Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2005, 22:15   #81
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Uw negativisme werkt aandoenlijk Big , uzelf al eens herlezen ?

Ach, u zult hierbij liever uw eigen schriele toontje negeren en slechts bevestigen wat steeds de boventoon voert in zowat alle postings van uw hand, nl. het afbreken van gelijk welk onderwerp of de discussie om het discusiëren zelf.
Voor mij niet gelaten, maar wees dan wel 'Big enough' om de kunst ervan iewat te handhaven en zoniet te betrachten, om met begrijpelijke tegenargumenten het voorwerp van gesprek te steunen of te kraken. In uw schrijfsels mis ik duidelijk beide.
Spijtig, want U heeft het hart op de tong, maar verslikt er zich nog af en toe deftig aan.
U bevind zich duidelijk nog volop, in oosterse term uitgedrukt, in de uitgaande boog, like we all do/did.

Ciao [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Diego Raga on 23-08-2005 at 23:15
Reason:
--------------------------------

Ach, u zult hierbij liever uw eigen schriele toontje negeren en slechts bevestigen wat steeds de boventoon voert in zowat alle postings van uw hand, nl. het afbreken van gelijk welk onderwerp of de discussie om het discusiëren zelf.
Voor mij niet gelaten, maar wees dan wel 'Big enough' om de kunst ervan iewat te handhaven en zoniet te betrachten, om met begrijpelijke tegenargumenten het voorwerp van gesprek te steunen of te kraken. In uw schrijfsels mis ik duidelijk beide.
Spijtig, want U heeft het hart op de tong, maar verslikt er zich nog af en toe deftig aan.
U bevind zich duidelijk nog volop, in oosterse term uitgedrukt, in de uitgaande boog, like we all do/did.

Ciao [/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

U bevind zich duidelijk nog volop, in oosterse term uitgedrukt, in de uitgaande boog, lijke we all do/did.

Ciao [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 23 augustus 2005 om 22:15.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 16:53   #82
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Waarom zou ik mezelf herlezen .... ?

Citaat:
Ach dan is het wel heel stom van 'raga' om in Big een potentiele bekeerling gezien te hebben. Je bent niet de eerste theosakkeraar die ik tegen kom, en spijtig genoeg zul je waarschijnlijk ook niet de laatste zijn .
Maar niet getreurgd! Al die theosakkeraars hebben baviaansky niet kunnen verkopen aan Big. Dat volstaat.
Maybe in een next life, maybe ...

Citaat:
Wat jij vooral mist is de juiste hoeveelheid 'satva'. If you don't like my shit ... don't eat it ...

Citaat:
Wat een mislukte poging om uit de hoogte te kijken, big daddy is bigger then baviaansky. Men zegge het voort ...

Citaat:
Ciao
AVE
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 18:46   #83
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Om verder te gaan wat de zondeval betreft :

De term komt zelf niet voor in de bijbel, maar is voor de eerste keer gebruikt door de berber kerkvader sint-Augustinus.
Sint-Augustinus was voor zijn bekering een aanhanger van het manicheïsme (een soort gnosis). Gnosis zelf, in zoverre het ons onderwerp rechtstreeks aanbelandt, komt op het volgende neer; In het oorspronkelijke pleroma ontstond er een scheuring waarna er een val plaats vond ( ongewilde emanatie zeg maar ) De demiurg zag toen kans om de wereld te scheppen. Zo werd de ziel gevangen in de materie.

We zien hier duidelijk dat Augustinus mogelijke interpretaties/lezingen van de bijbel gnostisch invuld. Het christendom werd generaties lang, en nu nog steeds, met deze manicheistische duiding gelezen. Thanks to Augustinus.

Zouden de christendommers dat wel beseffen .... ?
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Oud 28 september 2005, 17:29   #84
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Eindelijk een serieus onderwerp op dit klote forum en niemand, maar dan ook niemand die een serieuze reactie kan geven .
Oud 29 september 2005, 03:58   #85
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Het personificeren van een religie druist in tegen de logica.
Vind je niet dat je jezelf in deze tegenspreekt, Grellig? Sinds wanneer is logica verbonden aan een religie? Lijken mij totaal verschillende zaken te zijn.

Wat je bewondering betreft voor Tibetaanse monniken, ik twijfel er niet aan dat deze "mooie" geschriften hebben afgeleverd. Denk evenwel ook eens aan de Tibetaanse (alle nationaliteiten zijn in deze van toepassing) boeren die dagelijks hun kl...n konden afdraaien om de heersende parasiterende priesterkaste in hun levensonderhoud te voorzien.
Oud 1 oktober 2005, 20:13   #86
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

blijde boodschap: er is geen god?
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 20:23   #87
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn
blijde boodschap: er is geen god?
Vrolijke boodschap; de god die u wilt bestaat ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be