Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2005, 22:20   #81
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein

Is dit echt? Is Yann geen valse belgicist?
Tja, volgens jullie zijn we toch allemaal fascisten, dus waarom het spelletje niet meespelen. Wat niet wegneemt dat mijn afkeer voor het vlaams-nationalisme niet minder oprecht is.
Oud 31 maart 2005, 22:23   #82
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tja, volgens jullie zijn we toch allemaal fascisten, dus waarom het spelletje niet meespelen.
Een bekentenis!!!
Oud 31 maart 2005, 22:25   #83
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So what???

Ik zal volledig zijn:

HOERA! HOERA! HOERA!

Wij hebben de machten en de bevolking (87 %) aan onze kant!
Als u écht 87% van de bevolking aan uw kant had, dan zou de BUB 87% van de stemmen vorig jaar behaald hebben.
Wat dus duidelijk niet het geval was. (nog geen 0.5% als ik het me kan herrinneren.)
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 22:25   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geniet uw hond het recht op de vrije meningsuiting?
En voor de rest alles normaal vanboven?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 22:27   #85
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Als u écht 87% van de bevolking aan uw kant had, dan zou de BUB 87% van de stemmen vorig jaar behaald hebben.
Wat dus duidelijk niet het geval was. (nog geen 0.5% als ik het me kan herrinneren.)
Ahja. En u denkt dat die 87 % de B.U.B. kent? Vorige verkiezingen hebben uitgewezen dat minder dan 1 procent van hen onze partij kent.
Oud 31 maart 2005, 22:29   #86
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahja. En u denkt dat die 87 % de B.U.B. kent? Vorige verkiezingen hebben uitgewezen dat minder dan 1 procent van hen onze partij kent.
Maar best voor bub.
Oud 31 maart 2005, 22:30   #87
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geniet uw hond het recht op de vrije meningsuiting?
Yann, opdat jij het ook zou begrijpen zal ik traaaaaaaaaaag tijpen.

Herlees eens tip topic, mon cher; en dan vooral de openingspost. Wat wordt er net aan de BUB-leden verweten (en merk op dat ik vriendelijk de term 'BUB-leden' hanteer, en niet 'bubbels')?
Dat ze geen argumenten geven, dat ze op de man spelen, systematisch de tegenstander beledigen. Verder heb ik erop gewezen dat zeker jij en patriot! zich bedienen van postings van één lijntje, maar zelden in staat zijn een volledige tekst te produceren. (Wanneer Patriot een topic opent met een langen tekst lijkt het stevast een copy-paste te zijn van Bruno Yaminne of van B-plus.)
Waar heeft Ossaert (in een ander topic) op gewezen? Dat jullie zeer extreme Staatsnationalisme, jullie houding van 'la raison d'état avant tout' in zeer extreem-rechts vaarwater komt. En nu dit. Nu stel je alle flaminganten gelijk aan honden. Maar aan veralgemenen doe jij niet.

Luister Yann, als marxist laat het communautaire mij tamelijk koud, omgekeerd; vanuit een 'proletariers aller landen, verenigt u' ben ik veeleerder voor het behoud van België dan voor de verdwijning ervan. Als lid van Blokbuster ben ik het Blok zeker niet genegen (god, ga ik hier ferm op mijn dak krijgen). Maar nooit, never, jamais heb ik, of blokbuster gewoon alle flaminganten gelijkgesteld aan honden. Weet je op welk niveau ik jou nu inschat? Ik zal een paar hints geven:
-de nazi's noemden de joden systematiosch wormen en ongedierte: zes miljoen doden
-de Rwandese Tutsi's noemden de Hutu's kakkerlakken: vele honderdduizenden doden
zo laag schat ik jou, capice?

Laatst gewijzigd door driewerf : 31 maart 2005 om 22:35.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 22:33   #88
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs BANAAN haalde 3X zoveel stemmen!!!
Oud 31 maart 2005, 22:34   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs BANAAN haalde 3X zoveel stemmen!!!

Oud 31 maart 2005, 22:36   #90
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf

Herlees eens tip topic, mon cher; en dan vooral de openingspost. Wat wordt er net aan de BUB-leden verweten (en merk op dat ik vriendelijk de term 'BUB-leden' hanteer, en niet 'bubbels')?
Dat ze geen argumenten geven, dat ze op de man spelen, systematisch de tegenstander beledigen. Verder heb ik erop gewezen dat zeker jij en patriot! zich bedienen van postings van één lijntje, maar zelden in staat zijn een volledige tekst te produceren. (Wanneer Patriot een topic opent met een langen tekst lijkt het stevast een copy-paste te zijn van Bruno Yaminne of van B-plus.)
Waar heeft Ossaert (in een ander topic) op gewezen? Dat jullie zeer extreme Staatsnationalisme, jullie houding van 'la raison d'état avant tout' in zeer extreem rechtsvaarwater komt. En nu dit. Nu stel je alle flaminganten gelijk aan honden. Maar aan veralgemenen doe jij niet.

Luister Yann, als marxist laat het communautaire mij tamelijk koud, omgekeerd; vanuit een 'proletariers aller landen, verenigt u' ben ik veeleerder voor het behoud van België dan voor de verdwijning ervan. Als lid van Blokbuster ben ik het Blok zeker niet genegen (god, ga ik hier ferm op mijn dak krijgen). Maar nooit, never, jamais heb ik, of blokbuster gewoon alle flaminganten gelijkgesteld aan honden. Weet je op welk niveau ik jou nu inschat? Ik zal een paar hints geven:
-de nazi's noemden de joden systematiosch wormen en ongedierte: zes miljoen doden
-de Rwandese Tutsi's noemden de Hutu's kakkerlakken: vele honderdduizenden doden
zo laag schat ik jou, capice.
Die grapjassen zijn echt wel goede reclame voor ons. Zelfs de linkiewinkies kunnen ze niet hebben!
Oud 31 maart 2005, 22:41   #91
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dommerik dat ik ben

Het was 0.23% of 0.04% bron
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 22:46   #92
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die grapjassen zijn echt wel goede reclame voor ons. Zelfs de linkiewinkies kunnen ze niet hebben!
geen illusies koesteren Iwein. Dat ik die posting van Yann compleet afkraak betekent heus niet dat ik ook maar een nanometer richting VB ben opgeschoven. Ik ben marxist en ik blijf het. Trouwens, ik schrijf ook dat ik eerder geneigd ben voor het behoud van Belgie te pleiten.

(ik ga echt van alle kanten slaag krijgen hiermee)

Laatst gewijzigd door driewerf : 31 maart 2005 om 22:47.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 22:49   #93
Ambiorix

Standaard

Citaat:
(ik ga echt van alle kanten slaag krijgen hiermee)
waarom zou het?
rechtlijnigheid moet men apprecieren, en dat doe ik ook met u.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 23:08   #94
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb hier vroeger alleen maar postings met inhoud geschreven. Maar dan krijg je met oneliners van de flaminganten te maken in de aard van: fransdol, franskiljon, vlamingenhater...

Citaat:
Waar heeft Ossaert (in een ander topic) op gewezen? Dat jullie zeer extreme Staatsnationalisme, jullie houding van 'la raison d'état avant tout' in zeer extreem-rechts vaarwater komt. En nu dit. Nu stel je alle flaminganten gelijk aan honden. Maar aan veralgemenen doe jij niet.
Zoals ik al zei: het spelletje meespelen.

Citaat:
zo laag schat ik jou, capice?
Zijn honden kakkerlakken, wormen of ongedierte?

Hetgeen u opsomt zijn trouwens 'bevolkingsgroepen'. Bij mijn weten zijn 'de flaminganten' dat niet. Al van kinds af aan had ik een grondige afkeer voor hen. Zij zorgen ervoor dat 'de Vlamingen' (als bevolkingsgroep) aanzien worden als bekrompen, gefrustreerd, racistisch... Zij zijn contraproductief voor Vlaanderen, en dus ook voor België. Flaminganten zijn eigenlijk de grootste Vlamingenhaters, daar zij de mening van hun 'volk' niet onderschrijven.
Oud 1 april 2005, 12:38   #95
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al van kinds af aan had ik een grondige afkeer voor hen (de flaminganten). Zij zorgen ervoor dat 'de Vlamingen' (als bevolkingsgroep) aanzien worden als bekrompen, gefrustreerd, racistisch... Zij zijn contraproductief voor Vlaanderen, en dus ook voor België. Flaminganten zijn eigenlijk de grootste Vlamingenhaters, daar zij de mening van hun 'volk' niet onderschrijven.
Precies wat les in Belgische politiek nodig. Voor flamingantenhater Yann hier de échte betekenis van het woord "flamingant":
- Een flamingant is niets minder dan een overtuigde of bewuste Vlaming die opkomt voor zijn rechten. Een flamingant is niet noodzakelijk een separatist en kan dus ook gewoon federalist of confederalist zijn.

Als Yann zich dus flamingantenhater noemt, kan ik niet anders dan vaststellen dat Yann een diepe minachting heeft tov Vlamingen die opkomen voor hun rechten en bepaalde mistoestanden die discriminerend zijn voor Vlamingen in stand wil houden. Wie is hier dus racistisch? En wie is contraproductief voor België?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 1 april 2005 om 12:40.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 12:42   #96
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn honden kakkerlakken, wormen of ongedierte?
En natúúrlijk was dat woord 'honden' (Yann's beschrijving van flaminganten) als compliment bedoeld?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 1 april 2005 om 12:43.
Oud 1 april 2005, 12:49   #97
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Precies wat les in Belgische politiek nodig. Voor flamingantenhater Yann hier de échte betekenis van het woord "flamingant":
- Een flamingant is niets minder dan een overtuigde of bewuste Vlaming die opkomt voor zijn rechten. Een flamingant is niet noodzakelijk een separatist en kan dus ook gewoon federalist of confederalist zijn.
juist
een flamingant strijdt niet voor structurele zaken, wel voor culturele zaken: zijn taal, zijn onderwijs, etc.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 13:44   #98
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem
Ik zit nu al een tijdje op politics.be en het bevalt me niet: belgicisten gedragen zich nog erger dan fascisten: geen argumenten, kinderachtige beledigingen, karikaturen, clichés, antidemocratische uitlatingen, oproep tot geweld, steunen van discriminatie van Nederlandstaligen, egocentrisme, leugens,...

Ik ben hier als gematigde snuffelaar naar toe gekomen, maar nu ben ik echt wel een radicale anti-Belg geworden. Voor mij hoeft het niet meer: ik heb het ware gelaat gezien van de gemiddelde belgicist. Moge God zo spoedig mogelijk een eind maken aan hun staatje en dat de rechtvaardigheid eindelijk mag zegevieren.
Ik heb hier in mindere mate hetzelfde ondervonden. Vóór ik de eerste keer op dit forum kwam snuffelen, ging ik ervan uit dat de BUB een -natuurlijk zeer marginale- partij was die gewoon voor het behoud van België streefde. Maar na wat ik op dit forum allemaal gelezen heb, is mijn mening over dat micro-partijtje wel enigszins veranderd. Als de hele top van de partij (op enkele meer gematigden na) hier de ene onzin na de andere komen verkondigen, vandaag wit en morgen zwart komen beweren, totaal onrealistische standpunten verkondigen (waarover dan blijkbaar helemaal geen eensgezindheid bestaat) dan kan je zoiets niet echt meer serieus nemen.

Met het blijkbaar daarbij horende beledigende en provocerende taalgebruik moet ik zeggen dat mijn Vlaamsgezindheid hier stevig aangewakkerd is.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 1 april 2005 om 13:46.
Oud 1 april 2005, 15:42   #99
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant

Met het blijkbaar daarbij horende beledigende en provocerende taalgebruik moet ik zeggen dat mijn Vlaamsgezindheid hier stevig aangewakkerd is.
En hoe denkt ge dat de Vlaamse beweging in de eerste plaats is ontstaan? Dat kwam omdat de franstaligen hier de macht hadden en constant op onze kop sch*ten. Belgicisten doen dat nog eens dunnetjes over. Vandaar de reclame voor Vlaanderen!
Oud 1 april 2005, 16:32   #100
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben ik veeleerder voor het behoud van België dan voor de verdwijning ervan.
Wat!

Trouwens, al vergeten? "Communisme-Flamingantisme-Satanisme één strijd!!"

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 1 april 2005 om 16:33.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be