![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
Bekijk resultaten enquête: Mag de regering vallen over BHV? | |||
Ja. BHV moet maar eens eindelijk opgelost worden!! |
![]() ![]() ![]() |
22 | 31,88% |
Ja. Wij Vlamingen willen splitsen. Als de Walen er een crisis voor over hebben, ze doen maar... |
![]() ![]() ![]() |
37 | 53,62% |
Neen. Geld, goud en andere snuisterijen moeten wij de Walen geven, opdat ze BHV willen splitsen. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen. De Walen willen niet splitsen. We splitsen dan gewoon niet want anders gaat er oorlog uitbreken, hongersnood en misschien zelfs een Tsunami! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 14,49% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die feiten werden grondig weerlegd, met de nodige afwegingen over de vraag : Waar hadden we gestaan met het Egmont-pact ? Waar staan we na bijna 30 jaar ? [SIZE=3]Bijna 30 jaar na het NIET uitgevoerd Egmont-pact hebben de Franstaligen in gans het arrond. Halle-Vilvoorde nog steeds veel meer faciliteiten dan ze zouden gehad hebben met het Egmont-pact.[/SIZE] Laatst gewijzigd door Clemens : 8 mei 2005 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Luister eens, Van Maerlant, partijen interesseren mij niet. Het zijn niet meer als instrumenten. Als ze het doel niet meer dienen, gooien we ze weg. Clemens is blijkbaar een van die mensen die de partij belangrijker vindt dan het doel. Een onverbrugbare kloof is dat, althans op politiek vlak. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#87 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ofwel kunt u niet lezen ofwel bent u ter kwader trouw. Antwoord liever eens op de vraag : waar hadden we gestaan met het Egmont-pact en waar staan we nu. Voor mij telt enkel het resultaat. Laatst gewijzigd door Clemens : 8 mei 2005 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U blijft de bal mis slagen. De faciliteiten gelden slechts voor 6 gemeenten en bestaan reeds sedert 1963. Het inschrijvingsrecht gold voor 10 extra gemeenten en uitdovend, Het inschrijvingsrecht gold enkel daar waar men voor de kamer en senaat zijn stem kon uitbrengen, in Brussel dus. Dit inschrijvingsrecht had totaal NIETS te maken met de bestaande faciliteiten in de 6 randgemeenten. Tot op den dag van vandaag kunnen de Franstaligen hun stem uitbrengen in gans het arrond. Halle-Vilvoorde, dus in alle gemeenten. Tussendoor heeft de senaat een Vlaamse kieskring gekregen en kan men er enkel stemmen voor kandidaten uit Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Clemens : 8 mei 2005 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
De faciliteiten moeten niet uitgebreid worden, ook niet tijdelijk, maar afgeschaft worden. Daar moeteen Vlaamsnationale partij haar tijd insteken, en niet in het bekampen van degenen die geen extra faciliteiten willen. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Doe de moeite om mijn vorige post te lezen. U blijft faciliteiten in de 6 randgemeenten verwarren met het inschrijvingsrecht in 10 extra gemeenten Doet u dat nu echt opzettelijk ?????????????? En nogmaals, ik heb nergens maar ook nergens gepleit voor een nieuw inschrijvingsrecht anno 2005. Waarom blijft u mijn woorden verdraaien. Laatst gewijzigd door Clemens : 8 mei 2005 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Egidius Leer eindelijk eens lezen. Hebt u werkelijk zo'n slecht karakter dat u mij woorden in mijn mond legt die ik nergens gezegd heb. Laatst gewijzigd door Clemens : 8 mei 2005 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Egidius |
||
![]() |
![]() |
#95 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Overigens niet nieuw. Ook wijlen Lode Claes kwam tot deze bevinding. Vlamingen moeten zich het machtsdenken eigen maken. De Franstaligen overtuigen van ons morele gelijk is nutteloos. Zij weten dat bvb in het geval van bhv de Vlaamse eis perfect gerechtvaardigd is. Maar bovendien beseffen zij dat politiek en billijkheid 2 verschillende domeinen zijn die best in onderhandelingen strikt gescheiden dienen te blijven.
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nogmaals, tot op den dag van vandaag kunnen de Franstaligen hun stem uitbrengen voor Franstaligen buiten Vlaanderen in [SIZE=3]ALLE gemeenten van Halle-Vilvoorde. [/SIZE] Het Egmont-pact voorzag enkel dit recht in 10 extra gemeenten buiten de faciliteitengemeenten en dit was uitdovend. [SIZE=4]Tot op de dag van vandaag (zonder splitsing BHV) kunnen de Franstaligen hun stem uitbrengen voor kandidaten buiten Vlaanderen en dit in alle gemeenten van het arrond. Halle -Vilvoorde.[/SIZE] Hopelijk hebt u het eindelijk begrepen. Laatst gewijzigd door Clemens : 8 mei 2005 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Enne, werden de "oude" faciliteiten in de zes trouwens niet gebetonneerd door Egmont? Egidius |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat Clemens een vrouwennaam was. Er bestaat wel een naam Clementine. Voor zover ik weet ben ik nog steeds een man. Laatst gewijzigd door Clemens : 8 mei 2005 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |