![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad jammerlijk ....alez ik trek grote ogen ...tjah illegalen telden altijd al meer dan de belgen al ten tijde van den cvp daarna de blauw en nu ist ook al zo ver dat ze voorang krijgen ...ik ben echt geen rassen hater maar amai . Bezorgdheid om je produktie of naasten dat zou inderdaad een mooi iets zijn & utopie vrees ik . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De strijd tegen huisjesmelkers en de pogingen om mensen die niet de "juiste papieren" bezitten buiten te flikkeren zijn inderdaad nauw met elkaar verweven. Nog niet zo lang geleden werden tijdens acties rond Brussel-Noord vijftig illegale Roemenen aangetroffen, 'slachtoffers van huisjesmelkers'. Aangezien onze overheid zo menslievend is, heeft ze de helft dezelfde avond nog op een vliegtuig richting Boekarest gezet, alwaar ze waarschijnlijk op de luchthaven in een kartonnen doos konden slapen. Kwestie van humaan te zijn, nietwaar. Ten eerste is er absoluut geen reden waarom een organisatie als de staat zomaar mensen het land uit zou mogen zetten omdat ze niet de juiste papieren hebben. Zo lang een persoon zich bevindt op zijn eigen eigendom; zolang een persoon zich bevindt op andermans eigendom maar met medeweten en toestemming van de eigenaar, is er geen enkele reden waarom een derde partij (bv. de overheid) hier iets zou kunnen tegenin brengen. Er is evenmin een geldige reden aan te voeren tegen overeenkomsten tussen autochtonen en allochtonen waarbij eigendom verkocht of verhuurd wordt aan allochtonen; en er is evenmin iets in te brengen tegen arbeidscontracten met allochtonen. Dus, wat zal het zijn: een rigide 'eigen volk eerst'-overtuiging waar je openlijk voor uitkomt, of een onoprechte bekommernis om de leefomstandigheden van mensen die je liefst zo snel mogelijk ons land uit wil krijgen?
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Een zeer laks beleid zou overigens geen illegalen in het land houden; een zeer laks beleid zou immers het concept van de illegaliteit afschaffen zodat er geen illegalen meer zijn.
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oei mor der zen illegalen en der worden er hier gehouden euhmm betekent het dan dat we euhmm laks ofzo bezig zen ? :-s |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
een streng beleid moet erin bestaan de kraan gewoon dicht te draaien en vanaf een bepaald moment geen enkele aanvraag meer te aanvaarden,diegene die voor die periode een aanvraag had ingediend, die mag natuurlijk wachten, in ietwat comfort, en geen kot waar je een fortuin voor moet betalen. trouwens, met comfort bedoel ik de meest essentiele zaken, niets meer niets minder. de enige echte oplossing is een immigratiestop,vanaf een bepaald moment de kraan dicht.
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Het is echter regelrechte diefstal om anderen te dwingen hun huis te verhuren onder zulke onzekerheid. Niet alleen dat; het is momenteel ook strafbaar dacht ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik heb het trouwens over het feit dat krotten niet mogen verhuurd worden, dus jij vind dat huisjesmelkers krotten mogen verhuren ?
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is niet zo dat huisjesmelkers op klaarlichte dag met chloroform iemand in de winkelstraten overvallen, meeslepen naar hun krot en daar met handboeien vastketenen terwijl ze z'n portefeuille stelen, hé. Mensen die een krot huren, zijn mensen die naar een woonst zochten en niets anders vonden. Zoals ik dus zei: je helpt de zwakkeren in de samenleving écht niet door naar al hun alternatieven te kijken en de optie te elimineren die ze gekozen hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld verzorger zijn zoals ik of sociale diplom die WETEN niet dat ze soms een krot huren . Ni veel alternatief voor DIE WERKENDE armen hé ...& steeds zegt den huisbaas het is hier perfect in orde . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er zijn ook huiseigenaars die in een huisje wonen die niet voldoen aan de minimum vereisten om verhuurd te worden. En soms is het wel eens tergend te zien hoeveel comfortabeler de sociale woningen zijn vergeleken met de huisjes waarin de eigenaar woont.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Och die sociale woningen zijn al niet meer toegankelijk voor de gewone belg . Als er iets kapot is moogtge +-5 jaar wachten bij de goede woning ...heb ik al mogen zien . |
|
![]() |
![]() |