Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2005, 15:50   #81
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
tiens, tiens....... ongeveer 15 jaar geleden werkte ik samen met japanse bedrijven, en toen een van die bedrijven op onderzoek trok om te overwegen waar in ons land een geschikte plaats was om hun vestiging neer te poten. Eeen Japanse bedrijfsleider, die al 8 jaar in België woonde adviseerde als volgt: "not important where in belgium you do your bussiness, as it's a very small country, but I prefer FLANDERS as they do not go on strike as often as the walloons ! and they do understand english"

hun vestiging is er gekomen vlak tegen Brussel aan (naar japanse norm althans) in....... AALST
Uw getuigenis komt vanuit de prakijk en is méér waard dan alle mogelijke consideraties. Ik kan overigens analoge ervaringen meedelen.

Laatst gewijzigd door PieterP : 14 maart 2005 om 15:58.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 16:17   #82
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Misschien omdat de federale overheid het koningshuis betaalt en dat het Vlaams Gewest met de opbrengst van de handelsmissies gaat lopen in de hypothese dat wat Zeno zegt (nl. dat 97% van de export naar Indië "Vlaemsch" is) waar zou zijn.
Komaan boy,

Laten we wel wezen en de zaak niet op zijn kop zetten.

Het is de ondernemingszin, de talenkennis en de creativiteit van Vlaamse ondernemers, die zorgen dat nu 83 % van de totale export van België door Vlaamse managers gebeurt.

Dit resultaat werd behaald ondanks, ik herhaal ondanks, de toenmalige Belgische staat, waar er in het Buitenland amper nederlandstaligen waren in de ambassade. Dit resultaat is gekomen dank zij eigen middelen en eigen ernergie om in het Buitenland zaken te gaan doen, in soms harde omstandigheden, terwijl de franstaligen maar aan het laméren waren in Brusselse salons. Voorbeeld hiervan was Morel, Alcatel, ( CVP ). Zijn dochter bakt er wel niet veel van.

Beweren dat het Vlaams gewest met de vruchten gaat lopen is opnieuw de wereld op zijn kop zetten. Philippe de Belgique en zijn entourage is aan het profiteren op ons werk en op zweet.

Vlamingen werken, gaan op reis om zaken te doen en niet om toeristische uitstappen te maken. Vlamingen betaalden hun handelsmissies zelf. Doch er was niet zoveel volk méé en neit zoveel profiteurs.

Als ik op reis ben is dat een zaak van keihard werken, een lap top in een eenzame hotelkamer een lap top ergens op een airport, discussieren, prijzen vergelijken en dies meer.

Wij hebben géén Philippe de Belgique nodig om de toerist af te geven , om daarmede een ganse bende journalisten mee te slepen voor de bouw van zijn imago. Albert heeft ten minste nog gezond verstand om dat te begrijpen.

Phiilippe de Belgique denkt dat hij onmisbaar is. Hij is eerder een stoorzender in het normale zakendoen. Zijn vrouw zou betere PR brengen. Doch eerst een beetje talenkennis. Zoals Maxima in Nederland het voorbeeld heeft gegeven. Maxima spreekt als Argentijns tien keer beter Nederlands dan Mathilde.

Ik heb een hekel aan profiteurs.

Laatst gewijzigd door PieterP : 14 maart 2005 om 16:21.
Oud 14 maart 2005, 16:20   #83
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Uw getuigenis komt vanuit de prakijk en is méér waard dan alle mogelijke consideraties. Ik kan overigens analoge ervaringen meedelen.
Waarom ben ik niet verbaasd ? 8)
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 16:26   #84
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Te lang in Afrika vertoefd? Je frans lijkt op gb-brico-frans voor de lagere klasse. Kan je echt niet beter of ben je er te dom voor?
Pretentie... o pretentie.
Oud 14 maart 2005, 16:35   #85
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Hij bedoelde misschien dat Vlamingen gemakkelijker de dictatuur van de Japanse werkwijze aanvaardden ... 8)
Nog één die het verschil niet kent tussen het Latijnse piramidale, het Angelsaksiche gestructureerde en het Japanse groepsmodel inzake leidinggeven.

Doch dat ze in Wallonnië méér staken is u toch niet onbekend neem ik aan.
In Fleurus al drie maanden. Met risico dat de boel dicht gaat. 840 mensen. Japanners heben zeer veel geduld. Doch eens een beslissing genomen, is ze onherrroepelijk.

En als we de dictaat van FGTB d'Orazio hadden moeten volgen lag alles plat en werd alles vernield.
Oud 14 maart 2005, 16:55   #86
PieterP
Gouverneur

Standaard

Volgens Louis Van Raak, redacteur bij Story, Le Moniteur de la Coiffeuse, hebben alle journalisten uitzonderlijke strenge orders gekregen. ( GVA 14.03)

Er is een abslouut publicatieverbod van alle opmerkingen of uitlatingen van Philippe de Belgique die uitgesproken worden buiten de perszaal. Bovendien moeten die opmerkingen betrekking hebben op de eigenlijke handelsmissie en neit op ndere tema's.

Het Hof heeft zijn les blijkbaar geleerd. Als ze Philippe niet kunnen tegenhouden om stommiteiten te zeggen, gaat men de pers muilkorven. Plezierig om ze te mogen mee reizen als journalist. Lekkere week vakantie.

Van Raak voegde er fijntjes aan toe: " ik weet uit ervaring dat dit een soort schoolreisje is. Naar het einde toe wordt iedereen een beetje euforisch en dan valt er voor mij wat te rapen. "

Waar zijn wij in godsnaam mee bezig?

Ik was verdorie 32 jaar als ik voor het eerst zelfstandig en alleen mijn eerste deal sloot in de USA. Zonder waakhonden er bij. En zonder toerisme. Maar wel met resultaat. Philippe de Belgique is er verdorie 45.

Ik ben niet tegen Albert, doch die Philippe aanvaard ik niet.
Oud 14 maart 2005, 21:09   #87
Usquebaugh
Lokaal Raadslid

Usquebaugh's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Usquebaugh Stuur een bericht via MSN naar Usquebaugh
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
De reputatie van onze Taaie zal ook al wel in het buitenland bekend zijn. Er komen waarschijnlijk meer mensen dan normaal kijken en luisteren, alleen maar om onze Taaie bezig te zien en te horen... Niets dan voordelen dus.
En het POSITIEVE effect is?
Oud 15 maart 2005, 00:02   #88
The Agitator
Burger

The Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Waarom spreek je niet gewoon van Filip van België? Hij kent beter Nederlands dan de meeste flaminganten hier.
U ambieert een carrière als stand-up comedian veronderstel ik?
The Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 01:03   #89
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nog één die het verschil niet kent tussen het Latijnse piramidale, het Angelsaksiche gestructureerde en het Japanse groepsmodel inzake leidinggeven.

In Fleurus al drie maanden. Met risico dat de boel dicht gaat. 840 mensen. Japanners heben zeer veel geduld. Doch eens een beslissing genomen, is ze onherrroepelijk.

En als we de dictaat van FGTB d'Orazio hadden moeten volgen lag alles plat en werd alles vernield.
Ik heb straks het nieuws over de VRT gezien: er zijn momenteel overal stakingen in Vlaanderen ... Dus geen les, aub. Fleurus is een uitzondering en voor mij heeft het bedrijf spijtig genoeg geen toekomst meer. De werknemers kunnen liever een andere baan zoeken.

Wat d'Orazio betreft, ben ik niet vóór zo'n extreme vorm van conflicten, maar misschien hebben we af en toe zo'n "figuur" nodig, gewoon om na te denken aan welke maatschappij we willen.
Oud 15 maart 2005, 01:04   #90
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Dat model kan je voor mij houden !
Oud 15 maart 2005, 02:49   #91
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Het is een vrouwtje
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 08:09   #92
Gargamel
Banneling

Standaard

.......Zijn hier gevaarlijke wilde dieren....In boske van Ieper door Woef
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 08:31   #93
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens Louis Van Raak, redacteur bij Story, Le Moniteur de la Coiffeuse, hebben alle journalisten uitzonderlijke strenge orders gekregen. ( GVA 14.03)

Er is een abslouut publicatieverbod van alle opmerkingen of uitlatingen van Philippe de Belgique die uitgesproken worden buiten de perszaal. Bovendien moeten die opmerkingen betrekking hebben op de eigenlijke handelsmissie en neit op ndere tema's.

Het Hof heeft zijn les blijkbaar geleerd. Als ze Philippe niet kunnen tegenhouden om stommiteiten te zeggen, gaat men de pers muilkorven. Plezierig om ze te mogen mee reizen als journalist. Lekkere week vakantie.

Van Raak voegde er fijntjes aan toe: " ik weet uit ervaring dat dit een soort schoolreisje is. Naar het einde toe wordt iedereen een beetje euforisch en dan valt er voor mij wat te rapen. "

Waar zijn wij in godsnaam mee bezig?

Ik was verdorie 32 jaar als ik voor het eerst zelfstandig en alleen mijn eerste deal sloot in de USA. Zonder waakhonden er bij. En zonder toerisme. Maar wel met resultaat. Philippe de Belgique is er verdorie 45.

Ik ben niet tegen Albert, doch die Philippe aanvaard ik niet.
Tot zover dus de "louter ceremoniële" monarchie. Steeds opnieuw blijkt het argument "de monarchie heeft geen macht" van onze monarchisten een slechte grap te zijn...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 11:20   #94
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik vond het niet eerbiedig dat hij op sloefkens en in sokken liep bij de plaats waar Ghandi vermoord werd.
De anderen liepen op blote voeten, en hij niet. Ik zou als Indier nogal in mijn gat gebeten zijn. Wie denkt dat stuk vreten wel dat hij is ? Denkt die echt dat hij meer is dan een andere ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 11:45   #95
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik vond het niet eerbiedig dat hij op sloefkens en in sokken liep bij de plaats waar Ghandi vermoord werd.
De anderen liepen op blote voeten, en hij niet. Ik zou als Indier nogal in mijn gat gebeten zijn. Wie denkt dat stuk vreten wel dat hij is ? Denkt die echt dat hij meer is dan een andere ?

ik vrees van wel, ...

en van een incidentje af en toe is m niet vies, hé, ik zit met spanning te wachten tot hij weer eens uit de bocht vliegt.

Deze keer zou het wel eens de laatste keer kunnen zijn natuurlijk, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 12:16   #96
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ge moogt de voet euh kroon niet ontbloten hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 13:25   #97
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ge moogt de voet euh kroon niet ontbloten hé.

Nu denk ik eerlijk gezegd niet dat er veel te zien zou zijn moest hij met zijn kroon bloot lopen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 15:47   #98
Azal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Ik heb straks het nieuws over de VRT gezien: er zijn momenteel overal stakingen in Vlaanderen ... Dus geen les, aub. Fleurus is een uitzondering en voor mij heeft het bedrijf spijtig genoeg geen toekomst meer. De werknemers kunnen liever een andere baan zoeken.

Wat d'Orazio betreft, ben ik niet vóór zo'n extreme vorm van conflicten, maar misschien hebben we af en toe zo'n "figuur" nodig, gewoon om na te denken aan welke maatschappij we willen.
Awel hoe zoude pijzen dat dat komt? Met bloedzuigers in het zuiden... .

Een koei kunde geen 175 jaar melken zenne... .

(k'vind eigenlijk dat we het nog redelijk goed uitgehouden hebben met dat waals kieken)
Azal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 20:42   #99
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Eventjes laten weten dat ik Prins Filip ten volle steun !

Hij is een echte staatsman, iemand die deuren opengooit, iemand die van aanpakken weet !

Hij is een weldaad voor dit land, alsook zijn gehele koninklijke entourage !

[size=7]Leve Philippe ![/size]
Dat is uw vrije keuze en uw goed recht. Een echt staatsman ?

Deuren opengooien... met klapdeuren moet je wel oppassen... die slaan direct terug in uw gezicht !

Er zijn wel andere Filippen dan dat !!

Uw laatse statement is wel een goei grap denk ik...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 20:44   #100
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azal
Awel hoe zoude pijzen dat dat komt? Met bloedzuigers in het zuiden... .

Een koei kunde geen 175 jaar melken zenne... .

(k'vind eigenlijk dat we het nog redelijk goed uitgehouden hebben met dat waals kieken)
neen, een koe kan je maximum 10-12 jaar melken... dan staat ze droog en hangen haar uiers op de grond !!

de vlamingen worden al 175 jaar uitgemolken, verleden jaar 11 miljard liter... euh euro !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 15 maart 2005 om 20:45.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be