![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van de BUB ? | |||
Een uitstekend alternatief |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,76% |
Een aantal punten spreken me wel aan, maar niet allemaal |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Helemaal niets voor mij |
![]() ![]() ![]() |
42 | 82,35% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=België-mijn-land]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
2. In Noord-Brabant (ongeveer tweederde) en NL-Limburg (95%) is ook de overgrote meerderheid van de bevolking katholiek gedoopt. In 2003 beschouwde volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek 64% van de Brabanders en 78% van de Limburgers zichzelf als katholiek. In Zeeuws-Vlaanderen was dat 45%, in de regio Arnhem-Nijmegen 41%, in de Achterhoek en Twente beide 34%. Voor Nederland als geheel was in 2003 het percentage katholieken 30,4%, tegenover 19,8% hervormden en gereformeerden, 5,7% moslims en 3,4% overige religies (waaronder ook nog een aantal kleinere protestantse kerkgenootschappen). 40,7% van de Nederlanders rekent zich niet tot een kerkelijke gezindte. Met andere woorden: de Nederlands-Belgische staatsgrens is geen godsdienstgrens. Noord-Brabant en Limburg zijn even katholiek als Vlaanderen. Maar dan nog vraag ik me af wat de relevantie is van godsdienstverschillen. Ben jij belijdend katholiek en zoja, heb je dan alleen belijdend katholieken onder je vrienden of ook niet-gelovigen? De Nederlandse koninklijke familie is inderdaad van huis uit Nederlands Hervormd, maar inmiddels zijn er wel een aantal katholieken aangetrouwd, zoals prinses Maxima. Jij maakt dus een groter probleem van godsdienst dan zij. Ik vraag me trouwens af wat er zo hatelijk aan de 'oranjes' is, vergeleken met de Belgische koninklijke familie. |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 18 februari 2005 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() de meerderheid toont het aan: 82.5 %
BUB is een partij die geen oplossingen biedt, die leeft van kritiek te geven op alles wat niet Belgisch is, een partij die geen deftige politiekers heeft, een marginale partij die geen media aandacht geniet, een partij die in alle waarschijnlijkheid nooit de kiesdrempel zal halen. |
![]() |
![]() |
#89 |
Burgemeester
|
![]() "Vergeet u hierbij niet dat de Belgisch-gezinden nooit op TV mogen komen. Het is dan bijgevolg niet verwonderlijk dat er zo "Vlaemsch" wordt gedacht (door een minderheid).
Dat de Belgischgezinde nooit op TV mogen komen is onzin. Mensen zoals Marc Reynebeau, Benno Barnard, Herman Decroo, krijgen ruime tribunes soms tot groot ongenoegen van de Vlaams-nationalisten. Dat de BUB niet op TV mag komen, tenzij in een carnavalprogramma, vind ik maar normaal. Als dit klein groepje een tribune zou krijgen,waarom dan niet allerlei groupuscules van om het even welk pluimage ? In Vlaanderen, maar ik denk ook niet in Brussel of Wallonie, wil quasi niemand meer terug naar de situatie van voor 1970. Het unitarisme is geen reele optie meer. De ware discussie gaat tussen een federaal Belgie of een separatistische-confederale optie. Daarom beschouw ik de BUB als folklore en zal er nu geen woorden meer aan vuil maken." Uitspraak van Boudewijn Bouckaert... (een man naar mijn hart) Bron: poiltics.be |
![]() |