Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 augustus 2005, 08:40   #81
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dit hebben we dus ook alweer gehad. Die "massale opkomst" van de bubbelleden. Het was "een groot succes". Volgens de tekst vijftig man (hoeveel waren er ook alweer op de IJzerwake? Juist, 4500 man). Volgens de foto's nauwelijks 25.

Nochtans was er al weken geleden een oproep verstuurd naar alle leden van de bubbelsmurfenclub. Blijkbaar lopen zelfs de leden niet echt warm voor een dergelijk initiatief. De duizenden leden... als we de bubbels zelf op dit forum mogen geloven.

Er komt dus nauwelijks 25 man opdagen van dat enorme ledenbestand, en bubbel Yanneman noemt het een groot succes... Ontbreekt het de bubbels nu ook al aan elementaire rekenkunde?
Nogmaals: ik wist niet dat de Ijzerwake een partijmanifestatie was. Blijkbaar kent VDB niet eens de betekenis ervan.

Op de VB-betoging in Linkebeek in maart 2005 waren er welgeteld 500 zielepoten. Toen die betoging daarna verder ging op Franstalig grondgebied waren er nog 100 sukkelaars over.

En dat voor een partij met miljoenen euro's overheidssteun per jaar komende van de Belgische belastingbetaler en massa's media-aandacht. Triestig.
Hans1 is offline  
Oud 27 augustus 2005, 08:43   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Nogmaals: ik wist niet dat de Ijzerwake een partijmanifestatie was. Blijkbaar kent VDB niet eens de betekenis ervan.
Nogmaals: ik schrijf nergens iets dat nog maar zweem heeft als zou de IJzerwake een partijmanifestatie zijn. Blijkbaar kent Hans I le Grand weinig of geen Nederlands.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 augustus 2005, 08:46   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de VB-betoging in Linkebeek in maart 2005 waren er welgeteld 500 zielepoten. Toen die betoging daarna verder ging op Franstalig grondgebied waren er nog 100 sukkelaars over.

En dat voor een partij met miljoenen euro's overheidssteun per jaar komende van de Belgische belastingbetaler en massa's media-aandacht. Triestig.
Blijkbaar kan Hans I le Grand ook hier niet al te goed lezen. De tegenbetoging in Linkebeek was geen organisatie van het Vlaams Belang, maar wel van "Comité Linkebeek 6 maart 2005". Het geheel werd gecoördineerd door Voorpost.
Oud 27 augustus 2005, 09:10   #84
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem ik dan foto's van mezelf? Die schaveiger toch, slecht geslapen misschien?
Noch van jezelf noch van anderen en er zal we een goede reden voor zijn.
Misschien vind je je toch terug op onderstaande reportage:

http://www.xs4all.nl/~afa/alert/3_8/ijzerwake.html
Oud 27 augustus 2005, 09:22   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
U moet toch eens leren lezen, hoor. Op die foto's op die bewuste site staan hoofdzakelijk mensen met de Nederlandse nationaliteit.

Dus op die foto's zult u mij niet vinden, wel op een van de foto's in een van de fotoreportages op de webstek van de IJzerwake. Maar dan wel heel kleintjes.

Of er een goede reden is? Ik zou het niet weten. Nochtans sta ik steeds op de eerste rij van de staanplaatsen. Heel zichtbaar dus.
Oud 27 augustus 2005, 09:37   #86
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
U moet toch eens leren lezen, hoor. Op die foto's op die bewuste site staan hoofdzakelijk mensen met de Nederlandse nationaliteit.

Dus op die foto's zult u mij niet vinden, wel op een van de foto's in een van de fotoreportages op de webstek van de IJzerwake. Maar dan wel heel kleintjes.

Of er een goede reden is? Ik zou het niet weten. Nochtans sta ik steeds op de eerste rij van de staanplaatsen. Heel zichtbaar dus.
Het zijn niet allemaal Nederlanders en sorry, maar ik vind geen fotos van 2005 op julie website of heb ik de verkeerde link?.

In alle geval, die nederlanders van Alert zien julie ook niet zo goed zitten alhoewel ze het ook over 5000 deelnemers, dus ook niet zo goed geïnformeerd.
En geef toe, moest ik weten dat de leraar van mijn kinderen in zoiets opstapt zou ik toch eventjes een hartig woordje met je directie gaan plegen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by schaveiger on 27-08-2005 at 10:40
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Het zijn niet allemaal Nederlanders en sorry, maar ik vind geen fotos van 2005 op julie website of heb ik de verkeerde link?.

In alle geval, die nederlanders van Alert zien julie ook niet zo goed zitten alhoewel ze het ook over 5000 deelnemers, dus ook niet zo goed geïnformeerd.
En geef toe, moest ik weten dat de leraar van mijn kinderen in zoiets opstapt zou ik toch eventjes een hartig woordje met je directie gaan plegen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Sorry maar vind geen fotos van 2005 op julie website of heb ik de verkeerde link?.

In alle geval, die nederlanders van Alert zien julie ook niet zo goed zitten. En geef toe, moest ik weten dat de leraar van mijn kinderen in zoiets opstapt zou ik toch eventjes een hartig woordje met je directie gaan plegen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door schaveiger : 27 augustus 2005 om 09:40.
schaveiger is offline  
Oud 27 augustus 2005, 09:45   #87
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Misschien vind je je toch terug op onderstaande reportage:

http://www.xs4all.nl/~afa/alert/3_8/ijzerwake.html
Toffe foto's! Vooral de onderteksten zijn relevant! X kijkt naar de VNJ-jongeren...X kijkt niet naar de VNJ-jongeren... VNJ-jongeren kijken niet naar X... VNJ-jongeren hebben niet door dat X naar hen kijkt... VNJ-jongeren kijken naar het xtreemlinkse vogeltje... X heeft niet door dat het Xtreemlinkse vogeltje gaat vliegen... Xtreemlinkse vogeltje heeft VNJ-jongeren gezien... VNJ-jongeren hebben een uniform aan... Xtreemrechtse pater is door Xtreemlinkse vogeltje op zijn nest gepakt... Heerlijk!
Oud 27 augustus 2005, 09:49   #88
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kan Hans I le Grand ook hier niet al te goed lezen. De tegenbetoging in Linkebeek was geen organisatie van het Vlaams Belang, maar wel van "Comité Linkebeek 6 maart 2005". Het geheel werd gecoördineerd door Voorpost.
Conclusie: dan durft het Vlaams Belang niet eens een betoging te organiseren uit schrik zich onsterfelijk belachelijk te maken.
Hans1 is offline  
Oud 27 augustus 2005, 09:51   #89
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: ik schrijf nergens iets dat nog maar zweem heeft als zou de IJzerwake een partijmanifestatie zijn. Blijkbaar kent Hans I le Grand weinig of geen Nederlands.
Wel, wees dan ook niet zo dom om een partij-manifestatie van de B.U.B. te vergelijken met een "neutrale" (niet-partijgekleurde) bijeenkomst.
Hans1 is offline  
Oud 27 augustus 2005, 09:53   #90
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Conclusie: dan durft het Vlaams Belang niet eens een betoging te organiseren uit schrik zich onsterfelijk belachelijk te maken.
Inderdaad, Hans de Eerste! Dat Vlaams Belang is maar een zooitje van debielen die slechts een paar man (m/v) kunnen mobiliseren! Moet je niet van wakker liggen. Bouw je partij uit tot een belangrijke en niet te negeren factor in de Vlaamse politiek. Ze zullen nog verschieten van jullie slaagkracht en mobiliseringsvermogen. Wacht maar tot de volgende verkiezingen!
Oud 27 augustus 2005, 10:36   #91
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Toffe foto's! Vooral de onderteksten zijn relevant! X kijkt naar de VNJ-jongeren...X kijkt niet naar de VNJ-jongeren... VNJ-jongeren kijken niet naar X... VNJ-jongeren hebben niet door dat X naar hen kijkt... VNJ-jongeren kijken naar het xtreemlinkse vogeltje... X heeft niet door dat het Xtreemlinkse vogeltje gaat vliegen... Xtreemlinkse vogeltje heeft VNJ-jongeren gezien... VNJ-jongeren hebben een uniform aan... Xtreemrechtse pater is door Xtreemlinkse vogeltje op zijn nest gepakt... Heerlijk!
Zo zie je maar, de rooie pot verwijt de zwarte ....
Oud 27 augustus 2005, 10:46   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En geef toe, moest ik weten dat de leraar van mijn kinderen in zoiets opstapt zou ik toch eventjes een hartig woordje met je directie gaan plegen.
En? Blijkbaar meent u dus dat er geen vrijheid van denken mag zijn. Welnu, op onze school is dat niet geval. Onze directie laat ons vrij politiek actief te zijn in om het even welke partij of groep. Dit op slechts een belangrijke voorwaarde, nl. dat wij niet aan partijpolitiek doen in onze lessen. Dat getuigt van rijpheid en goed bestuursvermogen, iets wat bij u duidelijk niet aanwezig is.
Oud 27 augustus 2005, 10:50   #93
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dit op slechts een belangrijke voorwaarde, nl. dat wij niet aan partijpolitiek doen in onze lessen.
en dat is nog niet eens zo vanzelfsprekend. Vooral in middelbare scholen wordt zonder schroom aan anti-partijpolitiek gedaan; iedereen weet over welke partij ik het heb.
Wat is het grappig als de ultralinkse godsdienst- of geschiedenisleerkracht vaststelt dat haar jeugdig publiek toch niet zo indoctrineerbaar blijkt, en -ongehoord!- zelfs inhoudelijk weerwerk biedt tegen deze praktijken.
Ambiorix is offline  
Oud 27 augustus 2005, 10:51   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, wees dan ook niet zo dom om een partij-manifestatie van de B.U.B. te vergelijken met een "neutrale" (niet-partijgekleurde) bijeenkomst.
Geen enkel probleem, o grote Leider! Laten we even het laatste partijcongres van het Vlaams Belang vergelijken met uw bijeenkomstje aan de Munt. Of onze jaarlijkse 1 mei-bijeenkomst.
Oud 27 augustus 2005, 10:53   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
en dat is nog niet eens zo vanzelfsprekend. Vooral in middelbare scholen wordt zonder schroom aan anti-partijpolitiek gedaan; iedereen weet over welke partij ik het heb.
Wat is het grappig als de ultralinkse godsdienst- of geschiedenisleerkracht vaststelt dat haar jeugdig publiek toch niet zo indoctrineerbaar blijkt, en -ongehoord!- zelfs inhoudelijk weerwerk biedt tegen deze praktijken.
In ons middelbaar heeft de leraar geschiedenis het deksel op z'n neus gekregen in dat verband. Tijdens een van de lessen over WO II was die de hele tijd over het "Blok" bezig, toen een van de 18-jarigen recht stond en vlakaf zei: "Mijnheer, dat heeft er niets mee te maken. En daarenboven moet u ons niet proberen te indoctrineren!" Applaus op de banken.
Oud 27 augustus 2005, 11:04   #96
Ambiorix

Standaard

Citaat:
In ons middelbaar heeft de leraar geschiedenis het deksel op z'n neus gekregen in dat verband. Tijdens een van de lessen over WO II was die de hele tijd over het "Blok" bezig, toen een van de 18-jarigen recht stond en vlakaf zei: "Mijnheer, dat heeft er niets mee te maken. En daarenboven moet u ons niet proberen te indoctrineren!" Applaus op de banken.
moedigen typ8)
Ambiorix is offline  
Oud 27 augustus 2005, 11:35   #97
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
En? Blijkbaar meent u dus dat er geen vrijheid van denken mag zijn. Welnu, op onze school is dat niet geval. Onze directie laat ons vrij politiek actief te zijn in om het even welke partij of groep. Dit op slechts een belangrijke voorwaarde, nl. dat wij niet aan partijpolitiek doen in onze lessen. Dat getuigt van rijpheid en goed bestuursvermogen, iets wat bij u duidelijk niet aanwezig is.
Hopelijk is die "rijpheid" ook aanwezig bij jou maar daar heb ik wel mijn twijfels over. Als je hier tendentieus overkomt zal het, in bepaalde gevallen, ook in je klas zo zijn. Maar dit alles verklaart nog niet dat de ouders op de hoogte zijn van je toegepaste sympathiën en of ze ermee akkoord gaan. Indien je "rijpe" directie vol van "bestuursvermogen" haar balletjes eens geschud zou worden door realistische en verantwoorde ouders zou ik er maar niet teveel op rekenen, niet op hen noch op jouw stekje.
Oud 27 augustus 2005, 11:46   #98
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Als je hier tendentieus overkomt zal het, in bepaalde gevallen, ook in je klas zo zijn.
waarom dan wel?
tuurlijk komt iedereen 'tendentieus' over hier, het is dan ook een politiek discussieforum (politics.be).
Ambiorix is offline  
Oud 27 augustus 2005, 11:50   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hopelijk is die "rijpheid" ook aanwezig bij jou maar daar heb ik wel mijn twijfels over. Als je hier tendentieus overkomt zal het, in bepaalde gevallen, ook in je klas zo zijn. Maar dit alles verklaart nog niet dat de ouders op de hoogte zijn van je toegepaste sympathiën en of ze ermee akkoord gaan. Indien je "rijpe" directie vol van "bestuursvermogen" haar balletjes eens geschud zou worden door realistische en verantwoorde ouders zou ik er maar niet teveel op rekenen, niet op hen noch op jouw stekje.
Dreig jij nu om die ouders persoonlijk te gaan inlichten over je vermoedens en insinuaties?
Oud 27 augustus 2005, 12:15   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hopelijk is die "rijpheid" ook aanwezig bij jou maar daar heb ik wel mijn twijfels over. Als je hier tendentieus overkomt zal het, in bepaalde gevallen, ook in je klas zo zijn.
Wat is dat voor onzin! Dit is hier een politiek discussieforum; bijgevolg is het maar normaal dat ik hier duidelijk kleur beken. In de klas komt partijpolitiek bij mij gewoon niet aan de orde.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be