Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Waar ligt in de meeste gevallen de oorzaak van langdurige werkloosheid ?
bij de werkloze 24 32,43%
bij de overheid 50 67,57%
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2005, 21:33   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Definieer 'kansrijk'. Ik heb enorm veel geluk gehad. Héél veel jaargenoten hebben de voorbije 2,5 geen 'echte' job gehad. Een vaste job dus. Of een job die langer duurt dan een maand. Daar zit je dan thuis, te solliciteren en te hopen dat er eens iets uit de bus zal komen. Je kent het wel, vermoed ik. En het is ook niet omdat je een diploma unief hebt, dat je daarom sowieso geld genoeg hebt om een deftig huis te huren, een auto te kopen,...
Binnen 2 jaar is de werkloosheid voor mij ook een gegeven. Dan maar hopen dat ik snel een job vind. Want dat is niet echt bepaald evident voor me.
En voor je het zelf beseft zit je in de vicieuze cirkel van kans-arme sollicitant. Straks ben je al te oud en je moet nog beginnen!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 21:35   #82
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Definieer 'kansrijk'. Ik heb enorm veel geluk gehad. Héél veel jaargenoten hebben de voorbije 2,5 geen 'echte' job gehad. Een vaste job dus. Of een job die langer duurt dan een maand. Daar zit je dan thuis, te solliciteren en te hopen dat er eens iets uit de bus zal komen. Je kent het wel, vermoed ik. En het is ook niet omdat je een diploma unief hebt, dat je daarom sowieso geld genoeg hebt om een deftig huis te huren, een auto te kopen,...
Binnen 2 jaar is de werkloosheid voor mij ook een gegeven. Dan maar hopen dat ik snel een job vind. Want dat is niet echt bepaald evident voor me.
Tja idd zelfs met een diploma heb je het niet perse makkelijk. Ik ken ook hogergeschoolde andersgefortuneerden. k dacht dat we t daar ook al eerder over hadden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 21:37   #83
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Ja stielwerk wordt onderschat. Algemene kennis in t onderwijs is belangrijk. Maar er zijn mensen die maar in 1 ding heel goed zijn. Die moeten de kans krijgen om hun talent voluit te ontwikkelen.
Stielwerk wordt enorm onderschat. Veel mensen die beroeps doen hebben echt geen zin om daarna nóg een opleiding te gaan volgen om meer kansen te hebben op de arbeidsmarkt. Nu, héél veel mensen in den bouw vinden snel een job (en gelukkig) maar er lopen héél veel laaggeschoolden (wat een lelijk woord) rond die evenzeer van 't kastje naar de muur gestuurd worden als hoger geschoolden. 't is overal wat eigenlijk.
Oud 3 maart 2005, 21:39   #84
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Je zegt het zelf, een stiel leren vereist theoretische kennis, doorzicht in met wat je bezig bent, geen handvaardigheden.
Welk diploma heb jij, als ik vragen mag?
Oud 3 maart 2005, 21:41   #85

Standaard

Citaat:
laaggeschoolden
andersgevormden ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 3 maart 2005, 21:41   #86
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
En voor je het zelf beseft zit je in de vicieuze cirkel van kans-arme sollicitant. Straks ben je al te oud en je moet nog beginnen!
Dat gedacht heb ik ook al meermaals gehad.
Maar ik ga er mij geen zorgen om maken - wat komt komt.
Oud 3 maart 2005, 21:41   #87
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
andersgevormden ?
iedereen is anders gevormd.
Oud 3 maart 2005, 21:41   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stielwerk wordt enorm onderschat. Veel mensen die beroeps doen hebben echt geen zin om daarna nóg een opleiding te gaan volgen om meer kansen te hebben op de arbeidsmarkt. Nu, héél veel mensen in den bouw vinden snel een job (en gelukkig) maar er lopen héél veel laaggeschoolden (wat een lelijk woord) rond die evenzeer van 't kastje naar de muur gestuurd worden als hoger geschoolden. 't is overal wat eigenlijk.
Alles goed en wel. Maar iemand die ten volle voor een stiel is gegaan van jongs af aan. Vroeger had je dat veel. Die zijn bijna allen redelijk rap hun kennis gaan opdoen op de werkplek want er was niks anders.
Nu moet je eens kijken, de meesten doen en deden daar gemiddeld 7 jaar over om van beginnend halve gast naar stielman 1é categorie of buiten categorie te geraken. Da's het hoogste zeg maar in hun vak.
Als die mannen nu zich moeten laten inschrijven in de vdab zitten ze allen als ongeschoolde of laaggeschoolde ingeschreven.
In feite is dat wat betreft algemene kennis wel waar, maar wat betreft stielkennis helemaal niet waar.

En als ge u moet gaan aanbieden wat speelt er? Uw stiel of de griekse mythologie?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 maart 2005 om 21:43.
Oud 3 maart 2005, 21:43   #89
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja idd zelfs met een diploma heb je het niet perse makkelijk. Ik ken ook hogergeschoolde andersgefortuneerden. k dacht dat we t daar ook al eerder over hadden.
geen idee. maar ik denk dat je het verwart met rijke ongelukkige en arme () gelukkige.
Oud 3 maart 2005, 21:47   #90

Standaard

Citaat:
En als ge u moet gaan aanbieden wat speelt er? Uw stiel of de griekse mythologie?
Bij mij dan weer juist omgekeerd. k heb geen stielkennis
Citaat:
iedereen is anders gevormd.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2005 om 21:49.
Oud 3 maart 2005, 21:50   #91
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar ge zijt een wandelende motor. In de volksmond zeggen ze "de gouden stylo"
Uw talent zit in uw vingers en tong.
Oud 3 maart 2005, 21:51   #92
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Alles goed en wel. Maar iemand die ten volle voor een stiel is gegaan van jongs af aan. Vroeger had je dat veel. Die zijn bijna allen redelijk rap hun kennis gaan opdoen op de werkplek want er was niks anders.
Dat komt ook omdat beroepen minder intergenerationeel zijn. Als papa metser was, werd je ook metser. Nu gaan kinderen van metsers voor dokter studeren, en kinderen van dokters belanden 'tot grote schande' in het beroeps.

Heeft ook wel met de mentaliteit van de ouders te maken. Veel 'laaggeschoolde' ouders zeggen aan hun kinderen: studeer maar goed, dat ge later nen gemakkelijken job hebt! (want den bouw of den band is zwaar). Veel 'hooggeschoolden' met kinderen die niet goed studeren of die heel weinig motivatie hebben zien hun kinderen tegen hun zin naar het beroeps 'afglijden'. Het beroeps is ten onrechte de afvalbak geworden. Leren voor een stiel is niet meer iets om trots op te zijn. Dat zou best wel eens mogen veranderen. In de maatschappij waarin we nu leven is evenveel respect nodig voor de 'hooggeschoolden' als de 'laaggeschoolden'. We kunnen niet zonder elkaar. Maar da's een beetje een andere discussie.
Oud 3 maart 2005, 21:53   #93
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En welk diploma heb jij, als ik even vragen mag?
Oud 3 maart 2005, 21:54   #94
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is waar.
Hulp, stielmannen gevraagd?
Hun pree benaderd nochtans die van de dokter, soms er ver over tegenwoordig!
Oud 3 maart 2005, 21:54   #95
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk diploma heb jij, als ik vragen mag?
TSO-Industrieele Wetenschappen.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 21:54   #96
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is jouw buurman ne rare ?
Mijn buurvrouw is in alle geval geen psychologe. Tis wel een ferme.
Ik heb meerdere buren (huis naast ons zijn van die piepkleine onverzorgde kamerkes met gemeenschappelijke keuken & badkamer) en soms zit er daar wel eens ne raren.
Ik heb ook een ferme buurvrouw. Mss hebben we wel dezelfde buur
Oud 3 maart 2005, 21:59   #97
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
TSO-Industrieele Wetenschappen.
ow help, dat ken ik nie
Leer je daar iets?
Oud 3 maart 2005, 21:59   #98
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En welk diploma heb jij, als ik even vragen mag?
Er bestaat daar geen naam voor. Iets met streetwise of zo in die aard? Nee grapje, ik ben stielman van opleiding en diploma. Voor de rest heb ik zelf leren schrijven en lezen. Nu ben ik een zelfstandige en de gouden regel is, als ze vies kijken of uit de hoogte doen dan doe ik de prijs x2. 1 keer voor het werk en 1 keer voor mij te laten beledigen
Oud 3 maart 2005, 22:00   #99

Standaard

Citaat:
Het beroeps is ten onrechte de afvalbak geworden. Leren voor een stiel is niet meer iets om trots op te zijn. Dat zou best wel eens mogen veranderen. In de maatschappij waarin we nu leven is evenveel respect nodig voor de 'hooggeschoolden' als de 'laaggeschoolden'. We kunnen niet zonder elkaar. Maar da's een beetje een andere discussie.
komt in feite op t zelfde neer he
de klassenmaatschappij is nog niet afgeschaft

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2005 om 22:03.
Oud 3 maart 2005, 22:02   #100

Standaard

ik heb gestudeerd aan de universiteit van de straat denk ik
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be