Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 mei 2005, 06:29   #81
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

KVE

Het is hoogmoedig en onverstandig te spreken alsof binnen andere partijen geen Vlaamsgezinden zouden vertoeven.

"In het Vlaanderen van de toekomst moeten er veel vogeltjes kunnen zingen!" aldus professor Bouckaert

De Vlaamsgezinden uit CD&V hebben door dit Vlaams kartel steun gekregen van hun kartelpartner N-VA om het Vlaams karakter in hun partij meer door te drukken.

De N-VA heeft nog nergens haar programma gewijzigd, wel heeft ze er alles aan gedaan om de splitsing BHV zoveel mogelijk kansen te geven tot slagen. N-VA heeft zijn verantwoordelijkheid genomen.
Het is mislukt, maar dit is geen reden om N-VA met de vinger te gaan wijzen.

Wie gedraagt er zich echt vijandig?
Het is VB dat een Welkomgroep opricht om N-VA-ers te bewegen naar het VB over te stappen. Het is VB die met postjes tracht mensen los te weken uit andere partijen.
Zulke praktijken bewijzen eens te meer dat het VB niet wil samenwerken met N-VA.

Tijdens de debatten rond BHV heeft het VB zijn haat naar CD&V/N-VA prioritair gesteld.
De tussenkomsten van Annemans in de kamer en van FDW in het Vlaams parlement liegen er niet om.

Wanneer Verhofstadt begon te spreken van de kieswethervorming, vond het VB deze hervorming ondemocratisch en Vlaamsonvriendelijk. En wat deed het VB inplaats van tegen de kieshervorming te stemmen? Het VB verschuilde zich achter een laffe onthouding bij de eindstemming van alle wetsontwerpen.

KVE, je zou beter voor de deur van het VB gaan vegen

CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw
Johanna is offline  
Oud 28 mei 2005, 06:43   #82
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Oud 28 mei 2005, 08:37   #83
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat wil zeggen dat de wil tot separatisme, niet zo nadrukkelijk aanwezig is, in de grootste partij die het Vlaamsnationalisme claimt.
Wel nadrukkelijk aanwezig in het programma en het kader. Mogelijk minder bij de massa kiezers die weinig belangstelling heeft voor unitarisme, (con-) federalisme, separatisme of wat dan ook. De grote massa interesseert zich niet aan politiek, wel aan hun familie, job, hun huis en voetbal.
Maar als ze inzien dat politiek ingrijpt in hun leven dan maken ze daar ook een keuze. Het VB heeft de meest trouwe kiezers. Alhoewel alle media en machthebbers dat trachten tegen te gaan. Denk maar eens na waarom.
luc broes is offline  
Oud 28 mei 2005, 08:53   #84
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Wel nadrukkelijk aanwezig in het programma en het kader. Mogelijk minder bij de massa kiezers die weinig belangstelling heeft voor unitarisme, (con-) federalisme, separatisme of wat dan ook.
Iedereen weet dat het Vlaams Belang een separatistische partij is. Je kan stellen dat elke VB kiezer, indien hij geen flamingant is, ondanks het separatisme dan toch voor die partij stemt. 1 Vlaming op 4 gaat dus akkoord met of is niet tegen een onafhankelijk Vlaanderen.
Oud 28 mei 2005, 11:33   #85
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Superstaaf, moest iedereen elke politicus zo hard beoordelen als jij doet, dan stemde gans België volgende keer blanco... Dit terzijde, is de N-VA mijns inziens nog altijd nuttig, al was het maar (zoals ook zorroaster te kennen geeft) om de CD&V er constant aan te blijven herinneren dat het een officiële confederale partij is, en dus de Vlaamse kaart dient te trekken. Op dat vlak stelt N-VA zich dan ook een pak mondiger en radicaler op dan de andere (zogezegd) Vlaams-nationale partij in kartel-vorm, nl. Spirit. Met betrekking tot hun concurrent doen ze het dan ook beter.
Als de bestaansreden van de N-VA nu herleid is tot het vlaams profiel van de CD&V te verstevigen, lijkt me dat er daar veel efficientere methodes voor zijn.

Ik raad N-VA'ers die dat wensen dan ook aan eerder op een man als Vandenbrande of Van Rompuy te stemmen dan op hun eigen mandatarissen. Die hebben meer invloed in de cathacomben van de CD&V en zijn minstens even vlaamsgezind. (Waarmee ik niet specifieer hoe vlaamsgezind dan wel...)
Rr00ttt is offline  
Oud 28 mei 2005, 11:52   #86
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart
- Vlaams huis in Newyork om de Vlaamse economische belangen in de VS te verdedigen.
Dat zal veel helpen. De amerikaanse investeringen zijn de laatste jaren enorm teruggevallen in België terwijl ze zwaar stegen in bvb Nederland.

