![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om dat Vlaanderen een Kick-Ass gebied was en is
![]()
![]() |
#83 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er zijn ook Limburgers die belgicistisch zijn, dat is ook een feit. Maar niet allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 7 augustus 2005 om 23:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar aan de oostelijke kant van de Maas is de band met de Vlamingen al een pak minder. Ook daar hangt de straat vol met oranje als de nationale ploeg speelt, ook daar sieren Nederlandse vlaggen elke gemeente wanneer het Koninginnedag is, net zoals de rest van Nederland. NL-Limburgers hebben enkele banden met VL-Limburgers, maar van een hereniging met ons is er helemaal geen sprake, daarvoor zijn ze nog te trots op hun oranje nationaliteit en die zullen ze niet zomaar opgeven hoor. Citaat:
We hebben nu al meermaals een 'grote' minister uit Limburg gehad, met als jongste voorbeelden Stevaert en De Wael. Is er iets verandert? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De enige echt grote troef die Limburg had, waren de mijnen en die hebben ze, in de eerste plaats omwille van communautaire perikelen, gesloten zonder er veel voor in de plaats te geven. In tegenstelling tot Wallonië, waar het geld nu al jaren wordt verbrast, zou een fikse injectie in Limburg wel degelijk effecten hebben. Meteen ook de grootste reden waarom ik voor Vlaamse onafhankelijkheid ben. Pas op, ik misken Antwerpen zijn project helemaal niet. Het is nodig dat Antwerpen een degelijke ontsluiting krijgt, maar je moet niet stellen dat Limburg geen injecties verdient omdat het minder bijdraagt dan Antwerpen. Als je de juiste sectoren in Limburg aanspreekt, klimmen we hier geheid uit het dal. De reacties van Tavek en anderen zijn eerder ingegeven door een Limburgse reflex, een mechanisme dat ontstaan is door jarenlang miskennen, door het Belgische apparaat notabene en zijn niet gestoeld op economische feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als reactie hierop, ontstond onder de mijnwerkers een Vlaamse reflex, vergelijkbaar met die onder de arbeiders in andere Vlaamse industriesteden. Er werd indertijd zelfs een Vlaams nationale voetbalclub opgericht, THOR Waterschei. De afkortingt THOR verwijst naar de afkorting 'Tot Herstel Onzer Rechten', nadien door het clubbestuur afgezwakt naar 'Tot Heil Onzer Ribbenkast', om communautaire problemen te vermijden. Het is ook geen toeval dat deze club de geel-zwarte kleuren aannam, verwijzend naar, inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Was het beter geweest had men het volgende gedaan in het zuiden van belgië?: ![]() ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom zou ik mij moeten verantwoorden voor mensen die al even laag bezig zijn/waren dan de Vlaams-extremisten?
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uiteraard wel.
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
die bruistablet (heel toepasselijk, ASPRO en NVA gaan vaak samengaan bij mij)
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laten we van daaruit vertrekken.
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Vlaanderen en Brabant waren in de Middeleeuwen één van de rijkste gebeiden met Europa, samen met Venetië, Lombardije en Genua. De bijnaam van Brugge 'het Venetië van het Noorden' zegt dan ook alles. Alleen jammer dat wij, Vlamingen, daarna speelbal zijn geworden van de latere Nederlanden en Frankrijk.
|
![]() |
![]() |