Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2005, 15:41   #81
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
seg kan je niet lezen ofzo omdat ze zich crimineel en racisitisch tegenover mij gedragen
Is 't echt? Vertel es...

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 15:41   #82
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

En allemaal? En allemaal Moslims? En door hun godsdienst? etc...etc...etc....

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 18 februari 2005, 15:42   #83
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Nieuwe pagina, dus:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Wat ik niet snap is heel dat gezwets over integratie. Kom, eens vingertjes opsteken al diegenen die hier graag en bewust met moslimvrouwen zouden willen gaan fitnessen om de integratie te bevorderen omdat ze dat zo graag willen.

Nou?

Oud 18 februari 2005, 16:35   #84
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Is het dan zo dat die mannen, die volgens jou gediscrimineerd worden, NERGENS terechtkunnen om te gaan fitnessen? Voor die moslimvrouwen is dat namelijk wèl zo. Deze maatregel kan een einde stellen aan die discriminatie. Dat is toch niet zo ingewikkeld hé? Positieve discriminatie kan namelijk alleen maar bestaan als er een negatieve discriminatie tegenover staat. Het is m.a.w. een neutraliserende maatregel.
Over welke discriminatie heb je het Raf?
Bij mijn weten mogen in de meeste fitnesszalen zowel moslimvrouwen als moslimmannen als niet-moslimvrouwen als niet moslimmannen komen fitnessen.
Waarom denk jij dat moslimvrouwen nergens kunnen gaan fitnessen?
Of beter gezegd, als zij nergens kunnen gaan fitnessen bij wie ligt dan de (zelf gezochte) discriminatie?

Als ik weiger mijn dochter naar disco's te laten gaan onder bepaalde omstandigheden, dan ga jij voorstander zijn om een aangepaste disco te organizeren om de discriminatie van mijn dochter ongedaan te maken vermoed ik? Indien dan vraag ik me af waarom je aparte fitnesszalen en aparte zwemuurtjes wèl ondersteunt, terwijl je aparte discotheken als racistisch beschouwt.

In elk geval wéét ik al dat in vele stedelijke zwembaden de autochtone meisjes NIET meer dùrven gaan zwemmen tijdens de schoolvakanties.
Zullen we maar zeggen dat DIE islamofoob zijn dan?
Vermits ze ook niet mogen gaan zwemmen bij de aparte moslima-uurtjes, mogen we dan misschien OOK aparte zwemuren hebben voor onze kinderen?
Dankuwel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 februari 2005 om 16:37.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 16:49   #85
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Bij mijn weten mogen in de meeste fitnesszalen zowel moslimvrouwen als moslimmannen als niet-moslimvrouwen als niet moslimmannen komen fitnessen.
Of beter gezegd, als zij nergens kunnen gaan fitnessen bij wie ligt dan de (zelf gezochte) discriminatie?
Zij kunnen toch ergens gaan fitnessen nu? En zonder zich zorgen te moeten maken over hun geloof (als je niet goed weet wat geloof is, misschien eens met Jan Van Den Berghe gaan klappen). Goeie zaak denk ik.

Citaat:
Als ik weiger mijn dochter naar disco's te laten gaan onder bepaalde omstandigheden, dan ga jij voorstander zijn om een aangepaste disco te organizeren om de discriminatie van mijn dochter ongedaan te maken vermoed ik? Indien dan vraag ik me af waarom je aparte fitnesszalen en aparte zwemuurtjes wèl ondersteunt, terwijl je aparte discotheken als racistisch beschouwt.
1. Lees uw eigen statement eens en vraag u dan inderdaad eens af waar de discriminatie ligt (tip: "ik wil geen racist zijn zelle, maar ik kan niet anders" )
2. Wat zegt de Koran eigenlijk over discotheken?

Citaat:
In elk geval wéét ik al dat in vele stedelijke zwembaden de autochtone meisjes NIET meer dùrven gaan zwemmen tijdens de schoolvakanties.
Misschien hun ouders. Sommigen hebben dat met discotheken.

Citaat:
Vermits ze ook niet mogen gaan zwemmen bij de aparte moslima-uurtjes, mogen we dan misschien OOK aparte zwemuren hebben voor onze kinderen?
Dankuwel.
Die heb je al. Namelijk al die buiten de moslima-uurtjes. Alstublieft.

Oud 18 februari 2005, 16:59   #86
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HALLL-OOOOOOO-OOOOOO!!!!

Een fitnessruimte voor vrouwen, daar gaat het hier over! Waarom wordt dit in godsnaam binnen de kotste keren een geloofskwestie?? Moslim hier, Moslim daar, is dat een obsessie of zo??
..............het gaat vooral om moslimvrouwen................die 'moslim' heb ik er niet bijgezet of zo die stond er al.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 17:04   #87
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waarom? Vind je het dan werkelijk beter in het kader van de integratie dat die vrouwen zich thuis opsluiten en zelfs geen contact hebben met andere vrouwen die zich in een gelijkaardige situatie bevinden? Op welke manier is dat volgens jou bevorderlijk voor de integratie?
Juist. Misschien dat het beter zou zijn als we eerst de mannen zouden integreren zodat die vrouwen er ook iets aan zouden hebben.
Oud 18 februari 2005, 17:07   #88
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Dankuwel.
Jammer het doet soms zeer om dat te horen voor bepaalde mensen en diegene die zoiets durft zeggen word dan direkt uitgescheten voor racist.
Jammer.
Oud 18 februari 2005, 17:44   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij kunnen toch ergens gaan fitnessen nu? En zonder zich zorgen te moeten maken over hun geloof (als je niet goed weet wat geloof is, misschien eens met Jan Van Den Berghe gaan klappen). Goeie zaak denk ik.
Het gaat hem erom dat ze overal kunnen gaan fitnessen maar dit niet wensen omdat ze niet MOGEN van hun vaders, broers of echtgenoten.
Blijkbaar vinden jij en consoorten het een stap op weg naar integratie op apartheidszalen in te richten voor de moslima's.

Citaat:
1. Lees uw eigen statement eens en vraag u dan inderdaad eens af waar de discriminatie ligt (tip: "ik wil geen racist zijn zelle, maar ik kan niet anders" )
Ik geef mijn voorbeeld gewoon om het vergelijk te maken met de moslima's die van hun vader niet buiten mogen. Blijkbaar vind je die vaders niet racistisch, maar mij (met die gewone vergelijking) alreeds wèl!
Ik ruik hier alvast een twee-cijferig IQ.

Citaat:
2. Wat zegt de Koran eigenlijk over discotheken?
De Koran die van en voor alle tijden is verbiedt maken van muziek en het drinken van alcohol en zèlfs het zich begeven in plaatsen waar alcohol geschonken wordt.
Misschien kunnen sommige discotheken in deze zich opwerpen om de moslimjongetjes hun geloof wat strikter op te volgen? Volgens jullie redenering zou dat ook al een grote stap naar integratie zijn vermoed ik.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door circe
Misschien hun ouders. Sommigen hebben dat met discotheken.
Tja, als je dochter al een paar keer van het zwembad naar huis is gekomen nadat ze werd aangerand door zo'n verrijkende groep jongetjes... dan ga je haar inderdaad verbieden om noch naar het ene noch naar het andere te gaan en ervoor te ijveren om gescheiden zwembaduren en discotheken te hebben. Inderdaad, je hebt het begrepen.
Citaat:
Die heb je al. Namelijk al die buiten de moslima-uurtjes. Alstublieft.
Tot mijn spijt moet ik u mededelen dat de buiten-moslima-uurtjes weldegelijk nog worden opgevuld met uurtjes waar ook moslimjongetjes samen met mijn dochter mogen komen zwemmen.(zonder hun zussen en moeders natuurlijk! die hebben hun privé uren, waar mijn dochter niet binnenmag.)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 februari 2005, 17:49   #90
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De zee is ook 24/24 uur open. Spring erin.
Met of zonder Moslims, hoofdoekjes enz.. weet je ze hebben zo van die zwempakken... volledig van de enkels tot aan de polsen en met hoofddoek, in stof die niet aan het lijf kleeft zodanig dat ze ook tussen de normale mensen in de zee kunnen gaan zwemmen.
Als ze dat nu eens zouden aandoen in het Stedelijk zwembad, hahahaha dat word lachen...
Oud 18 februari 2005, 17:51   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes
İets anders, of toch niet, een tijdje geleden wou ik samen met een vriendin gaan zwemmen in het Stedelijk zwembad van Sint-Niklaas... jammer genoeg was het juist het uurtje van de Moslimvrouwen dus ik mocht niet gaan zwemmen, de vriendin waar ik mee was meegegaan was nieuwsgierig en mocht als vrouw wel binnen. Maar kreeg van die vrouwen te horen dat ze er niet bijhoorde en beter op een andere keer zou komen. Jamaar zeg (en nu maar beschaafd blijven en niet vloeken of zoiets want dan ben je racist)
Klacht indienen bij het CGKR wegens discriminatie!
In beide gevallen: indien er staat "enkel voor moslims" en indien er staat "enkel voor vrouwen" maar als je vriendin werd buitengepest.

Ook in Beveren waar al decennialang op donderdagavond een vrouwenuurtje was ingelast waarbij hoofdzakelijk gepensioneerde dames kwamen zwemmen, is het nu voor hen niet meer mogelijk, wegens ingenomen door "de moslima-zwemsters".

Oud 18 februari 2005, 17:56   #92
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
HALLL-OOOOOOO-OOOOOO!!!!
Ja hallo scheelt er iets? Last of zo? Jeuken ze?
Oud 18 februari 2005, 18:05   #93
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ja dat snapt mijn kleine teen ook. Wat ik niet snap is heel dat gezwets over integratie. Kom, eens vingertjes opsteken al diegenen die hier graag en bewust met moslimvrouwen zouden willen gaan fitnessen om de integratie te bevorderen omdat ze dat zo graag willen.

Nou?
Eindelijk is er iets dat je snapt, sorry je kleine teen snapt het jij waarschijnlijk nog altijd niet.
İk zou er geen enkel probleem mee hebben om met moslimvrouwen mee te gaan fitnessen!

Laatst gewijzigd door de roenekes : 18 februari 2005 om 18:08.
Oud 18 februari 2005, 18:08   #94
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat ook maar in het minst relevant? Het feit is en blijft dat die moslimvrouwen in de onmogelijkheid zijn om te gaan fitnessen op plaatsen waar er ook mannen komen. Door die fitnessruimte gedurende bepaalde periodes per week voor te behouden voor vrouwen, is dat probleem opgelost. Ik vraag me dan af op welke manier JIJ daardoor wordt benadeeld... Mag jij niet meer gaan fitnessen? Mag iemand die je kent niet meer gaan fitnessen? Wat is eigenlijk jouw probleem? Zou je verkiezen dat die moslimvrouwen NIET kunnen gaan fitnessen en dat ze zich thuis opsluiten en met niemand in contact komen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 18:11   #95
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Klacht indienen bij het CGKR wegens discriminatie!
In beide gevallen: indien er staat "enkel voor moslims" en indien er staat "enkel voor vrouwen" maar als je vriendin werd buitengepest.

Ook in Beveren waar al decennialang op donderdagavond een vrouwenuurtje was ingelast waarbij hoofdzakelijk gepensioneerde dames kwamen zwemmen, is het nu voor hen niet meer mogelijk, wegens ingenomen door "de moslima-zwemsters".
Jammer die gepensioneerde dames horen volgens de nieuwe regels blijkbaar tot het verleden en die andere willen onze toekomst zijn.
Oud 18 februari 2005, 18:16   #96
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat hem erom dat ze overal kunnen gaan fitnessen maar dit niet wensen omdat ze niet MOGEN van hun vaders, broers of echtgenoten.
Blijkbaar vinden jij en consoorten het een stap op weg naar integratie op apartheidszalen in te richten voor de moslima's.
Wie begint er hier over integratie? Miljaar, gaan we weer die toer op? Allee Circe, wil jij dan zo graag met moslimvrouwen kunnen fitnessen? Zeg eens? Nogmaals, het gaat hem hier om een fitnesszaal voor vrouwen. Niet voor moslimvrouwen. Dat dat nu toevallig een goede zaak is voor gelovige moslims, is een andere kwestie.

Citaat:
Ik geef mijn voorbeeld gewoon om het vergelijk te maken met de moslima's die van hun vader niet buiten mogen. Blijkbaar vind je die vaders niet racistisch, maar mij (met die gewone vergelijking) alreeds wèl!
Ik ruik hier alvast een twee-cijferig IQ.
Ik ruik een verzuurde oude doos die de ellende van haar eigen leven projecteert op net die groep in de maatschappij die tegenwoordig het meest wordt geviseerd om toch maar ergens een beetje haar behoefte naar een kuddegeest tevergeefs te bevredigen. Als we dan toch op de man gaan spelen. En ja, gezien hetgeen ik van je lees vind ik je racistisch. Absoluut.

Citaat:
De Koran die van en voor alle tijden is verbiedt maken van muziek en het drinken van alcohol en zèlfs het zich begeven in plaatsen waar alcohol geschonken wordt.
Misschien kunnen sommige discotheken in deze zich opwerpen om de moslimjongetjes hun geloof wat strikter op te volgen? Volgens jullie redenering zou dat ook al een grote stap naar integratie zijn vermoed ik.
De Koran verbiedt het maken van muziek???

Mag ik dat eens zien alstublieft???

En nogmaals, wie heeft het hier over integratie? Langs de ene kant gebruik je dat telkens maar als excuus om je onwil tot diezelfde integratie te vergoelijken. Sterk hoor.

