![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||||||||||||||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik ben er zeker van dat indien de marrokanen voornamelijk rijk waren en in diamant en goud handelden en fraudeerden en in de pelikaanstraat en de mercatorstraat actief waren dat deze dan net hetzelfde ook omwille van hun kapitaalkracht in deze kapitalistische maatschappij ontzien zouden worden. Men zou dan wellicht in borgerhout arme joodse getto s ( probleemwijken ) kennen en men zou ook daar exact hetzelfde doen als dat men er nu doet nu dat er vnl marrokanen wonen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2005 om 13:58. |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Vind je dat er razzia s mogen zijn in de arme wijken ? en als je vind dat ze er mogen zijn - mogen ze er dan ook zijn in de rijke ( toevallig joodse in antwerpen ) wijken. Joden en arabieren en holebis en alle anderen zijn in jouw ogen gelijk maar mijn vraag is dus hoe zit het met de armen ? De vraag is of je bereid bent om niet raciaal verder te discussieren maar sociaal-economisch ? Zodat we tot de kern van de zaak kunnen komen. Indien men ook in de rijke wijken razzia s zou doen ( speciaal op fraude gericht dan bvb. ) dan zou ik vanuit VWS de armen in alle geval proberen overtuigen om hun medewerking te verlenen aan de razzia s. De armen hebben immers niks te verliezen - te verbergen. Controleerd men de rijke wijken echter niet op fraude dan zullen we ons met alle middelen verzetten tegen de razzia s in de arme wijken. Simple as that - ofwel zijn we volledig gelijk voor de wet ofwel zijn we helemaal nergens meer gelijk. En wees dan niet verbaasd zou ik zeggen dat anderen en minder snuggeren dan ook nog eens oude koeien uit de gracht gaan halen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2005 om 14:13. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat mijn kritiek toch over. Als je "niet-raciaal" over dit soort thema's wil discussiëren, laat de "rassen" dan uit het verhaal, want ze doen inderdaad niets ter zake. Wanneer hier uit de vele straten die Antwerpen rijk is "toevallig" de Pelikaanstraat en de Mercatorlei (sic) genoemd worden, dan ben ik het niet die de discussie "raciaal" maakt, hé. Toch stoort het dat ik hierop wijs. Goed, ten gronde dan. Uiteraard zijn voor mij alle mensen gelijkwaardig. Wat betreft "razzia's" in rijke buurten: de laatste maand zijn twee mensen, verdacht van fiscale fraude, in Antwerpen thuis gearresteerd en door de politie weggevoerd. Ik weet niet of dit het nieuws heeft gehaald, maar ik ken beide oppervlakkig. Het zijn twee redelijk rijke joden. Het klopt dus helemaal niet dat de éne vervolgd wordt en de andere niet. Dat is het cliché-beeld dan men probeert te verkopen.
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De fraudeurs ? Zitten die nog vast nu ? ( of voelen ze zich overbelast vanwege het feit dat ze een verklaring moesten afleggen ? ) Wat zijn de maatregelen die tegen hen werden of zullen worden getroffen ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2005 om 14:33. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() En het ergste is dat FDW dan nog gelijk heeft ook.[edit]
Laatst gewijzigd door luc broes : 11 juni 2005 om 14:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet ik veel hoeveel mensen er in totaal werden gearresteerd in België voor fiscale fraude? Weet je, je trapt eigenlijk open deuren open. Je moet mij (of iemand anders) niet overtuigen dat je beter rijk dan arm bent in onze samenleving. Hoe je armoede bestrijdt is een ander thema, met meerdere threads op dit forum.
![]() |
![]() |
#90 | |||||||||
|
![]() Firestone
Daar verschilt net onze mening denk ik Voor mij is dit wel een thread over armoede. Ik zie zelfs het palestijns-joodse conflict als een conflict dat uiteindelijk op sociaal-economische leest is geschoeid. Rassen en cultuur zijn maar een excuus dat gebruikt wordt om oorlogen te voeren omwille van louter economische redenen. Ook louter omwille van economische redenen wil men de arme probleemwijken aanpakken. Terwijl het aanpakken van de rijke wijken om economische redenen naar mijn bescheiden mening veel meer zoden aan de dijk zou brengen. De Gaza werd omwille van louter economische redenen bezet ! En indien men er ooit terugtrekt dan zal dit ook louter om economische redenen gebeuren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2005 om 14:49. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Economie heeft daar niets mee te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2005 om 15:22. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Hoe pak je met moed en inzicht stadsverloedering aan als er tienduizenden illegaal verblijven en blijven komen? En dat alles zonder controle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
In feite doe jij net hetzelfde King. Afgeven op wie het beter heeft dan jij en daar anderen in opstoken. De schuld van de armoede in de schoenen schuiven van zelfstandigen, managers, hooggeschoolden, conservatieven, ... Mijn redenering is misschien wat controversieel, maar ik denk dat het goed is het ook eens van die kant te bekijken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door genehunter : 11 juni 2005 om 15:51. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||||||||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2005 om 16:19. |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kreeg een eentonige stem aan de lijn, die me wijsmaakte dat ze vandaag gesloten waren... ![]() [/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 11 juni 2005 om 16:39. |
|||||
![]() |
![]() |