Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2005, 11:28   #81
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dan moet uw Vlaanderen ergens anders liggen dan ten zuiden van Nederland en ten noorden van Wallonië, want hier maakt Vlaanderen nog altijd deel uit van het land: België.
Ja, dat zei ik reeds in mijn vorige posting. Misschien moet je eens je bril opzetten. Maar ik woon hier in Vlaanderen. Ik weet niet waar jij woont maar het moet ergens zijn waar ze niet veel zin voor realiteit hebben.

Citaat:
België bestaat sinds 1830 en is niet zomaar een administratieve aanduiding. Ken je geschiedenis!!!
Bedankt, maar ik denk niet dat elke rationele persoon iets hoeft te nemen van de webmaster van de BUUB. Laat ik mezelf zacht uitdrukken en zeggen dat er betere bronnen bestaan.

Citaat:
Het Graafschap Vlaanderen zal je bedoelen? Wat heeft een Antwerpenaar of Limburger daarmee te maken?
Marktgrafschaap Brabant en Vlaanderen vormen samen wat we nu als "Vlaanderen" kennen. Als dat te moeilijk te verstaan is wil ik het je wel nog eens zeggen. Anderzijds ben ik wel geamuseerd door je bovenstaande opsomming vermits je "Belg" niet vermeld, hetgeen nogmaals aanwijst dat "belgen" gewoon een ambtelijke vorm is voor de bewoners binnen een bepaald gebied en absoluut geen historische entiteit is.

Citaat:
België of Belgae, bestaat al van 600 voor Christus:

Zonder twijfel kan je dan ook een bron citeren. FYI: de "Belgae" was een verzamelnaam voor de primitieve stammen die hier ten tijde van Caesar woonden. Vermits hij er (gelukkig!) filet américan van heeft gemaakt wonen die mensen hier dus niet meer. Wij, de Franken, zijn hier tonen gekomen en we zitten hier nu nog. Als ge belgae wilt zien, zult ge naar rotstekeningen moeten gaan kijken vrees ik.

Citaat:
Op die manier kan u evengoed een bewoner van Mars zijn.
Laten we zeggen dat Uw "argumenten" overeenkomen met het intellectueel peil dat je van een BUUBer zou verwachten.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 13:09   #82
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Ja, dat zei ik reeds in mijn vorige posting. Misschien moet je eens je bril opzetten. Maar ik woon hier in Vlaanderen. Ik weet niet waar jij woont maar het moet ergens zijn waar ze niet veel zin voor realiteit hebben.
Ik woon in Nederlandstalig België.

Citaat:
Bedankt, maar ik denk niet dat elke rationele persoon iets hoeft te nemen van de webmaster van de BUUB. Laat ik mezelf zacht uitdrukken en zeggen dat er betere bronnen bestaan.
Niemand hoeft van mij iets te nemen. Ik ben mezelf en zal dat altijd blijven. Ik uit mijn mening, en iedereen mag weten wie ik ben. Anoniemen hebben iets te verbergen, en gedragen zich nogal laf.

Citaat:
Marktgrafschaap Brabant en Vlaanderen vormen samen wat we nu als "Vlaanderen" kennen. Als dat te moeilijk te verstaan is wil ik het je wel nog eens zeggen.
Wat hebben de Limburgers of de Antwerpenaren met deze imperialistische oost-Vlamingen te maken?

Citaat:
Anderzijds ben ik wel geamuseerd door je bovenstaande opsomming vermits je "Belg" niet vermeld, hetgeen nogmaals aanwijst dat "belgen" gewoon een ambtelijke vorm is voor de bewoners binnen een bepaald gebied en absoluut geen historische entiteit is.
Ik verwees naar de Belgische provincies.

Citaat:
Zonder twijfel kan je dan ook een bron citeren. FYI: de "Belgae" was een verzamelnaam voor de primitieve stammen die hier ten tijde van Caesar woonden. Vermits hij er (gelukkig!) filet américan van heeft gemaakt wonen die mensen hier dus niet meer. Wij, de Franken, zijn hier tonen gekomen en we zitten hier nu nog. Als ge belgae wilt zien, zult ge naar rotstekeningen moeten gaan kijken vrees ik.
Hieronder een mooie post van ene 'Duvelke' onder het persbericht van N-VA op belg.be ivm de Grootste Belg:

Belgen zijn een volk van verschillende stammen die op het gallisch (gaulle)grondgebied woonden toen da bij het romeins empire (groot Rome) gevoegd werd als een romeinse provincie die ze belgea noemden, om het maar een naam te geven.we zijn dus een (nu gemengd)volk van Gaulle. Noemden het germaans empire (Clovis)de huidige fransen niet "Franken"? zij ook zijn een volk van het Gallisch grondgebied. Wij zijn Gaullois en je moet ons nie versnipperen in franstaligen appart en nederlandstaligen appart. De germanen zijn met ons niet verwant, dat waren heidense barbaren. Het waren wij die in de moerassen (de polders) over de lijken liepen van de gevallen strijders tijdens het vechten tegen de romeinen. we spraken toen geen nederlands frans of duits...Wij noemden onze god Esus. het variant van Zeus (SEUS). vergeet ook niet dat het woord "MENHIR", "MIJNHEER", "Meneer" *HEER* betekend en dat in hun nagedachtenis rotsstenen rechtop gezet. Het standbeeld van Ambriorix is er een voorbeeld van.

Citaat:
Laten we zeggen dat Uw "argumenten" overeenkomen met het intellectueel peil dat je van een BUUBer zou verwachten.
Uw anonieme scheldpartijen raken mijn koudste kleren niet.
Oud 25 juli 2005, 14:39   #83
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgen zijn een volk van verschillende stammen die op het gallisch (gaulle)grondgebied woonden toen da bij het romeins empire (groot Rome) gevoegd werd als een romeinse provincie die ze belgea noemden, om het maar een naam te geven.we zijn dus een (nu gemengd)volk van Gaulle. Noemden het germaans empire (Clovis)de huidige fransen niet "Franken"? zij ook zijn een volk van het Gallisch grondgebied. Wij zijn Gaullois en je moet ons nie versnipperen in franstaligen appart en nederlandstaligen appart. De germanen zijn met ons niet verwant, dat waren heidense barbaren. Het waren wij die in de moerassen (de polders) over de lijken liepen van de gevallen strijders tijdens het vechten tegen de romeinen. we spraken toen geen nederlands frans of duits...Wij noemden onze god Esus. het variant van Zeus (SEUS). vergeet ook niet dat het woord "MENHIR", "MIJNHEER", "Meneer" *HEER* betekend en dat in hun nagedachtenis rotsstenen rechtop gezet. Het standbeeld van Ambriorix is er een voorbeeld van.
We stammen rechtstreeks af van de Germanen. De Kelten werden (op het EUropese vasteland) volledig uitgeroeid.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 14:41   #84
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
We stammen rechtstreeks af van de Germanen. De Kelten werden (op het EUropese vasteland) volledig uitgeroeid.
Oneensgezindheid in het flamimbokamp!

Stubaf beweert dat we Franken zijn, van Maerlant beweert dat we afstammen van de Germanen.

Vecht het zelf maar uit.
Oud 25 juli 2005, 14:46   #85
van Maerlant

Standaard

Citaat:

Stubaf beweert dat we Franken zijn, van Maerlant beweert dat we afstammen van de Germanen.

Vecht het zelf maar uit.

Hahahahahahaha. Bent u nu werkelijk zo dom, of doet u maar alsof?
De Franken zijn/waren een Germaanse stam!!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 25 juli 2005, 15:03   #86
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Hahahahahahaha. Bent u nu werkelijk zo dom, of doet u maar alsof?
De Franken zijn/waren een Germaanse stam!!
Tja, dat hij zelfs zo'n elementaire dingen niet eens weet bevestigt reeds wat ik zelf al over dat ventje opgemerkt had. Je moet toch al van een uitgesproken kwade wil zijn om je in een discussie te begeven waar je niets van afweet?

Charlemagne bijvoorbeeld, de Karolingische vorst, werd geboren in Aachen. Het stamgebied van de Franken was de Rijn.

Oud 25 juli 2005, 15:07   #87
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

En nu gij weer Yann. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 25-07-2005 at 16:07
Reason:
--------------------------------

En nu gij weer Yann. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

En nu gij weer Yann.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 juli 2005 om 15:07.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 16:09   #88
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
En nu gij weer Yann.
Nu stopt hij gewoon met antwoorden.

Oud 25 juli 2005, 16:38   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor de zoveelste keer weer schaakmat.

Ossaert heeft hem in een ander topic ook voor het blok gezet. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 25-07-2005 at 17:41
Reason:

Citaat:

Voor de zoveelste keer weer schaakmat.

Ossaert heeft hem in een ander topic ook voor het blok gezet. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Voor de zoveelste keer weer schaakmat. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 juli 2005 om 16:41.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 16:43   #90
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Tja, dat hij zelfs zo'n elementaire dingen niet eens weet bevestigt reeds wat ik zelf al over dat ventje opgemerkt had. Je moet toch al van een uitgesproken kwade wil zijn om je in een discussie te begeven waar je niets van afweet?

Charlemagne bijvoorbeeld, de Karolingische vorst, werd geboren in Aachen. Het stamgebied van de Franken was de Rijn.

'Charlemagne', die werd geboren in 'Aachen'? ... Tiens, in mijn tijd heette die man nog Karel de Grote, die (waarschijnlijk) in Aken geboren werd... Heeft de verengelsing c.q. verduitsing ook al in Vlaams-nationale middens toegeslagen?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 16:50   #91
Stubaf.
Banneling

Standaard

e
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
'Charlemagne', die werd geboren in 'Aachen'? ... Tiens, in mijn tijd heette die man nog Karel de Grote, die (waarschijnlijk) in Aken geboren werd... Heeft de verengelsing c.q. verduitsing ook al in Vlaams-nationale middens toegeslagen?
Ge moet me vergeven, maar in de literatuur die ik hier voorhanden heb vind ik steeds Charlemagne terug vermits het om Franse en Duitse boeken gaat. Kan ik het nog goed maken door erbij te voegen dat in de vroege periode van het salisch-Frankisch regentschap onder over deze Germaanse gebieden Doornik de hoofdstad was?
Oud 25 juli 2005, 22:54   #92
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vecht het zelf maar uit.
OMG Hij is nog dommer dan ik dacht. Een paar lessen geschiedenis in de lagere school overgeslaan Yann? De Franken zijn een Germaanse stam zoals ook de saksen, teutonen,...

Wat een lol, dit is er eentje voor een onderschrift.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 08:46   #93
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
OMG Hij is nog dommer dan ik dacht. Een paar lessen geschiedenis in de lagere school overgeslaan Yann? De Franken zijn een Germaanse stam zoals ook de saksen, teutonen,...

Wat een lol, dit is er eentje voor een onderschrift.
Wat interesseert mij die prehistorische geschiedenis. Het zijn de Middeleeuwse flaminganten die ermee kwamen aandraven als argument om hun microstaatje onafhankelijk te maken.

De Franken zijn Germanen, dan is dat zoiets als Vlamingen die Belg zijn?

Of gaan de flamimbiños weer enige consequentie uit de weg?
Oud 26 juli 2005, 08:52   #94
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar moet men geen genie zijn, om het ver te schoppen bij de B.U.B.....
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 08:56   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie heeft het, buiten de voorzitter, al ergens geschopt bij de bub?
Oud 26 juli 2005, 09:03   #96
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Soms schoppen we Vlaams Nationalisten.
Oud 26 juli 2005, 09:21   #97
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Wat interesseert mij die prehistorische geschiedenis. Het zijn de Middeleeuwse flaminganten die ermee kwamen aandraven als argument om hun microstaatje onafhankelijk te maken.

De Franken zijn Germanen, dan is dat zoiets als Vlamingen die Belg zijn?

Of gaan de flamimbiños weer enige consequentie uit de weg?
Hazo, de belgen zijn een volk, en Vlamingen en Walen zijn daar stammen van?
Belgische logica ten top!

Oud 26 juli 2005, 09:22   #98
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Soms schoppen we Vlaams Nationalisten.
Van mij mag u, als u bereid bent de gevolgen te dragen. We kunnen altijd de hulp van Voorpost inroepen...

Oud 26 juli 2005, 09:26   #99
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij mag u, als u bereid bent de gevolgen te dragen. We kunnen altijd de hulp van Voorpost inroepen...
Roep ze gerust in. Ik heb nog nooit van iemand schrik gehad, en zeker niet van een bende zielige flaminganten.
Oud 26 juli 2005, 09:27   #100
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Roep ze gerust in. Ik heb nog nooit van iemand schrik gehad, en zeker niet van een bende zielige flaminganten.
Dan nodig ik u van harte uit op de IJzerwake dit jaar. (op de Bedevaart zal ik natuurlijk ook aanwezig zijn, want ik ben er zeker van dat het daar is dat u uw slag zal slaan dit jaar)

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be