![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mooie afbeelding die ik nog niet gezien had. Ik sla hem alvast op in mijn archief.
![]() |
#84 |
|
![]() Tiens, nooit gehoord van Google?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
(Offtopic: was de belgische vlag niet verboden tijdens WW2? Waren het enkel die Nazis die deze vlag gebruikten?)
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Belgische vlag was allesbehalve "verboten", ik ben eens benieuwd waar je je desinformatie vandaan hebt gehaald. De Zivilarbeiter uit België die in Duitsland omkwamen tijdens bombardementen werden steeds begraven met een belgische vlag over hun kisten. Voor de rest hing de belgische vlag zoals gewoonlijk uit op alle gemeentehuizen in zoverre er geen oorlogsburgemeester geïnstalleerd was die natuurlijk zoiets niet zou toelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementslid
|
![]() Het was geen assumptie, het was enkel een vraag, omdat ik weet dat de Franse tri-color verboden was tijdens WW2. Enfin dacht ik. Dus was het niet hetzelfde in Belgie? Dank U voor de reply.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Van "de geheimzinnige ster", niet?[edit] [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 30 juli 2005 om 18:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Stubaf. : 30 juli 2005 om 19:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Slechtste boek van Kuifje ooit.
Vlucht 714 daarentegen. ![]()
![]() |
#93 |
|
![]() Een van de beste Kuifjes ooit, de Geheimzinnige Ster. 'Kuifje in Afrika' is ook geweldig.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en dat ding is te Broekzele en in de rand te doen wat een grote meerderheid van de "kiezers" daar wensen... die kochten tegen grof groot geld bouwgrond en bouwden er om er te leven... en vermits ze franstalig zijn moet voor hen alles in het frans... daarvoor hebben ze ook betaald, denken zij... en wanneer anderen op basis van wetten of decreten het anders willen, dan stellen die kiezers hun mannetjes aan... m.a.w. Maingain en het FDF zijn een uitvloeisel van de situatie daar ter plaatse... wat niet wil zeggen dat ik ze verdedig... maar ze handelen in opdracht... en zoalng de Nederlandstaligen niet een reële macht daar ter plaatse er tegenover kunnen stellen, blijft het zo... de originele inwoners in handel en nijverheid hebben voordeel om de kapitaalkrachtige franstaligen ter wille te zijn, want die betalen goed... en van de gewone mensen, daar is een groot deel onverschillig... ik ken de situatie in St.-Genesius-Rode tamelijk goed door goede kennissen die er sinds generaties wonen en NL-talig waren, maar de zoon had een zaak en die zegt dat hij sinds hij Frans spreekt meer verdient... dat de franstalige socio-culturele verenigingen consequent goede dingen organiseren waar het aangenaam is heen te gaan... en dat er de laatste 30 jaar al drie vlaamse socio-culturele verenigingen uit elkaar gespat zijn omdat er steeds maar ruzie is tussen de partijpolitieke groepen en invloeden van buiten uit komende extremisten... m.a.w. de Franstalgen trekken aan één zeel, de NL-taligen maken ruzie en spatten uiteen... en dan beroept men zich op wetten en decreten... maar het dagdagelijkse leven volgt meer de realiteit: t.t.z. 80 percent Franstalig en 20 percent verdeelde en ruziemakende NL-taligen... en intussen: Maingain heeft macht... VB en NVA en CD&V kramen stoere niet beluisterde taal uit... VLD en SPa doen aan dat spelleke niet mee en dragen hun verantwoordelijkheid in een socio-economisch verantwoord beleid... en dan is men verwonderd en verontwaardigd... mensen toch... probeer eens niet mekaar te bekampen... en dan zal misschien na enige generaties er een NL-talige tegenpool voor Maingain en zijn bende zijn... men overwint niet met theorieën, maar met iets wat de betroffen bevlking aanspreekt...
![]() |
![]() |
#97 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 31 juli 2005 om 09:34. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||
|
![]() Citaat:
Een goed verhaal is ook nog de Schat van Sharlaken-Racham, en het vervolg daarop (kan op de naam niet komen).[edit] [size=1]Edit:[/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 31 juli 2005 om 10:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Even weer on-topic: ik heb vakantiewerk gedaan deze maand in de Colruyt en het viel me op hoeveel chauffeurs er onder hen Nederlandsonkundig waren. Het was al een wonder dat er één chauffeur was die probeerde Nederlands te spreken en zich zelfs ervoor verontschuldigde, waarvoor enige bewondering voor die persoon meer dan op zijn plaats was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |