![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waren de slachtoffers geen allochtonen?
Nee zeker! anders was het weer een racistische moord geweest en zouden er relletjes ontstaan zijn! Allez waar wachten jullie op?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De kans om in België vermoord te worden is dus anderhalve keer zo groot als de kans om in Zwitserland vermoord te worden. Bijna niks? Citaat:
Ik vermoed dat het structureel maatschappelijk vertrouwen wel eens een relevante rol zou kunnen spelen. Vanuit de Zwitserse traditie krijgt de burger zeer groot a priori vertrouwen. Hij heeft bijvoorbeeld een sterk ontwikkeld politiek beslissingsrecht via het referendumsysteem, en ook qua wapendracht wordt hij vertrouwd. Dat grotere maatschappelijke vertrouwen spiegelt zich doorgaans in grotere betrouwbaarheid qua maatschappelijk gedrag. Vertrouwen wekt doorgaans betrouwbaarheid op , en wantrouwen wekt doorgaans onbetrouwbaarheid op. Volgens mij kan een samenleving in dit opzicht zowel in een opwaartse als in een neerwaartse spiraal terechtkomen. PC drijft de samenleving in een neerwaartse spiraal. In welke mate dit alles relevant is voor wapenbezit en moorden, weet ik natuurlijk niet. Ik heb nooit belangstelling voor wapens gehad en ik heb de problematiek niet onderzocht. Maar ik erger mij wel aan halsoverkopconclusies �* la Spirit, die snel getrokken worden op duidelijk ondoordachte gronden.
![]() |
![]() |
#83 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk. Er zijn andere factoren, op sociaal, economisch, ... gebied. Maar de verspreiding van vuurwapens is één van de factoren. Natuurlijk niet de enige factor hé!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() Euhm, als je nu vermenigvuldigt, het verschil blijft even groot hoor...
1.75 per 100.000 is hetzelfde als 1750 per 10.000.000. Maar ik heb het over een statistisch significant verschil of niet. Daar heb je heel wat meer berekeningen voor nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
(1.18 moorden tegenover 1.75 per 10.000 inwoners) Dit is bijna niks Dus zeg ik dat als je dat voor belgië bekijkt dat niet "bijna niks is"...in kommagetallen lijkt het inderdaad niks nee...Dat is net hetzelfde met cijfers over verkeersslachtoffers...relatief vertonen die ook niet zo veel verschil, maar in absolute cijfers is dat toch nog iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() Elke moord is er natuurlijk één teveel.
Maar als we België en Zwisterland hierin willen vergelijken, moeten we toch relatief zien? Is toch logisch, dacht ik?
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou dit getal van 700.000 wapens in België toch enigzins willen verduidelijken.
700.000 GEREGISTREERDE wapens. Vroeger kon men een pistool, revolver, geweer kopen bij de spijkerboer. Wanneer U een winkel van ijzerwaren inging kon U zich een wapen aanschaffen zonder registratie. Ik denk dat men in de jaren 1994-95 begonnen is met het registreren van VROEGER vrij te kopen wapens. Waaronder de .22 geweren en pistolen. Veel mensen hebben dan hunwapen aangegeven,MAAR OOK VEEL NIET. De jachtwapens(wel te verstaan welke kogels afvuren) zijn momenteel nog altijd te verkrijgen VRIJ. Dus wanneer men over die 700.000 zit te denken. Neem er maar zeker hetzelfde aantal bij. De wapens van de groet heren, denkt U dat deze zijn aangegeven!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw vergelijking tussen Nederland en België gaat dus niet op. Het zou hetzelfde zijn als zeggen dat België nu net zo'n strenge wet op de ruimtelijke ordening heeft als Nederland, waardoor de ruimte ook net zo goed 'geordend' zou zijn als in Nederland..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() Ze hadden maar geen vlees moeten eten.
![]() Okee, die meende ik niet...
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Zwitserland zal misschien de uitzondering zijn die de regel bevestigt, maar over het algemeen zorgt vuurwapenbezit voor hogere geweldsstatistieken. Opvallend is bijvoorbeeld dat Nederland vijftig jaar geleden het land met de laagste criminaliteitsstatistieken ter wereld was, terwijl met de open grenzen de criminaliteit enorm is toegenomen. Landen als de VS, met vrij wapenbezit, bewijzen dat het criminaliteitsrisico zeer groot is. Ik zou dus wel graag willen weten wat het nut is van vuurwapens. Ik begrijp ook niet dat nog vrij veel mensen hier wapenbezit verdedigen. Natuurlijk moet zo'n verbod uiteindelijk op Europees niveau worden geregeld, maar als niemand wat doet gebeurt er ook niets. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() Of zit u in een klooster? 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De wetgeving legt alleen de wet op AAN DE MENSEN WELKE ZICH Houden aan de wet. De Belgische wapenwet is voor de sportschutter EEN STRENGE EN STRENGERE wetgeving dan de NEDERLANDSE. Nog 1 maal. Wanneer U in Nederland een vergunning bekomt voor een vuurwapen, KAN U ZICH 5 vuurwapens aanschaffen van gelijk welk kaliber. OOK EEN OORLOGSWAPEN!!!! Zonder dat de overheid daar in tussen komt. DE crimineel vaagt toch zijn 45 aan de wetgeving. En van de ongelukken????? Van dienen politieker in zijn hof, welke het kind heeft doodgeschoten. Is te wijte aan de criminele wetgeving op de schietstanden. Daarom moeten veel schietstanden sluiten, en zijn we verplicht,(zoals ik ) om naar Nederland uit te wijken om met dit kaliber te kunnen schieten. De schietstanden vallen onder de Vlarem II (in Vlaanderen natuurlijk. En dat zijn de strengste milieunormen. Een staalfabriek resorteert daar ook o,der. En voor de speciale disciplines heeft de regering in voege gebracht dat in militaire schietstanden niet meer mag geschoten worden door burgers. Met uitzondering in Leopoldsburg TARGET 121 welke nog mag schieten op de militaire banen met maximaal 2000 leden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Overigens is dit natuurlijk een zijpad. Ook als er geen significant verschil zou zijn tussen het aantal moorden in Zwitserland en België, dan nog zou het feit dat er in Zwitserland massaal meer wapenbezit is dan in België een sterke aanwijzing moeten zijn dat meer wapenbezit op zich niet tot meer moorden leidt. Citaat:
Instapje: http://www.press.uchicago.edu/Misc/Chicago/493636.html
![]() |
![]() |
#97 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch maakt het aantal illegale wapens dus zeker 2/3 uit van het totale aantal wapens uit. Deze wapens zijn dus in handen van personen die dat wapen nooit gebruiken en dus niet de minste bedrevenheid in het omgaan met wapens hebben. Daar zit het grootste gevaar, maar tevens het moeilijkst te bestrijden. Daarom dat de politici liever de legale wapens aanpakken. Deze zijn uiteraard gemakkelijk op te sporen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vergelijking met de VS gaat al helemaal niet op, daar is wapendracht toegelaten. Het vervoer en opslag van legale wapens is in de Benelux daarentegen héél streng gereglementeerd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogelijks kunnen méér vuurwapens automatisch méér misdaden en méér moorden impliceren, maar dan alleen de wapens in criminele handen, toevallig heeft de wetgever daar natuurlijk geen vat op.
Het is dan ook onzin om de legale wapens te viseren. Uiteindelijk blijven dan naar schatting nog 1.350.000 illegale wapens in omloop. Waarom probeert de wetgever altijd degenen aan te pakken die wel de wet respecteren, en laat degenen die hem niet respecteren ongemoeid?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Dat iemand alleen al op het idee komt, vind ik genoeg voor een psychiatrische behandeling. Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |