Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2005, 19:41   #1
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard rechtvaardigheid?

Sommigen vragen zich af waarom mensen op het VB gaan stemmen.

Awel, kijk nu eens gewoon een week naar het nieuws. Het was al erg maar deze week vond ik het echt wel een voorbeeld van wat er in ons land allemaal gebeurt waardoor mensen er genoeg van krijgen. Het mooiste vond ik dit nog.

In de week was er het geval van die kerel die al eerder een geweldadige overval had gepleegd en niet heeft moeten zitten, en dus nu had hij een meisje van 12 verkracht en men liet hem opnieuw vrij door plaatsgebrek.
Wat hoorde ik vandaag, 4 of 5 kerels riskeren 5 jaar omdat ze via skynet met andermans account wat dingen hadden gedownload. Sorry hoor, ben echt wel benieuwd wat deze kerels gaan krijgen. Het is door 5 jaar te geven voor dergelijke kwajongensstreken en deze gevallen in den bak stoppen waardoor er misschien een plaatsgebrek is voor de zware criminelen die ze op straat laten lopen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 20:24   #2
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

idd illwill,ze hebben geen plaats voor criminelen maar een holocaust-museum van 30miljoen euro kan dan weer wel.
Of De Gucht heel de week rondvliegen in first-class voor hond kust men kl*ten.

Den Filip wat den onnozele laten uithangen in Azie,het gekibbel over de nachtvluchten die nu weer bezig zijn.................
Ik word er ook ziek van.............

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 17 maart 2005 om 20:25.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 20:30   #3
Grellig
Minister

Standaard

Soms vraag ik me af waarom ik nog ga werken?Voor die politici die overal schoon weer gaan maken?Voor die duizenden parasieten die ieder maand hun geld krijgen?Voor de negerkes in Afrika die het toch niet kunnen laten elkaar uit te moorden?Voor mr Stevaert die pleit voor een "zachter zachter zachter" politiek terwijl we al zo zacht zijn als boter?

Ik zeg eerlijk,geef mij maar een gezonde dictatuur ipv een oneerlijke democratie en mijn motivatie zal veel hoger zijn!

Novalis
Oud 17 maart 2005, 20:47   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Jullie hebben gedeeltelijk gelijk.
Zeker de gewelddadige verkrachter: een schande, een dubbele schande omdat men het al zolang weet;
de negerkes in Afrika: dat is wat te straf gezegd. Temeer daar de Walloten ginder dan nog een wapenfabriek willen gaan neerpoten.
Een splinternieuwe gevangenis: de cipiers kunnen er niet werken, wel staken. Wiens fout?
De benoemingspolitiek van Reynders loopt zo scheef als een pompbak: veel meer Walen dan Vlamingen worden aangeworven ...
Elektronische belastingsaangifte: nog trager behandeld dan de papieren versie ...
Men gaat meer aandacht besteden aan de kompensaties bij aankopen voor het leger: sinds de schandalen van 20 jaar geleden, valt nu hunne frank ....
Minister Moermanneke gaat een promotiefilmpke draaien waar men de indruk krijgt dat het hier nog erger is dan in de tijd van gangster-Chicago ...

En ondertussen in de prive: diene gast van picanol heeft een opvolger: in welke bank was het ook weer dat de grote baas enkele miljoenen euro's meer kan scheppen omdat hij zoveel bespaard had, mede dank zij de loonstop.
Volgens sommigen is een job als boekhouder of poetsvrouw in een ziekenhuis zwaarder dan boekhouden of poetsen in een school ...
Iedereen weet inmiddels dat te snel en door het rode licht rijden nu geflitst en zwaar bestraft wordt. En maar reklameren dat ze moeten betalen ... terwijl het simpeler, veiliger en veel goedkoper is om niet door het rood licht te rijden.

Wat we nodig hebben is een beetje deftig regeren, met gezond boerenverstand en veel minder bla bla.

(Maar bleiren over een diktatuur in plaats van demokratie: dat is zo ziekelijk dat het zou moeten terugbetaald worden door de ziekenkas.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 maart 2005 om 20:50.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 20:54   #5
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak

Wat we nodig hebben is een beetje deftig regeren, met gezond boerenverstand en veel minder bla bla.
En wanneer gaan we dat krijgen schoofzak?Want de mensen zijn het niet moe maar gewoonweg echt beu hé!
Al de welvaart die onze ouders,grootouders en overgrootouders hebben opgebouwd door hard te werken smelt als sneeuw voor de zon!

Je moet al blind en doof zijn om je nog graag in te zetten voor die bende uitbuiters in Brussel,wat dat zijn ze,niet meer en niet minder!!!!!!!!!!!!

Novalis
Oud 17 maart 2005, 20:59   #6
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
En wanneer gaan we dat krijgen schoofzak?Want de mensen zijn het niet moe maar gewoonweg echt beu hé!
Al de welvaart die onze ouders,grootouders en overgrootouders hebben opgebouwd door hard te werken smelt als sneeuw voor de zon!

Je moet al blind en doof zijn om je nog graag in te zetten voor die bende uitbuiters in Brussel,wat dat zijn ze,niet meer en niet minder!!!!!!!!!!!!
Het zijn wij, het kapitaal, die de welvaart hebben opgebouwd. Wij , de rijken. Het zijn de arbeiders die door hun onzinnige eisen onze winst doen smelten als voor de zon. Wij zullen verhuizen naar waar voor ons de beste productiemogelijkheden zich aanbieden.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 20:59   #7
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak

(Maar bleiren over een diktatuur in plaats van demokratie: dat is zo ziekelijk dat het zou moeten terugbetaald worden door de ziekenkas.)
Zeg dit maar tegen die mensen die jaarlijks zichzelf het leven ontnemen.We hebben niet voor niets het grootste zelfmoordcijfer van Europa!
Maar het gaat toch zo goed!

Laat me niet lachen schoofzak,met alle respect..........................

Novalis
Oud 17 maart 2005, 21:02   #8
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Het zijn wij, het kapitaal, die de welvaart hebben opgebouwd. Wij , de rijken. Het zijn de arbeiders die door hun onzinnige eisen onze winst doen smelten als voor de zon. Wij zullen verhuizen naar waar voor ons de beste productiemogelijkheden zich aanbieden.
oh,nu zijn het de arbeiders geweest......Weet je wat ze moeten doen?De arbeiders hebben geen probleem met een loonstop,maar dan moet er wel tegenover staan dat het geld gebruikt wordt voor de toekomst in Vlaanderen,en niet voor half de wereld!

Het geld dat De Haene had gespaart met de loonbevriezing in de jaren 90 hebben ze voor zichzelf gebruikt!!!!!!!!!

Novalis
Oud 17 maart 2005, 21:06   #9
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
oh,nu zijn het de arbeiders geweest......Weet je wat ze moeten doen?De arbeiders hebben geen probleem met een loonstop,maar dan moet er wel tegenover staan dat het geld gebruikt wordt voor de toekomst in Vlaanderen,en niet voor half de wereld!

Het geld dat De Haene had gespaart met de loonbevriezing in de jaren 90 hebben ze voor zichzelf gebruikt!!!!!!!!!
Wij beslissen, wij hebben het geld. Communist!!!
Oud 17 maart 2005, 21:09   #10
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Wij beslissen, wij hebben het geld. Communist!!!
Jullie hebben geld door het uitbuiten van de arbeiders,en dat is begonnen met de slavernij.
Slavernij bestaat nog altijd,WIJ ZIJN DE MODERNE SLAVEN die opdraaien voor jullie egoisme en hebzucht!

Egotrippers,nie meer en nie minder!!!!!!!!!!!!
Oud 17 maart 2005, 21:11   #11
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jullie hebben geld door het uitbuiten van de arbeiders,en dat is begonnen met de slavernij.
Slavernij bestaat nog altijd,WIJ ZIJN DE MODERNE SLAVEN die opdraaien voor jullie egoisme en hebzucht!

Wij zijn slim, jij niet, de mensen die voor ons werken vinden dat ook ...
Oud 17 maart 2005, 21:13   #12
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Het tij is aan het keren,jullie blijven nie lachen.......................
Oud 17 maart 2005, 21:18   #13
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het tij is aan het keren,jullie blijven nie lachen.......................
Mijn financiële portefeuilles wel ... Sukkeltje ... hahahahahaha
Oud 17 maart 2005, 22:04   #14
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
je hebt gelijk, en ga nu maar masturberen.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 22:07   #15
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
U mag van mij gerust verhuizen, graag zelfs... Uw productiemiddelen blijven echter hier... Wat is opgebouwd door arbeiders, dient niet bloot te staan aan de willekeur van het kapitaal!!!

Nationaliseerd alle bedrijven, waarvan de patroon dreigt met delocalisatie...
Oud 18 maart 2005, 00:37   #16
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Je vergeet wel dat die arbeiders betaald werden voor het werk dat ze deden. Dus met de rest doet de eigenaar wat hij zelf wil. Het is zijn firma en zijn investering.

Dat is vraag en aanbod - kopen en verkopen. Jij verkoopt werkuren en de werkgever koopt ze.

En wil je dat niet? Dan begin je zelf maar iets.

Laatst gewijzigd door Vicky : 18 maart 2005 om 00:37.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 00:46   #17
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wens u een gelukkige homejack en een zalig gijzeldrama toe !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 00:46   #18
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vraag mij af of jij in feite wel echt werkt. Sommige arbeiders verdienen meer geld dan hun werkgever die nadat alles betaald is soms bijna niets meer over houden om van te leven.
Ik heb het niet over multinationals, maar kleine bedrijven met minder dan 50 man.
Sommigen hebben het heel moeilijk. En ik kan het weten, want ik deed de boekhouding voor sommigen. Je vergeet er wel gemakshalve nog bij te vertellen dat de staat met de grootste hap gaat lopen. Nog eens zoveel als het loon van de arbeider, maar daar zwijg je over, hé?

Als jullie zo verder blijven doen , gaan hier alle bedrijven wegtrekken, want tenslotte...wie wou er anders-globaliseren? Schreef Indymedia niet een paar jaar geleden op haar website, "werk niet te hard zodat je baas verplicht wordt om naar de derde wereld te verhuizen"???
En als ze het doen, is't ook weer niet goed. Nooit content.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 06:41   #19
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Ik vraag mij af of jij in feite wel echt werkt
Ten eerste wil ik me excuseren dat ik zo gereageerd heb gisterenavond,maar soms is het moeilijk slikken en toekijken hoe het er Vlaanderen aan toegaat.
En ja Vicky,ik werk al 14 jaar,ben nog geen 1 keer werkloos geweest.Alhoewel ik al 4 maal een bedrijf heb kunnen verlaten door herstructurering.Als ik zonder werk val zet ik alles op alles om terug aan de slag te geraken.

Maar het telkens moeten vertrekken wegens herstructurering werkt niet echt motiverend.
Oud 18 maart 2005, 06:47   #20
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Sommigen hebben het heel moeilijk. En ik kan het weten, want ik deed de boekhouding voor sommigen. Je vergeet er wel gemakshalve nog bij te vertellen dat de staat met de grootste hap gaat lopen. Nog eens zoveel als het loon van de arbeider, maar daar zwijg je over, hé?
Je zal me niet horen vertellen dat sommige kmo's het moeilijk hebben om te overleven.Dan is het ook aan de kmo om te laten zien dat ze het niet eens zijn met de gang van zaken in ons land.Dit doen de arbeiders ook en dat recht hebben ze.
De staat gaat met een serieuse brok lopen idd.Vind je dat vreemd als u ziet wat er allemaal betaald moet worden aan politiek?
Zoals dat voorbeeld van dat holocaust-museum dat Somers en De Wael willen neerpoten.Kostprijs 30 miljoen euro!Is dat nu echt nodig?Wat in WO2 is gebeurd valt niet goed te praten,maar er zijn herdenkingsgelegenheden genoeg om de slachtoffers te herdenken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be