![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Lokaal Raadslid
|
![]() KVE
Het is hoogmoedig en onverstandig te spreken alsof binnen andere partijen geen Vlaamsgezinden zouden vertoeven. ![]() "In het Vlaanderen van de toekomst moeten er veel vogeltjes kunnen zingen!" aldus professor Bouckaert ![]() De Vlaamsgezinden uit CD&V hebben door dit Vlaams kartel steun gekregen van hun kartelpartner N-VA om het Vlaams karakter in hun partij meer door te drukken. De N-VA heeft nog nergens haar programma gewijzigd, wel heeft ze er alles aan gedaan om de splitsing BHV zoveel mogelijk kansen te geven tot slagen. N-VA heeft zijn verantwoordelijkheid genomen. Het is mislukt, maar dit is geen reden om N-VA met de vinger te gaan wijzen. Wie gedraagt er zich echt vijandig? Het is VB dat een Welkomgroep opricht om N-VA-ers te bewegen naar het VB over te stappen. Het is VB die met postjes tracht mensen los te weken uit andere partijen. Zulke praktijken bewijzen eens te meer dat het VB niet wil samenwerken met N-VA. Tijdens de debatten rond BHV heeft het VB zijn haat naar CD&V/N-VA prioritair gesteld. De tussenkomsten van Annemans in de kamer en van FDW in het Vlaams parlement liegen er niet om. Wanneer Verhofstadt begon te spreken van de kieswethervorming, vond het VB deze hervorming ondemocratisch en Vlaamsonvriendelijk. En wat deed het VB inplaats van tegen de kieshervorming te stemmen? Het VB verschuilde zich achter een laffe onthouding bij de eindstemming van alle wetsontwerpen. KVE, je zou beter voor de deur van het VB gaan vegen ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Maar als ze inzien dat politiek ingrijpt in hun leven dan maken ze daar ook een keuze. Het VB heeft de meest trouwe kiezers. Alhoewel alle media en machthebbers dat trachten tegen te gaan. Denk maar eens na waarom. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik raad N-VA'ers die dat wensen dan ook aan eerder op een man als Vandenbrande of Van Rompuy te stemmen dan op hun eigen mandatarissen. Die hebben meer invloed in de cathacomben van de CD&V en zijn minstens even vlaamsgezind. (Waarmee ik niet specifieer hoe vlaamsgezind dan wel...) |
|
![]() |
![]() |
#86 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De reden? Het ongunstige investeringsklimaat (te duur) en het niet aflatend anti-amerikanisme van onze politieke klasse zal er ook wel voor iets tussen zitten. Voor de gemiddelde 'belg' is patriotisme een lelijk of onbestaand begrip. De gemiddelde amerikaan is er trots op amerikaan te zijn. Ik denk dat velen de impact daarvan onderschatten. Het vlaams huis in NY is geen slecht initiatief, maar niet meer dan een druppeltje op de plaat. Citaat:
Citaat:
De dealer gaat de drugsverslaafde zijn dosis eerst met 50% verhogen en denkt dat die drugsverslaafde 10 jaar later een gezonde kerel zal zijn die van de spuit zal afblijven... Is dit dom, naief of gewoon een manier om aan de macht te komen? Of alledrie? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voorlopig moet ik het houden bij het Vlaams Huis in NY als 'N-VA verwezen lijking'. Lijkt me nogal mager voor een vlaams-separatistische partij. |
||||||
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
NVA op CD&V, Spirit op SPa, en VB op allemaal. |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Mijn post was misschien cynisch en voor een stukje ironisch ![]() Als de N-VA werkelijk vooruitgang voor vlaanderen wil boeken door invloed op de CD&V uit te oefenen, zouden ze beter proberen om CD&V te overtuigen het CS te laten vallen. Dat opent oneindig meer perspectieven dan invloed op cd&v maar samen met VLD, SP-A of godbetert Groen! de regering moeten vormen. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Maak jezelf niets wijs. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Voor mij is de core-business (een prachtige omschrijving) nog steeds de Vlaamse onafhankelijkheid, wat je er ook moge van denken. 2. Met je stelling dat het CS moet doorbroken worden ben ik het volledig eens, maar je moet ook begrijpen dat gewone partijmilitanten daar weinig impact op hebben. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat voor jou en veel N-VA'ers het CS best kan vallen en vlaamse onafhankelijkheid nog steeds de core business is, is hoopgevend. Dat je je als een tam schaap neerlegt bij de partijleiding is dat niet. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#98 | |||||
|
![]() Citaat:
JLDH heeft in 't publiek nooit een woord gerept over BHV. Toen was het voor mij zo goed als zeker dat er van de splitsing zonder betalen niets zou in huis komen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door luc broes : 28 mei 2005 om 18:45. |
|||||
![]() |
![]() |
#99 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
We kunnen meteen meer dan 10 Vlaamsbrabandse CD&V burgemeesters geven die radicaal de splitsing van BHV eisen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 28 mei 2005 om 21:59. |
|||||
![]() |
![]() |
#100 | |||||
|
![]() Citaat:
Confederalisme werd op het VLD-congres goedgekeurd. Verhofstadt liet weten dat dit maar om te lachen is. Resultaat: het is om te lachen. Als het bij CD&V anders is zal ik dat toejuichen. Maar ik zag graag de resultaten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door luc broes : 28 mei 2005 om 22:22. |
|||||
![]() |