Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2003, 12:45   #81
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wij hebben daar NOOIT een programmapunt van gemaakt
Slecht punt n°1

Citaat:
niet voordien
Er was wél beloofd op dit forum of via PB of mail om dit aan te kaarten en op te nemen in het programma.
Slecht punt n°2

Citaat:
niet tijdens
Je blijft de slechte punten opstapelen.
Slecht punt n°3

Citaat:
Het stoort me enorm dat u hyperpatriotische deviezen "voor Vorst voor Vrijheid en voor Recht"... zit te debiteren,
Deze zinssnede uit onze vaderlandse hymne stoort jou?
Dat verwondert me van een BuB-unitarist, die hier steeds de monarchie zit te verdedigen.
Bemerk trouwens het vetgedrukte gedeelte in mijn signature.
Dat is niet onopzettelijk.

Citaat:
terwijl u gaat stemmen voor een partij die Belgie niet interesseert (Vivant),
Vivant maakt bij mij een dikke kans.
Op papier zijn het dé democraten bij uitstek.
Sociaal economisch hebben ze een fris alternatief.
Flamingantisme laat ze koud.
Belgicisme zien ze als niet meer relevant in Europese context, en daar konden ze wel eens gelijk in krijgen.
Hun optie is trouwens: voer eerst BROV in, en laat de mensen dan zelf over het lot van België beslissen.
Dat lijkt me pas fair & square.

Citaat:
en één die Belgie wil afschaffen (N-VA).
De suggestie om voor de senaat N-VA te stemmen gaf ik aan anderen om een paar verschillende redenen.
1° Het is een symbolische stem, daar ik op middellange termijn de senaat zie verdwijnen.
2° Het is een proteststem gericht tegen de ondemocratische kiesdrempel, waar jullie misschien ooit ook nog het slachtoffer van dreigen te worden.
3° Je kan blokkers vaak overtuigen om toch maar deze keer N-VA te stemmen, om ze over de drempel te trekken, en de self-fullfilling profecie tegen te wringen. Probeer maar: het lukt.

Citaat:
D�*t is consequentie zeker?
Alleszins consekwenter dan om de haverklap op suggestie van Vlaamsnationalisten programma en website aan te passen, maar belofte van introductie van het referendum te beloven, terwijl jullie er radicaal tegen zijn.

Citaat:
U doet maar. De Vl-nationalisten hebben er een opperbeste bondgenoot bij.
Integendeel.
Jullie zijn er een kwijt.
Probeer er misschien voor te zorgen dat het geen vijand wordt.
Oud 15 mei 2003, 14:33   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Dat we een paar keer bezet waren en er inteelt van gekomen is weet ik ook maar toch,ik blijf erbij een echte vlaming komt voort uit twee echte vlamingen.
Wat is dan een "echte" Vlaming? Blijkbaar vergeet u dat het Vlaamse volk zelf uit een "mengeling" van volkeren is ontstaan, nl. Franken, Saksen, een handvol Friezen (voornamelijk in de kuststreken) en enkele plukjes Gallo-Romeinen en Kelten.

Ieder volk kent een zekere opneming van vreemdelingen waarvan de nazaten dan later gewoon geassimileerd geraken. Er zijn evenwel een aantal factoren die assimilatie moeilijker of zelfs onmogelijk maken. Hier ligt bij ons bijvoorbeeld het probleem van de islam die een blijvende rem is op iedere integratiepoging, laat staan dat daar assimilatie van komt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 14:37   #83
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Dat we een paar keer bezet waren en er inteelt van gekomen is weet ik ook maar toch,ik blijf erbij een echte vlaming komt voort uit twee echte vlamingen.
Wat is dan een "echte" Vlaming? Blijkbaar vergeet u dat het Vlaamse volk zelf uit een "mengeling" van volkeren is ontstaan, nl. Franken, Saksen, een handvol Friezen (voornamelijk in de kuststreken) en enkele plukjes Gallo-Romeinen en Kelten.

Ieder volk kent een zekere opneming van vreemdelingen waarvan de nazaten dan later gewoon geassimileerd geraken. Er zijn evenwel een aantal factoren die assimilatie moeilijker of zelfs onmogelijk maken. Hier ligt bij ons bijvoorbeeld het probleem van de islam die een blijvende rem is op iedere integratiepoging, laat staan dat daar assimilatie van komt.
het eerste deel van wat je zegt is alleszins correct.
Voor het tweede deel moet ik toch verwijzen naar het eerste deel, welk niet op 3 generaties tot stand gekomen is.
Meer en meer jongere immigranten gooien hun Islamwaarden weg en passen zich aan.. in feite passen ze zich niet aan, want ze zijn hier geboren.
ze vallen alleszins niet genoeg op om jullie belangstelling te wekken.

En wat betreft een die-hard kern die zal overblijven; die bestaat onder de christenen ook nog. niet, Jan?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 14:42   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Meer en meer jongere immigranten gooien hun Islamwaarden weg en passen zich aan.. in feite passen ze zich niet aan, want ze zijn hier geboren.
Geenszins. In de islam is sedert meerdere jaren een herbronningsbeweging aan de gang. In het Nederlandse dagblad Trouw verscheen er enige tijd geleden een heel lang, maar bijzonder interessant artikel over het verschil in godsdienstbeleving tussen de eerste generatie en de nieuwe generatie moslims. Hieruit bleek dat de jongste generatie heel wat fanatieker vasthoudt aan de islam. Een van de elementen die naar voor werden gebracht, was bijvoorbeeld het alcoholgebruik. De eerste generatie nam het voor enkele jaren daar niet al te nauw mee, terwijl de jongste generatie veel strenger de islamitische verbodswetten probeert te volgen.
Oud 15 mei 2003, 14:54   #85
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geenszins. In de islam is sedert meerdere jaren een herbronningsbeweging aan de gang. In het Nederlandse dagblad Trouw verscheen er enige tijd geleden een heel lang, maar bijzonder interessant artikel over het verschil in godsdienstbeleving tussen de eerste generatie en de nieuwe generatie moslims. Hieruit bleek dat de jongste generatie heel wat fanatieker vasthoudt aan de islam. Een van de elementen die naar voor werden gebracht, was bijvoorbeeld het alcoholgebruik. De eerste generatie nam het voor enkele jaren daar niet al te nauw mee, terwijl de jongste generatie veel strenger de islamitische verbodswetten probeert te volgen.
Ik heb dat bewuste artikel niet gelezen.
Kan u eventueel een link ter referentie geven?

Handelt het over de 3e generatie moslims hier of over nieuw ingeweken?
Oud 15 mei 2003, 14:56   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat bewuste artikel niet gelezen.
Kan u eventueel een link ter referentie geven?
Neen, daar het archief van Trouw sedert enkele maanden betalend is geworden.
Oud 15 mei 2003, 14:57   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging weldegelijk over de hier geboren en getogen generatie die weer in de islam een houvast zoekt.
Oud 15 mei 2003, 15:01   #88
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het ging weldegelijk over de hier geboren en getogen generatie die weer in de islam een houvast zoekt.
En werd er een reden voor deze terugkeer vernoemd?

Spijtig dat de link niet beschikbaar is.
Misschien eens zoeken op het net.
Oud 15 mei 2003, 15:37   #89
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus

Wij hebben daar NOOIT een programmapunt van gemaakt, niet voordien, niet tijdens. Het stoort me enorm dat u hyperpatriotische deviezen "voor Vorst voor Vrijheid en voor Recht"... zit te debiteren, terwijl u gaat stemmen voor een partij die Belgie niet interesseert (Vivant), en één die Belgie wil afschaffen (N-VA). D�*t is consequentie zeker? U doet maar. De Vl-nationalisten hebben er een opperbeste bondgenoot bij.
Superstaafken® op N-VA stemmen? Straks gaat Janneman nog op de BUB stemmen.

't Is anders wel typisch dat je al degenen die het geen reet kan schelen, maar zich toch Belgisch oriënteren, zo afblaft en haast zelfs verkettert als anti-belgicistisch, en dat terwijl de BUB die meerderheid in andere postings claimt als belgicistisch.

Ik merk ook dat u geen moeite meer doet om uw leugens te ontkrachten. Intussen al de gazet gaan halen misschien waar duidelijk 15.000 in staat?
Oud 15 mei 2003, 18:18   #90
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat is dan een "echte" Vlaming?

Kunt ge niet lezen?!

Blijkbaar vergeet u dat het Vlaamse volk zelf uit een "mengeling" van volkeren is ontstaan, nl. Franken, Saksen, een handvol Friezen (voornamelijk in de kuststreken) en enkele plukjes Gallo-Romeinen en Kelten.

Kelten en friezen daar kan ik nog mee leven dat ze in de genen zitten.

Inderdaad.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 18:21   #91
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Als Superstaaf dan toch zo een voorstander is van het BROV dan kan hij misschien op het Liberaal Appel stemmen, Beysen vertelde op de chat dat dat in hun programma staat. Maar stem toch maar op N-VA hoor staaf, die zijn een pak serieuzer.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2003, 19:00   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En werd er een reden voor deze terugkeer vernoemd?
Ja, het islamitisch reveil. Dat vermeldde ik al eerder.
Oud 16 mei 2003, 16:16   #93
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Tja dat blijven voor mij ten allen tijde vreemdelingen en NOOIT vlamingen!
Daar verschillen we dus van mening...
En wat doet ze dan met Nederlanders?
Een vlaming is iemand die uit twee vlaamse ouders is geboren oen!
Ik geloof dat u eens de "Neurenberger Wetten" moet doornemen, uw persoonlijke gedachtengoed is er duidelijk volledig in onder te brengen.

Ik neem maar niet aan dat u ze kent, maar in de encyclopedieën moet uw het in het interbellum gaan zoeken, voor de duidelijkheid.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2003, 16:19   #94
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

En de BUB-club heeft blijkbaar haar pogingen gestaakt om haar hallucinante serie leugens te weerleggen.
Oud 16 mei 2003, 16:44   #95
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
En de BUB-club heeft blijkbaar haar pogingen gestaakt om haar hallucinante serie leugens te weerleggen.
Tja...
Oud 16 mei 2003, 16:46   #96
Tantist

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat u eens de "Neurenberger Wetten" moet doornemen, uw persoonlijke gedachtengoed is er duidelijk volledig in onder te brengen.

Ik neem maar niet aan dat u ze kent, maar in de encyclopedieën moet uw het in het interbellum gaan zoeken, voor de duidelijkheid.

En Nederlanders zijn dus ook volksvreemden. Willem van Oranje draait zich om in zijn graf, en de belgicisten dansen op de daken bij het horen van zulke onzin...
Oud 16 mei 2003, 18:23   #97
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:

Toch wel eikel dat ik bovenstaande ken ,dit is nu eenmaal MIJN mening en nu mogen jullie lullen als brugman ik blijf bij mijn mening!
Oud 16 mei 2003, 19:55   #98
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Toch wel eikel dat ik bovenstaande ken ,dit is nu eenmaal MIJN mening en nu mogen jullie lullen als brugman ik blijf bij mijn mening!
Ah, dat verklaart veel. Ik dacht dat je gewoon te dom was om te beseffen wat je eigenlijk aan het brallen was, maar blijkbaar ben je dus gewoon een onversneden fasciste die het Dritte Reich achternaholt en kan je dat simpelweg geen donder schelen.

Dat wij met argumenten je niet kunnen overtuigen wist ik al langer. Alleen idioten veranderen immers nooit van mening, en ik meen dat je wel zonder twijfel onder die noemer geklasseerd kan worden.
Oud 20 mei 2003, 16:10   #99
Tantist

Standaard

Hans Van De Cauter was vandaag in het programma De Nieuwe Wereld op Radio 1. Daar beweerde hij dat de BUB slechts op regionale zenders is gekomen, zoals TV Brussel, niet op nationale zenders (afin, Vlaamse en Waalse dus).

Dat is weer eens gelogen, want HVDC heeft ooit eens de degens mogen kruisen met Hugo Schiltz in Zwart of Wit met Jurgen Verstrepen op Liberty TV (en maakte daar zware afgang, dat zal wel de reden zijn dat ie het "vergeten" is, of gewoon om een slachtofferrol te kunnen spelen, dat men een cordon tegen hem aan heeft gelegd)
Oud 21 mei 2003, 13:11   #100
vlaanderen72
Banneling

Standaard

[quote="zorroaster"]
Citaat:
[Ah, dat verklaart veel. Ik dacht dat je gewoon te dom was om te beseffen wat je eigenlijk aan het brallen was, maar blijkbaar ben je dus gewoon een onversneden fasciste die het Dritte Reich achternaholt en kan je dat simpelweg geen donder schelen.

Dat wij met argumenten je niet kunnen overtuigen wist ik al langer. Alleen idioten veranderen immers nooit van mening, en ik meen dat je wel zonder twijfel onder die noemer geklasseerd kan worden.

Onnozelaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be