Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2005, 21:37   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JAN MOEDWIL
Maar niet getreurt: ik nodig jullie allemaal uit volgend jaar voor de volgende viering van de "Slag der zilveren Helmen".
Kunnen we samen allemaal rond de tafel gaan zingen, flaminganten en Belgen samen en samen mooie oude Belgische liederen zingen. van Brel, adamo tot Luc Steeno.
Ja, Brels liederen... Dat zijn inderdaad "oude Belgische liederen". Brel schreef ook de Brabançonne zeker en componeerde midden 19e eeuw allerlei "Belgische liederen"...

Menslief, de bubbels bakken het weer bruin!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 21:38   #82
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

"kort na de middag"
mja,halfdrie

enfin, ik heb me rot gelachen, meer nut had deze draad ook niet
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 21:40   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
"kort na de middag"
mja,halfdrie

enfin, ik heb me rot gelachen, meer nut had deze draad ook niet
Steeds opnieuw weten de bubbelsmurfen voor de grappige noot te zorgen! Deze narrenclub moet blijven bestaan, anders wordt het forum wat te ernstig!
Oud 14 augustus 2005, 21:41   #84
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Steeds opnieuw weten de bubbelsmurfen voor de grappige noot te zorgen! Deze narrenclub moet blijven bestaan, anders wordt het forum wat te ernstig!
8)
Oud 14 augustus 2005, 21:53   #85
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit was de herdenking van de "Slag der Zilveren Helmen" + de viering van 175 jaar Belgie waarvoor de gemeente een groots bbq heeft georganiseerd.

Het was indrukwekkend met enorm veel volk.

Ik snap jullie niet flaminganten, jullie zijn meesters in het ontkennen van feiten.
Aanvaard dit gewoon:

BELGIE LEEFT BIJ DE MENSEN!

U schrijft ''enorm veel volk''.
Op geen enkele van die foto's zie ik een overlast van auto's wat gezien het uur dat die foto's zijn genomen toch zou moeten. Of is die massa volk allemaal te voet, openbaar vervoer of per fiets gekomen?
Als hier de plaatselijke voetbalploeg speelt (dat is maar in tweede provinciale) trekken die gemiddeld 250-300 man, welnu, ik kan u verzekeren dat ge in al de omringende straten geen enkele parkeerplaats kunt vinden en hier spreken we dan maar van een beperkt aantal mensen, niet van de grote massa.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 14-08-2005 at 22:55
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dit was de herdenking van de "Slag der Zilveren Helmen" + de viering van 175 jaar Belgie waarvoor de gemeente een groots bbq heeft georganiseerd.

Ik snap jullie niet flaminganten, jullie zijn meesters in het ontkennen van feiten.
Aanvaard dit gewoon:

Op geen enkele van die foto's zie ik een overlast van auto's wat gezien het uur dat die foto's zijn genomen toch zou moeten. Of is die massa volk allemaal te voet, openbaar vervoer of per fiets gekomen?
Als hier de plaatselijke voetbalploeg speelt (dat is maar in tweede provinciale) trekken die gemiddeld 250-300 man, welnu, ik kan u verzekeren dat ge in al de omringende straten geen enkele parkeerplaats kunt vinden en hier spreken we dan maar van een beperkt aantal mensen, niet van de grote massa.[/size]

[size=1]After edit by daiwa on 14-08-2005 at 22:53
Reason:

Citaat:

Aanvaard dit gewoon:

Als hier de plaatselijke voetbalploeg speelt (dat is maar in tweede provinciale) trekken die gemiddeld 250-300 man, welnu, ik kan u verzekeren dat ge in al de omringde straten geen enkele parkeerplaats kunt vinden en hier spreken we dan maar van een beperkt aantal mensen, niet van de grote massa.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Aanvaard dit gewoon:

