![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat dit een parodie was, twas wel een goeie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De afkomst doet er totaal niet toe. De Leeuw heeft inmiddels zulk een geschiedenis meegemaakt, en wordt en zoveel duizenden wapenschilden, vlaggen, en heraldische symbolen gebruikt dat wij zeker geen uitzondering zijn. Een poging van een wanhopige belgicist om toch nog �*ets te kunnen tegenargumenteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. U geeft dus toe dat Vlaanderen al 1000jaar bestaat? Proficiat, Yann, zulk een realisme had ik van u niet verwacht. Wel wat meer dan de 175 jaar van uw geliefde apenstaatje, hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Bedankt,
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 6 juni 2005 om 09:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Eigenlijk onderschrijf ik je kleine uiteenzetting wel degelijk. Er is een tijd geweest dat het fanatisme (hoewel het meer goed bedoelde naïviteit was) van links kwam. U kon mij toen dan ook horen sneren naar "Amerika bashing" en naar de manier waarop iedereen die wat geld wou verdienen of een beetje verantwoordelijkheid nam als antisociale kapitalist werd afgeschilderd. Vandaag de dag komt het fanatisme voornamelijk uit nationalistische hoek. We beleven een omgekeerd mei '68. Iedere politici die wat meer doet dan populistische slogans uitbraken, of hij nu links of rechts is, wordt automatisch verketterd als "te politiek correct". Bovendien lijkt dit fanatisme me een stuk gevaarlijker. Het ruikt te erg naar geweld en oorlog. Dus ja, dezer dagen zal je mij “fanatiek” het nationalisme horen bestrijden. Wanneer het terugkeert naar de voetbalstadia, of een puur cultureel wedijveren zal u in mij weer een milde geamuseerde toeschouwer vinden.
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De imperialistische Oost-Vlamingen hebben destijds getracht om hun territorium uit te breiden naar oa Antwerpen, dat toen deel uitmaakte van Brabant. Ik voel me dus Brabander, en zeker geen Vlaming. Ik ben beschaamd als ze mij Vlaming noemen.
![]() |
![]() |
#90 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De leeuw werd overgenomen door de kruisvaarders, die de moslims in naam van God tijdens een bloedige strooptocht uitroeiden. De leeuw is Afrikaans, punt. Op geen enkel tijdstip in de geschiedenis hebben deze beesten hier geleefd. De vlag van het onbestaande Vlaanderen had evengoed een vogelbekdier of een kangaroe kunnen afbeelden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 6 juni 2005 om 10:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() De draak van Wales heeft daar hoogstwaarschijnlijk ook nooit vertoeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 |
Staatssecretaris
|
![]() Het blijft gelijk waar onze leeuw vandaan komt, dat mag best Afrika zijn ook al is dat helemaal niet zo. In de Nederlanden was dat het meest gangbare symbool, zie maar naar de andere graafschappen en hertogdommen:Holland, Brabant Limburg, Gelderland,... Duitsland is de adelaar, Frankrijk de haan en de Nederlanden hebben de leeuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tis toch wel straf dat het Graafschap Vlaanderen zijn leeuw kreeg in die bewuste periode, niet? Toon eens aan dat de Vlaamse leeuw niks met de kruistochten te maken heeft?
![]() |
![]() |
#99 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Stef Leeuwenhart : 6 juni 2005 om 10:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Flandris: "het overstroomde land". Me dunkt iets om fier op te zijn.
![]() Overstroomd met illegalen en Walen, zeker? ![]() |
![]() |
![]() |