![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk geen tv.
'Meer en meer Walen' doen dat misschien, maar in tegenstelling met ons, nog altijd uit vrije wil en niet gedwongen.
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | ||
Parlementslid
|
![]() Vind ik ook.
En kijk Knuppel, wij zitten misschien niet op dezelfde lijn maar... in een discussie hebben mensen soms verschillende meningen, ja ja, en omdat mening A verschillend is van mening B is het niet zo dat mening A leugen en mening B waarheid is.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 1 augustus 2005 om 22:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementslid
|
![]() Btw Kim, het is 'Belgien' zonder de 2 ¨.
Tsk, tsk... ;o)
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat ze het in Vlaanderen, net als in Franstalig Belgique, ook niet langer verplichten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 augustus 2005 om 23:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het FEIT dat er in Franstalig Belgique nooit dwang is geweest om de tweede landstaal te leren. En daar is het resultaat dan ook naar.... Jij lijkt me eerder een gelukkige uitzondering maar het heeft ook even geduurd voor je hier zonder verzet de gangbare taal wilde gebruiken.
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt toch dat we dan vandaag allemaal Franstalig waren geweest?
Ja, dan klopt je stelling idd....ergens.... Broekzele en de Vlaamse rand zijn daar fraaie voorbeelden van.
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd...vermist het in Vlaanderen al decennialang verplicht IS maar er tot nu toe bitter weinig respect is voor 'elkaar'.
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf erbij: Walen leren meer en Nederlands en dat komt de communautaire zaak alleen maar ten goede! Het zou m.i. heel mooi zijn als Nederlands een verplicht college werd in Wallonië (zoals Frans dat in Vlaanderen is) maar ik vind het een heel goede zaak dat Walen zelf Nederlands beginnen te leren, ook al is het niet verplicht.
![]() |
![]() |
#92 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Enkele bedenkingen: - Da's natuurlijk allemaal mooi, maar wat écht van belang is, is de kennis van het Nederlands wanneer deze kinderen de school verlaten (rond hun 18e). - De algemene indruk die ik heb, is dat Walen heel wat bereidwilliger zijn om Nederlands te praten dan de Franstalige Brusselaars. Het zijn deze Franstaligen die pertinent weigeren Nederlands te praten, ook al verstaan ze het best hoor. - Het is een cliché dat flaminganten een Vlaamse staat willen omdat die Franstalige Brusselaars en Walen geen Nederlands spreken. Neen, wij willen onze eigen staat omdat dit gewoon perfect binnen de evolutie van ons land ligt en eenvoudigweg de beste oplossing is voor Vlamingen en Walen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen zijn, gelukkig voor de Franstaligen, een vredelievend volkske.
Uiteraard is het voor Belgique een goede zaak dat de Franstaligen 'uit vrije wil' Nederlands beginnen te leren. Moeten stond, en staat, voor hen immers nooit anders dan op stal. Voor hen m�*g het dan ook nog altijd. Ze voelen echter Albertkanalen vol nattigheid...
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk wel dat op termijn (en ik denk zelfs dat het niet al te lang meer gaat duren, ik hoop het alleszins) Nederlands een verplicht college zal worden.
![]() |
![]() |
#95 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe onderscheidt u trouwens Franstalige Brusselaars van Walen? Zien die mensen er anders uit? ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 2 augustus 2005 om 09:49. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is dus een redelijk zwakke verdediging om te stellen: ja maar, je hebt het niet wetenschappelijk bewezen, dus is het mogelijk dat het niet waar is. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je nu Vlaanderen doorkruist is er in de praktijk niet veel te merken van de "verplichte" tweede taal. En er is eveneens niet veel te merken van de "beschaafde" moedertaal ![]()
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |