Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2003, 19:27   #81
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Hoe ist eigenlijk met onze Van Rossem?? Al lang niets meer over gehoord...
Hij hing een tijdje geleden rond op dit forum. Hij heeft het de rug toegekeerd omdat er toch niemand iets van niveau te vertellen had. Zo'n beetje zoals Micro.scoop in de thread over de intellectuelen. Als ge dan toch de moeite deed om zijn teksten door te nemen en wat vragen stelde patroniseerde hij u alsof ge een goede kleuter waart.

Een slimme mens, maar wat een groot bakkes zeg Zijn conclusies waren vaak mooi onderbouwd, maar meestal nogal...extreem. Wel zeer interessante lectuur.
Ik dacht dat hij eens mocht langskomen bij u in de VS! Van gedacht veranderd? :o
Neen, die is nog altijd welkom om hier wat tijd door te brengen. Hij mag dan al een groot bakkes hebben, als ge u daar kunt overzetten is het best wel een interessante kerel. Er zijn er zo nog wel een paar op het forum die gerust eens zouden mogen binnenspringen. Misschien eens een forummeeting doen in Florida over de zomer?
Oud 10 juni 2003, 22:01   #82
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel zeer interessante lectuur.
Is die hier misschien nog ergens terug te vinden? (die lectuur hé)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 22:14   #83
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Wel zeer interessante lectuur.
Is die hier misschien nog ergens terug te vinden? (die lectuur hé)
Jep, op de volgende link: http://www.imca-slotracing.com/Capitalism.htm#uno.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 22:42   #84
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Citaat:
TomB: Ik ben een soort van geschematiseerd werke aan het maken met alle multinationals en wat ze verkeerd doen. Dat zal er dus bijstaan. OP vraag van Dies. Het verloopt wel traag, want ik zit midden in de examens.

Dies: Ja, wat wil je dat ik erop zeg? Het zijn louter meningen van je waar ik niets kan aan veranderen of herhalingen. Ik denk dat we te extreem-verschillende meningen hebben om nog een goed debat te kunnen hebben. Jij blijft ook maar herhalen hoe ik over de schreef ga, en wat ik zeg onaanvaardaar is...heeft het nog zin?
Het heeft zeker zin, zolang je kritisch kunt blijven in je eigen opinies. Als morgen blijkt dat Nike in China schoenen laat aan elkaar stikken door kindjes van 6 jaar oud, wat me zou verbazen, dan moet daartegen een oplossing gevonden worden.

Die oplossing ligt dan uiteraard veeleer bij het omverwerpen van het regime dat zulkse praktijken toelaat dan bij de multinational waarvan u weet dat het enige levensdoel het rijkmaken van zijn aandeelhouders is. Wat is het doel van een staat weer? Right.
Dat is het hem nu juist, wie gaat dat omverwerpen? Wie heeft daar belang bij. De chinese kindjes??? Who cares. Nike en co doen daar goei zaken, waarom zoeden ze er dan iets veranderen. 't gaat wel niet over olie maar 't is ook big business, of niet.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2003, 12:10   #85
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom vind u het ZO immens belangrijk om dure kledingszaken (waar merken verkocht worden die door kindjes gemaakt worden) en Mc. Donalds te steunen?? Vertel mij dat alsjeblieft eens.
Zelf ga ik nooit in de Mc Donalds eten ( de hamburgers smaken naar karton). Maar toch, als er mensen daar graag willen gaan eten vind ik dat zij dat perfect moeten kunnen doen.
Ze kiezen zelf of ze er gaan eten of niet. Als ze daar dan geld aan verspillen heb ik daar geenenkel probleem mee. Maar ik vind ze wel dom.
Oud 24 juni 2003, 12:50   #86
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe kan je stenen tegenover matrakken, geweren, waterkannonen en traangas zetten?
Ah, nu begrijp ik het! De politie heeft geweren en dergelijke en daar kunnen stenen nooit tegen op, dus het is toegelaten om met stenen te werpen?!

