Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2005, 09:00   #81
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Je "vergeet" wel enkele andere zaken die in mijn berichtje stonden. Ik zet ze even in vetjes:
of een land goed kan besturen: "slim zijn" of "een land goed kunnen besturen" is inderdaad niet hetzelfde, in mijn antwoord zijn ze evenwel uitwisselbaar.

En hoe het in Zwintserland gaat zal ik je laten weten als ik er een jaar of 10 gewoond heb. Dan kan ik daar misschien iets zinnigs over zeggen.
Oud 28 mei 2005, 09:04   #82
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
of een land goed kan besturen: "slim zijn" of "een land goed kunnen besturen" is inderdaad niet hetzelfde, in mijn antwoord zijn ze evenwel uitwisselbaar.
Dat uw universitairen in de regering er regelmatig een grote soep van maken, toont alvast aan dat ze helemaal niet uitwisselbaar zijn. Tenzij die politici natuurlijk dommerikken zijn, wat dan weer uw "universitair" argument de das omdoet.

Citaat:
En hoe het in Zwintserland gaat zal ik je laten weten als ik er een jaar of 10 gewoond heb. Dan kan ik daar misschien iets zinnigs over zeggen.
Intussen wachten we alvast op de eerste alarmerende berichten uit dat land. En tot het zover is, moeten we besluiten dat het BROV blijkbaar toch zo dramatisch niet is voor het bestuur van een land.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 09:04   #83
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik echt zo hard dwaal als jullie denken, wees dan blij dat IK geen recht heb om een geldverslindend en bindend referendum op te starten.
Oh maar, u zal dat recht hebben eens de democratie in België ingevoerd is, wees gerust. U zal eerst wel een betekenisvol aantal van uw medeburgers moeten kunnen overtuigen van de noodzaak van uw wetsvoorstel. Een voldoende garantie dat uw voorstel levensvatbaar is. Het goed- of afkeuren zal dan aan de wijsheid van al uw medebugers moeten overgelaten worden.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 09:11   #84
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet nodig. Er bestaat uitgebreid sociologisch onderzoek over door de universiteit van Zürich (o.a. prof. Bruno Frey). Zwitserland blijkt o.m. op volgende parameters betekenisvol beter te scoren dan de meeste landen ter wereld:
- tevredenheid van de burger met de politiek
- fiscaal civisme
- politieke participatie
- zelfmoordcijfer
- subjectief gevoel van welzijn.
Ik wil hier nog aan toevoegen dat volgens alle onderzoeken België op deze punten veelal bij de slechtste ter wereld zit.

Misschien toch de moeite om eens over na te denken?

Paul
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 10:28   #85
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dat is niet nodig. Er bestaat uitgebreid sociologisch onderzoek over door de universiteit van Zürich (o.a. prof. Bruno Frey). Zwitserland blijkt o.m. op volgende parameters betekenisvol beter te scoren dan de meeste landen ter wereld:
- tevredenheid van de burger met de politiek
- fiscaal civisme
- politieke participatie
- zelfmoordcijfer
- subjectief gevoel van welzijn.
Ik wil hier nog aan toevoegen dat volgens alle onderzoeken België op deze punten veelal bij de slechtste ter wereld zit.

Misschien toch de moeite om eens over na te denken?

Paul
OK, daar geloven we dus niks van, aangezien Belgie voor wat betreft "subjectief gevoel van welzijn" Op de absolute nummer 1 stond twee maandne geleden (VRT journaal)

Als jij dan zegt
Citaat:
Dan weten we hoe gekleurd uw standpunten zijn.

Citaat:
Dat uw universitairen in de regering er regelmatig een grote soep van maken, toont alvast aan dat ze helemaal niet uitwisselbaar zijn. Tenzij die politici natuurlijk dommerikken zijn, wat dan weer uw "universitair" argument de das omdoet
Distel, ik weet niet op hoeveel verschillende manier ik het moet zeggen hoor. Ja politiekers zijn niet onfeilbaar. Maar ze bakken er GEMIDDELD gezien meer van dan de couchpotato.
Oud 28 mei 2005, 11:05   #86
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Distel, ik weet niet op hoeveel verschillende manier ik het moet zeggen hoor. Ja politiekers zijn niet onfeilbaar. Maar ze bakken er GEMIDDELD gezien meer van dan de couchpotato.
En waaruit blijkt dat?

