![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In het huidige bestel kunnen arbeiders elkaars arbeid nauwelijks ruilen. Bijvoorbeeld stel dat een loodgieter en een elektrieker beiden 10€/h verdienen bij hun werkgever. De werkgever ziet zich genoodzaakt - wil hij winst maken - om 30 € aan reken per uur werk. De werknemers houden na belastingen 6 € over. Resultaat is dat indien de loodgieter via het officiele circiut de elektrieker in zijn woning wil laten werken , hijzelf 5 uur arbeid moet presteren om de 1 uur arbeid te betalen van de elektrieker. Indien het onvoorwaardelijk basisinkomen ingevoerd wordt ( dat voor alle duidelijkheid niet gefinanciert wordt uit arbeid) te samen met afschaffing van belastingen op welvaartcreatie dan gaan de loodgieter en elektrieker hun volle 10 € behouden, hun werkgevers stellen zich wellicht tevreden ( mede ook door de concurentie) met een veel kleinere winstmarge van bv 20% wat maakt dat een uurloon circa 12€ zal kosten in het officiele circuit. Resultaat is dat arbeiders bijna elkaars arbeidstijd kunnen kopen. Ingeval van zelfstandigen arbeiders zal dat zelfs 100% zijn. [SIZE=1](Of hoe je via het zuivere liberalisme de communistische idealen kan bereiken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() [quote=Cynicus;1073571]
Citaat:
Dat komt doordat de rijken zich succesvol weten te ontrekken aan het normaal betalen van hun belastingen. Maar als jij denkt het geld te moeten halen waar het [SIZE=4]NIET [/SIZE]zit, zullen de openbare financiën er niet veel op vooruit gaan... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 20 februari 2006 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() [quote=eno2;1554423]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() [quote=Cynicus;1879356]
Citaat:
Het afschaffen van fiscale straffeloosheid voor de belastingsontduikers zou zorgen voor duizend maal grotere meerinkomsten, en zou er bovendien toe beijdragen dat de overheid de nodige gelden zou kunnen uitgeven om een extra inspanning te doen om velen een aantrekkelijk job aan te bieden in plaats van te blijven excuses zoeken voor de laksheid tegenover de veelverdieners! Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 augustus 2006 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
=> doe iets aan de belachelijk hoge belastingen en wie weet herwint de overheid enige geloofwaardigheid. => Stop met geld uit te delen via ministerie van cultuur, barbequechecques en andere fantasietjes (oa subsidies aan politieke partijen) =>Het uitgespaarde geld kan geinvesteerd worden in infrastructuur (oa gevangenissen) 2/ de overheid moet helemaal geen jobs aanbieden. Integendeel: de overheid moet jobs lozen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 augustus 2006 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Geen geld voor opera maar voor prisons. Het laat de mens dromen van een betere wereld hé! Allé: ik ben blij dat er nog dromers zijn, idealisten die de wereld leefbaarder willen maken! Stel je voor: geen bibliotheken meer, geen theaterzalen, geen operagebouwen, geen musea en... achter elke straathoek een gevangenis. Ik krijg de tranen in de ogen. Moesten mijn kleinkinderen zo lief zijn en idealistisch als jij: ze kregen een burcht en een gevangenisje in 't klein om mee te oefenen. En zweepjes! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Oh ja, ook nog investeren in gesloten instellingen.
En in scholen (prive). Lagere, waar ge leert lezen. Ook hoogdringend nodig. PS Hoe zit het met uw dagvaardingen? Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 augustus 2006 om 00:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Al die fiscale voordelen: weg ermee.
Dient enkel om de administratie vet te mesten. Flat tax, NU! |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
75% lOl, in werkelijkheid is het veel voordeliger. Waar heeft u het over? 't is trouwens niet onze schuld dat het belgisch regime zijn onderdanen liever in diesel, maaltijdchecques, sexchecques, barbecuechecques ipv in cash uitbetaalt. Vooral uw partij ligt aan de basis van deze zwendel uitmesten die stal. Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2006 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
|
![]() |
![]() |