De stenen maken tegen dit ongedierte totaal geen verschil, ze voelen er zelfs niets van met hun Robocop pakjes aan. Dus ik zie er ook het nut niet van in, maar als mensen dat nodig hebben om hun woede te verwerken, in plaats van iemand in elkaar te kloppen (zoals die engeltjes van jou doen, pure gefrustreerde zakken) dan zie ik er geen kwaad in.

Citaat:
Ze vernielen niet alle winkels van lokale zelfstandigen, ze kiezen heel doelgericht de dure merkkledij winkels die zaken vekopen die door 6 jaar oude kindjes gemaakt zijn!
Citaat:
En dat rechtvaardigt het volgens u?
Nee, laten we gezamelijk een vreugdedansje houden en dit soort van kindermishandeling toejuichen! YAY voor Nike, Reebok, Adidas, Carhart, DVD,...!!!!
Meiske,

Ik zal u met een steen bewerken, jij mag mij met een matrak bewerken.

Eens kijken wie eerst sterft ok ?

En jij noemt de politie ongedierte ? Schitterend bezig moet ik zeggen .
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2003, 14:17   #87
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
of zich ten minste geïnformeerd hebben over de Noord-Zuid problematiek, de multinationals, de G8,...
Waarom gebruikt u het woord problematiek? Dat indiceert dat er een probleem zou zijn!?
Waarom zijn multinationals (en de G8 en ....) een probleem? Is er misschien een fundamenteel probleem met het bestaan van arm en rijk ?
Ik hoop dat dit een grap is. Anders moet je mij effe tijd geven om mijn zenuwinzinking te verwerken...

Het probleem is hier vooral dat de roze terreur niet doorheeft hoeveel zij profiteert van haar rijkdom. Ze zou er ook niet zonder kunnen. Natuurlijk kunnen we gaan herverdelen, maar dan gaat onze levensstandaard ferm naar beneden. Wat we moeten doen is de kloof fel verkleinen. Natuurlijk profiteren sommige multinationals van manke toestanden. Maar dan moet ge idd in de eerste plaats die toestanden aanklagen en niet het misbruik dat multinationals ervan maken. Immers, zonder multinationals blijven de toestanden. Ge moet idd de landen en hun regeringen zelf aanklagen.
Oud 24 juni 2003, 14:30   #88
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
C uit W: Praat ni over iets waar je totaal niets over weet!!!! Van achter uw computer praten over de engelkes van de politie komt niet echt geloofwaardig over...

Hoe kan je stenen tegenover matrakken, geweren, waterkannonen en traangas zetten?

Ze vernielen niet alle winkels van lokale zelfstandigen, ze kiezen heel doelgericht de dure merkkledij winkels die zaken vekopen die door 6 jaar oude kindjes gemaakt zijn!
Ik begrijp echt wel niet hoe je zulke onnozele dingen kunt zeggen hoor
Stenen zijn dodelijker wapens dan matrakken ze. De flikken zijn natuurlijk beschermd, ma die stenen kunnen evengoe neerkomen op iemand die onbeschermd is. Hoe ga je dat dan uitleggen huh?

En dan pikken jullie alleen de boetieken eruit met dure merkkledij. Op zich is dat al niet gerechtvaardigd. Die mensen steken daar geld in, ze werken daaraan, het is hun bezit en dan zien ze een paar onnozelaars dat op een totaal zinloze manier ineen kloppen. Hoe zou jij je voelen denk je? Beeld je dat echt eens in? Daarbij denk ik nie dat dat geweld zo selectief zal blijven. Er zijn nog een heleboel andere dingen die eraan moesten geloven.

Ik sta deels ook een beetje achter de zaak en ook ik moet niks weten van merken e.d., maar doe dat dan door geen merkkledij te kopen gewoon. Doe dat voor jezelf. Probeer zelf eerst eens gelukkig te zijn in de plaats van jullie zinloze frustraties uit te werken op anderen.

Ik heb het reeds gezegd en ik zeg het nogmaals:

Dit is niks anders dan ordinair hooliganisme ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be