is? >> >>Omdat het hen gevraagd werd? > > > Niks van. > > Omdat ze het <zeggen>. Uiteindelijk vraagt de burger aan zichzelf om zijn mening, dus er is niet echt veel verschil tussen beide stellingen. Alleen is die van mij beleefder <gniffel, gniffel>. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#90 |
|
![]() Krokke8aas wrote:
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > >>Krokke8aas wrote: >> >> >>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>bericht news:[email protected] i.nl... >>> >>> >>>>Krokke8aas wrote: >>> >>> >>> >>>>>Misschien zou het geen slechte zaak om een echte burgerbeweging tegen >>>>>Big Brother op te starten. >>>> >>>>Ik geloof niet meer in burgerbewegingen tegen de junta die ons >>>>onderdrukt. Onze meesters hebben ons al herhaalde malen duidelijk >>>>gemaakt dat zij niet geïnteresseerd zijn in democratie. >>> >>> >>>Het één heeft met het ander niet noodzakelijk iets te maken. >>>Voorbeeld: de drugwet hebben ze moeten intrekken onder druk van het >>>protest. >>> >>> >>> >>>>Maar wat ze niet willen geven, kunnen we natuurlijk altijd proberen te >>>>pakken... >>> >>> >>>In dit geval pakken zij ons, Karel, en wel tamelijk definitief. Eenmaal >>>dat ding er is, gecombineerd met een paar gelijksoortige realisaties >>>(electronisch stemmen, Echelon, afluisterwet etc.), zitten we als ratten >>>in de val. En wat zou jij daartegen willen proberen? >> >>Een Boston Tea Party? > > > Klinkt nice. Hoe gaat dat? Wacht efkens; we moeten dat natuurlijk "hertalen" naar 2005, dus... Enkele honderden als Islam-fundi verklede demarchisten vallen het parlement binnen en smijten alle parlementariërs in de Zenne (vooropgesteld dat die daar dichtbij genoeg loopt, want anders is het teveel werk en kunt ge gewoon het dichtstbijzinde rioolputteke nemen). Als gevolg daarvan roept Guy Konijn de nationale noodtoestand uit en plaatst heel Vlaanderen onder de krijgswet. Nu nog een eigentijdse Thomas Jefferson en een George Washington vinden. >>>Dat is niet de wereld die ik aan mijn kadeeën wil doorgeven. Ik wil ze >>>nog recht in de ogen kunnen kijken. >> >>Ik heb geen kinderen, maar ik ben al bezorgd genoeg over mijn eigen >>wereld. > > > Ja ja, zo kan ik ook rustig blijven. Jamaar, zoals iedereen weet ben ik een ongelooflijk egoïst, dus dat zit wel goed. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#91 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected] i.nl... > Krokke8aas wrote: > >> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >> bericht news:[email protected] i.nl... >> >>>Murkha wrote: >>> >>> >>>>*Karel "de Jazz" Jansens*: >>>> >>>> >>>>>>Wat versta je eigenlijk onder democratie? >>>>> >>>>> >>>>>Iedere politieke regeling waarin de burger de hoogste autoriteit is, >>>>>en waarin de te volgen koers wordt bepaald door de wil van de >>>>>meerderheid van de burgers. >>>> >>>> >>>>En hoe weet je wat de wil van de meerderheid van de burgers is? >>> >>>Omdat het hen gevraagd werd? >> >> >> Niks van. >> >> Omdat ze het <zeggen>. > > Uiteindelijk vraagt de burger aan zichzelf om zijn mening, dus er is niet > echt veel verschil tussen beide stellingen. Alleen is die van mij > beleefder <gniffel, gniffel>. Ik wil vermijden de indruk te geven over het geslacht der engelen te willen discussiëren (Ik heb zo al genoeg de naam dogmaticus te zijn hé). Maar! Als het over macht gaat, is elke letter belangrijk, en dus moet ik spreken. Een bindend referendum op volksinitiatief geeft geen "mening", en zeker geen die de burger aan zichzelf vraagt. De Volkswil bestaat, ook als men hem nog niet kent. Het BROV is het instrument waarmee het legitieme burgerparlement de Volkswil in legitieme beleidsbeslissingen omzet. Het is dé beleidsprocedure in een volwassen democratie. Voil�*. Krokke8aas |
![]() |
#92 |
|
![]() Krokke8aas wrote:
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > >>Krokke8aas wrote: >> >> >>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>bericht news:[email protected] i.nl... >>> >>> >>>>Murkha wrote: >>>> >>>> >>>> >>>>>*Karel "de Jazz" Jansens*: >>>>> >>>>> >>>>> >>>>>>>Wat versta je eigenlijk onder democratie? >>>>>> >>>>>> >>>>>>Iedere politieke regeling waarin de burger de hoogste autoriteit is, >>>>>>en waarin de te volgen koers wordt bepaald door de wil van de >>>>>>meerderheid van de burgers. >>>>> >>>>> >>>>>En hoe weet je wat de wil van de meerderheid van de burgers is? >>>> >>>>Omdat het hen gevraagd werd? >>> >>> >>>Niks van. >>> >>>Omdat ze het <zeggen>. >> >>Uiteindelijk vraagt de burger aan zichzelf om zijn mening, dus er is niet >>echt veel verschil tussen beide stellingen. Alleen is die van mij >>beleefder <gniffel, gniffel>. > > > Ik wil vermijden de indruk te geven over het geslacht der engelen te willen > discussiëren (Ik heb zo al genoeg de naam dogmaticus te zijn hé). > > Maar! > > Als het over macht gaat, is elke letter belangrijk, en dus moet ik spreken. > > Een bindend referendum op volksinitiatief geeft geen "mening", en zeker > geen die de burger aan zichzelf vraagt. De Volkswil bestaat, ook als men > hem nog niet kent. Het BROV is het instrument waarmee het legitieme > burgerparlement de Volkswil in legitieme beleidsbeslissingen omzet. Het is > dé beleidsprocedure in een volwassen democratie. > > Voil�*. Oké. Nu, over die angelieke genitaliën... -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#93 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected] i.nl... > Nu, over die angelieke genitaliën... Het is hier geen specifiek vergaderlokaal voor een bepaalde religieus-ideologische strekking hé! Krokke8aas |
![]() |
#94 |
|
![]() Krokke8aas wrote:
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > > >>Nu, over die angelieke genitaliën... > > > Het is hier geen specifiek vergaderlokaal voor een bepaalde > religieus-ideologische strekking hé! Shit. En ik dacht nog... -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#95 |
|
![]() After serious thinking Tom De Moor wrote :
> In article <[email protected]>, [email protected] says... >> >>> >>> Mag men er meer dan 1 nationaliteit op nahouden ? >> >> Niet als je als Belg geboren bent... >> > Raar. > > Mijn US-nichtjes (geboren in België maar hun hele leven al wonend in Palo > Alto, Ca) hebben zowel Belgische als Amerikaanse nationaliteit. > > Ik zou eens aan mijn nonkel -overtuigend Democraat- moeten vragen of hij nog > de Belgische nationaliteit heeft. Ik ben wel 100% zeker dat hij Amerikaans > stemgerechtigd staatsburger is. > > De goeie man was er ziek van toen hij een paar maand terug hoorde dat ik vond > Kerry geen schijn van kans had ;-) > Toen ik informatie nam daarvoor werd mij in medegedeeld dat ik enkel de UK nationaliteit kon aannemen als ik afzag van mijn Belgische. Dubbele nationaliteit kon niet. Mij werd volgende gezegd: Momenteel voorziet de wet dat Belgen die vrijwillig een vreemde nationaliteit verkrijgen, automatisch de Belgische nationaliteit verliezen (Art. 22, §1,1° Wetboek Belgische Nationaliteit). Normaal zou daar in 't voorjaar 2005 terug over gedebatteerd worden. -- Vif http://www.vif.be/MesNews/ |
![]() |
#96 |
|
![]() "Krokke8aas" <krokke apestaartje advalvas be> schreef in bericht
news:[email protected] i.nl > "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in > bericht news:[email protected] i.nl... <snip> >> Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat iedereen zijn nieuwe >> ID-kaart maar in de micro moet gaan steken, want dat zou oproepen De mijne krijgt in elk geval een electromagnetische kuur... >> tot burgelijke ongehoorzaamheid zijn... En even raden, dat is tegen de wet? > Misschien zou het geen slechte zaak om een echte burgerbeweging tegen > Big Brother op te starten. Het is vijf voor twaalf voorbij. |
![]() |
#97 |
|
![]() "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht
news:mn.12c67d52142e61b7.19169@murkha <snip> > Het Volk? In Vlaanderen zijn dat ongeveer 5 miljoen meningen, de ene > al wat meer op de hoogte dan de andere. Zoiets kun je toch niet laten > heersen, tenzij je een oplossing voor de overbevolking zoekt > natuurlijk... O ja, en jouw mening is natuurlijk de enige juiste. |
![]() |
#98 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in
bericht news:[email protected] i.nl <snip> > Nu nog een eigentijdse Thomas Jefferson en een George Washington > vinden. Krokke for president! |
![]() |
#99 |
|
![]() "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht
news:mn.12c67d52142e61b7.19169@murkha > Na rijp beraad schreef *Krokke8aas*: >> "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht >> news:mn.12ad7d5202c445e2.19169@murkha... >>> Na rijp beraad schreef *Karel "de Jazz" Jansens*: >>> >>>> Ik geloof niet meer in burgerbewegingen tegen de junta die ons >>>> onderdrukt. Onze meesters hebben ons al herhaalde malen duidelijk >>>> gemaakt dat zij niet geïnteresseerd zijn in democratie. >>>> >>>> Maar wat ze niet willen geven, kunnen we natuurlijk altijd >>>> proberen te pakken... >>> >>> Wat versta je eigenlijk onder democratie? >> >> Moeilijk is dat niet, hé M? >> Demo-cratie betekent dat het Volk heerst. >> > > Het Volk? In Vlaanderen zijn dat ongeveer 5 miljoen meningen, de ene > al wat meer op de hoogte dan de andere. Zoiets kun je toch niet laten > heersen, tenzij je een oplossing voor de overbevolking zoekt > natuurlijk... Och, ga nog wat memmen op de telenet groepen en be.computer oid. |
![]() |
#100 |
|
![]() aghasee beweerde :
> "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht > news:mn.12c67d52142e61b7.19169@murkha >> Na rijp beraad schreef *Krokke8aas*: >>> "Murkha" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:mn.12ad7d5202c445e2.19169@murkha... >>>> Na rijp beraad schreef *Karel "de Jazz" Jansens*: >>>> >>>> Wat versta je eigenlijk onder democratie? >>> >>> Moeilijk is dat niet, hé M? >>> Demo-cratie betekent dat het Volk heerst. >>> >> >> Het Volk? In Vlaanderen zijn dat ongeveer 5 miljoen meningen, de ene >> al wat meer op de hoogte dan de andere. Zoiets kun je toch niet laten >> heersen, tenzij je een oplossing voor de overbevolking zoekt >> natuurlijk... > > Och, ga nog wat memmen op de telenet groepen en be.computer oid. Zolang jij maar er weg blijft met je memfobie. -- mvg, Valère Het enige interessante aan vrijwel alle regels zijn de uitzonderingen. |