![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik doe of niet doe speelt trouwens geen rol. Ik ken echter bvb. wel verhuurders die geen rokers als huurder wensen. Wat ik perfect kan begrijpen. Moeten die verhuurders nu voor de rechtbank gesleept worden? En wat met eigenaars die niet aan huurders met huisdieren willen verhuren? Ook voor de rechtbank uitvechten? Ik vermoed dat onze rechters nog veel, heel veel, werk gaan hebben dan...
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al deze argumenten kunnen nochtans in hoofde van de verhuurder objectieve maatstaven zijn waaraan hij zijn huurders wil toetsen, en waarop hij de waarde van zijn verhuurd goed afrekent.
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard kan een bezwaar tegen de sexuele geaardheid niet ingeroepen worden om aangegane verplichtingen of contracten te herroepen. Dan moet de huisbaas maar de geëigende procedure volgen (3-6-9 met 6maand vooropzeg of hoe gaat dat tegenwoordig) Dan mag die huisbaas wat mij betreft gepakt worden op contractbreuk, maar zijn mening of reden als grond tot veroordeling inroepen is praktijk uit een totalitair regime. Citaat:
Geef dus toe dat de wet uiterst selectief is.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Pure willekeur, die vroeg of laat ontploft in het aangezicht van de makers van dergelijke waanzinnige kutwetten. Ik mag er niet aan denken dat een VB-regime mij ooit oplegt om neo-nazies te kazerneren in mijn fraaie villa's.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het geen aangename start betekent om in slechte verstandhouding met je huisbaas je baie te beginnen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als directe democraat kun je aan je favoriete voetvolk twee vragen stellen: a) Vind je dat je het recht hebt anderen te discrimineren? b) Vind je dat iemand het recht heeft jou te discrimineren? Geheel in hun stijl, zullen de 'mensen', niet gehinderd door consistentie, verstand of non-egoïstische moraal, achtereenvolgens 'ja' en 'nee' antwoorden. De menselijke instincten, nietwaar, hoe zoudt ge zelf zijn? 8) Benieuwd wat onze directe democraat in de wet gaat schrijven: een verbod op of een toelating van discriminatie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moraliteit is perdefinitie niet afdwingbaar daar het een vrije keuze dient te zijn. Citaat:
Waarom niet? Juist omdat het een uitgangspunt en inspiratiebron moet zijn voor het recht, zelf. Ethiek en b.v. ook neerslagen daarvan zoals de UVRM zijn de inspiratiebron van het recht; ze horen thuis in de vrije wereld van het denken en het debat. Die moet daar voortdurend kunnen bijgeschaafd worden. Ethische overwegingen zijn ideeën, en ze horen daarom geen wetten te zijn of dwangmatig van overheidswege opgelegd te worden. Citaat:
Nog wat lectuur hierover: http://users.tijd.com/~tdn72767/deed...hief/surow.htm Citaat:
De praktijk in democratische staten wijst uit dat de burger nooit wetten invoert die fundamentele rechten schenden. Dat kan van onze particraten niet gezegd worden (cfr. de censuurwetten, en de op hun beurt discriminatoire anti-dicriminatiewetten)
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 1 2 3 4 hoedje van hoedje van 1 2 3 4 hoedje van papier, en als dat hoedje dan niet ...
mm, ik zit vast, kent iemand anders de tekst verder?
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mm, ik zit ook vast. (...kakken doen ze allemaal?) Laatst gewijzigd door Mambo : 28 april 2005 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar kom... het recht van de discriminator is groter dan dat van de gediscrimineerde. Wie tot een risicogroep behoort om gediscrimineerd te worden, moet maar braaf slikken. En deze toelating door de wet is uiteraard - dat moeten we toch geloven - a-moreel! Ze is in elk geval (subjectief) immoreel, dus (objectief) moreel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
past, zet het in een glazen kast begint het liedje opnieuw en opnieuw en opnieuw ... maw: we hebben weer iets bijgeleerd, geen dank nodig
Laatst gewijzigd door Eternity : 28 april 2005 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moraliteit kan aan de basis liggen van wetten, maar ze mag er niet als onveranderlijk in vastgelegd worden. Citaat:
Nu voert de elite volgens haar normen wetten in die fundamentele rechten schenden en waarin ze haar normen bovendien selectief oplegt. Uw bezwaar tegen directe democratie gaat dus a fortiori op tegen de elitocratie en particratie, meer nog: wat u als gevaar in uw glazen bol toeschrijft aan directe democratie is in de realiteit van de particratie reeds een feit.
![]() |
![]() |