Zwitserland lijkt uw ongefundeerde giswerk alvast tegen te spreken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 28 mei 2005, 11:32   #87
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En waaruit blijkt dat?

Zwitserland lijkt uw ongefundeerde giswerk alvast tegen te spreken.
Distel, zoals ik al zei, ik hou een open geest, ik ben bereid om toe te geven dat ik verkeerd ben. Maar als jij niet wil of kan toegeven dat een gemiddelde Belg minder in staat is een land te runnen dan een gemiddelde verkiesbare, dan houdt de discussie op.
Oud 28 mei 2005, 11:36   #88
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Distel, zoals ik al zei, ik hou een open geest, ik ben bereid om toe te geven dat ik verkeerd ben. Maar als jij niet wil of kan toegeven dat een gemiddelde Belg minder in staat is een land te runnen dan een gemiddelde verkiesbare, dan houdt de discussie op.
Waarom zou ik dat toegeven? Ik heb geen enkel cijfermateriaal, geen enkele studie, en geen enkel overtuigend argument gezien om uw veronderstelling te staven. Daarentegen beschik ik wel over de wetenschap dat men in Zwitserland het tegendeel bewijst.

Uw stelling blijft dus ongefundeerd, hoe vaak je ze ook herhaalt.
Oud 28 mei 2005, 11:41   #89
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik dat toegeven? Ik heb geen enkel cijfermateriaal, geen enkele studie, en geen enkel overtuigend argument gezien om uw veronderstelling te staven. Daarentegen beschik ik wel over de wetenschap dat men in Zwitserland het tegendeel bewijst.

Dan stopt het dus. Ik heb ook geen bewijs dat Eddy Wally minder goed fietst dan Eddy Merckx. Er is nooit een wedstrijd geweest, en ik heb ook nooit zelfs maar van Wally zijn fietsprestaties gehoord. Maar ik bene r verdomd zeker van dat Merckx beter fietst, ongefundeerd en al.
Sommige dingen liggen voor de hand. Dat niet willen inzien zonder cijfers maakt u niet slimmer, dat maakt u een muggezifter.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Travis66 on 28-05-2005 at 12:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Dan stopt het dus. Ik heb ook geen bewijs dat Eddy Wally minder goed fietst dan Eddy Merckx. Er is nooit een wedstrijd geweest, en ik heb ook nooit zelfs maar van Wally zijn fietsprestaties gehoord. Maar ik bene r verdomd zeker van dat Merckx beter fietst, ongefundeerd en al.
Sommige dingen liggen voor de hand. Dat niet willen inzien zonder cijfers maakt u niet slimmer, dat maakt u een muggezifter.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Dan stopt het dus. Ik heb ook geen bewijs dat Eddy Wally minder goed fietst dan Eddy Merckx. Er is nooit een wedstrijd geweest, en ik heb ook nooit zelfs maar van Wally zijn fietsprestaties gehoord. Maar ik bene r verdomd zeker van dat Merckx zeker fietst, ongefundeerd en al.
Sommige dingen liggen voor de hand. Dat niet willen inzien zonder cijfers maakt u niet slimmer, dat maakt u een muggezifter.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Travis66 : 28 mei 2005 om 11:41.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 11:48   #90
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige dingen liggen voor de hand. Dat niet willen inzien zonder cijfers maakt u niet slimmer, dat maakt u een muggezifter.
En andere dingen liggen helemaal niet voor de hand. Zoals uw stelling bijvoorbeeld. Daar gaat het niet om een wielerkampioen tegenover een bejaarde. Daar gaat het om mensen die aantoonbaar knoeien tegenover miljoenen andere mensen die evengoed huishoudens en bedrijfjes runnen.

