Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 1 april 2005, 10:04   #81
Lone Wolf
Burger

Lone Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strasser
Iwein, de parlementaire weg zal nooit weggelegd zijn voor een echte conservatieve revolutie. Indien het VB verder doorstoot naar de macht zal Z.O.G ervoor zorgen dat het VB gewoonweg buiten de wet wordt gesteld. De enige manier om de "Joodsche Draek " te verslaan is volgens het concept van de "Leaderless Resistance" eerder voorgedaan door martelaars als Robert Jay Matthews en Timothy McVeigh.
De tijd zal dat uitwijzen. Ik ben niet zo naïef te geloven dat we vandaag in een democratie leven en de wil van het Vlaamse volk gerespecteerd wordt of zal worden. Toch geloof ik dat het middel, de partij Vlaams Belang, het juiste middel kan zijn om de onafhankelijke Vlaamse staat te realiseren, indien de partij kan blijven verder groeien tot ze incontournable is. Laat me even dromen : 35 �* 40 % nationaal. Moeilijk, héél moeilijk, maar het kan ! Het is in elk geval een unieke historische kans, een unieke democratische, parlementaire test case om eens te zien hoe het regime op dat moment zal spartelen uit lijfsbehoud en in hoeverre het de democratische instellingen zal afschaffen, of op welke manier ze de partij zal ondermijnen (via infiltratie van provocateurs bijvoorbeeld, de staatsveiligheid zal wel zijn technieken klaarhebben). Net daarom zou ik het werkelijk bijzonder jammer vinden mocht de partij die toekomstoptie zelf verkwanselen en het de Belgische staat gemakkelijk maken door intern uiteen te vallen. Ik heb evenwel voldoende vertrouwen in het gezond verstand, de ervaring, de volwassenheid van de partijtop én de achterban om de Belgische staat dit geschenk niet te gunnen.

Ik ben dus een "believer" zoals dat heet. Maar misschien ben ik gewoon een naïeve idealist die nog durft te dromen en gelooft dat het groepsgevoel zal winnen van individuele ego's, dat kan ook. Ik ben binnen de Vlaamse Beweging, vooral de radicale eigenlijk, al meerdere personen tegengekomen wiens ego groter is dan Vlaanderen zelf. Nogmaals, de tijd zal het uitwijzen en dan zien we wel. Tot zolang werk ik met volle geloof en vertrouwen mee aan het project Vlaams Belang, het middel om de onafhankelijke Vlaamse staat op korte termijn te realiseren. Als dat niet lukt, kap ik definitief en meteen met alles wat maar naar politiek ruikt. Een tweede historische politieke kans als deze komt er immers niet meer binnen het bereik van mijn reeds gevorderde mensenleven. En in de buitenparlementaire oppositie geloof ik niet (meer), ik heb daar teveel chaos, amateurisme, egotripperij, gebrek aan tucht en discipline of gewoon domheid en marginaliteit gezien. En met eenzame terroristen, wacko's die onsterfelijk willen worden vanuit een of ander jeugdtrauma, heb ik geen uitstaans.

Vanuit menselijk gevoel, medeleven en moraliteit kan ik géén sympathie opbrengen voor de daden van noch Timothy MC Veigh, noch Osama Bin Laden, noch de halve gare dreigbriefschrijver die een individuele vrouw intimideert. Als ik moet kiezen tussen het opblazen van vrouwen en kinderen om het doel te bereiken, of mijn hoop op verdere verkiezingsoverwinningen van het Vlaams Belang, dan is mijn keuze gauw gemaakt . Wie daar anders over denkt, is ofwel een gehersenspoelde moslim die denkt dat 72 maagden op hem wachten, of een blanke die rijp is voor een paar consultaties bij de psychiater.

Let wel : ik oordeel hier niet over uw mening (fout of niet, u gaat in elk geval verder dan cafépraat en hebt historische en politieke feitenkennis), maar wel over uw sympathie voor bommenleggers en andere terroristen.

