![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() FF tusssendoor; AIDS is hoogstwaarschijnlijk ontstaan in Afrika, als gevolg van medische experimenten met het polio-vaccin. Door, jawel, een Amerikaans wetenschapper, genaamd Koprowski.
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
1e demografische fase = jagen en plukken = slechts weinig mensen kunnen op een bepaalde oppervlakte voldoende voedsel vinden 2 e demografische fase = landbouw = al meer mensen kunnen op de zelfde oppervlakte leven wegens hogere calorieproductie. 3 e demografische fase = invoering van tweeslagstelsel en drieslagstelsel = nog meer calorieproductie dus nog meer mensen die zich van dezelfde oppervlakte kunnen voeden 4 e demografische fase = industrialisering - kunstmeststoffen - geneeskunde enz. = BEVOLKINGSEXPLOSIE 5 e demografische fase = kapitalisme = welvaartsziekten - teveel stress en onzekerheid om tot voortplanting te komen - verloedering - decadentie - vergrijzing - immigratie ter compensatie daarvan enz. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2005 om 02:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
[size=7][/size] [size=7][size=2][/size] [/size][size=7][/size] [size=7][/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste schoofzak, een door de mensen aangestelde dictatuur, die ook door de mensen op eenvoudige wijze weer kan worden weggestemd is 1000 keer beter dan de democratie zoals we ze nu kennen, want dit wat we nu hebben is ook geen kloten waard, zie maar wie er elke dag met ons voeten speelt. Je moet een dictatuur niet als het zwartste zien wat maar mogelijk is, een "goeie" dictatuur kan ook, en moet mogelijk zijn. In tijden van Crisis is een dictatuur trouwens altijd beter dan een particratie, de beslissingen worden veel sneller genomen en dat is zowiezo al veel beter dan eerst elvendertig instellingen hun goedkeuring te laten geven, zo komen uw maatregelen te laat en kost het enorm veel geld. Je moet alleen een systeem hebben, waardoor met bv, een referendum de mensen de dictator kunnen wegstemmen, en het leger zowiezo de kant van het volk kiest omdat het bestaat uit het volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie echter met het geld van u en de arbeid van de anderen gaat lopen kennen we allemaal, de geldverslindende onstaat belgie . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom ben ik het afgetrapt denkte, ! Ik kreeg een aanbieding die ik niet kon laten liggen, ... en ik had nog sjans 't was nog binnen europa, maar ik was er ook al serieus over aan het nadenken, om als dat niet lukte ook iets te gaan zoeken in de states of canada. De moment dat je de indruk krijgt dat je voor de staat aan het werken bent ipv voor jezelf is het ofwel tijd om in 't zwart te gaan werken en anders uw valies te pakken. Het is pure verspilling van tijd en mogelijkheden om uw zweet te laten voor de belgische staat. Ergens anders bakken ze ook brood het is wel niet zo lekker als da in den belgiek, maar er zijn duizenden andere dingen voor in de plaats, om te beginnen al duizenden euro's als ge wa sjans hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
en hopelijk ben je snel van je lijden verlost.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2005 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Er is toch niemand in staat om de waarheid die ik hier heb verkondigd met steekhoudende argumenten te ontkrachten. Ook ouwe kankerzakken niet.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2005 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() Wat je bewondering voor het totale liberalisme aangaat, zou het er momenteel heel slecht voor jou uitzien indien het al zo zou zijn.
![]() In het liberalisme is het ieder voor zich. Geen werk - geen geld. Niet zelf gezorgd voor de oude dag, blijven werken tot je doodvalt. Niet zelf betaald voor een private ziekteverzekering - crepeer dan maar.
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
http://www.liberales.be/cgi-bin/show...l?figuur&locke Het liberalisme kent als moreel uitgangspunt de idee dat elk individu een maximale vrijheid behoort te hebben om invulling te geven aan het eigen leven, zolang anderen daarbij niet worden geschaad in hun vrijheid. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, pleiten liberalen dus niet voor een ongelimiteerde vrijheid, maar juist voor duidelijke grenzen aan ieders vrijheid. Om de libertariër Nozick te citeren: iemand kan de vrijheid hebben om zijn eigen mes rond te laten slingeren waar hij wil, maar niet in de rug van iemand anders. De vrijheid van de een stopt bij de vrijheid van de ander. Naast zelfbeschikking over het eigen lichaam, is ook de mogelijkheid om van de natuur gebruik te kunnen maken een wezenlijk onderdeel van de vrijheid van de mens. Omdat de menselijke gemeenschap slechts de beschikking heeft over een eindige planeet, mag een individu de natuur niet ongelimiteerd voor zichzelf op eisen. Dit idee werd al geformuleerd lang voordat de natuur zo schaars was als we haar nu kennen. John Locke leidde dit af als logische consequentie van zijn liberale principes. Volgens Locke heeft elk individu recht om op een maximale vrijheid invulling te geven aan het eigen leven. Hierbij mag dit individu een gedeelte van de natuur opeisen, mits hij genoeg en van dezelfde kwaliteit overlaat voor anderen. Niemand kan meer aanspraak maken op de natuur dan een ander, want de mogelijkheden die de natuur biedt, zijn niemands persoonlijke verdienste. Wanneer er bijvoorbeeld een beperkte hoeveelheid land beschikbaar is voor twee personen, en een van beide personen eigent zich meer dan de helft toe, dan is dit volgens Locke onrechtvaardig. De tweede persoon wordt hiermee te veel beperkt in het geven van een eigen invulling aan zijn leven. Locke gaat niet uit van de visie dat privé-bezit alleen voort kan komen uit algemene instemming. Privé-bezit ontstaat uit noodzaak: als men voedsel niet zou bezitten, maar het wel zou nuttigen en dus aan de rest van de mensheid onttrekken, dan zou dat in tegenspraak zijn met elkaar. Dus, wat men nuttigt, dient men te bezitten. Hieruit redeneert John Locke terug naar het begin van bezit, en concludeert dat men iets bezit kan noemen vanaf het moment dat men hier moeite voor doet. Zonder dat er arbeid in is geïnvesteerd hebben goederen nauwelijks waarde; de waarde van een goed wordt bepaald door de arbeid die erin geïnvesteerd wordt. Daarnaast kan niemand het lichaam van een mens bezitten, behalve de betreffende persoon zelf. Locke vindt dat wanneer men iets bezit, men ook de vrijheid heeft dit bezit af te staan aan anderen. Hiermee verklaart hij de handel van goederen. Hij verdedigt het rechtvaardigingsprincipe dat niemand meer zou mogen bezitten dan hij kan bewerken en gebruiken. Locke zag in elk mens als een van nature vrij geboren individu, met een vanzelfsprekende neiging het eigenbelang na te streven. Zonder overkoepelende statelijke macht zou de samenleving vervallen in een verbeten gevecht om het eigen belang. Door middel van het maatschappelijk verdrag/contract worden de burgers tegen zichzelf en tegen elkaar beschermd. Wie deel wil uitmaken van de staat verplicht zichzelf de regels van de staat te respecteren. Tegenover dit verlies van de vrijheid uit de natuurlijke toestand staat het recht van bescherming door de overheid. Er is dus sprake van een gefingeerde overeenkomst waaruit voor de staat en de burgers wederzijdse rechten en verplichtingen voortvloeien.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2005 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() Ik denk dat je 'libertair' (waar ik grote voorstander van ben) met 'liberaal' verwart.
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
ttz tussen al die termen ziet een mens op de duur de bomen door het bos niet meer. Er is geen enkel ideologie die niet verkracht wordt de verwarring is daardoor idd groot. Ik heb ook al mensen geweten die ditzelfde liberalisme het oercommunisme noemden. En ook bij de natuurlijke volkeren vindt ik dezelfde filosofie terug. Of met andere woorden de indianen waren liberalen ? Zij hebben de liberale denkers die onze maatschappij hebben gegrondvest ook diepgaand geinspireerd. Het beste vb daarvan is the united nations of tribes = datgene waarvan de huidige united nations een exact kopie is. Behalve dan dat er bij de indianen geen stammen waren die over een vetorecht beschikten. Dat is weerom de door de westerse materiele mens toegevoegde pervertering.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Vroeger dacht men dat het leven van onze voorvaderen kort ruw en hard was maar moderne antropologen zijn het erover eens dat dit allerminst het geval was. Druiden die in het bos leefden zouden bvb makkelijk 120 jaar geworden zijn en ouder. Bij de oermensen werkten de vrouwen 2-3 uur per dag = plukken van vruchten en granen. De mannen gingen om de 2-3 weken 2-3 dagen jagen. Hoe dan ook de natuur heeft de mens niet ontworpen om een heel leven aan de band te staan. De dood is in dat geval beter. Bovendien bestaan er ook verslagen van en over degenen die de gebieden destijds als eerste hebben betreden. hoe dan ook hongersnood werd door de witten tijdens de kolonisatie wereldwijd geintroduceerd. Ook in India bvb heeft men dankzij medicijnen en modernere landbouwtechnieken nu ook veel meer armoede. Het grote probleem is dat technologische ontwikkeling altijd moet gepaard gaan aan geboortebeperking als alternatief voor de natuurlijke selectie zoniet wordt de verhoogde voedselproductie vrijwel onmiddelijk = op 1 generatie teniet gedaan door bevolkingsaanwas. In het boek - een groene geschiedenis van de aarde vindt u hierover ook veel gegevens. Ik ben echter de naam van de auteur vergeten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2005 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft trouwens weinig met kapitalisme te maken. Het enige verwijt dat de kapitalisten daar krijgen is dat ze de geneesmiddelen niet altijd gratis ter beschikking stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() correctie
het was naar de bron van de orinoco en naar het hart van borneo van REDMOND O Hanlon en verder heb ik nergens beweerd dat we pardoes moeten stoppen met medicijnen naar de derde wereld te sturen. ik heb gewoon een analyse gemaakt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2005 om 23:15. |
![]() |
![]() |