De reden? Het ongunstige investeringsklimaat (te duur) en het niet aflatend anti-amerikanisme van onze politieke klasse zal er ook wel voor iets tussen zitten. Voor de gemiddelde 'belg' is patriotisme een lelijk of onbestaand begrip. De gemiddelde amerikaan is er trots op amerikaan te zijn. Ik denk dat velen de impact daarvan onderschatten.

Het vlaams huis in NY is geen slecht initiatief, maar niet meer dan een druppeltje op de plaat.

Citaat:
- Dankzij N-VA staat BHV bovenaan de politieke agenda.
Ik wist niet dat er N-VA'ers zaten tussen die dertien burgemeesters...

Citaat:
- Dankzij N-VA wordt nu aan de CD&V top gediscuteerd over een transferstop naar Wallonië.
Tiens het enige wat ik daarover gehoord heb is dat ze die gedurende 10 jaar met 50% willen optrekken.
De dealer gaat de drugsverslaafde zijn dosis eerst met 50% verhogen en denkt dat die drugsverslaafde 10 jaar later een gezonde kerel zal zijn die van de spuit zal afblijven...

Is dit dom, naief of gewoon een manier om aan de macht te komen? Of alledrie?

Citaat:
- Dankzij N-VA worden de Vlaamse meubelen gered uit het BHV debacle.
Kan u dit wat verduidelijken? Zonder verduidelijking kan ik dit enkel als 'holle slogan' catalogeren vrees ik..

Citaat:
- Dankzij N-VA heeft Vlaanderen een rechtstreekse gesprekpartner gevonden bij internationale organisaties. Zoals de EU, die nu Vlaanderen erkend als deelstaat van België. Waardoor onderhandelingen kunnen worden gevoerd zonder de Belgische weg te gebruiken.
Bij mijn weten erkent de EU regio's niet als onderhandelingspartners. Indien dit sinds kort veranderd zou zijn gelieve dit dan aan te tonen.

Citaat:
Ik kan er zo nog geven.
Hopelijk wel.

Voorlopig moet ik het houden bij het Vlaams Huis in NY als 'N-VA verwezen lijking'. Lijkt me nogal mager voor een vlaams-separatistische partij.
Rr00ttt is offline  
Oud 28 mei 2005, 12:17   #87
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Ook de 'Vlaamse' burgemeester van Vilvoorde JLDH ?
luc broes is offline  
Oud 28 mei 2005, 13:03   #88
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Als de bestaansreden van de N-VA nu herleid is tot het vlaams profiel van de CD&V te verstevigen, lijkt me dat er daar veel efficientere methodes voor zijn.

Ik raad N-VA'ers die dat wensen dan ook aan eerder op een man als Vandenbrande of Van Rompuy te stemmen dan op hun eigen mandatarissen. Die hebben meer invloed in de cathacomben van de CD&V en zijn minstens even vlaamsgezind. (Waarmee ik niet specifieer hoe vlaamsgezind dan wel...)
Ik dank oprecht onze vriend RrOOttt voor zijn wijze raad om in het vervolg voor CD&V te stemmen. Ik heb onmiddellijk mijn partijkaart van de N-VA teruggestuurd en een lidkaart van CD&V aangevraagd. Wat een Lichtend Pad om de genocide van de N-VA in goede banen te leiden. Dank je wel RrOOttt.
robert t is offline  
Oud 28 mei 2005, 13:13   #89
luc broes

Standaard

Citaat:
NVA oefent zonder twijfel druk uit op CD&V. Dat kan best samangaan met LVDB en anderen.
NVA op CD&V, Spirit op SPa, en VB op allemaal.
luc broes is offline  
Oud 28 mei 2005, 13:43   #90
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Ik dank oprecht onze vriend RrOOttt voor zijn wijze raad om in het vervolg voor CD&V te stemmen. Ik heb onmiddellijk mijn partijkaart van de N-VA teruggestuurd en een lidkaart van CD&V aangevraagd. Wat een Lichtend Pad om de genocide van de N-VA in goede banen te leiden. Dank je wel RrOOttt.
Graag gedaan

Mijn post was misschien cynisch en voor een stukje ironisch , maar de kern van de boodschap was dat als een partij haar enig nut is een andere partij zich iets vlaamser te doen opstellen terwijl haar core business ooit vlaamse onafhankelijkheid was, men zich vragen kan stellen of het sop de kolen wel waard is.

Als de N-VA werkelijk vooruitgang voor vlaanderen wil boeken door invloed op de CD&V uit te oefenen, zouden ze beter proberen om CD&V te overtuigen het CS te laten vallen.

Dat opent oneindig meer perspectieven dan invloed op cd&v maar samen met VLD, SP-A of godbetert Groen! de regering moeten vormen.
Rr00ttt is offline  
Oud 28 mei 2005, 14:07   #91
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
NVA oefent zonder twijfel druk uit op CD&V. Dat kan best samangaan met LVDB en anderen.
NVA op CD&V, Spirit op SPa, en VB op allemaal.
Dank voor voor je consequente houding waarop je de broodnodige éénheid van ALLE nationalisten blijvend vertolkt. Het maakt me soms moedeloos het blijvend gehakketak van partij-idioten van de verschillende nationalistische formaties te moeten aanschouwen terwijl een oplettende derde lachend deze ontwikkeling volgt. Gemakkelijk zal het niet gaan, het zal van de redelijke en nadenkende nationalisten afhangen of we het lachend optimisme van de belgicisten kunnen ombuigen tot een knarsentande grimlach. Aan deze historische opdracht wil ik graag meewerken en ik ben ervan overtuigd dat je er precies dezelfde mening op nahoud.
robert t is offline  
Oud 28 mei 2005, 14:18   #92
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ook de 'Vlaamse' burgemeester van Vilvoorde JLDH ?
Daar zeg je wat. Ik denk dat we blij mogen zijn dat die zich niet meer actief bezighoudt met Vlaamse politiek...
zorroaster is offline  
Oud 28 mei 2005, 14:29   #93
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Daar zeg je wat. Ik denk dat we blij mogen zijn dat die zich niet meer actief bezighoudt met Vlaamse politiek...
??? Een vlaamse burgemeester die zich niet bezig houdt met Vlaamse politiek ???
Maak jezelf niets wijs.
luc broes is offline  
Oud 28 mei 2005, 14:43   #94
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Graag gedaan

Mijn post was misschien cynisch en voor een stukje ironisch , maar de kern van de boodschap was dat als een partij haar enig nut is een andere partij zich iets vlaamser te doen opstellen terwijl haar core business ooit vlaamse onafhankelijkheid was, men zich vragen kan stellen of het sop de kolen wel waard is.

Als de N-VA werkelijk vooruitgang voor vlaanderen wil boeken door invloed op de CD&V uit te oefenen, zouden ze beter proberen om CD&V te overtuigen het CS te laten vallen.

Dat opent oneindig meer perspectieven dan invloed op cd&v maar samen met VLD, SP-A of godbetert Groen! de regering moeten vormen.
Tot mijn verrassing noem je je post cynisch en ironisch. Terwijl ik hem interpreteerde als ernstig en bijzonder agressief, alhoewel ik een portie cynisme en ironie bijzonder waardeer, maar in je geval is ze me volledig ontgaan. Nog twee opmerkingen :

1. Voor mij is de core-business (een prachtige omschrijving) nog steeds de Vlaamse onafhankelijkheid, wat je er ook moge van denken.

2. Met je stelling dat het CS moet doorbroken worden ben ik het volledig eens, maar je moet ook begrijpen dat gewone partijmilitanten daar weinig impact op hebben.
robert t is offline  
Oud 28 mei 2005, 15:39   #95
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Tot mijn verrassing noem je je post cynisch en ironisch. Terwijl ik hem interpreteerde als ernstig en bijzonder agressief, alhoewel ik een portie cynisme en ironie bijzonder waardeer, maar in je geval is ze me volledig ontgaan.
90% van de communicatie is non-verbaal... Spijtig genoeg kunnen door het gemis daaraan misverstanden ontstaan bij louter schriftelijke communicatie.

Dat voor jou en veel N-VA'ers het CS best kan vallen en vlaamse onafhankelijkheid nog steeds de core business is, is hoopgevend.

Dat je je als een tam schaap neerlegt bij de partijleiding is dat niet.
Rr00ttt is offline  
Oud 28 mei 2005, 16:08   #96
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
90% van de communicatie is non-verbaal... Spijtig genoeg kunnen door het gemis daaraan misverstanden ontstaan bij louter schriftelijke communicatie.

Dat voor jou en veel N-VA'ers het CS best kan vallen en vlaamse onafhankelijkheid nog steeds de core business is, is hoopgevend.

Dat je je als een tam schaap neerlegt bij de partijleiding is dat niet.
Je laatste zin is weer typisch. Ik ben één van de N-VAers die als ik het nodig acht regelrecht tegen de standpunten van de partij reageer. Meer kan ik niet doen, tenzij je mij een bazooka kunt bezorgen waarmee ik manu-militari de partijtop op andere gedachten kan brengen.
robert t is offline  
Oud 28 mei 2005, 18:06   #97
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
??? Een vlaamse burgemeester die zich niet bezig houdt met Vlaamse politiek ???
Maak jezelf niets wijs.
Vlaams burgemeester, maar op de eerste plaats bezig met de Europese aangelegenheden (ondervoorzitter van de Europese Conventie word je niet als lichtgewicht). Sinds de zomer heeft hij niet of nauwelijks uitspraken gedaan over Vlaamse of federale thema's of niet soms?
zorroaster is offline  
Oud 28 mei 2005, 18:44   #98
luc broes

Standaard

Citaat:
Vlaams burgemeester, maar op de eerste plaats bezig met de Europese aangelegenheden (ondervoorzitter van de Europese Conventie word je niet als lichtgewicht). Sinds de zomer heeft hij niet of nauwelijks uitspraken gedaan over Vlaamse of federale thema's of niet soms?
Publiek heeft hij inderdaad geen uitspraken gedaan ivm binnenlandse politiek. Maar ik vermoed dat de meest populaire man nog altijd mee de lijn van CD&V bepaalt.
JLDH heeft in 't publiek nooit een woord gerept over BHV. Toen was het voor mij zo goed als zeker dat er van de splitsing zonder betalen niets zou in huis komen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by luc broes on 28-05-2005 at 19:45
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Publiek heeft hij inderdaad geen uitspraken gedaan ivm binnenlandse politiek. Maar ik vermoed dat de meest populaire man nog altijd mee de lijn van CD&V bepaalt.
JLDH heeft in 't publiek nooit een woord gerept over BHV. Toen was het voor mij zo goed als zeker dat er van de splitsing zonder betalen niets zou in huis komen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Publiek heeft hij inderdaad geen uitspraken gedaan. Maar ik vermoed dat de meest populaire man nog altijd mee de lijn van CD&V bepaalt.
JLDH heeft in 't publiek nooit een woord gerept over BHV. Toen was het voor mij zo goed als zeker dat er van de splitsing zonder betalen niets zou in huis komen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door luc broes : 28 mei 2005 om 18:45.
luc broes is offline  
Oud 28 mei 2005, 21:58   #99
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JLDH heeft in 't publiek nooit een woord gerept over BHV. Toen was het voor mij zo goed als zeker dat er van de splitsing zonder betalen niets zou in huis komen.
en dan? wat heeft een persoonlijke mening van JLDH te maken met het officieel CD&V standpunt? Mag men al niet meer een persoonlijk standpunt hebben ofwa?
We kunnen meteen meer dan 10 Vlaamsbrabandse CD&V burgemeesters geven die radicaal de splitsing van BHV eisen.[edit]
[size=1]After edit by leeuwenhart on 28-05-2005 at 22:59
Reason:

Citaat:
JLDH heeft in 't publiek nooit een woord gerept over BHV. Toen was het voor mij zo goed als zeker dat er van de splitsing zonder betalen niets zou in huis komen.
en dan? wat heeft een persoonlijke mening van JLDH te maken met het officieel CD&V standpunt? Mag men al niet meer een persoonlijk standpunt hebben ofwa?
We kunnen meteen meer dan 10 Vlaamsbrabandse CD&V burgemeesters geven die radicaal de splitsing van BHV eisen.[/size]

Citaat:
We kunnen meteen 10 Vlaamsbrabandse CD&V burgemeesters geven die radicaal de splitsing van BHV eisen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 28 mei 2005 om 21:59.
leeuwenhart is offline  
Oud 28 mei 2005, 22:22   #100
luc broes

Standaard

Citaat:
We kunnen meteen meer dan 10 Vlaamsbrabandse CD&V burgemeesters geven die radicaal de splitsing van BHV eisen.
Men mag natuurlijk een persoonlijk standpunt hebben. Maar meestal is het zo dat de persoonlijke mening van hèt populairste boegbeeld van de partij doorweegt.
Confederalisme werd op het VLD-congres goedgekeurd. Verhofstadt liet weten dat dit maar om te lachen is. Resultaat: het is om te lachen.
Als het bij CD&V anders is zal ik dat toejuichen. Maar ik zag graag de resultaten.[edit]
[size=1]After edit by luc broes on 28-05-2005 at 23:22
Reason:

Citaat:
We kunnen meteen meer dan 10 Vlaamsbrabandse CD&V burgemeesters geven die radicaal de splitsing van BHV eisen.
Men mag natuurlijk een persoonlijk standpunt hebben. Maar meestal is het zo dat de persoonlijke mening van hèt populairste boegbeeld van de partij doorweegt.
Confederalisme werd op het VLD-congres goedgekeurd. Verhofstadt liet weten dat dit maar om te lachen is. Resultaat: het is om te lachen.
Als het bij CD&V anders is zal ik dat toejuichen. Maar ik zag graag de resultaten.[/size]

Citaat:
Als het bij CD&V anders is zal ik dat toejuichen. Maar ik zag graag de resultatan.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door luc broes : 28 mei 2005 om 22:22.
luc broes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be