![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn grootmoeder is in Nederland geboren en langs vaderskant ben ik (denk ik) van Frankrijk afkomstig. Ik denk het omdat er ergens in Frankrijk een wijngaard moet zijn (Nérac om precies te zijn) die nogal sterk op mijn achternaam gelijkt (clos de massenaux of iets in die stijl) Ik ben wel niet tegen een verregaande samenwerking met Nederland, maar samen een staat vormen gaat voor mij zelf ietsje tever.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door vercetti : 18 augustus 2005 om 22:02. |
|||||
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gaan de Vlamingen elk jaar 12 miljard euro afdragen aan het "noodlijdende" Holland? ![]()
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het omdat ik een chauvinistische Antwerpenaar ben, maar daar maak ik me wel echt zorgen om.
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik waarschuw alleen maar voor het onbezonnen te werk gaan in naam van een of ander Groot Nederlands ideaal. Een staat vorm je niet om de staat op zich, maar om iets mee te bereiken. Geef me een confederaal en democratisch Nederland dat de deelstaten op gelijke voet respecteert en ik teken er voor.
![]() |
![]() |
#88 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En wat de Oranjes betreft: wat voor bestuursbevoegheid hebben die eigenlijk nog? Hetzelfde voor de Coburgers: moesten ze niet "onderuiken" toen ze weigerden een demokratisch besliste wet te ondertekenen? Voor mij mag die folklore bljven bestaan (met een progressief dalende begroting). Maar als er zo een "handelsvertegenwoordiger" nuttig is, dan nog liever een Oranje dan een Coburger. De Oranjes hebben zich te minste ingeburgerd in het Nederlandse volk, de Coburgers geraken niet verder dan wat "window-dressing" (deze term om geen pikantere oervlaamse en realistischer termen te gebruiken).[edit] [size=1]Edit:[/size]
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 19 augustus 2005 om 22:00. |
|||||
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat u maar eens goed gaan in het oervlaams
![]()
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Juist! Komaan Leo!
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Ik snap eigenlijk niet goed hoe je bij dit fatalistische scenario komt, gezien het historische feiten.
![]() |
#95 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#96 |
Minister
|
![]() Ik ben voor omdat we dan niet met zes miljoen mensen zijn, maar met 22 miljoen en dan moeten in het buiteland ook meer rekening gaan houden met onze taal.
|
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Weet iemand waar ik een oranje-blanje-bleuvlag kan kopen?
|
![]() |
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() In vebondshuis van het vnj denk ik.
|
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#100 | |