Laatst gewijzigd door Lone Wolf : 1 april 2005 om 10:30.
Lone Wolf is offline  
Oud 1 april 2005, 11:24   #82
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wim Verrijcken woont nog steeds in Antwerpen.
Informeer je dan toch eens beter.
Betweter is offline  
Oud 1 april 2005, 12:12   #83
Toontje
Vreemdeling

Standaard

De n-va is gewoon een voortzetting van de VU in haar zwakste periode...

Laatst gewijzigd door Toontje : 1 april 2005 om 12:14.
Toontje is offline  
Oud 1 april 2005, 12:34   #84
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Indien we een select groepje van extreem-rechtse marginalen waren dan denk ik dat organisaties zoals de ADL, het C.G.K.R, het Simon Piesenthal-centrum e.a nooit zouden bestaan. Het feit alléén al dat revisionistische denkers als Ernst Zündel en Fred leuchter bv. te maken kregen met de zwaarste repressie ooit is er blijkbaar wel méér aan de hand. Ja, we zijn terug, wen er maar aan beste Kaloot.
kan u concreet eens wat namen geven van joden die alle macht in ons land zouden hebben????
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 1 april 2005, 12:43   #85
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
kan u concreet eens wat namen geven van joden die alle macht in ons land zouden hebben????
Bij mijn weten was de belangrijkste jood in de Belgische politiek Jean Gol en die is al lang dood. Gol was overigens voor een migratiekritisch beleid.

Ik weet niet waar Strasser het over heeft en wens me dan ook van hem te distantiëren. Dit soort figuren wordt natuurlijk dankbaar gebruikt door de regimepers om het Vlaams Belang door het slijk te halen.
Oud 1 april 2005, 12:44   #86
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Informeer je dan toch eens beter.
Volharden in de boosheid heet dat dan.

Kent iemand die Strasser? Zou het geen trol zijn?
Oud 1 april 2005, 13:04   #87
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Volharden in de boosheid heet dat dan.

Kent iemand die Strasser? Zou het geen trol zijn?

trollen????

wat bedoel je?
Ambiorix is offline  
Oud 1 april 2005, 13:20   #88
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel

trollen????

wat bedoel je?
An outrageous message posted to a newsgroup or mailing list or message board to bait people to answer. Trolling is a form of harassment that can take over a discussion. Well meaning defenders can create chaos by responding to trolls. The best response is to ignore it.

Also, the person who posts such messages.
Oud 1 april 2005, 13:22   #89
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
An outrageous message posted to a newsgroup or mailing list or message board to bait people to answer. Trolling is a form of harassment that can take over a discussion. Well meaning defenders can create chaos by responding to trolls. The best response is to ignore it.

Also, the person who posts such messages.
OK danke
Ambiorix is offline  
Oud 1 april 2005, 16:03   #90
V-J-W
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lone Wolf
Ik zag dat je geregeld uitleg gaf in de topic over de Vlaamse Jongeren Westland, vandaar dat ik je ermee associeerde.

Met sekte-achtige kringen bedoel ik : mensen die permanent gevolgd worden door de politie, verenigingen die geen officiële woordvoerder of contactadres kunnen hebben (en weten waarom), laat staan dat ze kunnen deelnemen aan een publiek debat; die standpunten verkondigen die de gemiddelde Vlaming afschrikt. De leden beschouwen zichzelf meestal als de zuiveren en de meer realistisch handelende (maar toch radicale) Vlaams-nationalisten als verraders of watjes.
Guderian is idd een lid van ons. Een antwoord van onzentwege, niet in naam van Guderian:

* VJW heeft momenteel (na 3 maanden bestaan) al meer actieve militanten dan VBJ in West-Vlaanderen, 1 actieve VBJ-afdeling is zelfs bijna volledig lid van VJW. Gelieve dus niet te hoog van de toren te blazen, want je zou wel eens jouw eigen mensen kunnen raken, hoewel wij volledig partijongebonden zijn.
* Aan VJW is niks schimmigs of sectair, we hebben niks te verstoppen en doen niks strafbaars. Binnenkort komt de webstek online en je kan ons reeds bereiken via: [email protected] of via: VJW, Postbus 8, 8000 Brugge 7
* Onze standpunten zijn hoegenaamd niet extreem te noemen en wij zijn zeer zeker bereid aan openbare discussies en debat deel te nemen. Het is wel zo dat de standpunten op bepaalde punten verschillen van uw partij.

Misschien eens beter informeren over de Vlaamse Jongeren Westland in het vervolg, alvorens ons publiekelijk negatief te bestempelen. (Of is de giftige reactie er omdat VJW geen partij-organisatie is?)
V-J-W is offline  
Oud 1 april 2005, 16:26   #91
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door V-J-W
Guderian is idd een lid van ons. Een antwoord van onzentwege, niet in naam van Guderian:

* VJW heeft momenteel (na 3 maanden bestaan) al meer actieve militanten dan VBJ in West-Vlaanderen, 1 actieve VBJ-afdeling is zelfs bijna volledig lid van VJW. Gelieve dus niet te hoog van de toren te blazen, want je zou wel eens jouw eigen mensen kunnen raken, hoewel wij volledig partijongebonden zijn.
* Aan VJW is niks schimmigs of sectair, we hebben niks te verstoppen en doen niks strafbaars. Binnenkort komt de webstek online en je kan ons reeds bereiken via: [email protected] of via: VJW, Postbus 8, 8000 Brugge 7
* Onze standpunten zijn hoegenaamd niet extreem te noemen en wij zijn zeer zeker bereid aan openbare discussies en debat deel te nemen. Het is wel zo dat de standpunten op bepaalde punten verschillen van uw partij.

Misschien eens beter informeren over de Vlaamse Jongeren Westland in het vervolg, alvorens ons publiekelijk negatief te bestempelen. (Of is de giftige reactie er omdat VJW geen partij-organisatie is?)
Het is maar wie je als VBJ'er aanziet. Voor de rest heb ik gisteren nog in Revolte gelezen dat men afstand neemt van een aantal mensen, die ik toevallig op de bus van West-Vlaanderen zag stappen, die zich op zijn minst onaangepast gedroegen in Linkebeek. Als dat jullie actieven zijn, proficiat!

Een aantal jaren geleden was er in Brugge nog zo'n club die die mensen aantrok. Dit is geen reclame voor de Beweging.
De Garde is offline  
Oud 1 april 2005, 16:54   #92
Lone Wolf
Burger

Standaard

Citaat:

Giftig ? Neen, hoegenaamd niet, eerder onverschilligheid. Vrijheid, blijheid, jullie doen volledig wat jullie willen, zolang je er mij maar niet mee lastigvalt en ik er op geen enkele wijze ongevraagd mee geconfroneerd moet worden, ben ik al lang tevreden. Ik heb nu eenmaal recht op mijn keuzes, net zoals jullie. Mijn keuze is dat ik me ver van VJW weg houd. Gelieve dit te respecteren, wat uiteraard geen probleem kan zijn voor een partij-onafhankelijke vereniging.

Het is dus net goed dat de VJW géén partij-organisatie is, ook niet halvelings en er ook geen toenadering tot zoekt. Meer kan ik daar op dit forum niet over kwijt.

Cheers.

Laatst gewijzigd door Lone Wolf : 1 april 2005 om 17:02.
Lone Wolf is offline  
Oud 1 april 2005, 17:17   #93
V-J-W
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Het is maar wie je als VBJ'er aanziet. Voor de rest heb ik gisteren nog in Revolte gelezen dat men afstand neemt van een aantal mensen, die ik toevallig op de bus van West-Vlaanderen zag stappen, die zich op zijn minst onaangepast gedroegen in Linkebeek. Als dat jullie actieven zijn, proficiat!

