![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat het juist het tegenovergestelde zal zijn: de Belgen zijn de flaminganten nu kotsbeu want ze kunnen niet verstaan waarom er zoveel tijd wordt verloren aan een non-probleem. Er is zijn véél dringender en belangrijker problemen op dit moment.
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn VLd/SP.a die dan zelf niet evenzeer hun boekje te buiten gegaan?
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Regionalen krijgen hun centjes, maar moeten leren binnen hun bevoegdheden opereren, en geen akkorden tekenen, waarmee ze hun grote broers uit de federale mee in de wielen rijden.
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#88 |
Vreemdeling
|
![]() De Gucht en Somers (federalen) hebben wel de akkoorden meegetekend als ik me niet vergis ........
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Blijven fluiten in het donker, hé Staaf! Egidius |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk hoe meer gemekker en ruzie's - denk maar aan het grote politieke debat aan de vooravond van de verkiezingen op de VTM bij de show van komediant Raf Coppens - de partijen maken, hoe meer oneensgezindheid dat oproept bij de mensen. Het komt over bij de mensen als een stelletje amateurs die veel zeveren maar niets doen. De reacties op de website van de meest gelezen krant van Vlaanderen - Het Laatste Nieuws - spreken wel boekdelen... Zeker als je weet dat er nu al veel sociaal economische problemen zijn en er veel werkloosheid is. Het komt gewoon niet serieus over. De impact van dit dossier is natuurlijk kleiner dan het vreemdelingenstemrecht, waar meer mensen tegen waren. Ik kan moeilijk geloven dat gans deze soap het vertrouwen in paars kan doen toenemen bij de bevolking, het zullen eerder de oppositiepartijen zijn (Vlaams Belang op kop) die baat zullen hebben hierbij. Ook al zijn niet alle partijen even schuldig, zal toch de huidige regering geviseerd worden. Bovendien weet Jan modaal eens niet welke partij in welke regering zit. Als alternatief zal er maar één partij goed in de oren klinken en dat is het Vlaams Belang. 10 jaar geleden was denken over machtsdeelname iets onmogelijks, de dag van vandaag is ze realiteit geworden. De Vlaams nationalistische partijen zullen weer vooruitgang boeken bij de volgende verkiezingen, dan zal je de feiten weer onder ogen zien. België kan barsten, België moet barsten en België zal barsten! |
|
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Het lijkt er op dat de regering Verafstoot gewoon door zal gaan en de splitsing van die kieskring (die moet volgens de grondwet) gewoon gaat negeren. Ik hoop dat CD&V en NVA hun kiezers niet zullen verraden en de Vlaamse regering ten val zullen brengen en een coalitie aangaan met Vlaams Belang !
Ik ben die Verafstoot wel kotsbeu hé, kan het volk hier echt niets tegen beginnen ? We zitten er nog mee opgescheept maar liefst tot juni 2007 ! De Vlaamse bevolking mag wat mij betreft het parlement bestormen, de parlementaire democratie werkt toch niet in dit apenland ! Misschien wel iets voor Voorpost en andere militante Vlaamse groeperingen ![]() Laatst gewijzigd door de flandrien : 11 mei 2005 om 08:54. |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoofdzaak is dat iedereen zijn gegeven woord houdt. Of niet, Staafje?
![]() |
#93 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Inderdaad moet men onderscheid maken tussne de regionale en de federale politiek. In de regionale poitiek geldt het gelijkheidsprincipe van 1 man = 1 stem. In de federale praatbarak geldt 1 waalse man = 1,2 vlaamse man = 1 stem Is het een verrassing dat er nu langzaamaan ondanks alle mogeljke antidemocratische middelen (pers, gerecht, machtscentra, loges,enz) toch een steeds zwellende doch niet langer verweesde massa deze hemeltergende onrechtvaardigheden op het politieke agenda wenst te plaatsen? Citaat:
Maar misschien is er voor jou een semantisch/ethisch/deontologisch verschil tussen woordbreuk op regionaal en op nationaal gebied.
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar zijn de Vlaamse bestierders verder gesprongen dan hun stokje lang is. Ze wilden het huis van hun gebuur renoveren, en hadden enkel aan het dwergkonijn van de gebuur gevraagd of het akkoord was. ![]()
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is niet alleen 'wenselijk' dat door politici gedane beloften ook gehouden worden, Staaf, maar ook zeer hard nodig! Toch als het Verhofstadt's bedoeling is het succes van zijn beleid te laten afgewegen aan het terugdringen van het VB. ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 mei 2005 om 10:08. |
||
![]() |
![]() |
#97 |
Minister
|
![]() Net op radio1 gehoord dat de kwestie BHV waarschijnlijk wordt vooruitgeschoven naar 2007.
Nou nou,wat voor een land is dit?De onderhandelingen hebben 1000den Euro's gekost en voorwat?Voor niets!!Een regelrechte schande!!
#98 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb (had) niets tegen Walen, ik werk(te) er zelfs graag, maar dit soort uitlatingen doet mij echt van hun walgen... Mvg.
![]() |
#99 |
|
![]() Kroniek van een aangekondigde ontgoocheling
Ik ben ook zwaar ontgoocheld. Niet zozeer in de niet splitsing. Dat was nog het eerbaarste wat er kon gebeuren. Maar wel in het dommekloot-gehalte van onze Vlaamse politici. De Vlaamse partijen hadden zich laten opnaaien door het electoraal sfeertje voor de Vlaamse verkiezingen van 2004. Om het Vlaams Blok (toen nog) op het Vlaamse thema niet te veel te laten scoren werden de meest stoere verklaringen afgelegd. Ik heb toen reeds meermaals gewaarschuwd tegen de programmapunten van het toemalige Vlaams Blok. Deze behandelden allemaal federale materie die niet op een fatsoenlijke manier door het Vlaamse parlement alleen af te handelen was. Puur kiezersbedrog heb ik het toen al genoemd. Maar toch waren alle andere partijen stekeblind en liepen het blok na in deze onrealistische rethoriek. De stoemmelingen hebben zelfs federale materie zoals de splitsing van BHV in het Vlaams regeerakkoord gezet. Zonder prijs en onverwijld. Beleefd uitgedrukt maar elke politicus in dat Vlaamse Parlement moest toch geweten hebben dat ze daar niet eens bevoegd voor waren ! En nu staan ze daar. Handjes leeg met een vermassacreerd konijn en een dode duif. De champagneleverancier van het Vlaams Belang doet weer gouden zaken. Het succes van paars zou af te meten zijn aan de teruggang van extreem rechts ? Alweer een goede poging, Mr Verhofstad, net zoals DHL, de 200000 banen, de groeiende economie, het voorzitterschap van de europese commissie,.... Als mijn zoon met zo'n rapport naar huis zou komen, hij had een draai om zijn oren. Nochtans zweer ik bij een geweldloze opvoeding.
#100 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het kan Verhofstadt en zijn heilige drievuldigheid echt niet schelen wat er binnen zijn partij, laat staan het land, gebeurd...als de portefeuille maar goed gevuld blijft... Mvg