Bovendien blijf je blijkbaar Zwitserland negeren. Dat alleen al verwijst uw "Sommige dingen liggen voor de hand." meteen naar de vuilbak.
Oud 28 mei 2005, 12:05   #91
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En andere dingen liggen helemaal niet voor de hand. Zoals uw stelling bijvoorbeeld. Daar gaat het niet om een wielerkampioen tegenover een bejaarde. Daar gaat het om mensen die aantoonbaar knoeien tegenover miljoenen andere mensen die evengoed huishoudens en bedrijfjes runnen.

Bovendien blijf je blijkbaar Zwitserland negeren. Dat alleen al verwijst uw "Sommige dingen liggen voor de hand." meteen naar de vuilbak.
Ja distel, je hebt gelijk.
Oud 28 mei 2005, 17:35   #92
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als jij niet wil of kan toegeven dat een gemiddelde Belg minder in staat is een land te runnen dan een gemiddelde verkiesbare, dan houdt de discussie op.
Als jij niet kan toegeven dat dit zever is houdt de discussie ook op.
Oud 18 juni 2005, 01:25   #93
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Alé nog een geluk dan dat ik geen lid ben geworden van een extremistische organisatie als ik dit zo allemaal lees.
en dat je geen boeken koopt bij het Davidsfonds

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 02:07   #94
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
"Een interministeriële werkgroep is volgens La Libre Belgique (11.4.05) klaar met een voorontwerp van wet "tegen het radicalisme". De bedoeling is alle uitingen van "fundamentalistische, racistische, extremistische en anarchistische" ideeën strafbaar te stellen. Let wel: het gaat niet om daden, maar om opvattingen. Dit is zowat het einde van de vrije meningsuiting in België, en wordt dus voorbereid door leden van de kabinetten van eerste minister Verhofstadt, de vice-premiers Onkelinx en Dewael, defensieminister Flahaut en (vermoedelijk omdat er een SP'er bij moest zijn) mobiliteitsminister Landuyt, aangevuld met de Staatsveiligheid en het Centrum voor Gelijke Kansen. In een eerste stadium zouden geen verbodsbepaingen worden uitgevaardigd, maar zou de wet de autoriteiten toelating moeten verlenen om alle personen en verenigingen die onder de noemer van "extremistische" enz. verenigingen vallen, te schaduwen en hun activiteiten te controleren. Big Brother is watching you!"

Is dit het einde van de democratie in België, of was daar al lang geen sprake meer van? Waarom hoort men zo weinig over in de media? Wie gaat dit ten velde interpreteren? Dit hou je toch niet voor mogelijk in West-Europa.

Uit blog van Verstrepen over berich La Libre Belgique
Als er iets van waar was, dan had ik het wel in De Standaard gelezen. Die hebben, tot spijt van hun vijanden, er tegenwoordig wel een handje van om Paars hun eigen onwelriekende voortbrengsels te laten ruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 02:10   #95
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Alé nog een geluk dan dat ik geen lid ben geworden van een extremistische organisatie als ik dit zo allemaal lees.
Een collega van u vindt anders wel dat verraad aan de belgische vlag veel erger is dan moord...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 18 juni 2005, 02:11   #96
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Een collega van u vindt anders wel dat verraad aan de belgische vlag veel erger is dan moord...
Ik bedoel maar... op die manier vinden communisten weer hun eigen verfoeide religie uit : het staatsnationalisme dat moord toelaat als de vlag in zicht is.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 18 juni 2005, 02:26   #97
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, omdat je het vraagt. Met tegenzin, want ik kan me voorstellen dat hier een scheldpartij uit kan voortvloeien. En dat wil ik echt niet.

Waarom ik tegen het BROV ben:

Omdat de doorsnee belg dan zijn stem kan doordringen. En de doorsnee belg is geen geletterd academicus,
zijn het dan analfabeten? neem me niet kwalijk maar ik heb zo ook mijn bedenkingen bij de heren vertegenwordigers over hun "academisch vermogen"
geen manager met ervaring,
die kunnen natuurlijk wel een land runnen, ik wist niet dat pattaten verkopen hetzelfde was als een land runnen maar als jij het zegt
geen student met ambitie,
en studenten zijn de uitstekende keuze om een land te regeren, aan welke leeftijds groep had je gedacht? aan de 6 jarigen die zorro en princes willen worden?
geen idealist die de zwakken wil beschermen,
nee, volgens mij zijn het allemaal idialisten, elken belg
geen zakenman die de financiele successen aan elkaar rijgt.
ja, de manager van Picanol is een voortreffelijke keuze.
De doorsnee belg is een zak patatten die in zijn zetel naar het voetbal op VTM ligt te kijken onder het slaken van boeren en krabben aan zijn reet.
en jij hoort daar niet bij dan?, wat maakt jou dan beter dan de "doorsne belg?"
naar canvas kijken?? en darmgassen produceren
En die heeft spijtig al stemrecht. Laat het daarbij aub.
is dat een zware tegenvaller zeg, gingen we maar terug naar het cijns kiesrecht
Ik ben zeer geinteresseerd in UW mening, en in de van de anderen op dit forum.
heel nobel van je
Zelfs al ben ik het er niet mee eens, je mag je mening hebben en verkondigen. Ik benz elfs in staat om toe te geven, dat JIJ gelijk hebt, en niet ik, misschien mis ik wel wat info diçe jij wel hebt.
Het feit dat iemand de moeite doet om erover na te denken, geeft die persoon dat recht. Spijtig genoeg doet de doorsnee belg dat niet.
en jij kan dit weten door?
In nederland wordt hoogst waarschijnlijk de europese grondwet afgeschoten. Los van het feit dat dat goed of slecht is merken we op dat 70% van de ondervraagden toegeeft dat het niet mogen deelnemen van nederland aan het eurovisiesongfestival een factor is in het vormen van hun mening.
en wat heeft dit juist te maken met de "doorsne belg"?
En dat vind ik erg. Dat is het referendum. Mensen die niet weten waar ze over praten, mogen hun zegje doen.
deze mensen wonen nogthans ook in dat land, er zijn er in de politieke wereld ook zo van die individuen echt vreselijk daar zij pretenderen alles te weten

Als jij thuis een zaak hebt. En je hebt idioten in dienst (je zou ze niet aanwerven, akkoord, maar stel dat je niet te kiezen hebt, net als de samenstelling van de bevolking)
defineer idioot, ben je een idioot als je niet eenzelfde mening deelt?
Stel dat je een beslissing moet nemen die je zaak van het failliet kan redden, en stel dat die idoten vinden dat je de andere beslissing moet nemen,
vermits jij de eigenaar van de zaak bent en de idioot in u loondienst staat, is maakt het niet uit wat de idioot denkt
omdat hun favoriete rockband net gesplit is.
man denk je nu echt dat de mens zo achterlijk is... een beetje krediet graag
Zou jij dan een BROV in je zaak willen?

Een land is een bedrijf dat door mensen moet gerund worden
dat is duidelijk dat het niet door chimpansees moet gerund worden, of door goudvisjes
die er iets van kennen,
en de verkoze mens (ook maar een doorsnee belg) door de burger kent er automatisch iets van, hummm.... tja heb er anders nog niet veel van gemerkt
van deze kennis
anders zijn ALLE inwoners de sigaar.
dat zijn we nu ook al, niks nieuws
Het is in het belang van het geluk van de idioten
veel beloven en weinig geven doet de zotten in vrede leven
dat ze zelf niet kunnen beslissen over de maatschappij waarin ze leven.
Nee daar zijn andere idioten voor, het overbodig soort van idioot dat zich politici noemt en dit enkel is geworden omdat hij voor iets anders niet deugde
Kortom, je kan verontwaardigd zijn van sommige stukken die ik hier schreef.
maar neen ik ben een doorsnee belg en bij lot een analfabetische beroepsidioot
Maar het enige dat echt telt in de BRV discussie is deze vraag: "Kan een gemiddelde Belg, succesvol een land runnen?" That's it, niet meer of niet minder dan dat. Is het antwoord "JA", dan heb jij gelijk. Is het "NEEN" dan heb ik het.
nogmaals welk super ras leid dit land dan, als het niet de gem. Belg is??

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be