Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2005, 10:27   #81
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Kom Pietje, het is oorlog hé voor de amerikanen, en in oorlog heb je intelligence nodig en hoe krijg je die door de vijand levend te vangen en uit te horen...
Het is ook oorlog voor veel Arabieren. Als zij hetzelfde doen, sta jij hier op je achterste poten te protesteren over die praktijken.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 10:32   #82
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Misschien niet, maar ondertussen is half Tchad al uitgemoord, en men begint nu pas een onderzoek te openen naar de genocide daar.

Er is dan ook nauwelijks politieke druk. Nobody gives a fuck.

Intussentijd is dit wel de 500ste thread over de folteringen door Amerikanen, maar moet een tweede thread (de eerste is allang ergens op pagina 63 ofzo) nog geopend worden over Sudan. Nochtans is het daar door sommige analysten bestempelt als de grootste humanitaire crisis ooit, zowel in de wereld vandaag, als historisch.

Dat heeft een speciaal naam: "Selectieve verontwaardiging"

een ideetje : je kan misschien zelf wat vaker een topic over Sudan openen.. ik zal met plezier in zo'n topic ijveren voor meer betrokkenheid van het Westen..
Voor 't overige zie ik nog steeds geen reden om de misstappen van de een partij toe te dekken of te acepteren omdat de andere partij nu eenmaal ook gortig bezig is..
Oud 7 juni 2005, 10:45   #83
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
een ideetje : je kan misschien zelf wat vaker een topic over Sudan openen.. ik zal met plezier in zo'n topic ijveren voor meer betrokkenheid van het Westen..
Voor 't overige zie ik nog steeds geen reden om de misstappen van de een partij toe te dekken of te acepteren omdat de andere partij nu eenmaal ook gortig bezig is..
Het is gewoon een feit dat we bijna elke dag platgebombardeerd worden door de 'objectieve' nieuwszenders met Guantanoma waar enkele zware misdadigers nogal brutaal worden behandeld, toevallig Islamstrijders. Dat er ondertussen in landen zware genociden bezig zijn zoals in Soedan door deze Islamstrijders en dit tegenover onschuldige burgers die zonder enige verdediging staan, en dat dit onze 'objectieve' nieuwszenders zowat totaal ontgaat of waar ze dit zelfs lijken te minimaliseren is wraakroepend.

Ieder kristisch denkend persoon zou dit moeten zien, maar blijkbaar mist de hersenspoeling door onze staatszenders zijn effect niet.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 11:04   #84
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het is gewoon een feit dat we bijna elke dag platgebombardeerd worden door de 'objectieve' nieuwszenders met Guantanoma waar enkele zware misdadigers nogal brutaal worden behandeld, toevallig Islamstrijders. Dat er ondertussen in landen zware genociden bezig zijn zoals in Soedan door deze Islamstrijders en dit tegenover onschuldige burgers die zonder enige verdediging staan, en dat dit onze 'objectieve' nieuwszenders zowat totaal ontgaat of waar ze dit zelfs lijken te minimaliseren is wraakroepend.

Ieder kristisch denkend persoon zou dit moeten zien, maar blijkbaar mist de hersenspoeling door onze staatszenders zijn effect niet.
Ik denk dat jij selectief blind bent, want ik zie en hoor zowat om de paar dagen wel nieuws over misdaden gepleegd door moslims, arabieren en dergelijke meer.. En dan volg ik het nieuws nog niet meer zo hard zo hard als vorige jaren.. Gisteren nog werd de goeverneur van Soedan op de BBC hard aangepakt..

Maar ik laat me niet meeslepen in dit spelletje 'kijk de anderen eens'... Dit topic gaat over Guantanamo.. Let's stick to it..
Oud 7 juni 2005, 11:11   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Als ik 24h ononderbroken "ondervraagd" wordt op "Guantanamo Bay" beken ik ook "eender wat"............zeker weten. Ik twijfel er zelfs aan, of het wel 24h zou duren.
Wil ik graag geloven.
Wie zou er niet doorslaan als zijn pietje getoond wordt is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 11:13   #86
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij selectief blind bent, want ik zie en hoor zowat om de paar dagen wel nieuws over misdaden gepleegd door moslims, arabieren en dergelijke meer.. En dan volg ik het nieuws nog niet meer zo hard zo hard als vorige jaren.. Gisteren nog werd de goeverneur van Soedan op de BBC hard aangepakt..

Maar ik laat me niet meeslepen in dit spelletje 'kijk de anderen eens'... Dit topic gaat over Guantanamo.. Let's stick to it..
Zeer slecht behandelen van gevangen is niet goed te keuren, maar om dit nu elke dag te moeten horen is van het goede teveel. Trouwens geloof ik nog nauwelijks reportages hierover. Het ligt er te dik op. Deze zijn gemaakt door personen die hier persoonlijk gewin voor ogen hebben om ondertussen hun concurrenten in verlegenheid kunnen brengen.
Oud 7 juni 2005, 11:16   #87
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand onthoofden lijkt mij nog altijd enigszins erger dan iemand s’nachts uit bed halen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 11:24   #88
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeer slecht behandelen van gevangen is niet goed te keuren, maar om dit nu elke dag te moeten horen is van het goede teveel. Trouwens geloof ik nog nauwelijks reportages hierover. Het ligt er te dik op. Deze zijn gemaakt door personen die hier persoonlijk gewin voor ogen hebben om ondertussen hun concurrenten in verlegenheid kunnen brengen.
Dit is de eerste en bij mijn weten enige bekende reportage waarin ze op basis van feitenverslagen en door het Pentagon toegestane handelswijzes de toestand in Guantanamo trachten te herconstrueren.. Is dit van het goede teveel.. Misschien een ideetje : als je genoeg hebt van dergelijke onderwerpen, klik dan niet op de link, of mijd gewoon de discussie eromtrent.. Ik doe hetzelfde bij al die andere banale onderwerpen die ik hier elke dag tegenkom..
Oud 7 juni 2005, 11:24   #89
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Iemand onthoofden lijkt mij nog altijd enigszins erger dan iemand s’nachts uit bed halen.
.. nog een die de klepel niet weet hangen.. Try again Bob
Oud 7 juni 2005, 11:27   #90
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Aha, en wat is er erger?

Iemand onthoofden of hem 18 maanden in eenzame opsluiting
laten met het licht constant aan en met dagelijks
urenlang witte ruis die door boxen schalt?
En als eten enkel poeders met een beetje water?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 11:29   #91
Geertje

Standaard

Citaat:
Dit is de eerste en bij mijn weten enige bekende reportage waarin ze op basis van feitenverslagen en door het Pentagon toegestane handelswijzes de toestand in Guantanamo trachten te herconstrueren.. Is dit van het goede teveel.. Misschien een ideetje : als je genoeg hebt van dergelijke onderwerpen, klik dan niet op de link, of mijd gewoon de discussie eromtrent.. Ik doe hetzelfde bij al die andere banale onderwerpen die ik hier elke dag tegenkom..
Ik lees alles wat mij interesseert, en geef mijn mening hierover. Wie hier niet mee akkoord gaat moet mij maar op zijn negeerlijstje zetten. Ik wil gewoon elk onderwerp objectief benaderen en in zijn juiste context plaatsen.
Oud 7 juni 2005, 11:50   #92
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom Pietje, het is oorlog hé voor de amerikanen, en in oorlog heb je intelligence nodig en hoe krijg je die door de vijand levend te vangen en uit te horen...
T'is niet omdat het "oorlog" is, dat "willekeur" mag heersen. Kom dan niet meer protesteren als er weer eens een "onthoofding" heeft plaatsgevonden......................want voor de daders van die feiten, is het OOK oorlog. Die "vechten" gewoon met "de wapens" die ze hebben.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 07-06-2005 at 12:52
Reason:
--------------------------------

Citaat:
T'is niet omdat het "oorlog" is, dat "willekeur" mag heersen. Kom dan niet meer protesteren als er weer eens een "onthoofding" heeft plaatsgevonden......................want voor de daders van die feiten, is het OOK oorlog. Die "vechten" gewoon met "de wapens" die ze hebben.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
T'is niet omdat het "oorlog" is, dat "willekeur" mag heersen. Kom dan niet meer protesteren als er weer eens een "onthoofding" heeft plaatsgevonden......................want voor de daders van die feiten, is het OOK oorlog.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 7 juni 2005 om 11:52.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 11:51   #93
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees alles wat mij interesseert, en geef mijn mening hierover. Wie hier niet mee akkoord gaat moet mij maar op zijn negeerlijstje zetten. Ik wil gewoon elk onderwerp objectief benaderen en in zijn juiste context plaatsen.
Enkel DAT wat de VS in een positief daglicht plaatst vind jij blijkbaar "objectief".
Oud 7 juni 2005, 12:03   #94
Geertje

Standaard

Citaat:
Enkel DAT wat de VS in een positief daglicht plaatst vind jij blijkbaar "objectief".
Als wereldreiziger heb ik leren kiezen voor het 'minst slechte kwaad'. Wat moet men volgens jou doen ? Ze vrijlaten en ze terug laten moorden ?
Oud 7 juni 2005, 12:19   #95
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als wereldreiziger heb ik leren kiezen voor het 'minst slechte kwaad'. Wat moet men volgens jou doen ? Ze vrijlaten en ze terug laten moorden ?
In de eerste plaats misschien bewijzen (en niet op een "willekeurige" manier) of diegene die je "vasthebt" wel degelijk een moordenaar is ...........
Oud 7 juni 2005, 12:42   #96
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik vind dat je door zulke verbanden te trekken het probleem 'wegcontextualiseert'.. dat is nog iets anders dan het in een juiste context plaatsen..
Oud 7 juni 2005, 12:42   #97
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Europa is ook niet zonder zonden op het vlak van torture.
Flandriar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 12:45   #98
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Dat kan dan best in een aparte topic besproken worden, maar praat allerminst de Amerikaanse "praktijken" op Guantanamo goed.8)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 07-06-2005 at 13:46
Reason:

Citaat:
Dat kan dan best in een aparte topic besproken worden, maar praat allerminst de Amerikaanse "praktijken" op Guantanamo goed.8)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Dat kan dan best in een aparte topic besproken worden, maar praat allerminst de Amerikaanse "praktijken" goed.8)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 7 juni 2005 om 12:46.
Oud 7 juni 2005, 12:54   #99
Geertje

Standaard

Citaat:
ik vind dat je door zulke verbanden te trekken het probleem 'wegcontextualiseert'.. dat is nog iets anders dan het in een juiste context plaatsen..
Mijn 'objectief' is anders dan jouw 'objectief'. Wij zijn nu eenmaal mensen.
Oud 7 juni 2005, 12:57   #100
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat kan dan best in een aparte topic besproken worden, maar praat allerminst de Amerikaanse "praktijken" op Guantanamo goed.8)
Zeker niet, maar het is toch frappant dat er - terecht - zoveel drukte wordt gemaakt over de schending van mensenrechten in de VS, maar dat de zaken die op dat vlak in Europa voorvallen, door de Europese pers (quasi) doodgezwegen worden.
Flandriar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be