![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over welke gemeente gaat het dus hier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als een wetenschapper iets publiceert dan doet hij dat in het Engels, anders wordt het niet gelezen. Dus correctie: Frans is nu eenmaal GEEN wereldtaal. Ik vind het echter goed dat wij Vlamingen nog een goede basiskennis hebben van Frans. Over de taalkennis van onze Franstalige landgenoten zal ik maar niet veel zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tiens, waarvan ben jij, Kaal ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Ik ben van Brussel maar woon al een tijdje in de rand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Dit neemt niet weg dat er in de rand ook franstaligen leven die het niet meer dan normaal vinden dat men met de buren en in de winkels Nederlands zou spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn houding nu is het resultaat van een lange evolutie. Ik ben geen Vlaamse nationalist in de zin dat Vlaanderen onafhankelijk MOET worden. Ik kies voor Vlaanderen omdat ik ervan overtuigd ben dat België niet *kan* werken. Dit land valt uiteen. Ik moet dus kiezen. En als ik moet kiezen dat merk ik dat de band met Vlaanderen sterker is dan de band met de franstalige wereld. Ik kies dus voor Vlaanderen. Een werkbare vorm van België is voor mij OK. Alleen geloof ik er niet meer in. Het feit dat ik op politiek vlak mij duidelijk rechts van het centrum positioneer speelt ook een rol. Er is in Wallonië geen enkele partij waar ik mij nog in kan vinden. Het is al zeker 15 jaar geleden dat ik nog op een franstalige politicus heb gestemd. Ik heb nu wel een heel sterke band met Vlaanderen en ben in die zin eigenlijk uniek. Maar ik ken nog twee franstaligen uit de rand, wies banden met Vlaanderen veel losser zijn, en die toch ook voor Vlaanderen kiezen. Grotendeels uit afkeer voor de Waalse politiek. Het drama van Wallonië is dat de PS haar in een wurggreep houdt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door rodeo : 29 april 2005 om 18:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Public energy : 30 april 2005 om 02:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan begrijpen dat Walen Engels kiezen ipv Nederlands. Maar Engels kennen ze ook niet! Ze hebben het duurste onderwijs en behalen de slechtste resultaten. En hetzelfde doet zich voor in ongeveer alle andere domeinen. Daarbij verwacht men dan nog dat Vlamingen de rekeningen betalen. En dat neem ik wel kwalijk, maar dan vooral Vlaamse politici die dat allemaal blijven slikken. Laatst gewijzigd door luc broes : 30 april 2005 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mag ik er u even aan herinneren dat het Vlaamse onderwijs tot de wereldtop behoort? Dus zo slecht was die splitsing nu ook weer niet. "Wat we zelf doen, doen we beter" klinkt misschien behoorlijk arrogant en het is misschien niet altijd juist, maar soms is het ook ècht zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.audimetrie.be/audiences/S-MSOVER.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een nederlandse universiteit krijgt enorm veel meer subsidies per student dan een vlaamse, om maar een voorbeeld te noemen. En het is juist onderzoek dat veel geld nodig heeft..... Het kan dus nog VEEL beter. |
|
![]() |
![]() |