Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2005, 02:03   #81
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Idd.
Maar echt onpartijdig zijn ze toch niet zoals ze zelf beweren.
De opdracht van het centrum ligt in 2 wetten: de anti-discriminatiewet en de racismewet. Discriminatie en racisme worden ook door die wetten bepaald. Niet meer, niet minder.

Laatst gewijzigd door Dorian : 19 februari 2005 om 02:03.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 02:16   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
De opdracht van het centrum ligt in 2 wetten: de anti-discriminatiewet en de racismewet. Discriminatie en racisme worden ook door die wetten bepaald. Niet meer, niet minder.
Dat klopt wel.
Maar toen verleden jaar het boek de weg naar de Islam verscheen waarin opgeroepen word tot het vermoorden van homo s en men aan het centrum vroeg of ze tegen deze discriminatie geen klacht gingen indienen was hun antwoord..we gaan dat bekijken en willen eerst ook wel eens afwachten wat de regering gaat doen...dus niet echt neutraal of onpartijdig hé.

Laatst gewijzigd door daiwa : 19 februari 2005 om 02:21.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 12:32   #83
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
en bent U dan een psycholoog of antropoloog ?

mvg.melf
Beweer ik dat?

Calle beweert dat je niks kan afleiden uit gedrag.

Blijkbaar doen bovengenoemde mensen hun job dus voor niks, Calle weet het allemaal veel beter.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 15:11   #84
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Beweer ik dat?

Blijkbaar doen bovengenoemde mensen hun job dus voor niks, Calle weet het allemaal veel beter.
Jij bent nog geen psycholoog, en trouwens die mensen "bestuderen" hun patienten wel iets beter dan gewoon naar hun kleren te kijken.

Dus Calle zegt inderdaad dat jij oppervlakkig bent.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 15:25   #85
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Heb ik gezegd dat ik enkel naar kleren kijk? Volgens mij zijn gedrag en kleding twee verschillende zaken.
Oud 20 februari 2005, 17:00   #86
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Heb ik gezegd dat ik enkel naar kleren kijk? Volgens mij zijn gedrag en kleding twee verschillende zaken.
Zozo, waar is uw uitleg over de Air Maxen nu?
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 18:33   #87
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Die blijft nog steeds dezelfde omdat het voor 100% waar is. Gabbers staan bekend om het dragen van air-maxen, net zoals hun bomber-jasjes. Wie de gabbers ietwat beter kent, weet dat dit geen doetjes zijn.
Oud 20 februari 2005, 22:03   #88
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Die blijft nog steeds dezelfde omdat het voor 100% waar is. Gabbers staan bekend om het dragen van air-maxen, net zoals hun bomber-jasjes. Wie de gabbers ietwat beter kent, weet dat dit geen doetjes zijn.
Gabbers dragen niet allemaal Air Maxen. Bomberjasjes zijn denkt ik wel warm. Trouwens 'gabber-zijn' heeft ook niet direct iets te maken met extreem-rechts. Doetjes, tja wat zijn doetjes? Ben ik een doetje? Ben jij een doetje? Wie is er wel of geen doetje op het forum? Allemaal relatief.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 22:19   #89
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Stop dat doordrammen over schoenen, gabbers,...
Mobiliseer voor de betoging van 6 maart tegen het FDF!

Laatst gewijzigd door johan : 20 februari 2005 om 22:21.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 22:45   #90
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard

hoi hoi

kim zei dus:
Citaat:
Dat zei Calle niet, Calle trok wel UW bekwaamheid om die conclusies te trekken in twijfel.

Calle zei nergens in deze thread dat je geen conclusies kan trekken uit gedrag, als jij dat ervan maakte mag je dat eens aantonen adh van citaten, er is natuurlijk de twijfelachtige mogelijkheid dat je je info op uitspraken van calle baseerde die niet in deze thread staan.
Dat geloof ik wel niet, maar hey, ik geef u het voordeel van de twijfel hier he, dus kom niet zagen achteraf.

nou ja, terug ontopic :

beste kim, daar je geen psycholoog of antropoloog bent heb je op die manier al geen opleiding gehad om mensen te bestuderen. Dus dat het uberhaupt mogelijk is die uitspraken te doen klopt, maar JIJ bent er al niet toe in staat, dus uw mening is om het beleefd uit te drukken sterk te relativeren.

Daarnaast ben je een hele hoop mensen vergeten die menselijk gedrag bestuderen, zoals daar zijn psychiaters, sociologen, historici en economen, criminologen, enzovoorts.

Mag ik er vanuit gaan dat je jezelf tot één van die groepen kan tellen ?
(maw dat je toch enige competentie hebt in het ontleden van menselijk gedrag ?)
Als u antwoord ook hier negatief is ...

tja, over u stelling :
Citaat:
Gabbers staan bekend om het dragen van air-maxen, net zoals hun bomber-jasjes. Wie de gabbers ietwat beter kent, weet dat dit geen doetjes zijn.
daar zijn verschillende mogelijkheden mogelijk zoals bijvoorbeeld:
- niet iedereen met airmaxen is gabber
- niet iedere gabber draagt airmaxen

En uw "al wie gabbers kent weet dat ..."
nou ik durf dat toch ook te relativeren, dat is een dom vooroordeel zoals daar is "vrouwen kunnen niet goed autorijden" ...
aja "iedereen die vrouwen kent weet toch dat ..."

dit is een ridicuul voorbeeld, maar u stelling is even ridicuul.
kan je dit op enige andere manier onderbouwen dan "iedereen weet toch dat ..." ? want als je dit niet kan is het nonsens en zever.

heb je misschien een wetenschappelijke studie die een correlatie aantoont tussen het dragen van air maxen en een gabbertje spelen of moeten we uitgaan van u competentie en levenswijsheid ?

mvg.melf
Melf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 00:21   #91
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Stop dat doordrammen over schoenen, gabbers,...
Mobiliseer voor de betoging van 6 maart tegen het FDF!

Het is goed dat er tegen anti-Belgische partijen protest gevoerd wordt. Alleen is het spijtig dat zo'n initiatieven meestal komen van mensen die eigenlijk in hetzelfde bedje ziek zijn, en de hele tamtam recupereren ter promotie van een onafhankelijk Vlaanderen.
Oud 21 februari 2005, 00:25   #92
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het is goed dat er tegen anti-Belgische partijen protest gevoerd wordt. Alleen is het spijtig dat zo'n initiatieven meestal komen van mensen die eigenlijk in hetzelfde bedje ziek zijn, en de hele tamtam recupereren ter promotie van een onafhankelijk Vlaanderen.
Wie is het meest anti-Belgisch ? FDF of VB/NvA ? Dat heeft niets te maken met pro- en anti-Belgisch. Je moet niet alles vanuit die optiek bekijken.
Oud 21 februari 2005, 00:30   #93
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is het meest anti-Belgisch ? FDF of VB/NvA ? Dat heeft niets te maken met pro- en anti-Belgisch. Je moet niet alles vanuit die optiek bekijken.
Het gaat er niet om wie het meest anti-Belgisch is, en wie niet. FDF is, in mijn optiek, anti-Belgisch. De wapenspreuk in gedachten, kan ik geen enkele meerwaarde bedenken van het FDF voor België. In tegendeel, ze zaaien tweedracht onder de landgenoten, en spreken zich minachtend uit over een groot deel van de bevolking.
Oud 21 februari 2005, 00:35   #94
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om wie het meest anti-Belgisch is, en wie niet. FDF is, in mijn optiek, anti-Belgisch. De wapenspreuk in gedachten, kan ik geen enkele meerwaarde bedenken van het FDF voor België. In tegendeel, ze zaaien tweedracht onder de landgenoten, en spreken zich minachtend uit over een groot deel van de bevolking.
Da's een persoonlijke interpretatie. En er zijn meer Vlaamse partijen die minachtend tov. de Franstaligen zijn.
Oud 21 februari 2005, 08:26   #95
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Dat geeft Waalse partijen nog geen groen licht om zich denigrerend te uiten tegenover Vlamingen, want dan ben je het op hetzelfde lage niveau als vlaams-nationalisten bezig.

Laatst gewijzigd door Kim : 21 februari 2005 om 08:26.
Oud 21 februari 2005, 09:32   #96
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's een persoonlijke interpretatie. En er zijn meer Vlaamse partijen die minachtend tov. de Franstaligen zijn.
helemaal niet, daar waar de meeste flaminganten nog nooit voorstander zijn geweest van het uitbreiden van het nederlandse taalgebied en het overzetten van de vlaamse cultuur wil het fdf dat wel met de franse taal en cultuur.

ook gaat het hem totaal niet over het minachtend doen over walen maar louter het aanklagen van het clientelisme en de corruptie van de waalse politiekers die het waalse volk gevangen houden in een soort totalitaire neocommunistische staat. het is dan ook mijn mening dat het waalse volk nooit uit die negatieve spiraal, die ooit zal leiden tot de ondergang van vlaanderen en wallonie, kan komen in een belgische constructie. enkel het vormen van 2 onafhankelijke staten kan ervoor zorgen dat de waalse politieke kaste wordt omgegooid om plaats te maken voor een goed bestuur in plaats van het uitdelen van andermans geld. in die zin ben ik er dan ook van overtuigd dat de splitsing van belgie op termijn in beide vroegere landsdelen zal leiden tot meer democratie en pluralisme en tot een hogere welvaart. ook ben ik ervan overtuigd dat de relaties tussen vlamingen en walen op termijn veel sterker zullen zijn dan nu omdat er geen communautaire twistpunten meer zullen zijn die onze besluitvormingsprocessen blokkeren.

ik hoor u nu al afkomen dat het grootste deel van uw belgen daar niet voor gewonnen is, maar mensen en politiekers moeten zich niet steeds laten meevoeren door de massa. men is pas moedig wanneer men tegen de stroom durft invaren voor het grotere goed van de gemeenschap, daarom ook zijn steeds in de geschiedenis de grootste omwentelingen geboren uit de ideeen van kleine groeperingen en "marginale mensen". moest iedereen de optiek volgen van de bubbers dat men altijd moet meegaan met de meerderheid konden we nu nog denken dat de aarde rond is en konden we op zondagmiddag op de grote markt in brussel bij een lekkere pint naar de heksenverbrandingen gaan kijken...
wie weet zouden ze zelfs in frankrijk gaan koning meer gehad hebben, louis de zoveelste

Laatst gewijzigd door muys : 21 februari 2005 om 09:33.
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 11:49   #97
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook dat is een persoonlijke interpretatie me dunkt.

Maar mij gaat het er niet om wie nu wie het meeste bestookt en waarom, het gaat er mij om dat er mensen in België zijn die een andere bevolkingsgroep minachten. En met de FDF is dat zeker het geval.
Oud 21 februari 2005, 16:14   #98
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat geeft Waalse partijen nog geen groen licht om zich denigrerend te uiten tegenover Vlamingen, want dan ben je het op hetzelfde lage niveau als vlaams-nationalisten bezig.
Natuurlijk, Kim, en wat mij betreft minacht ik de Vlamingen niet. Ik ben wel voor zelfverdediging als het te ver gaat.
En ... ja, FDF is een Brusselse partij, geen Waalse partij.
Oud 21 februari 2005, 21:12   #99
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ondertussen staat er al een week een topic waarin gevraagd wordt wat de BUB nu concreet gaat doen tegen die betoging, maar daarover blijft een zinnig antwoord uit. Consequent?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 14:13   #100
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ondertussen staat er al een week een topic waarin gevraagd wordt wat de BUB nu concreet gaat doen tegen die betoging, maar daarover blijft een zinnig antwoord uit. Consequent?
Zeg Zorro,

Ik kreeg net bericht dat ook de NSV oproept om op 6 maart te betogen in Linkebeek.
Ook Voorpost zal op post zijn, Vlaams Belang heeft officiëel een toelating aangevraagd voor een betoging. Zal de NVA ook op post zijn???
Langs de zijde van VVB en TAK is het ook verbazend stil?!
Te druk bezig met de strijdmeeting??
Als de tegenbetoging op 6 maart verboden wordt, dat wordt het een soort Voerbetoging zoals begin de jaren '80. Dit wil zeggen TV-nieuws in gans Europa, verharding van de standpunten over BHV, zowel bij de Vlamingen als bij de Walen, mogelijk een regeringscrisis....en dat tijdens de vieringen 175 belgië. (een droomscenario...)
Laten we daarom het debat over de splitsing van Brussel Halle Vilvoorde op de spits drijven met als einddoel: belgië te splitsen!

Laatst gewijzigd door johan : 22 februari 2005 om 14:14.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be