Citaat:
Tja, als je dochter al een paar keer van het zwembad naar huis is gekomen nadat ze werd aangerand door zo'n verrijkende groep jongetjes... dan ga je haar inderdaad verbieden om noch naar het ene noch naar het andere te gaan en ervoor te ijveren om gescheiden zwembaduren en discotheken te hebben. Inderdaad, je hebt het begrepen.
Dus je dochter wordt een paar keer aangerand in een openbaar zwembad en niemand doet iets? Sterk dat dat zomaar kan. Geloofwaardig ook. Laat me niet lachen Circe.

Citaat:
Tot mijn spijt moet ik u mededelen dat de buiten-moslima-uurtjes weldegelijk nog worden opgevuld met uurtjes waar ook moslimjongetjes samen met mijn dochter mogen komen zwemmen.(zonder hun zussen en moeders natuurlijk! die hebben hun privé uren, waar mijn dochter niet binnenmag.)
Zou ze dat zo graag willen dan, met moslimmeisjes gaan zwemmen? Of ben je gewoon afgunstig nu?

Laatst gewijzigd door nou nou : 18 februari 2005 om 18:34.
Oud 18 februari 2005, 18:16   #97
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Adres van het CGKR?
Oud 18 februari 2005, 18:18   #98
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eindelijk is er iets dat je snapt, sorry je kleine teen snapt het jij waarschijnlijk nog altijd niet.
İk zou er geen enkel probleem mee hebben om met moslimvrouwen mee te gaan fitnessen!
OK, da's mooi. Maar dat is mijn vraag niet. Mijn vraag is namelijk: vind je het belangrijk om met moslimvrouwen te mogen fitnessen, met andere woorden, vind je het een belangrijk gemis dat jij niet met moslimvrouwen kan fitnessen en zou je daarom willen dat ze hun geloof aanpassen?

Oud 18 februari 2005, 18:20   #99
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Adres van het CGKR?
Koningsstraat 138 - 1000 Brussel - Tel: +32(0)2 212 30 00 - Fax: +32(0)2 212.30.30 - Groen nummer: 0800/17364

Laat vooral weten wat hun reactie is. Succes!

Oud 18 februari 2005, 18:35   #100
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is het dan zo dat die mannen, die volgens jou gediscrimineerd worden, NERGENS terechtkunnen om te gaan fitnessen?
heb ik dat ergens beweerd? Dit is trouwens wederom een compleet nep-argument dat op geen enkele objectieve wijze getoetst kan worden. Het zal namelijk ook zo zijn dat allochtone jongeren die niet in disco X binnenmogen, bv. wel in disco Y binnenmogen. Je probeert die discriminatie hier dus goed te praten met een nep-argument dat men op een ander niet gediscrimineerd wordt. Diezelfde logica zie ik jouw echter nooit consequent doortrekken m.b.t. bv. allochtonen,...

Citaat:
Voor die moslimvrouwen is dat namelijk wèl zo.
een leugen van jewelste. Nergens is er immers sprake van een fitnesscentrum dat moslimvrouwen weigert waardoor die vrouwen verplicht zijn zich te wenden tot dat éne fitnesscentrum. Zij kunnen dus, in tegenstelling tot wat jij beweert, wél ergens anders terecht om te fitnessen. Dat zij niet in contact willen/mogen komen met mannen is enkel te wijten aan hun vrije wil en wordt dus nergens opgelegd door een ander fitnesscentrum.

Citaat:
Deze maatregel kan een einde stellen aan die discriminatie.
welke discriminatie? Volgens jouw "logica" is er dan ook sprake van discriminatie wanneer ik bv. van mening ben dat ik niet met mensen met krullen wil fitnessen, en ik niet anders kan dan dat wel te doen omdat er geen fitnesscentrum bestaat waar mensen met krullen worden geweigerd. Maw: jij stelt dat er "discriminatie" is omdat die moslimvrouwen er zelf voor kiezen niet te willen fitnessen met mannen en daartoe de kans niet krijgen. Een erg irrationeel "argument", daar dan iedereen op identiek dezelfde wijze het recht zou moeten hebben om te eisen met wie en wat hij wel en niet wil fitnessen. Zoniet is er in uw logica sprake van "discriminatie"

Citaat:
Positieve discriminatie kan namelijk alleen maar bestaan als er een negatieve discriminatie tegenover staat. Het is m.a.w. een neutraliserende maatregel.
zoals hierboven duidelijk aangetoond kan er helemaal geen sprake zijn van "negatieve discriminatie" van die moslimvrouwen in deze, als je dat niet inziet ben je stekeblind. En zelfs al veronderstellen we dat er wél sprake is van "negatieve discriminatie", dan nog is er helemaal geen sprake van een "neutraliserend effect": de ene negatieve discriminatie wordt dan gewoon vervangen door een andere...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be