![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom doe je "foert" posts? Probeer eens een argument. Dat zal iedereen met aandacht lezen. (Kijk jij nooit lekker naar TV? ![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een eerbaar voorstel ditmaal .... ![]() welke bron(nen) 'geloof' jij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Wat zal ik me met rest moemaken. Misschien dat dit je kan helpen ingeval je op dat niveau gebleven bent http://turnbull.mcs.st-and.ac.uk/~hi...tosthenes.html Eratosthenes of Cyrene Born: 276 BC in Cyrene, North Africa (now Shahhat, Libya) Died: 194 BC in Alexandria, Egypt Eratosthenes made a surprisingly accurate measurement of the circumference of the Earth. Wat die maanverduistering aangaat zou je misschien best een cursus over bolcoordinaten en wat sferische sterrenkunde te studeren. http://vsa.intouch.nl/vs01006.htm Je kunt het al voor 8 euro krijgen ![]() http://aivwww.ugent.be/Studentenadmi...0050/INDEX.HTM Misschien kun je het da zelf vinden gebaseerd op Foucauilt en Aristoteles model (Ptolemeus heb je echt niet nodig ![]() http://people.zeelandnet.nl/kielmp/a...eles_model.htm En indien je echt eens diep zoudt kunnen nadenken dan zou je misschien wel eens per toeval kunnen begrijpen waar ik naar hint . Maar niets belet je ook eens een belletje te geven naar Ukkel ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zelfs al moets ie morgen weg zijn dan duurt het nog een eeuwigheid voor ik dat ding mis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
linkjes geven kan jij als de beste, tenminste als we je ruim de tijd daarvoor laten, al begrijp je er geen zak van zoveel is duidelijk ik zou nu graag weten hoe je zelfs met behulp van al deze voorkennis mij gaat overtuigen van beide feiten en dit nog steeds uit die isoleercel meer hoef ik niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem nu de laatste link van Exodus. Ik ben effectief gaan kijken. Wat vind ik daar terug? Een aantal verhalen die al vaak (zelfs op dit forum) voor klinklare onzin werden afgedaan. Dan vertrouw ik zo'n bron niet. Neem het verhaal van de dansende Palestijnen van 2004Gun. Ik herinner mij dat verhaal, de bewering dat de beelden fake waren. En ik herinner mij ook dat het vlug duidelijk werd dat de beelden toch echt waren. Als ik dan op een site nu nog zo'n bewering zie staan, dan 'geloof' ik zo'n site niet meer. Het lijkt dat de conspiracy-sites een bewering nooit loslaten, ook al is ze overduidelijk fout. Vergelijk dat met de mainstream kwaliteitsmedia. Zij maken ook fouten, maar dan worden die verbeterd en de leugens worden niet volgehouden. De NYT heeft bijvoorbeeld voor de oorlog in Irak te kritiekloos de beweringen van de regering aanvaard over WMD. Maar ze hebben zich bij hun lezers daarna ook publieklijk verontschuldigd en alles rechtgezet. Wie 'geloof' ik dus? Bronnen die in het verleden hebben getoond dat ze op een kritische wijze met informatie omgaan. Dat is nog wat anders (en ik denk dat de believers zich hierin grondig vergissen) dan zeggen dat ik altijd alles geloof wat elke mainstream-kwaliteitsmedia vertelt. Ik probeer kritisch te zijn, maar ik zie niet in alles grote samenzweringen. Kleine samenzweringen zijn al moeilijk genoeg om vol te houden en worden meestal vlug ontmaskerd.
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze zullen lachen .... Citaat:
subliem staaltje van deductie !? heehaw Kepler in zijn isoleercel zal het even bewijzen se ach mens ... eigelijk gewoon zielig |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Firestone....
jep, ik begrijp je wel mainstream ... zelfbekritiserend etc.. je zou er inderdaad haast in geloven maar dat neemt niet weg dat het dan toch +- gelijk staat met geloven in (de)Bush(administration) ... als je even zijn tijdelijke leugentjes omwille van bestwil even opzij legt Laatst gewijzigd door praha : 17 februari 2005 om 00:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ik die afleiding van jou stuur als bewijs dat de aarde rond is en draait rond haar as maak ik me compleet belachelijk dat kan niet anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gaf aan wat ik van media verwachtte, en had het dan inderdaad over mainstream-kwaliteitsmedia. Maar de criteria die ik gaf kunnen evengoed van toepassing zijn op een alternatieve kwalitatief goede bron. Als Exodus elementen aanbrengt van een alternatieve bron die degelijke methoden toepast zal ik dat even kritisch lezen als een artikel uit DS.
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
DAT is pas echte junk.
Laatst gewijzigd door exodus : 17 februari 2005 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ik begrijp dat je al die verhaaltjes spuwzat bent, ik heb net hetzelfde gevoel erbij zeker als ze dan nog op de proppen komen met 10 varianten etc al is dat op zich niet zo erg daar het inderdaad niet weten en een 'haalbaar' ??? alternatief trachten naar voor te brengen maar wat bedoel je met degelijke methoden ? is dat zoiets als zelfkritiek ? aantoonbare gegevens ? toegeven dat ze een flater begaan hebben en rechtzetten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
om vervolgens onverwacht vast te stellen dat men het briljant zou vinden en dan moet ik jou dus gelijk geven en komen feliciteren ? vrij omslachtig he... veel eenvoudiger lijkt het me dat je me even uitlegd hoe je me nu precies aan de hand van de slingerproef van foucault gaat bewijzen dat de aarde draait als ge nog niet eens weet dat de aarde rond is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() of misschien toch de wetten van Kepler ? Newton ? Copernicus ... allee ik zeg zo maar wat he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degelijke methoden? Dat zijn (voor de vuist weg):
Maar er is zoiets als een 'track-record'. Iets wat Exodus niet begrijpt. Mocht de NYT voortdurend valse berichten publiceren en zich daarvoor excuseren, dan blijft dat voor mij geen geloofwaardige bron. Nogal evident, dacht ik. De conspiracy-sites voldoen aan geen enkele van deze criteria.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 17 februari 2005 om 01:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() of neen ik weet het weer ... de gyroscoop daar kan je aldus jou véél meer mee bewijzen
ik heb zo toevallig zo'n dingetje hier op m'n bureau staan nadine licht jij even toe ? |
![]() |
![]() |