![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Het zijn natuurlijk de dagjesplukkers op de kap van de werkslaven die maken dat deze minder en minder solidair wensen te zijn en die het geld en de andere middelen van de echte kansarmen stelen...
Die profiteurs dat zijn de echte dieven... Ze scheppen nergens en nooit een meerwaarde... Ze brengen de anderen, die echt behoeftig zijn, geen eurocentiem vooruit... En die ervaringsdeskundigen, die in hun leven nog geen poot verzet hebben, die gaan nu eens de echte armen helpen!?!... Die 'deskundigen' gaan de armen alleszins geen armen en benen geven... Integendeel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen kwestie dat er al dan niet ergens iets extra moet gegeven worden. Wel begin je te komen in een situatie van - heel rijk en heel arm - met geen middenkader.
Dat is in de meeste landen waar de sociale voorziening niet bestaat of in gebreke blijft. Dus al wie niet heel rijk is en zich als midden of arm kan noemen steekt de vinger op als je dat nu wenst. Maak daarbij de bedenking dat in geen van die landen nog een mogelijkheid is om uit die impasse te geraken. Je kan vloeken zoveel je wil op alle uitkeringen maar bedenk dat wanneer dit ook nog eens wegvalt gans het middenveld ook wegvalt, inclusief bijna alle jobs in overheidsdienst en scholen en studie beurzen en ziekenkas en pensioen en doe zo maar verder. Is het dat wat men wil? Het zou immers kunnen hé? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als zelfs Vande Lanotte en Elio Di Ripo gaan inzien dat ons zo geroemd sociaal systeem niet meer kan in stand gehouden worden door hangmatten die maar hangen te hangen, dan weet men wel dat men het veel te ver heeft laten komen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben tegenstander van slavernij = (impliciet of expliciet ) verplicht moeten werken voor de rijkdom van een ander. ik ben voorstander van het vrij ondernemen - ik zou ook graag op dat recht een beroep doen - daarvoor ben ik echter aangewezen op minimale kosteloze toegang tot de natuurlijke hulpbronnen - zolang ik dat niet kan vertik ik het om een beetje voor de rijkdom van een ander te gaan werken ook al zouden ze me aannemen ( omdat ik me te goed voel om slaaf te zijn anno 2005 ! omdat ik me te goed voel om mezelf te prostitueren - want loonslavernij is eigenlijk een verkapte vorm van protitutie - jezelf verkopen - alle loonslaven zijn dus hoeren ! ) let wel ! Met deze oplossing zou ik wat mij betreft kunnen instemmen Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juni 2005 om 09:29. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() weggaan?
nee king, ik blijf lekker hier. de asocialen nog wat kloten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus voor ieder die je uitschakeld moet je hoe dan ook een vervanging zoeken van inkomsten. Er zijn nochtans heel wat initiaven op de markt maar ja. Door het bos zien de mensen de bomen niet meer staan denk ik vaak genoeg. Komt daar nog bij dat ze het gewoon vertikken om handenarbeid te doen tegenwoordig! Bouwklassen gaan dicht wegens gebrek aan leerlingen? Technische scholen zijn zo goed als gehalveerd en na school? Dop! Er is dus een serieuze lancune in de ernst van keuze opleidingen en allen zitten ze tegenwoordig in een glijbaan systeem op school (hoog beginnen en jaarlijks een graad naar beneden) en zo zwemmen ze naar hun einddiploma die niks meer voorstelt (in vele gevallen!)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mambo : 15 juni 2005 om 09:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juni 2005 om 10:04. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Voor de actievoerders zou dat zoiets zijn dan als twee weken training en voorbereiding en dan hier aangekomen meteen de beuk erin en het ministerie van tewerkstelling gaan blokkeren met een menselijke barricade of zoiets.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() ik hoop eerlijk gezegd stilletjes dat ze de uitkeringen helemaal afschaffen.
dat is het chaos, en vallen er doden. vooral bij de rijken. hihi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
In een liberaal systeem zijn er dan wel het minimum aan plichten, maar ook een minimum aan rechten. Citaat:
Idd, vooruitgang heeft z'n kostprijs, maar ook z'n voordelen. We zijn trouwens echt wel ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door genehunter : 15 juni 2005 om 10:38. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||
|
![]() Citaat:
Recht op een uitkering is dus helemaal niet tegenstrijdig aan recht op werk. laat ik het zo stellen - iemand heeft zowieso onvoorwaardelijk recht op een uitkering bij wijze van schadevergoeding voor de diefstal van zijn natuurlijk erfdeel. - Daarnaast heeft ie ook nog eens het recht om daar bovenop iets bij te gaan verdienen in loondienst ( door het basisinkomen is het loondienst en geen loonslavernij aangezien het dankzij het gegarandeerd basissinkomen geen verplichtend karakter meer heeft.) - tot slot moet eenieder ook nog eens het recht hebben om vrij te ondernemen - dwz zeggen de natuurlijke hulpbronnen op zelfstandige basis omzetten via arbeid in meerwaarde producten - dit echter alleen op voorwaarde dat er voor de andere mensen ook nog toegang over blijft tot de natuurlijke hulpbronnen en dus het recht op vrij ondernemen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juni 2005 om 10:44. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je maakt mij niet wijs dat iemand niet kan schilderen/tuinieren/kinderoppassen/.... en als je geen initiatief wil nemen kan je nog altijd zondags bij een bakker gaan werken. Die vinden ook niemand.
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
![]() dat van die bakker is dikke zever Bavo. vroeger dikwijls genoeg geprobeerd.[edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juni 2005 om 10:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
|
![]() mensen die denken dat men in herk de stad goede bedoelingen heeft met de leefloners zitten er wel totaal naast.
Het is gewoon een maatregel om armen te verdrijven uit de gemeente wie op een zijspoor wordt gezet wordt geschorst - kan zijn huishuur niet meer betalen - wordt dakloos - komt in de stad terecht en in herk de stad is het asociale krapuul er vanaf. Ik vind dat het niet naleven van de grondwet ( = eedschenning ) van mandatarissen strafrechtelijk vervolgbaar moet kunnen worden gesteld. De ocmw voorzitter verdiend het wel om hiervoor een paar jaartjes te gaan brommen ook om een voorbeeld te stellen voor andere ocmw voorzitters die denken dat ze de bevoegdheid hebben van een rechter.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juni 2005 om 10:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Tussendoor kost een lookworst aan de frituur al 1,70 (met mosterd er op 68,57 bfr) [/size]Hoeveel miljoen ik al aan de rsz en belastingen heb gegeven weet ik niet meer maar als puntje bij paaltje komt laten ze me in ruil daar toch lekker voor stikken en zeggen ze "leegganger ga brood bakken " Beetje serieus blijven ook hé. Als je niet wil bijbetalen aan wie geen werk heeft zorg dan dat je ook niks moet betalen als je wel werk hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Gouverneur
|
![]() Och, zeveraars hier allemaal, noem mij eens één land waar het sociale vangnet beter is als dat van België, hier krijgen zelfs diegenen die het niet verdienen een uitkering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals in Brussel waar honderden ingeschreven staan als student en geen dag naar school komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||||
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juni 2005 om 11:43. |
|||||
![]() |
![]() |