Een aantal jaren geleden was er in Brugge nog zo'n club die die mensen aantrok. Dit is geen reclame voor de Beweging.
* Mensen die behoren tot een lokaal VBJ-bestuur (voorzitter, ondervoorzitter, secretaris,...) mogen toch als VBJers aanzien worden dacht ik?
* Heb even opgezocht wat je bedoelde in Revolte. Daarin staat dat afstand werd genomen van een 6 �* 10-tal skins die mensen van RTL zouden hebben lastiggevallen. En terecht wordt daar afstand van genomenb als dat zou gebeuren! Zeer eigenaardig, de VJWers die mee waren, liepen achter het VJW spandoek en hebben op geen enkel moment andere personen aangevallen. Hetzelfde kan niet gezegd worden van VBJers uit het Gentse, die toevallig op dezelfde bus zaten, richting Oost- en West-Vlaanderen; en die rookbommen en appels voor granaten aanzagen.
* Welke club bedoelt u uit Brugge? Het NJSV toch nooit?
* Welke Beweging? Is er nog een Vlaamse Beweging, of is er een groep die meent daar een monopolie over te hebben en mag bepalen wie daartoe behoort en wie niet?
V-J-W is offline  
Oud 1 april 2005, 17:18   #94
V-J-W
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Giftig ? Neen, hoegenaamd niet, eerder onverschilligheid. Vrijheid, blijheid, jullie doen volledig wat jullie willen, zolang je er mij maar niet mee lastigvalt en ik er op geen enkele wijze ongevraagd mee geconfroneerd moet worden, ben ik al lang tevreden. Ik heb nu eenmaal recht op mijn keuzes, net zoals jullie. Mijn keuze is dat ik me ver van VJW weg houd. Gelieve dit te respecteren, wat uiteraard geen probleem kan zijn voor een partij-onafhankelijke vereniging.

Het is dus net goed dat de VJW géén partij-organisatie is, ook niet halvelings en er ook geen toenadering tot zoekt. Meer kan ik daar op dit forum niet over kwijt.

Cheers.
Juist. En zo is iedereen tevreden.

Laatst gewijzigd door V-J-W : 1 april 2005 om 17:18.
V-J-W is offline  
Oud 1 april 2005, 17:51   #95
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Welke Beweging? Is er nog een Vlaamse Beweging, of is er een groep die meent daar een monopolie over te hebben en mag bepalen wie daartoe behoort en wie niet?
er is geen éen Vlaamse Beweging, dat is juist. Een overkoepelende organisatie bestaat niet, wel is het zo dat wie meedoet aan acties, betogingen, meetings,etc. die georganiseerd zijn door organisaties als de VVB enzomeer, dat je je moet houden aan de richtlijnen. Deze zijn anti-geweld, en het weglaten van partijpolitiek zoals partijvlaggen en -slogans.

Voor de rest moeten we zélf die Vlaamse Beweging máken. Gedraag je als fatsoenlijke, máar strijdlustige flaminganten, en aanzie alle flaminganten als vriendschappelijke organisaties. Broedertwist kunnen we missen als kiespijn.
Ambiorix is offline  
Oud 1 april 2005, 18:45   #96
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
* Mensen die behoren tot een lokaal VBJ-bestuur (voorzitter, ondervoorzitter, secretaris,...) mogen toch als VBJers aanzien worden dacht ik?
* Heb even opgezocht wat je bedoelde in Revolte. Daarin staat dat afstand werd genomen van een 6 �* 10-tal skins die mensen van RTL zouden hebben lastiggevallen. En terecht wordt daar afstand van genomenb als dat zou gebeuren! Zeer eigenaardig, de VJWers die mee waren, liepen achter het VJW spandoek en hebben op geen enkel moment andere personen aangevallen. Hetzelfde kan niet gezegd worden van VBJers uit het Gentse, die toevallig op dezelfde bus zaten, richting Oost- en West-Vlaanderen; en die rookbommen en appels voor granaten aanzagen.
* Welke club bedoelt u uit Brugge? Het NJSV toch nooit?
* Welke Beweging? Is er nog een Vlaamse Beweging, of is er een groep die meent daar een monopolie over te hebben en mag bepalen wie daartoe behoort en wie niet?
Beste, we kennen elkaar. Laten we niet rond de pot draaien. En deze discussie horen niet op dit forum thuis. Houzee.
Betweter is offline  
Oud 1 april 2005, 19:44   #97
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste, we kennen elkaar. Laten we niet rond de pot draaien. En deze discussie horen niet op dit forum thuis. Houzee.
Bwaah ik weet het niet. Voor mij moeten julllie zich in ieder geval niet inhouden.
solidarnosc is offline  
Oud 3 april 2005, 22:30   #98
V-J-W
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het zou me ten zeerste verwonderen dat u mij kent. Ik ben persoonlijk namelijk al minstens 6 jaar niet meer actief geweest in de Vlaamse Beweging. U kent misschien anderen van VJW, uit VBJ of Voorpost-kringen?

Wat die discussie betreft, die hoort misschien idd niet thuis op een dergelijk forum, maar we vragen wel respect van anderen. Wie ons aanvalt, krijgt wederwoord. Maar wat ons betreft, zand erover en de rangen gesloten. Houzee!
V-J-W is offline  
Oud 3 april 2005, 23:43   #99
Lone Wolf
Burger

Standaard

Citaat:
Wat die discussie betreft, die hoort misschien idd niet thuis op een dergelijk forum, maar we vragen wel respect van anderen. Wie ons aanvalt, krijgt wederwoord.
Je doelt wellicht op mij. Als je eens herleest wat ik geschreven heb, zul je tot de droge conclusie moeten komen dat ik jullie NIET aanval.

In het kader van mijn vrije meningsuiting beoordeel ik jullie enkel als een overbodige vereniging, vanuit mijn ervaringen met zowel binnen- als buitenparlementaire oppositie. Niet meer, niet minder. En het is vooral mijn persoonlijke mening, die niet onfeilbaar is, maar het blijft ook vandaag mijn mening. Wie behoefte heeft aan dat soort Spielerei, moet dat maar doen voor mijn part. Trek het je niet aan, als lid van de Orde van de Hoed van Antoine (Vanhove) vind ik dat evengoed van bijvoorbeeld Cercle Brugge En die hebben ook hun (beperkte ) aanhang. Ik noem die vereniging en heel haar entourage (in de stijl van de Orde) trouwens ook wel eens een sekte.

Je moet dus niet zo gauw op je teentjes getrapt zijn. Leven en laten leven zeg ik, dus doe jullie ding als niet-partijgebonden organisatie, het zal mij worst wezen. Ik hou het bij het Vlaams Belang, dus kunnen we logischerwijze ook niet in elkaars vaarwater terechtkomen of in elkaars vijvertje gaan vissen...

Kunnen we het hierbij laten ?

Laatst gewijzigd door Lone Wolf : 3 april 2005 om 23:59.
Lone Wolf is offline  
Oud 3 april 2005, 23:50   #100
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je doelt wellicht op mij. Als je eens herleest wat ik geschreven heb, zul je tot de droge conclusie moeten komen dat ik jullie NIET aanval.

In het kader van mijn vrije meningsuiting beoordeel ik jullie persoonlijk enkel als een overbodige vereniging. Trek het je niet aan, als lid van de Orde van de Hoed van Antoine (Vanhove) vind ik dat evengoed van bijvoorbeeld Cercle Brugge En die hebben ook hun (beperkte ) aanhang. Ik noem die vereniging en heel haar entourage in de stijl van de Orde ook wel eens een sekte.

Je moet dus niet zo gauw op je teentjes getrapt zijn. Leven en laten leven zeg ik, dus doe jullie ding als niet-partijgebonden organisatie, het zal mij worst wezen. Ik hou het bij het Vlaams Belang, dus kunnen we logischerwijze ook niet in elkaars vaarwater terechtkomen of in elkaars vijvertje gaan vissen...

Kunnen we het hierbij laten ?
In vind van niet. Als VJW zegt dat in West-Vlaanderen volledige afdelingen van het VBJ ook lid zijn van de VJW hoe kan je dan zeggen dat jullie niet in elkaars vijver vissen?
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be