![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ken zelfs een beetje de dochter van Willockx, niet toevallig heeft ze een hoog postje bij de mutualiteit, en ook al zo'n dikke nek. "Belgischgezinden zijn volksmensen", laat me niet lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door instromaniac : 7 februari 2005 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hetgeen mij enorm stoort is dat in vele gevallen deze overtuiging gepaard gaat met fundamentalisme zodat er sprake is van onredelijkheid. Alle argumenten die niet in hun kraam passen worden genegeerd of geminimaliseerd en van niet-argumenten maken ze argumenten. Men doet alsof men een almachtige God is doch het is onmogelijk om van een onderwerp alles te weten. Zodoende moet je steeds openstaan voor opmerkingen van de andere kant. En objectief gezien ontbreekt deze openheid vooral bij BUBers. On-topic: ik snap de meerwaarde van die proffen echt niet. Degene die ik ken hebben op hun werkgebied niets/niet veel te maken met de materie waarover zij hun uitspreken. Zo heeft prof H De Schepper ook de petitie voor het migrantenstemrecht getekend.
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Ossaert,
Het is Webstek, Ledenkaarten en Studiedienst ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind dat de BUB nogal mak aan het worden is, ze brengen het niet verder meer dan de one-liners zoals de Voorzitter, antwoorden op argumenten zie je zelden. Is dit een taktiek om het hier saai te maken en zo de flaminganten hier buiten te krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oké. Wait and see. Ge gaat nog werk krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |