Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Op wie zou je stemmen voor de gemeenteraad?
CD&V/NV-A 36 13,24%
Vlaams Belang 127 46,69%
SP.A/Spirit 18 6,62%
VLD/Vivant 17 6,25%
Groen! (of andere ecologische indien bestaat ) 12 4,41%
Lokale themapartij 8 2,94%
Belgicistische partij ( BUB, B-Plus, Nationale Unie, ... ) 18 6,62%
Nieuwe Liberale Partij ( Hugo Coveliers, L.A., ... ) 6 2,21%
Uiterst linkse partij ( PVBA, LSP, KP, ... ) 13 4,78%
Moslim Partij ( MDP of ander indien bestaat ) 2 0,74%
Ander ( ChristenUnie Belgie of ander indien bestaat ) 0 0%
Franstalige Partij ( voor onze vrienden uit Franstalig gebied ) 3 1,10%
Duitstalige Partij ( voor onze vrienden uit Franstalig gebied ) 1 0,37%
Blanco 2 0,74%
Weet niet 9 3,31%
Aantal stemmers: 272. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2005, 20:23   #81
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Gelukkig is zo'n poll betrouwbaar, indien hij zou kloppen zouden de Belgicistische partijen in realiteit groter moeten zijn dan VLD/Vivant, SPA/Spirit en CD&V/NVA. Hij illustreert wel de partijvoorkeur van de forumbezoekers.

Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 25 maart 2005 om 20:24.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 20:25   #82
Azal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Gelukkig is zo'n poll betrouwbaar, indien hij zou kloppen zouden de Belgicistische partijen in realiteit groter moeten zijn dan VLD/Vivant, SPA/Spirit en CD&V/NVA. Hij illustreert wel de partijvoorkeur van de forumbezoekers.
Blijkbaar hebben ze bij bub speciaal een paar accounts aangemaakt om te kunnen stemmen
Azal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 20:29   #83
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azal
Blijkbaar hebben ze bij bub speciaal een paar accounts aangemaakt om te kunnen stemmen
Dat zou trouwens voor alle partijen kunnen gelden.
Oud 25 maart 2005, 21:41   #84
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Het geeft de teneur aan van de geëngageerde mensen die in politiek geïnteresseerd zijn. Hieruit blijkt duidelijk dat de SP.a vooral uit het domme kiesvee zijn stemmen halen. waarschijnlijk mensen die Steve als de beschermgod van hun pensioen beschouwen en dus totaal niets van de realiteit kennen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 22:19   #85
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja. Dit forum zal wel geen weerspiegeling zijn van de realitijd. Maar ja wie kan voorspellen welke kemels de regering nog gaat schieten voor de verkiezingen .
...ik kan het niet meer aanzien hoor..

het is 'realiteit'
net zoals het 'trouwens',
en 'vertrouwen' is

Zo, en nu geen meer van die domme fouten schrijven.
Ben je franstalig ofzo?
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 23:02   #86
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het geeft de teneur aan van de geëngageerde mensen die in politiek geïnteresseerd zijn. Hieruit blijkt duidelijk dat de SP.a vooral uit het domme kiesvee zijn stemmen halen. waarschijnlijk mensen die Steve als de beschermgod van hun pensioen beschouwen en dus totaal niets van de realiteit kennen.
Een mening als een ander heet dat.
Oud 25 maart 2005, 23:45   #87
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Ik stem uiteraard voor de Nationale Unie. (Wat had je gedacht?)

Hoewel ik eerlijk gezegd ook erg geinteresseerd ben in het project van Hugo Coveliers! Die man doet, met meer flair en doortastendheid, wat Beysen wou doen. Dat kan altijd rekenen op mijn volle sympathie!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 23:52   #88
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen

Hoewel ik eerlijk gezegd ook erg geinteresseerd ben in het project van Hugo Coveliers! Die man doet, met meer flair en doortastendheid, wat Beysen wou doen. Dat kan altijd rekenen op mijn volle sympathie!
Ik dacht u inderdaad ook gezien te hebben op de uiteenzetting van Coveliers (NSV!). Mag ik u er dan toch op wijzen dat H. Coveliers Vlaams-nationalist is. Hij wil een onafhankelijke republiek Vlaanderen. Spijtig dat u alle ideologische verschillen achterzijde laat alleen maar omdat hij een rechts politicus is. Misschien toch eens over nadenken of er op dat vlak geen te groot gat tussen jullie beiden is.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 00:05   #89
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees even niet jaloers, Azal.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 00:07   #90
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een ultra-flamingant. Of hoe u een pseudo-belgicist bent.
Oud 26 maart 2005, 00:07   #91
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
...ik kan het niet meer aanzien hoor..

het is 'realiteit'
net zoals het 'trouwens',
en 'vertrouwen' is

Zo, en nu geen meer van die domme fouten schrijven.
Ben je franstalig ofzo?
Oud 26 maart 2005, 07:43   #92
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ik dacht u inderdaad ook gezien te hebben op de uiteenzetting van Coveliers (NSV!). Mag ik u er dan toch op wijzen dat H. Coveliers Vlaams-nationalist is. Hij wil een onafhankelijke republiek Vlaanderen. Spijtig dat u alle ideologische verschillen achterzijde laat alleen maar omdat hij een rechts politicus is. Misschien toch eens over nadenken of er op dat vlak geen te groot gat tussen jullie beiden is.
Inderdaad, ik was op de uiteenzetting van Coveliers aanwezig. Ik zat er inderdaad in het hol van de leeuw (NSV)... Maar ik wou vooral zijn plannen omtrent Antwerpen kennen en ik moet zeggen dat die zeer dicht lagen bij mijn eigen plannen.

Wat betreft mijn visie omtrent de staatsinstelling en zijn visie, denk ik dat die op lokaal vlak weinig ter zake doen. Men maakt Vlaanderen niet onafhankelijk vanuit de Antwerpse gemeenteraad. Daarom wil ik in Antwerpen graag met Coveliers samenwerken, terwijl ik op gewestelijk of nationaal vlak nooit met hem zal samenwerken. Het zelfde geldt ook voor het Vlaams Belang.

Dus zie ik geen probleem. Iemand anders wel?
En Hans, tijd dat U eens leert dat politiek gaat over samenwerken om projecten voor en van de burgers te realiseren en dus niet over het realiseren van uw eigen persoonlijke ambities. Alleen staat U namelijk nergens.

Zo heb ik al enkele dingen kunnen verwezelijken, door bijvoorbeeld met N-VA samen te werken om dat project in orde te krijgen. Dat kan als je je gezond verstand gebruikt...

Oud 26 maart 2005, 08:09   #93
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Stem dan ongeldig of niet, anders is het gewoon een excuus omdat je toch op het VB wil stemmen.
Ongeldig of niet stemmen heeft geen enkel effect. Bij de laatste verkiezingen is +/- 10% van de stemgerechtigden niet komen opdagen. 10% die alle interesse en/of vertrouwen in politiek kwijt zijn dus. Heb jij daar ooit een kat over horen kraaien?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 08:48   #94
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Never have, and probably never will.

Ik heb dat reeds dikwijls geschreven. Op een aantal punten kan ik het Belang goed volgen, vandaar mijn absolute walging tegenover het ondemocratische cordon sanitair, opgelegd door de zielige groenen en in stand gehouden door de Walen.

Maar ik ben een rechtse liberaal. Tot 1999 steeds PVV/VLD gestemd. Tot Verhofstadt zijn burgermanifesten in de vuilbak gooide om de zegen van Di Rupo te krijgen en Eerste Minister te kunnen spelen en blijven spelen.

Vandaar ook mijn steun aan Coveliers.
Dat is heel erg spijtig.
En toch zijn er bij het Vlaams Belang heel wat mensen die liberaal - zelfs libertarisch - denken.
Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben dat de verruimers van het VB ff zouden gaan kijken naar bvb de eerste burgermanifesten van ene Verhofstadt en het gedachtengoed van Vivant.
Een echt goed liberaal beleid (met meer participatieve burgerdemocratie en een reële vrijheid van mening) is in België gewoon niet mogelijk: dat wordt al sinds 1999 bewezen, dag in dag uit.
Eerst moet België barsten, en ik zie geen andere mogelijkheid daartoe dan verdere groei vh Vlaams Belang.
Maw, een vrijheidsminnende Vlaamsgezinde moet strategisch stemmen.
Dus voor het Vlaams Belang.
Oud 26 maart 2005, 08:58   #95
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door k9
Stem dan ongeldig of niet, anders is het gewoon een excuus omdat je toch op het VB wil stemmen.
K9, waar gaat mijn (verplichte) stem naartoe indien ik blanco of ongeldig stem? Nergens, in de vuilbak.
Dan gaat mijn stem nog liever naar het VB dan nutteloos naar het stemhokje te moeten gaan.
Wees maar gerust dat ik hieromtrent geen 'excuus' nodig heb.

Ik sta wel open voor een geargumenteerd commentaar van uwentwege op mijn stelling.
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 09:26   #96
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

oops!
verkeerde topic!

Laatst gewijzigd door stab : 26 maart 2005 om 09:27.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 09:52   #97
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik was op de uiteenzetting van Coveliers aanwezig. Ik zat er inderdaad in het hol van de leeuw (NSV)... Maar ik wou vooral zijn plannen omtrent Antwerpen kennen en ik moet zeggen dat die zeer dicht lagen bij mijn eigen plannen.

Wat betreft mijn visie omtrent de staatsinstelling en zijn visie, denk ik dat die op lokaal vlak weinig ter zake doen. Men maakt Vlaanderen niet onafhankelijk vanuit de Antwerpse gemeenteraad. Daarom wil ik in Antwerpen graag met Coveliers samenwerken, terwijl ik op gewestelijk of nationaal vlak nooit met hem zal samenwerken. Het zelfde geldt ook voor het Vlaams Belang.

Dus zie ik geen probleem. Iemand anders wel?
En Hans, tijd dat U eens leert dat politiek gaat over samenwerken om projecten voor en van de burgers te realiseren en dus niet over het realiseren van uw eigen persoonlijke ambities. Alleen staat U namelijk nergens.

Zo heb ik al enkele dingen kunnen verwezelijken, door bijvoorbeeld met N-VA samen te werken om dat project in orde te krijgen. Dat kan als je je gezond verstand gebruikt...
Ik veronderstel dat u het hier over uzelf hebt. Maar om dan met Vlaams-nationalisten te gaan samenwerken... Non, merci !
Oud 26 maart 2005, 10:00   #98
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Nee, ik had het niet enkel over mezelf.

Maar als U denkt dat U alles alleen kan, wie ben ik dan om U van het tegendeel te overtuigen?

Trouwens, met wie gaat U ooit kunnen samenwerken, als U niet met Vlaams-nationalisten wil samenwerken?
Bijna alle partijen, buiten BUB, Nationale Unie en Front National, hebben hier een Vlaams-nationalistische reflex...

Ik vrees dat U zich met die houding veroordeelt tot een marginaal hoekje in de analen van de Belgische geschiedenis. Nu ja, mij niet gelaten, hoor!

Oud 26 maart 2005, 10:14   #99
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Er zijn nog niet-B.U.B.'ers die wél Belgisch-gezind zijn (hoewel niet veel). Daarmee kunnen we individueel wél samenwerken (bijv. Decroo, Reynders, Demotte). Voor de rest moet die hele politieke klasse worden vervangen. Ik kan het ook niet helpen. Het is zo. En als de Belgen dat willen, zal dat zo gebeuren.
Oud 26 maart 2005, 10:30   #100
bartje
Minister-President

Standaard

Ja, ja, dat zal zeker en vast gebeuren vandaar dat die vele flamiganten volgens jullie, toch wel een pak voorkeurstemmen halen hé.
En in een Leterme zie ik nu niet een puur flamigant pur sang volgens mij die de splitisng van België wil, dat zijn meer confederalisten.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be