![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof je de verhalen over klimaatwijzigingen ? | |||
Ja, ik geloof alle catastrofale verhalen over de klimaatveranderingen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,34% |
Ik geloof dat er iets aan de gang is maar de rest is moeilijk te voorspellen |
![]() ![]() ![]() |
24 | 41,38% |
Ik weet het niet, en eigenlijk kan niemand dit echt weten (voorspellen) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,34% |
Er zal wel iets zijn maar dit wordt volop poltiek misbruikt |
![]() ![]() ![]() |
12 | 20,69% |
Er is niets aan de gang, dit is de evolutie van opgang en neergang |
![]() ![]() ![]() |
10 | 17,24% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Jamaar ik bedoel voor (voorlopig) alleen alle rijdende voertuigen te vervangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||||||||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In welke maten dit ons leven zal beïnvloeden is, om denk ik, evidente redenen niet te zeggen. Maar over de concrete gevolgen is men het ook nog niet eens en er kan nog altijd veel veranderen. Bijvoorbeeld, men weet dat de aarde opwarmt, en dat het dus warmer wordt. ![]() Of misschien niet? Dit is niet duidelijk. Meer warmte betekent ook meer water dat verdampt, maar welk soort wolken worden gevormd met die hoeveelheden CO2, methaan (als gevolg van het smelten van het ijs) en andere broeikasgassen in de lucht? En als het regenwolken zijn, waar valt die regen dan neer? Op dezelfde plaats als vroeger of niet? Enz ... En als de ijskappen smelten (wat vrij zeker is) wat gebeurt er dan met het magnetische veld op aarde, kunnen de polen dan veranderen? En wat kunnen hier de gevolgen van zijn? Van de dieren en de planten is het geweten dat ze allemaal langzaam opschuiven naar het noorden, maar sommige soorten lijken ook te verdwijnen (maar dat komt ook door de globale gevolgen) wat zijn de gevolgen van deze feiten op het ecosysteem? Concreet: dat de opwarming zich zal verderzetten als we er niets aan doen staat als een paal boven water. Maar wat de concrete gevolgen kunnen zijn van die opwarming, daar hebben we het gissen naar, zeker wat betreft de lange termijn gevolgen. Wat wel duidelijk is is hoe we die CO2-stijging en dus temperatuurstijging kunnen tegengaan ... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie het als een heel schuchtere poging van de overheid om iets te ondernemen, het grote bewustwording moet nog komen. Natuurlijk gaan de effecten niet voldoende zijn om de hele CO2 ineens zo drastisch te reduceren als vereist, maar at least, it is something en het is een begin ... [/quote] Tot slot nog even dit: Het argument "het is een stap in de goede richting" vind ik inzake het kyoto-akkoord onvoldoende. [/quote] Ai. Sja ... ga tegen alle overheden zeggen dat de CO2-reductie die zij willen bereiken met de kyot-norm belachelijk weinig is in vergelijking met wat er moe gereduceerd worden en dat ze dus veel meer moeten investeren. Ik ben het absoluut met je eens. Citaat:
Trouwens, de kosten zijn niet reëel, "oh nee, we moeten onze CO2 terugdrijven, dat betekent een reductie van het BNP van 3% oh hellup" en dat bedrag wordt dan overal verkondigd ... De totale kost is trouwens een investering, en geen kleine! ![]() En daarbij, in het slechtste geval zorgt het voor een beetje herverdeling want ... als, zoals her en der wordt voorgesteld, er palmolieplantages komen in Afrika ... en die moeten zorgen voor het rijden van de voertuigjes ... Wat kost dat? Verlies voor de oliesheiks? Die zijn immers al lang binnen ... Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ooit gehoord van prioriteiten stellen??[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 augustus 2005 om 21:06. |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik denk niet dat het mogelijk is om een echt experiment op te zetten hierover. Trouwens, om de 'hypothese' te toetsen zijn voorspellingen gemaakt, en die blijken te kloppen dus ... En ik denk ook wel, als je de logicaregeltje een beetje volg, dat het moeilijk bijvoorbeeld omgekeerd kan zijn hé? Een stijging van de temperatuur zorgt voor een stijging van de CO2 .... mmmmzz .... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Jippieeeeeeeee!!!! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() Milieuvriendelijke en zuinige auto's. Geweldig! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Jama ik heb het toch al 87 000 keer gezegd!! Plantenolie, hetzij koolzaad of palm Schapenurine Lucht Dat doet trouwens voor mij de drempel bereiken om iets te zeggen wat ik al lang denk als ik sommige reacties lees: Waarom het altijd zo ver gaan zoeken als het ook 'korterbij huis' te vinden is?? Dat gebeurt trouwens heden ten dage in de wetenschap en technologie vind ik...
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Dacht je nou wèrkelijk dat de overheid ook maar énige invloed heeft, direct of indirect, op het klimaat? Groetjes, Me[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 16 augustus 2005 om 00:24. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het is trouwens een bevestigde hypothese. Weet jij misschien een alternatieve verklaring voor de gevonden data?
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Eerder zei ge trouwens dat enkele gestelde prognoses waren bevestigd, weet ge mss waarover ik hier meer info kan vinden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei, je moet een onderscheid maken tussen correlationeel en experimenteel onderzoek. Experimenteel onderzoek is in casu niet mogelijk, en strikt wetenschappelijk gezien het enige waaruit de conclusie van causaliteit zich laat opdringen, tenminste als het onderzoek valied en betrouwbaar is uitgevoerd. De enige mogelijkheid is hier causaal onderzoek, hieruit kan je een stelling afleiden en een predictie maken. Als die predictie uitkomt dan is de hypothese bevestigd en het 'bewijs voor de geldigheid' eveneens geleverd. Maar als je alleen het strikt experimentele bewijs als echt bewijs gaat zien, wat in vele wetenschapsrichtinge trouwens gebeurt, dan zullen er veel domeinen zijn waarvan je nooit enig bewijs kan krijgen ... En dan is dit dus ook niet bewezen als danig. Citaat:
Kan je misschien een link geven naar die post of ze me even zeggen?
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |