![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Multiculturele kaos OF rechtste dictatuur ? | |||
liever multiculturele kaos |
![]() ![]() ![]() |
15 | 29,41% |
liever rechtste dictatuur |
![]() ![]() ![]() |
36 | 70,59% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor sommigen is dat helaas moelijk, maar de tijd zal uiteindelijk in het voordeel van de multicul werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Guderian,
Goed : je geeft dus eigenlijk toe dat een monoculturele maatschappij in de eerste plaats nooit bestaan heeft. Nu moeten we alleen nog maar het woordje "vreemdeling" eens analyseren. een "vreemdeling" is in wezen iemand die je niet kent. Als je bv. over die persoon te weten komt dat hij een stadsgenoot van je is, is hij al minder vreemd & zo kan allerlei zaken gemeenschappelijk hebben of kunnen bekend worden van hij die je eerst als "vreemdeling" aanzag. Per slot van rekening zijn we allemaal geen tweelingbroers en zussen en verschillen we van elkaar. Maar en dat is volkomen waar : er zijn tussen mensen altijd meer overeenkomsten dan verschillen. We mogen gerust stellen dat die mensen die vinden dat we ons "continent" aan "vreemdelingen" verkwanselen eerder de nadruk op verschillen zullen leggen dan op overeenkomsten. Het is misschien stout om het te zeggen maar tussen veel Oosteuropeanen en Guderian zijn er misschien meer verschillen dan tussen Mr Guderian en een turkse stadsgenoot van hem die hier bovendien nog geboren is, maar toevallig toch nog steeds moslim...
![]() |
#83 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de belgische context kan het echter niet zonder dat het VB aan het beleid deelneemt. Zolang SP-a en zeker de PS mee in de regering zitten is een verandering ten gronde uitgesloten. Dan rest enkel nog de vraag of je het VB 'extreem-rechts' vindt of niet om uit te maken of het in België kan zonder 'extreem-rechts'... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
le-zen. Het ging blijkbaar over Nederland. En uwen uitleg slaat nergens op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sinan123 : 19 augustus 2005 om 19:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() Kijk : ik ben het met de term "collectieve vreemdelingen" niet eens :
-omdat ikzelf me niet als een deel van één groep" kan zien ; ik ben van mening dat men steeds een deel van diverse groepen is (met kaukasisch voorjomen, atheîst, in Hamburg geborene, Vlaming, Belg, Canvas-kijker, Humo-lezer etc..) -omdat ik inderdaad meer de nadruk op het individu, de individuele vrijheden, rechten en plichten leg Ik erken dat men de nadruk meer op een bepaalde groepsbeleving kan leggen en het is inderdaad een fundamentele vrijheid om zich ten dienste te stellen van een bepaalde groep (waarbij ik dan eerder voor het ten dienste zijn van "artsen zonder grenzen", "Oxfam" ed. heb dan de "X side van Germinal Beerschot" of "De arische voorhoede van West Europa". ... In mijn relaties met andere mensen zie ik hen nooit in de eerste plaats als "Niet -Europeaan" of "Nazi" of "Moslim", maar wel als bv; goed familievader (in mijn geval al dikwijls als grootvader) of iemand met dezelfde culturele belangstelling. Het is overigens nog zo'n fictie als zouden andere culturen minderwaardig zijn of leden van die groep totaal geen voeling zouden hebben met onze West-Europese cultuur. De mensheid is niet ingedeelt in strikt afgescheiden groepen en wij heven zeker niet benauwd te zijn dat "de anderen" ons gaan verdringen of bekeren..; Het is integendeel het grootste gedeelte van onze planeet die intussen "verwesterst " is en misschien kan het nuttig zijn daar dank zij de "vreemde culturen" een beetje verandering in te brengen.
![]() |
#95 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer negeren Moslims onze wetten of waarom zouden ze dat in de toekomst ineens doen? Moskee's in iedere straat, er zijn genoeg leegstaande panden zonder enige functie. Eindelijk eens een structurele oplossing. ![]() Waarom zouden ze dan nog terroristische aanslagen plegen als ze toch al half Europa 'overwonnen' hebben? Bij mijn weten is het nog geen cultureel gebruik (bepaalde subculturen uitgezonderd). En algemene armoede, dat weet ik ook niet waar u dat haalt. Eigenlijk komen ze net naar hier voor minder armoede, niet omdat hier zo schoon is of omdat wij dat zouden zijn hé. ![]() Citaat:
Minder criminaliteit en minder armoede? Maar crimineel gedrag is vaak een gevolg van armoede. Er gaan nog altijd arme Belgen (en westerlingen) zijn zoals nu, tenzij de dictaturen hier een oplossingkje voor hebben ?
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Look who's talking!!! ![]() Citaat:
* Het VB zegt nergens voorstander te zijn van Dé Avondklok. Jammergenoeg overigens. Enkel voor probleemwijken als tijdelijke maatregel voor min-16 jarigen! * Het VB zegt nergens "vrouwen aan de haard". Wie dat wel beweert, LIEGT. Geef gerust de bewijzen. * Waar zegt het VB dat de bevolking "véél kindjes moet maken"?!? ![]() * Meer politie op straat zou voor al wie zich correct gedraagt geen probleem mogen zijn. Enkel diegenen die iets mispeuteren kunnen bang zijn van meer flikken. (Overigens ben ik persoonlijk tegen het standpunt van meer blauw op straat, maar soit...) Citaat:
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Guderian : 23 augustus 2005 om 21:53. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ik ben voorstander van Europa, Europese beschavingsgemeenschap,... maar absoluut niet van "het westen" of de verwestersing van de wereld want die staat gelijk met amerikanisering en dus vulgarisering. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |