![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: ik werk / ik werk niet / ik studeer nog | |||
Ik werk full time of part time |
![]() ![]() ![]() |
27 | 49,09% |
Ik ben werkloos |
![]() ![]() ![]() |
11 | 20,00% |
Ik studeer nog |
![]() ![]() ![]() |
17 | 30,91% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Of wat te denken van de koffiemadammen die een paar begrafenissen gingen helpen met koffie inschudden ? Die kregen de controleur op hun dak, heeft een tijd terug breeduit in de kranten gestaan. Dat soort dwaze wetten zorgt ervoor dat de sociale zekerheid volloopt met mensen die geen alternatief meer hebben. Omdat ze niks mogen ondernemen en voor de jobs die hen worden 'aangeboden', hebben ze vaak niet de vereiste kwalificaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
mambo mijn vorige reactie was op dit bericht van jou ik concludeerde uit dit bericht dat je je een duidelijk standpunt gevormd had over waar oa. ik en ik vermoedde ook de a-denkers (sloeg de jullie niet daar op?) mee bezig geweest zijn. Blijkbaar heb ik dat mis begrepen maar dan weet ik natuurlijk helemaal niet waar dit eigenlijk op slaat. Aaan mij vragen wat een ex-jailer moet doen als die zijn tijd er op zit en direct stellend dat die niet naar ocmw of dop mag is ook zo'n een eigenaardige vraag. Punt 1 : de vraagstelling is niet realistisch, ik ben niet iemand die beslissingsbevoegheid heeft over maatschappelijke instellingen punt 2: ik heb aan de persoon in kwestie niets te zeggen punt 3: wat de a-denkers wel deden was indien zij mensen in een dergelijke situatie kenden, die moeilijkheden ondervonden en die oplossingen voorstelden ( ervaringsdeskundige voorstellen dus) dan probeerden wij die voorstellen bij het beleid te krijgen en op die manier te werken aan verbeteringen. ik hoop dat dit een beetje een antwoord op je vraag is? anders stel maar verder . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Buurteconomieprojecten ( zoals er in Menen ooit opgestart werden) hebben daar even een goed antwoord op geweest maar helaas ....... slechts 1 van deze projecten leeft nog. De doodsteek is geweest dat er geen maatschappelijk draagvlak bestond voor deze initiatieven. Plaatselijke politiekers vonden dat er van een beperkte groep armen "elite kansarmen" gemaakt werden. Onder het motto als de ene arme iets niet heeft en de andere wel awel dan krijgen ze beter allebei niets , werden deze projecten dus opgedoekt. Dit soort redeneringen vind je nog veel. De uitkeringen en de laagste lonen worden minitieus met mekaar vergeleken en er mag vooral niemand iets meer hebben, de vergelijking tussen hoge lonen en uitkeringen of hoge lonen en lage lonen die maakt men gemakkelijkheidshalve niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt 2; tja blijkbaar niemand heeft iets te zeggen aan een ex jailer, maar allen hebben ze wel de mond vol om ze er in te steken en te houden. Achteraf echter? Punt 3; zulke ervarings deskundigen moeten ze nog uitvinden, dus is het van het kastje naar de muur (eerlijk is eerlijk) En zo groeit de groep van ongelovige thomassen op al die verhalen van armoede bestrijding en hun netwerken die blijkbaar nooit voor hun er zijn. Tja? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik ben geen instelling laat dat toch op zijn minst duidelijk zijn ik ben Lut en lid van een kleine vereniging. Die kleine vereniging maakt deel uit van het Vlaams netwerk van verenigingen waar armen het woord nemen ( ok domme naam maar soit) en probeert op die manier bij te dragen aan verbeteringen in het armoedebeleid. vergelijk het met iemand die in een toneelvereniging zit en die door jou ineens aangesproken wordt over de programmatie van de staatsomroep. maar eerlijk met jou praten geeft mij alvast een gevoel van babylonische spraakverwarring, ik schat dat dat bij jou ook zo is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat je fulltime stiekem op het Forum zit. Niet dat ik daar iets op tegen heb, in de baas zijn tijd deed ik ook wel het een en ander dat ik als prettiger ervaarde dan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Banneling
|
![]() De afspraak met mijn baas is heel simpel :
'get your job done' and do whatever u want ![]() en aangezien ik hier al jaren op mijn stoel zit en regelmatig opslag krijg denk ik dat ik mijn werk wel gedaan krijg[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Shizie : 8 augustus 2005 om 13:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja tot ze iemand vinden die twee keer zoveel presteert tegen dezelfde betaling door twee keer minder op internet te zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als lid zou men dat toch moeten weten vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
feit blijft dat de veranderingen heel langzaam gaan, te langzaam, dat veel mensen gefrustreerd geraken. veel mensen in armoede zeggen ook dat naar hun aanvoelen de situatie (de laatste 20 jaar) niet verbeterd is , eerder verslechterd. Volgens mij ligt dit niet aan initiatieven om verbeteringen te brengen maar wel aan het maatschappelijk bestel waarin we leven. voila zitten we nu op dezelfde golflengte? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |