![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedoel je dat de diensten- en overheidsbedrijven in geen geval winsten kunnen genereren? Hoe aberrant! Vergeet ook niet dat privé -ondernemen niet iets is dat in de lawless far-west gebeurt. Het is een activiteit die door de gemeenschap zowel mogelijk gemaakt wordt door infrastructuur te voorzien zowel als een legaal klimaat, en in feite berusten die privé-activiteiten altijd onder een of andere vorm op de premisse van een concessie door de civiele maatschappij. Op die manier worden al te anti-sociale activiteiten afgeremd. (Dat lukt helaas niet altijd).[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 juli 2005 om 13:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn er ambtenaren nodig, natuurlijk kunnen ambtenaren al dan niet direct toegevoegde waarde creëren. Het onderwijs is een mooi voorbeeld. Geen onderwijs = ramp ![]() Waarom de belgische overheid relatief veel meer ambtenaren nodig heeft dan onze buurlanden wordt daar echter niet door verklaard. Waarom veel van deze bedrijven bevolkt worden door incompetente mensen die via politicus x of y een postje te pakken hebben gekregen verklaart dat evenmin. Als voorbeeld: 10% van de geinde belastingen wordt onmiddelijk uitgegeven aan de werkingskosten van financiën en nog slagen ze er niet in degelijk te controleren. Hebt u enig besef van hoeveel geld er voor andere nuttiger zaken zou vrijkomen als men dat kan herleiden tot 5% of minder? (En dat lijkt mij héél realistisch)? Infrastructuur is nog zoiets: weerom een basisvoorwaarde voor succesvol ondernemen waar de overheid niet in slaagt. Al eens over de grens nederland-belgië gereden en het verschil in wegkwaliteit ervaren? Al ooit van de ijzeren rijn gehoord waar Antwerpen al een eeuwigheid om smeekt? Heel het debacle dat nu met Zaventem bezig is? De overheid is in dit land dé welvaartsvernietiger bij uitstek en de ambtenarencultuur hoort daar zeker bij... Het verschil in aantal 'ziekte'dagen en aanverwanten tussen ambtenaren en de privé is wraakroepend. De vele stakingen van overheidspersoneel eveneens...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 4 augustus 2005 om 23:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oeps, ik was de De Motte-thread glad vergeten, daar ik tenslotte door mijn voorraad stompzinnige woordspelingen heen geraakt was. De Motte is juist wèl efficient. Zo verzette hij zich tegen een stigmatiseren, door de overheid, van gevaarlijke hondenrassen. Op het argument dat je ook daar grote verschillen aan hondse karakters vindt. En wat blijkt nu? Dat een golden retriever een kindje gebeten heeft! Nu, ik heb er niets op tegen om van de overheid een lean en mean machine te maken die de schitterendste prestaties neerzet voor weinig geld. Dan zul je wel bij de privé de beste managers moeten gaan koppensnellen en ze concurrentiële weddes betalen. |
|
![]() |
![]() |