Als hier de plaatselijke voetbalploeg speelt (dat is maar in tweede provinciale) trekken die gemiddeld 250-300 man, welnu, ik kan u verzekeren dat ge in al de omringde straten geen enkele parkeerplaats kunt vinden en hier spreken we dan maar van een beperkt aantal mensen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 augustus 2005 om 21:55.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 22:05   #86
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik vond het alvast schitterend hoe jij en Xenon meteen de leugens doorprikt hebben. Heb dan ook veel plezier beleefd aan de zoveelste afgang van de BUUB. Moge nog véél zulke threads volgen. De leugen is duidelijk het uitverkozen wapen van de BUUBers.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 22:09   #87
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Als hier de plaatselijke voetbalploeg speelt (dat is maar in tweede provinciale) trekken die gemiddeld 250-300 man, welnu, ik kan u verzekeren dat ge in al de omringende straten geen enkele parkeerplaats kunt vinden en hier spreken we dan maar van een beperkt aantal mensen, niet van de grote massa.
maar how,
wie weet zijn er wel bussen ingelegd ,vb na-apen
Oud 14 augustus 2005, 22:47   #88
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
maar how,
wie weet zijn er wel bussen ingelegd ,vb na-apen
Het is inderdaad verdacht stil op al die fotos. Voor een geslaagd "volksfeest" vind ik de opkomst toch wat minnetjes
Oud 14 augustus 2005, 22:49   #89
Stubaf.
Banneling

Standaard

Hier is nog zo'n foto van het geslaagde belgicistische feest rond de herdenking van de "slag van de zilveren helmen". De opkomst overtrof alle verwachtingen!

Oud 14 augustus 2005, 23:08   #90
JAN MOEDWIL
Vreemdeling

JAN MOEDWIL's schermafbeelding

Standaard

Leugens doorprikt??

Jullie kunnen het gewoon niet aanvaarden dat er een Belgisch gevoel leeft.
Jullie moeten zichzelf eens bezig zien. Ik vind het enorm zielig.
Jullie hebben gewoonweg geen redenen en verklaringen meer voor dit en proberen deze zwart op wit fotos gewoon af te breken of in het belachelijke te trekken.

De reden is gewoon dat jullie verbluft staan en geen enkel argument meer hebben om jullie, flamen, te verdedigen.

De fotos die ik vandaag gemaakt heb, daar kan geen enkel flamingant tegenop, jullie zullen nooit een gemeente, stad vinden met een even vlaams gevoel als deze met een Belgisch gevoel.

Afbreken is makkelijk.
Afbreken, het laatste wapen der flaminganten.

maar ik zeg jullie: kom volgend jaar, kruip eens weg van die pc en kom in de realiteit ipv vl. nationale sites af te gaan de ganse dag.
huismuizen

[/size]
JAN MOEDWIL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 23:10   #91
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Goeikope parket, niet bijpassende plinten, kitscherige muren, lelijke ramen en een amateuristisch verlaagd plafond. Denkt u nu echt dat wij geen smaak hebben?
Oud 14 augustus 2005, 23:58   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Ik vond het alvast schitterend hoe jij en Xenon meteen de leugens doorprikt hebben. Heb dan ook veel plezier beleefd aan de zoveelste afgang van de BUUB. Moge nog véél zulke threads volgen. De leugen is duidelijk het uitverkozen wapen van de BUUBers.
Dank voor de bewieroking

Steeds weer opnieuw is het een plezier de bubbels in hun eigen vallen te laten trappen. Iedere keer weer slagen ze erin elkaar flagrant tegen te spreken en er een voor hen ellendige boel van te maken.

Ook dit was hier weer leuk. Schitterendste berichtenreeks was wel toen we de ongerijmdheden, tegenspraken en leugens bloot legden over heel die zaak rond de tsunami-actie en op welke bedriegelijke wijze de bubbels het geld probeerden af te leiden naar hun eigen partijkas.

En er zijn in het verleden nog enkele van dergelijke zaken geweest.
Oud 14 augustus 2005, 23:59   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leugens doorprikt??

Jullie kunnen het gewoon niet aanvaarden dat er een Belgisch gevoel leeft.
Jullie moeten zichzelf eens bezig zien. Ik vind het enorm zielig.
Citaat:
Jullie hebben gewoonweg geen redenen en verklaringen meer voor dit en proberen deze zwart op wit fotos gewoon af te breken of in het belachelijke te trekken.
De reden is gewoon dat jullie verbluft staan en geen enkel argument meer hebben om jullie, flamen, te verdedigen.

De fotos die ik vandaag gemaakt heb, daar kan geen enkel flamingant tegenop,

Citaat:
de fotos werden getrokken in de namiddag, bij de viering had ik spijitg genoeg geen fototoestel bij.
Oud 15 augustus 2005, 00:03   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De fotos die ik vandaag gemaakt heb, daar kan geen enkel flamingant tegenop, jullie zullen nooit een gemeente, stad vinden met een even vlaams gevoel als deze met een Belgisch gevoel.
Inderdaad, tegen die stroom leugens die jullie uitbraken kunnen we echt niet tegenop. Als eerlijke mensen zouden wij beschaamd gezwegen hebben. Jullie liegen er maar op los en blijven dat doen.

Ja, op die foto's zien we inderdaad die massa volk waarover u het had! Dan zwijg ik nog over die enorme meute die op de BBQ was en waarvan de wagens in heel Halen stonden geparkeerd (gelukkig niet in de straten die jullie fotografeerden...).

Ik wist trouwens niet dat het deelnemen aan een BBQ "een Belgisch gevoel" weerspiegelt. Nu ja, dan is tegenwoordig in heel de wereld behept met "een Belgisch gevoel". Mmmm. Zo stilaan begin ik te begrijpen waarom de bubbels altijd ontkenden dat er volkeren bestonden... tot ze over "Belgen" spraken. Dan hadden ze het plotseling over "het Belgische volk". Blijkbaar is heel het menselijke ras dus behorend tot dat "Belgische volk". Over heel de wereld wordt er immers gezellig gebarbecued.
Oud 15 augustus 2005, 01:31   #95
JAN MOEDWIL
Vreemdeling

Standaard

Het centrum was afgesloten voor alle verkeer ten gevolge van de festiviteiten.
Er was parkeermogelijkheid op diverse plaatsen zoals bv. het Raubrandtplein dat overvol was.

Hiervoor toch even een dankwoord voor de gemeente Halen en de politie van het arrondissemt Herk-de-Stad Halen Lummen voor het goede verloop en de prachtige organisatie van deze festiviteit.
DANK!

[/size]
Oud 15 augustus 2005, 01:34   #96
JAN MOEDWIL
Vreemdeling

Standaard

dankwoord aan

[/size]
Oud 15 augustus 2005, 03:55   #97
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moge nog véél zulke threads volgen.
Idd,we hebben weer eens goed gelachen vandaag,vooral over de manier van het vlaggen-ophangen.Zulke discussie's mogen er meer zijn,politiek kan ook amusant zijn,dat heeft de dag van vandaag weeral eens bewezen.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 03:57   #98
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Goeikope parket, niet bijpassende plinten, kitscherige muren, lelijke ramen en een amateuristisch verlaagd plafond. Denkt u nu echt dat wij geen smaak hebben?
Zo ken ik er nog.Mannen die met niets content zijn en geen nagel hebben om aan hun gat te krabben.

Is dat een typische Brusselse mentaliteit Yann?

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 09:58   #99
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hiervoor toch even een dankwoord voor de gemeente Halen en de politie van het arrondissemt Herk-de-Stad Halen Lummen voor het goede verloop en de prachtige organisatie van deze festiviteit.
DANK!

Politiezone zal je bedoelen.[edit]
[size=1]After edit by Ferre on 15-08-2005 at 10:59
Reason:

Citaat:
DANK!

Politiezone zal je bedoelen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
DANK!

Politiezone zul je bedoelen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ferre : 15 augustus 2005 om 09:59.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 10:33   #100
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Ach zo. Een gewonnen veldslag in de uiteindelijk verloren campagne tegen het Keizerlijke Leger dus? Aangezien het 1914 veronderstel ik dat het ging om een van de kleinere veldslagen bij de eerste dagen van Duitse doortocht.
Zeker tot 1965 herdacht men in Nazareth (tegen Deinze) de "Slag van Edemolen". Dat gaat over een schermutseling tussen vluchtende Belgische soldaten en de oprukkende Duitse Uhlanen in 1914. Een te verwaarlozen incident in de grote Oorlog. Toch had elk jaar een plechtige viering plaats met soldaten en klaroenblazers en redevoeringen. Als kind ging ik daar altijd naartoe. Of die plechtigheid nu nog altijd doorgaat weet ik niet maar er staat een monument(op de weg Deinze -Gavere aan de afslag naar Kruishoutem).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be